Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Bekijk resultaten poll: Wie is voor jou dé Robinson van 2005?
Marnix 55 76.39%
Emma 7 9.72%
Marleen 3 4.17%
Fleur 7 9.72%
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2005, 13:53
Verwijderd
Spoiler
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2005, 15:46
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 20-11-2005 @ 14:53 :
Spoiler
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 22:48
Balance
Balance is offline
Ik vind die evenwichtsproef trouwens een erg stomme Robinsonproef: is dat nou echt iets dat een échte Robinson moet beheersen?

Ik zou zeggen, ga vuur maken, ga vissen, ga eten zoeken in de jungle, etc. Dat zijn echt eigenschappen van een robinson en dingen die je echt goed kan naar mate je meer gedaan hebt voor de groep. Maar kom op zeg, op een evenwichtsbalk staan?
Oud 21-11-2005, 06:42
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-11-2005 @ 23:48 :
Ik vind die evenwichtsproef trouwens een erg stomme Robinsonproef: is dat nou echt iets dat een échte Robinson moet beheersen?

Ik zou zeggen, ga vuur maken, ga vissen, ga eten zoeken in de jungle, etc. Dat zijn echt eigenschappen van een robinson en dingen die je echt goed kan naar mate je meer gedaan hebt voor de groep. Maar kom op zeg, op een evenwichtsbalk staan?
In hoeverre heeft de honger iemand z'n evenwichtsgevoel aangetast?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 07:34
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 21-11-2005 @ 07:42 :
Ik vind het zeker ook geen slechte proef.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 08:34
Verwijderd
Hmmz ja, ik ben het wel met Balance eens. Om het als robinson-proef te doen, gewoon tijdens het spel, eventueel in combinatie met wat anders is logisch. Maar om van een evenwichtsproef nu af te laten hangen wie niet naar de finale mag vind ik eigenlijk ook wel vreemd. Een proef die echte robinson-kwaliteiten benadrukt lijkt me dan toch ook eerlijker.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 15:44
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Er zijn ook mensen die zoiezo al een slecht evenwicht hebben. Dus eigenlijk is het niet eerlijk! Het schijnt ook dat vrouwen een beter evenwicht dan mannen hebben, dus tja... Straks valt Marnix van die balk en kan hij alleen daarom niet meer winnen
Oud 21-11-2005, 16:33
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Chick Rock schreef op 21-11-2005 @ 16:44 :
Er zijn ook mensen die zoiezo al een slecht evenwicht hebben. Dus eigenlijk is het niet eerlijk! Het schijnt ook dat vrouwen een beter evenwicht dan mannen hebben, dus tja... Straks valt Marnix van die balk en kan hij alleen daarom niet meer winnen
Die balk is niet de enige proef (denk ik )
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 16:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dat zou alleen eerlijk zijn als ze met ongeveer eenzelfde evenwichtsgevoel starten.
Oud 21-11-2005, 17:06
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-11-2005 @ 17:43 :
Dat zou alleen eerlijk zijn als ze met ongeveer eenzelfde evenwichtsgevoel starten.
't zou nog eerlijker zijn als ze allemaal precies 'tzelfde waren als maxime aan 't begin van ER?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 19:24
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 20-11-2005 @ 11:47 :
Maar wat gebeurt er dan precies in de aflevering van morgen?
Valt er nog een iemand af en gaat de finale tussen drie personen? En is dat dan ook al morgen of pas volgende week?
Dat vraag ik me ook af...
Ik hoop finale! Dus dat de winnaar bekend wordt gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 20:31
Marcade
Marcade is offline
Klinkt misschien een beetje raar maar ik vraag me af of Marnix serieus alle 8 van zijn stemmen op zichzelf gezet heeft, of dat die, uit respect oid. op anderen gestemd heeft.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 20:53
Verwijderd
Het maakt me eigenlijk niet meer uit wie er wint, maar die laatste proef was wel bloody bloody geniaal!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 20:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Marcade schreef op 21-11-2005 @ 18:06 :
't zou nog eerlijker zijn als ze allemaal precies 'tzelfde waren als maxime aan 't begin van ER?
Oud 21-11-2005, 21:15
Balance
Balance is offline
Jammer dat Fleur als eerste er af viel, maar altijd nog beter dan Marnix. Ik dacht echt dat het gedaan was zeg, toen met die 'schijnbeweging'. Knap dat hij het uiteindelijk nog wist te winnen!!

Ben benieuwd naar volgende week, al vind ik dat stemgedoe van de kijkers maar niks.
Oud 21-11-2005, 21:18
Verwijderd
ik weet gewoon zeker dat marnix wint.
en hij verdient het.
maar ze zeiden dat emma de jongste deelneemster was, maar dat is toch meridith?
ik dacht dat dit de finale was haha, maar er komt er nog 1.
en het waren niet alle deelnemers bi jde eilandraad.
vindi k wel stom
truste.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 22:02
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 21-11-2005 @ 22:18 :

maar ze zeiden dat emma de jongste deelneemster was, maar dat is toch meridith?
truste.
Ze zeiden dat Emma de jongste finalist ooit is. Meredith is inderdaad de jongste deelnemer.
Oud 22-11-2005, 05:09
MTpower
MTpower is offline
Ik denk dat als de kijkers mogen stemmen Marnix een zeer goede kans maakt om te winnen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 09:49
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Marcade schreef op 21-11-2005 @ 21:31 :
Klinkt misschien een beetje raar maar ik vraag me af of Marnix serieus alle 8 van zijn stemmen op zichzelf gezet heeft, of dat die, uit respect oid. op anderen gestemd heeft.
Ik vind dat ie ze moet hebben verdeeld over alle finalisten ofwel blanco moet hebben gestemd. Maar stemmen op jezelf vind ik not done, zo zou ik althans niet willen winnen...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 10:05
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 22-11-2005 @ 10:49 :
Ik vind dat ie ze moet hebben verdeeld over alle finalisten ofwel blanco moet hebben gestemd. Maar stemmen op jezelf vind ik not done, zo zou ik althans niet willen winnen...
Ik had het denk ik wel gedaan, niemand weet wat Emma met haar stemmen heeft gedaan. Dadelijk heeft zij wel op zichzelf gestemd en verliest Marnix daardoor
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 10:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 22-11-2005 @ 10:49 :
Ben ik het niet mee eens. Hij heeft die stemmen gewoon verdiend; het is een gevolg van het feit dat hij zo lang op winnaarseiland heeft gezeten dat hij nog zoveel stemmen over heeft. En voor winnaarseiland heeft hij gewoon z'n best gedaan, dus dan mag hij z'n stemmen ook benutten, als je het mij vraagt.
En het is ook deels dom spel van Marleen natuurlijk toen met Carl. Ze had nog gewoon een stem kunnen hebben.
Oud 22-11-2005, 10:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat een naistreek zeg: maar voor de uitslag moeten jullie nog 3 maanden geduld hebben En ik kan een week al bijna niet aan
Oud 22-11-2005, 10:41
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-11-2005 @ 11:37 :
Ben ik het niet mee eens. Hij heeft die stemmen gewoon verdiend; het is een gevolg van het feit dat hij zo lang op winnaarseiland heeft gezeten dat hij nog zoveel stemmen over heeft. En voor winnaarseiland heeft hij gewoon z'n best gedaan, dus dan mag hij z'n stemmen ook benutten, als je het mij vraagt.
En het is ook deels dom spel van Marleen natuurlijk toen met Carl. Ze had nog gewoon een stem kunnen hebben.
Ik vind het niet dat je het dom mag noemen dat de dames toendertijd al hun stemmen gebruikte. Het was een signaal van hun om te laten zien dat ze niet zo erg met 't spel bezig zijn als bv. Carl. En daarnaast dat ze elkaar 'loyaal' zijn en respecteren en sowieso nooit een stem op elkaar wilde uitbrengen.

Als Marnix en Emma toen er ook bij waren denk ik dat die gewoon daaraan mee gedaan hebben en dat zelfs Marnix *al* zijn zes stemmen had gebruikt. Marnix heeft voor mij duidelijk laten zien dat hij *nooit* op iemand wilde stemmen, zeker aan 't einde niet. (Behalve Carl)

Marnix zou nu nog; achteraf, dit signaal kunnen versterken door idd. de stemmen te verdelen. Alleen 8 stemmen verdelen over 3 mensen is moeilijk. En om de anderen 1 stem meer te geven dan hemzelf is weer een beetje de poten onder je eigen stoel vandaan zagen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 10:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Marcade schreef op 22-11-2005 @ 11:41 :
Ik vind het niet dat je het dom mag noemen dat de dames toendertijd al hun stemmen gebruikte. Het was een signaal van hun om te laten zien dat ze niet zo erg met 't spel bezig zijn als bv. Carl. En daarnaast dat ze elkaar 'loyaal' zijn en respecteren en sowieso nooit een stem op elkaar wilde uitbrengen.

Als Marnix en Emma toen er ook bij waren denk ik dat die gewoon daaraan mee gedaan hebben en dat zelfs Marnix *al* zijn zes stemmen had gebruikt. Marnix heeft voor mij duidelijk laten zien dat hij *nooit* op iemand wilde stemmen, zeker aan 't einde niet. (Behalve Carl)

Marnix zou nu nog; achteraf, dit signaal kunnen versterken door idd. de stemmen te verdelen. Alleen 8 stemmen verdelen over 3 mensen is moeilijk. En om de anderen 1 stem meer te geven dan hemzelf is weer een beetje de poten onder je eigen stoel vandaan zagen.
Maar die meiden hadden ook gewoon ieder één stem kunnen bewaren; dan hadden ze Carl er ook al uit. Ik snap wel dat het om het gebaar ging, maar je moet ook verder denken dan alleen 'Carl eruit'.
En als ik Marnix was zou ik dan uit coulance die anderen 1 of 2 stemmen geven, maar de rest zou ik toch voor mezelf houden. Je bent er toch ook om te winnen en niet alleen om vriendjes te maken.
Oud 22-11-2005, 10:55
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-11-2005 @ 11:44 :
Maar die meiden hadden ook gewoon ieder één stem kunnen bewaren; dan hadden ze Carl er ook al uit. Ik snap wel dat het om het gebaar ging, maar je moet ook verder denken dan alleen 'Carl eruit'.
En als ik Marnix was zou ik dan uit coulance die anderen 1 of 2 stemmen geven, maar de rest zou ik toch voor mezelf houden. Je bent er toch ook om te winnen en niet alleen om vriendjes te maken.
Ik denk dat als je 30 - 40 dagen met elkaar samen op een eiland zit, dat je dan mss. nog wel wilt winnen maar niet ten koste van je beste vrienden. Ze hadden geen reden stemmen te bewaren.

Zouden ze dat wel doen; of van die suffe dingen zoals 'ik geef x stemmen en ik bewaar x stemmen' .. waren ze niets beter dan Carl.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 13:10
welle
welle is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-11-2005 @ 06:09 :
Ik denk dat als de kijkers mogen stemmen Marnix een zeer goede kans maakt om te winnen
Ik denk ook dat hij een zeer goede kans maakt als de kijkers niet mogen stemmen hoor.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 13:18
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
welle schreef op 22-11-2005 @ 14:10 :
Ik denk ook dat hij een zeer goede kans maakt als de kijkers niet mogen stemmen hoor.
Dat ligt er maar net aan wat Emma en Marnix met hun stemmen gedaan hebben en hoe hij die laatste proef heeft gedaan
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 13:33
Verwijderd
Marnix maar wiebelen en zwiepen op die balk, en dan nog als laatste blijven staan
Maar dat is wel een oneerlijk aspect: Fleur en Emma hadden echt wel voordeel dat ze niet werden afgeleid door gewiebel van anderen (al vielen ze er nog als eerste af)

Ben benieuwd waar Marnix en Emma op gestemd hebben... hoop dat ze gewoon iedereen een stem hebben gegeven

En bij elke expeditie robinson vraag ik me af: het is toch een heel stuk minder leuk om te winnen als er inmiddels alweer vier maanden voorbij zijn? Dan ben je weer helemaal in je gewone leven. Lijkt me toch leuker om te winnen meteen nadat het spel is afgelopen..
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 14:02
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 22-11-2005 @ 14:33 :
En bij elke expeditie robinson vraag ik me af: het is toch een heel stuk minder leuk om te winnen als er inmiddels alweer vier maanden voorbij zijn? Dan ben je weer helemaal in je gewone leven. Lijkt me toch leuker om te winnen meteen nadat het spel is afgelopen..
Inderdaad, heeft gewoon te maken met kijkcijfers en geld innen met dat sms-stemmen
Net als met dat domino, de eerste keer was nog leuk, nu doen ze er vanalles omheen om extra geld in het laatje te brengen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 15:18
Dobomobo
Dobomobo is offline
Zie de persoon hier boven mij. Je mag mijn tong niet jatten
Oud 22-11-2005, 16:18
Knots
Knots is offline
Ik denk dat Marnix die stemmen van hem wel eerlijk verdeeld heeft. (Dat kan wel, want er is niet gezegd dat hij al zijn stemmen op moest maken.) Als hij ze echt allemaal op zichzelf gezet heeft, heeft hij die ronde onder de deelnemers zeg maar al ruim gewonnen, want er waren maar 6 oud-kandidaten die mochten stemmen. En persoonlijk zou ik het ook niet echt een aardige actie van hem vinden, op zo'n manier zou ik niet willen winnen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 17:49
Earphone
Earphone is offline
Aardige actie of geen aardige actie, als je 8 stemmen hebt, dan zet je die toch ALTIJD in op jezelf? Hoe naief kunnen mensen soms toch zijn. Ok, het zijn wel je vrienden geworden maar stel nu dat Emma wel al haar 4 stemmen op zichzelf inzet en ze krijgt nog wat stemmen (van Douwe en Merdith bijv.) en Marnix heeft dan niet op zichzelf gezet, dan wint hij niet. Dat zou ook wel stom zijn, ik zou mezelf dat nooit vergeven. Het zekere voor het onzekere dus: alle stemmen op jezelf. Who cares wat anderen over jou denken.

Citaat:
Knots schreef op 22-11-2005 @ 17:18 :
Ik denk dat Marnix die stemmen van hem wel eerlijk verdeeld heeft. (Dat kan wel, want er is niet gezegd dat hij al zijn stemmen op moest maken.) Als hij ze echt allemaal op zichzelf gezet heeft, heeft hij die ronde onder de deelnemers zeg maar al ruim gewonnen, want er waren maar 6 oud-kandidaten die mochten stemmen. En persoonlijk zou ik het ook niet echt een aardige actie van hem vinden, op zo'n manier zou ik niet willen winnen.
Op zo'n manier zou ik niet willen verliezen, het is maar hoe je het ziet.

Laatst gewijzigd op 22-11-2005 om 18:10.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 19:20
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Earphone schreef op 22-11-2005 @ 18:49 :
Who cares wat anderen over jou denken.
Dat is 't 'm juist; Marnix cares wel degelijk hoe de anderen over 'm denken.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 20:22
Earphone
Earphone is offline
Citaat:
Marcade schreef op 22-11-2005 @ 20:20 :
Dat is 't 'm juist; Marnix cares wel degelijk hoe de anderen over 'm denken.
Allé, je mag het ook niet zo grof zien zoals ik het hier zeg, maar over een jaar is iedereen de finalist al vergeten terwijl de winnaar dikwijls minder vergeten wordt én vooral, de winnaar, een leuke geldsom krijgt. 't Zou toch echt zonde zijn om dat te laten liggen omdat je geeft om wat andere mensen over je denken. Ik verwacht gewoon dat Marnix zijn 8 stemmen op zichzelf zet, maarja, spannend, want echt zeker weet ik het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 21:22
Evil creature
Evil creature is offline
eigenlijk Douwe maarja aangezien die er al lang uit ligt ga ik voor Marnix
Oud 23-11-2005, 11:54
Verwijderd
Ik denk niet dat Marnix al zn stemmen op zichzelf heeft gezet.. lijkt me niks voor hem, en het zou idd ook geen aardige actie zijn.

Misschien dat ie zichzelf één stem extra heeft gegeven.. het zijn inmiddels wel vriendschappen die ontstaan zijn, en zoiets als jezelf alle stemmen zijn is niet echt een teken van vriendschap. Hoeveel geld kunnen ze winnen eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 12:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 23-11-2005 @ 12:54 :
Ik denk niet dat Marnix al zn stemmen op zichzelf heeft gezet.. lijkt me niks voor hem, en het zou idd ook geen aardige actie zijn.

Misschien dat ie zichzelf één stem extra heeft gegeven.. het zijn inmiddels wel vriendschappen die ontstaan zijn, en zoiets als jezelf alle stemmen zijn is niet echt een teken van vriendschap. Hoeveel geld kunnen ze winnen eigenlijk?
Ik denk idd dat Marnix nooit alles op zichzelf zou zetten, daarvoor is hij veel te erg een groepsmens.
Oud 23-11-2005, 13:19
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Fleeeeeeuuuuuuuuur !!

Nu ben ik voor Marnix .
Oud 23-11-2005, 13:28
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 23-11-2005 @ 14:19 :
Nu ben ik voor Marnix .
Meeloper!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 13:42
Love_Fulfilled
Citaat:
Marcade schreef op 23-11-2005 @ 14:28 :
Meeloper!
Wat lul je nou, Marnix stond bij mij allang op 2 .
Oud 23-11-2005, 13:52
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 23-11-2005 @ 14:42 :
Wat lul je nou, Marnix stond bij mij allang op 2 .
Het was ook een grapje.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 14:13
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Hoeveel geld kunnen ze winnen eigenlijk?
€50.000 volgens mij
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 16:26
Love_Fulfilled
Citaat:
Marcade schreef op 23-11-2005 @ 14:52 :
Het was ook een grapje.
Goh, toch wel ..
Oud 23-11-2005, 18:29
Knots
Knots is offline
Citaat:

Misschien dat ie zichzelf één stem extra heeft gegeven.. het zijn inmiddels wel vriendschappen die ontstaan zijn, en zoiets als jezelf alle stemmen zijn is niet echt een teken van vriendschap.
Dat denk ik dus ook.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 22:58
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 22-11-2005 @ 22:22 :
eigenlijk Douwe maarja aangezien die er al lang uit ligt ga ik voor Marnix
Oud 24-11-2005, 06:44
MTpower
MTpower is offline
Ik wil wel eens zien hoe Douwe er maandag bij zit in de studio
Normaal zie je ze altijd in nette pakken enzo.. maar dat lijkt me niets voor Douwe, ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 11:15
Verwijderd
Het wordt wel avondvullend vanavond. Een terugblik van 20.30 tot 21.00, en dan van 21.00 tot 22.30 de echte finale.
Ik vind een uurtje eigenlijk wel meer dan genoeg, wat gaan ze allemaal doen in die tijd?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 14:31
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 28-11-2005 @ 12:15 :
wat gaan ze allemaal doen in die tijd?
Laat me 1x raden... sms-en
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 15:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 28-11-2005 @ 12:15 :
Het wordt wel avondvullend vanavond. Een terugblik van 20.30 tot 21.00, en dan van 21.00 tot 22.30 de echte finale.
Ik vind een uurtje eigenlijk wel meer dan genoeg, wat gaan ze allemaal doen in die tijd?
Gatver ik wil vroeg op bed... Heb echt geen zin om 2 uur naar tijdvolmakend gelul en samenvattingen te kijken
Oud 28-11-2005, 15:18
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
MTpower schreef op 24-11-2005 @ 07:44 :
Ik wil wel eens zien hoe Douwe er maandag bij zit in de studio
Normaal zie je ze altijd in nette pakken enzo.. maar dat lijkt me niets voor Douwe, ben benieuwd
Ik zag hem vorige week nog lopen in Leeuwarden met zijn knapzakje
Hij ziet er gewoon hetzelfde uit als in expeditie robinson... alleen dan met een lange broek aan
Reageren

Regels voor berichten