![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat ze een postadres konden aanvragen wist ik ook niet. En @Meph Je hebt het over een staatsvorm waarbij het volk gediend moet worden en iedereen zijn indivuduele doelen en wensen gerealiseerd moet worden. En als ik nu wil dat alle andere mensen afgeknald worden? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En voor mensen die denken dat universele waarden voor een cultuur of misschien zelfs alle culturen niet kunnen gelden, het verbieden van moorden zie ik er wel als 1. Waarom? Wanneer er in een cultuur wordt toegestaan om zomaar iedereen neer te knallen dan is de kans op overleving voor die cultuur nog maar vrij klein. Iedereen gaat elkaar wantrouwen, wordt paranoia en knalt elkaar neer. Het is dus uit belang v/h voortbestaan van een cultuur om zo'n regel te hebben. Maar een maatschappij waarin iedereen zijn behoeftes worden vervuld en iedereen inspraak heeft over de morele regels die dus boven de behoeftes staan, zie ik wel als iig een hele goeie verbetering op de democratie, maar er zijn vast wel bezwaren tegen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Mijn idee is geef iedereen een kans om te laten zien wat die waard is, zorg dat iedereen naar school kan etc. Zodat het voor iedereen mogeljik is om rijk te worden iets te bereiken in het leven mits hij/zij ervoor werkt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Citaat:
Onderscheid zou men kunnen maken door alle dingen na te gaan. Maar dit kan best te veel geld kosten waardoor het onmogelijk is. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Maar ik wil dat iedereen een leuke jeugd heb. ( mischien dat de pretpark een btje overdreven was ![]() Ik wil de belasting niet verlagen, ik wil de belastingen meer gelijk leggen.
||
Citaat:
![]() Ook is het probleem van tegenstellingen in de mensen zelf. Ze willen eigelijk wel dat iets gebeurt, maar ze willen er niks voor doen. Ook willen ze zou vrij mogelijk zijn , toch willen ze dat er wat gedaan wordt aan de criminaliteit. Etc.
Laatst gewijzigd op 18-11-2005 om 14:05. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een persoon wiens ouders de uni niet kunnen betalen of die niet mocht studeren en geld moet gaan verdienen van de ouders. En een persoon die naar een dure prive school word gestuurd etc. Wie heeft er meer kans op succes ( als je ervan uit gaat dat ze de zelfde capiciteiten hebben)? Op deze manier bedoel ik het scheppen van gelijke kansen, succes hangt enkel nog van je vaardigheden af. Ik wil zorgen dat iedereen naar dezelfde soort scholen kan (zoveel mogelijk 100% gelijke kansen kan nooit) , dat iedereen met de benodigde vaardigheden naar de universiteit kan. Dit bedoel ik met gelijke kansen om rijk te worden. De kans om rijk te worden moet onafhankelijk gemaakt worden van de rijkdom en middelen die je behalve je eigen vaardigheden bezit.
||
Citaat:
Het gelijk trekken van de belasting geld enkel voor de middenklasse en de hogere klassen. Het is niet zo dat ik de lagere klassen evenveel als de midden klasse laat betalen. De lage klasse word naar de midden klassen getrokken en andersom en de hogere klassen word omhoog getrokken. Het moet vrij eenvoudig zijn voor een gemiddelde burgen om tot de midden klasse te behoren. Je hebt een middenklassen + hogere klasse en je hebt een lage klasse. In de lagere klasse zitten mensen die niet hun best gedaan hebben op school etc. (zoveel mogelijk). Wat betreft de alochtonen. Zij zullen bij aankomst (vaak) in de lage sociale klasse zitten , maar hun kinderen zullen door gratis scholing etc. even veel middelen bezitten als een doorsnee Nederlander. (als je factoren als discriminatie niet meeteld).
||
Citaat:
dit heeft naar mijn idee niks met rechtvaardigheid te maken.
||
Citaat:
Er zijn andere manieren van werken en rijk worden dan door middel vab intelligentie. Als je inzet op waarop je goed ben dan kom je vanzelf wel in de midde klasse. Een MBO'er is niks mis mee als hij/zij , zijn/haar werk maar goed uitvoert. Diegene heeft hard geleerd heeft zn school afgemaakt en verdient een loon wat zijn motivatie en vakkunde waard is. Ook een MBO'er kan via handel rijk worden. Ook kan je met behulp van sport rijk worden. In het eerlijke kansen begrip zit dus eerlijke kansen om te worden wat je wilt mits je de vaardigheden voor datgene bezit. Intelligentie is niet de enige factor voor succes dat is het nu niet en dat zal het ook nooit worden. Er bestaat zelfs geen eenduidige definitie van intelligentie. Wat het meest gealgemeniseerd is is het iq. Iq is echter na mijn mening voor een groot deel onzin n heeft zeker niks met je kansen om succes te hebben in een bepaald beroep te maken. Het is voor iedereen mogelijk om in de midden klasse te komen op eigen kracht. Iedereen bezit wel een vaardigheid die nuttig is voor de samenleving, men moet enkel de motivatie en inzet hebben om dat tot uiting te laten komen. Voor sommige mensen is echter de midden klasse dan nog steeds onhaalbaar, hieronder vallen de zwaar geestelijke en lichamelijke gehandicapten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar een MBO'er zal niet in een lagere klasse komen , die zal in de lage midden klasse komen of midden klasse of met veel inzet in de hogere klasse. Of vind jij dat MBO'ers niks kunnen en dom zijn?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen zijn niet gelijk, slechts gelijkwaardig. Vanuit dat perspectief is het rechtvaardig. |
![]() |
||
Citaat:
Het hele idee om kinderen gelijke kansen te gunnen gaat in strijd met onze opvattingen over familie. Het is voor ons heel normaal dat ouders hun kinderen financieel steunen. Maar kinderen van armere ouders zullen zelf bij moeten dragen aan hun inkomsten door te werken. Op het middelbaar onderwijs is dit misschien nog geen probleem, bijbaantjes zijn soms juist goed voor de studieresultaten. Maar daarna, iemand die rijke ouders heeft kan gemakkelijk gaan studeren, die weet dat alles wel goed komt. Maar als je ouders niet zo welgesteld zijn zul je het toch moeilijk krijgen. Zelfs als we ervanuit gaan dat je boeken en collegegeld van de overheid krijgt moet je nog steeds huisvesting regelen, eten kopen, iets van een hobby subsidieren etc. dit tikt snel aan en als jongere ben je dan snel geneigd om te denken dat gaan werken ipv studeren beter is. En dit wordt dan ook nog regelmatig aangewakkerd door de ouders die vaak zelf ook deze keuze hebben gemaakt en ten tweede wellicht graag de financiele last van het kind kwijt willen. Nu klinkt het alsof ik beweer dat arme ouders slechte ouders zijn die niet het beste voor hun kind voor hebben, maar er is niks dat zegt dat door studeren per se beter is dan beginnen met werken. Vijf jaar werkervaring is doorgaans meer waard dan vijf jaar studie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Alexis de Tocqueville schreef hier al tussen 1835 en 1840 over. Sociale gelijkheid leidt tot een toenemend individualisme. Omdat men alleen op het eigen belang gericht is, zal de overheid taken over moeten nemen, die eerst door de sociale instituties werden uitgevoerd. Om dit te financiering, dienen de belastingen te worden verhoogd. Deze ontwikkeling leidt uiteindelijk tot het 'softe despotisme' van een overheid die als een herder over een kudde verdoolde schapen waakt en die schapen aan zich bindt door zorg te dragen voor hun genoegens en kleine pleziertjes. De Tocqueville had drie remedies om deze ongewenste constellatie te voorkomen of te doorbreken, te weten: 1. Religie; 2. Decentralisatie van taken en verantwoordelijkheden; 3. Een actieve betrokkenheid van de burger bij de politiek. Als we kijken naar de maatschappelijke ontwikkelingen van de afgelopen veertig jaar en de huidige situatie, kunnen wij concluderen dat De Tocqueville gelijk had. Nederland staat laag op de mondiale lijst van filantropische inkomsten, heeft te maken met normvervaging (met alle gevolgen van dien voor de criminaliteitsbestrijding en integratie van immigranten) en hoge belastingen. Niet vreemd gezien onze seculiere samenleving, het gebrek aan een actieve betrokkenheid van de burgers bij de politieke besluitvorming en de doorgeschoten verzorgingsstaat. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Een reactionair was De Tocqueville zeker niet; hij was een voorstander van democratie. Hij wees echter op de gevaren van democratie en hoe deze geëlimineerd konden worden. Laatst gewijzigd op 29-11-2005 om 12:10. |
![]() |
||
Citaat:
Sociale instituties hebben door de geschiedenis heen hun waarde bewezen. Ze vormen een belangrijke bron van wijsheid en zijn staat individuen te corrigeren. Vernietiging van sociale instituties zorgt voor een gapend gat, met een vervaging van normen en waarden, hogere criminaliteit en een gebrekkige integratie van immigranten als gevolg. De lijst over filantropische inkomsten is gepubliceerd door de Johns Hopkins University. |
![]() |
||
Citaat:
dat is gewoon de beste vorm naar mijn idee
||
Verwijderd
|
Citaat:
"In der Burgerliche Gezellschaft ist jeder sich zweck, alles anderen ist nichts fur him."* Oftewel: "In de burgelijke maatschappij heeft ieder zichzelf tot doel, de rest is neits voor hem" Dat is naar mijn mening het echte gevaar van de individualisatie. Wat jij noemde was ook zeker waar, maar dat valt hier onder. Dit is de algemene regel denk ik zo. *als ie fout gequote is, duits is niet mijn beste vak ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij heeft Singapore enigzins zo'n soort regering. Enige nadeel is dat het daar qua persvrijheid e.d. nogal beperkt is en de politie niet al te mals is. Maar ik ben er nog niet uit of ik dat goed genoege redenen vind om tegen zo'n soort regering te zijn. Ik zou het denk ik zelf moeten meemaken, maar op het eerste gezicht zou ik er nog niet eens zoveel problemen mee hebben denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat menigeen in de Middeleeuwen regelmatig een bezoek bracht aan de vrouwen op de straat, had alles te maken met de handhaving van normen en waarden. Normen kunnen worden gehandhaafd door het individu, de sociale instituties en de staat. Een minder ontwikkelde verzorgingsstaat draag bij aan een omgeving waarin individuen gecorrigeerd worden. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Verhalen & Gedichten |
Beschouwing democratie Little Sister | 8 | 29-10-2006 20:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een Islamitische land; democratie of theocratie? BiL@L | 6 | 14-05-2003 21:26 | |
Democratie Uhmpra | 8 | 12-05-2002 21:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Democratie waaromniet? | 22 | 29-03-2002 16:02 | |
stelling: democratie kan alelen bestaan als er welvaart is Anna Kournikova | 11 | 07-03-2002 20:19 |