Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2005, 17:23
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
********** schreef op 11-11-2005 @ 04:04 :
Die uitslagen zijn echt bullshit, doe deze test maar eens: http://www.mensa.nl/thuistest/ en volgens de resultaten hier zou iedereen hier zo'n beetje in de top 2% moeten vallen.
http://www.omroep.nl/bnn/iq/ is ook wel een redelijk betrouwbare.
Mensa test al een keer gemaakt 1 keer die van Belgie , had 70% kan om te slagen ofzo en daarna op een nederlandse site nog , had wel een redelijke kans om het te halen.

De tweede vind ik totaal niet betrouwbaar.

Ik zal daar nooit hoger kunnen scoren dan 110 ofzo. Wil ik hoger scoren dan moet ik vals spelen en de reken vragen van te voren lezen en het dan nog een keer maken.

probleem is de tijd is afgelopen voordat ik weet wat je bij tekst vragen moet doen. Dus iemand die die tekst zal na kijken zo kunnen concluderen dat mijn zwakste punt rekenen is. Terwijl dit in principe mijn sterktste punt is.
Oud 17-11-2005, 12:10
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 13-11-2005 @ 18:23 :
Mensa test al een keer gemaakt 1 keer die van Belgie , had 70% kan om te slagen ofzo en daarna op een nederlandse site nog , had wel een redelijke kans om het te halen.

De tweede vind ik totaal niet betrouwbaar.

Ik zal daar nooit hoger kunnen scoren dan 110 ofzo. Wil ik hoger scoren dan moet ik vals spelen en de reken vragen van te voren lezen en het dan nog een keer maken.

probleem is de tijd is afgelopen voordat ik weet wat je bij tekst vragen moet doen. Dus iemand die die tekst zal na kijken zo kunnen concluderen dat mijn zwakste punt rekenen is. Terwijl dit in principe mijn sterktste punt is.
aha..
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 15:41
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 12-11-2005 @ 00:47 :
Dit is onwijs eenzijdig, geen echte IQ test. Dit zijn overigens ook precies de dingen die ik echt nooit kan . Ik heb een redelijk hoge, doch zeer ongebalanceerde intelligentie; ik ben heel goed in talen en dergelijke, maar ruimtelijk inzicht en mathematisch denken is mij geheel vreemd.

Ik ben ook echt gestopt bij vraag 8 omdat ik gewoon géén idee had. Leg mij nou eens uit hoe zulke vragen werken, ik weet gewoon überhaupt niet in welke richting ik moet denken... Moet ik patronen zoeken? Zo ja, in getalen? Moet ik dingen uitrekenen. Ik heb echt werkelijk geen idee

[afbeelding]
bijv
Ik heb bij deze patronen gezocht. 11+1 = 12
11+3 = 15
15+1 = 16

7+1 = 8
7+3 = 10
10+1 = 11

Weet niet of ie goed was. Heb na een aantal vragen op de submit toets gedrukt en kwam uit op 84 Aangezien ik lang niet alles heb ingevuld, (had er 6 min. opzitten) vind ik dat nog best aardig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten