Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2005, 19:56
Mindfields
Mindfields is offline
krijg wel veel zakgeld enzo.. kleedgeld.
maar geld voor uitgaan krijgen ook sommige kinderen uit mn klas..vind ik ook best wel vaag

maarja
berlin
berlin is offline
ik denk dat t ook aan ouders ligt hoor, ik heb vriendinnen die dingen/kleren kopen en dat mogen DECLAREREN bij ouders en honderd euro krijgen als ze ruzie met hun ouders hebben gehad.

daarom zeg ik : niet iedereen moet kinderen nemen
Met citaat reageren
Verwijderd
nou dan is het maar goed dat ik heel erg aardig ben altijd, compensatiegedrag uh-uh
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:57
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 20-11-2005 @ 20:52 :
white trash, je bent gewoon een verwend kreng.

maar hey ik geef je geen ongelijk hoor, met zo'n pa heb je goed voor elkaar. alleen zou ik geen scooter aannemen ivm met mijn veel te gave imago.
Behalve die, dan
Oud 20-11-2005, 19:59
Vice
Vice is offline
Citaat:
crook schreef op 20-11-2005 @ 16:01 :
Ik ben wel verwend door mijn ouders, maar ik weet het wel van mezelf. Het is niet dat ik eis van mijn ouders dat ze alles voor me betalen, maar ze doen het toch en dat is dan toch mooi meegenomen
Oud 20-11-2005, 20:00
Broeder
Broeder is offline
Zo'n ding is wel iets voor mij, maar dan wil ik wel die trui erbij .
Oud 20-11-2005, 20:02
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
Broeder schreef op 20-11-2005 @ 21:00 :
Zo'n ding is wel iets voor mij, maar dan wil ik wel die trui erbij .

OT:
Ik ben niet verwend. Mijn ouders zouden misschien wel dure dingen voor me willen betalen, maar ze hebben er simpelweg het geld niet voor
Oud 20-11-2005, 20:06
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
White Trash schreef op 20-11-2005 @ 20:48 :
bedankt voor je bijdrage en de moeite die je hebt genomen om je te ontfermen over deze zaak
Wat grandmommy zegt
Oud 20-11-2005, 20:08
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
EPD schreef op 20-11-2005 @ 20:57 :
Behalve die, dan
[afbeelding]
ja maar die koopt mij pa niet voor me want dan moet ie 'm zelf helemaal opknappen maar met zo een zou ik best trots zijn.
Oud 20-11-2005, 20:09
Verwijderd
Citaat:
EPD schreef op 20-11-2005 @ 20:57 :
Behalve die, dan
[afbeelding]
Ik wil ook parmantig achterop zo'n ding zitten
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 20:10
Broeder
Broeder is offline
Financieel gezien ben ik wel verwend denk ik. Kleedgeld/kappergeld/telefoongeld etc. heb ik nooit gehad, maar mijn ouders hebben wel mijn 666 rijlessen en zes examens betaald en mijn kale kamerhuur krijg ik omdat ze het wel jolig vonden dat ik af en toe een kijkje nam op de universiteit. Dat laatste staat momenteel weer ter discussie .
Oud 20-11-2005, 20:44
merels
merels is offline
Citaat:
Broeder schreef op 20-11-2005 @ 21:10 :
666 rijlessen en zes examens betaald en mijn kale kamerhuur
omg

ik ben redelijk verwend ja, schoolgeld en boekengeld betalen mijn ouders. ik krijg nu geld van ibg plus twintig per maand ´zakgeld´. dat kreeg ik daarvoor ook en dat is zeker niet veel voor iemand van mijn leeftijd. in mijn omgeving betalen de ouders alles dus ik ging er tot een jaar geleden ook vanuit dat het normaal was dat ouders kamer etc betalen. ik denk dat mijn ouders wel mijn schoolgeld en boeken zullen betalen maar kamer weet ik niet, misschien een deel maar dat weet ik echt niet.
ik heb wel veel kleren, parfum etc. maar dat komt omdat ik werk.
Oud 20-11-2005, 20:54
Teun
Teun is offline
Wij zijn arm, mijn ouders zijn al blij als ze de huur kunnen betalen.
Ik ben dan ook verre van verwend.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 20:57
nps
nps is offline
mijn ouders betalen mijn school en schoolgerelateerde dingen, eten en verzekeringen.
voor de rest betaal ik alles zelf, ik krijg nooit zomaar geld of dingen van ze
Oud 20-11-2005, 21:02
Verwijderd
een jongen in de schoolkrant die naast zn stufi nog geen 100 euro bijverdient:
"ik woon op een studentenflat. De huur, 240 euro per maand, betalen mijn ouders evenals mijn studiegeld en boeken. '
'Mijn studiefinanciering spaar ik onder andere voor wintersport en grotere uitgaven als een eigen snowboard, of een nieuwe gitaar. Contertbezoeken betaal ik er ook van'
' Een avondje uit eten, daarna paradiso of melkweg en dan iets drinken kost 100 euro, dat doe ik een keer per maand.'
'Sinds dit jaar krijf ik 150 euro per maand kleedgeld en mijn ouders betalen ook dure dingen als schoenen.'
zzz
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 21:11
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ah gadverdamme wat moet daar van worden als het groot is
Oud 20-11-2005, 21:17
Verwijderd
ik vind trouwens wanneer je ouder het kunnen bekostigen om je studie (studieboeken) te betalen en het dan ook doen niet 'verwend'
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 22:21
*oma*
*oma* is offline
Mijn moeder heeft alleen mijn eerste jaar collegegeld betaald. De rest betaal ik zelf. Mijn rijbewijs ga ik ook zelf betalen, heb al genoeg gespaard. Mijn vader zou ook mee betalen aan mijn studie, maar dat laat een beetje op zich wachten. Toen ik nog thuis woonde kreeg ik 5 euro zakgeld per week van mijn moeder en van mijn vader 100 eu per maand, maar die zie ik niet zo vaak, dus kreeg ik het dan allemaal in een keer. Ik vind mezelf niet verwend, want mijn moeder had gewoon niet zoveel geld. Maar ik ben wel gelukkig
Oud 20-11-2005, 22:40
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
mijn ouders kopen geen dingen meer voor me, maar dat is omdat ik nu zelf bijna fulltime werk.
Ze zijn wel zo aardig om me geen kostgeld te laten betalen (ik eet meestal toch buiten de deur)
Omdat dit alles gebeurd en ik bijna geen tijd heb om te spenden (vanwege het werken) heb ik elke maand geld over.
Dus ik hoef het geld van paps en mams ook niet.
Oud 20-11-2005, 22:47
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
berlin schreef op 20-11-2005 @ 20:56 :
ik denk dat t ook aan ouders ligt hoor, ik heb vriendinnen die dingen/kleren kopen en dat mogen DECLAREREN bij ouders en honderd euro krijgen als ze ruzie met hun ouders hebben gehad.

daarom zeg ik : niet iedereen moet kinderen nemen
mama en papa bedoel je neem ik aan?
Oud 20-11-2005, 22:47
berlin
berlin is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 20-11-2005 @ 23:47 :
mama en papa bedoel je neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 02:36
Dexter_M
Dexter_M is offline
Jah ben erg verwend geweest.
Toen me vader nog leefde kreeg ik en me broertje, alles wat we wilden niet was te gek, kreeg om de 2 weken een nieuwe mobiel enzo.
Maar nu die er niet meer is doen we het wat rustiger aan
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 06:49
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Guissie schreef op 20-11-2005 @ 20:45 :

Mijn ouders zouden niet eens op het idee komen.
Ik heb ze eens op het idee gebracht

...

Ze lachte me uit
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 09:58
Drez
Drez is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 20-11-2005 @ 16:11 :
Vroeger wel enorm, maar nu bekostig ik alles zelf.
Oud 21-11-2005, 10:53
justakid
justakid is offline
vroeger werd ik redelijk verwend in de zin van dure kleding, en ontbijtjes op bed etc ( die ontbijtjes stopte wel toen ik naar de middelbare school ging)

sinds mijn broer en ik studeren krijgen we vrijwel nooit meer kleding van mijn ouders oid. wel betalen ze studie, huur en boeken. soms als ik thuis ben krijg ik wat geld toegestopt als ik uit ga oid. maar daarbij houdt het op.

mijn ouders zijn wel de allerliefste
Oud 21-11-2005, 11:12
pipimädchen
pipimädchen is offline
Door mijn ouders ben ik nooit verwend huhuhu
Oud 21-11-2005, 11:26
biep
biep is offline
jup, behoorlijk. Ik heb een paard, grote kamer, ze betalen mijn college geld + een deel van mijn kamer etc. etc.
maar ze hebben me wel gewoon vanaf mijn 15e baantjes laten zoeken, waar ik nu vanwege mijn grote CV toch wel blij over ben.
Oud 21-11-2005, 11:40
Amma
Amma is offline
Mn ouders betalen collegegeld en boeken. Oja, en mijn moeder koopt wasmiddel voor me
Ik woon ongeveer 4 jaar niet meer bij mijn ouders dus betaal al lang alles zelf: Huur, kleding, boodschappen, auto, verzekeringen, enzovoort.
Ik denk ook dat dat beter is dan dat je ouders alles voor je betalen, zo leer je met geld omgaan en dingen te waarderen die je zelf koopt
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 20-11-2005 @ 22:02 :
"ik woon op een studentenflat. De huur, 240 euro per maand, betalen mijn ouders evenals mijn studiegeld en boeken. '
'Mijn studiefinanciering spaar ik onder andere voor wintersport en grotere uitgaven als een eigen snowboard, of een nieuwe gitaar. Contertbezoeken betaal ik er ook van'
' Een avondje uit eten, daarna paradiso of melkweg en dan iets drinken kost 100 euro, dat doe ik een keer per maand.'
'Sinds dit jaar krijf ik 150 euro per maand kleedgeld en mijn ouders betalen ook dure dingen als schoenen.'
zzz
ik ken nog wel ergere mensen
een vriendinnetje van mij krijgt naast huur, collegegeld, boeken en telefoonrekening ook nog 500 euro 'zakgeld' per maand, daar komt ze niet van rond dus leent ze maximaal bij via IB en als ze gaat winkelen gaat ze met haar moeder zodat die betaalt ze vertelde dat laatst pas en ik was geshoqueerd..hoe kun je als student meer dan 1200 euro per maand uitgeven

ik krijg nu een deel van mijn huur, mijn collegegeld, soms boeken (in principe alle maar ik koop ze af en toe en vind het nogal triest om dan m'n vader te bellen van 'hoi mag ik even 25 euro ' dus dat doe ik alleen als ik het zelf niet kan betalen)
daarnaast verwent mijn vader mij (en mn broertjes en zusje) ook door ons af en toe mee te nemen voor een weekend weg en we hebben de wintersport in februari tot een soort traditie verheven, en daar betaal ik dan ook niet voor, wat best verwend is.
verder was ik meer verwend in de tijd dat ik eindexamen deed, toen heb ik ook een tegoedbon voor m'n rijbewijs gekregen (waar ik nu pas mee bezig ben) dus in principe betaal ik daar ook niet voor
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 12:45
Verwijderd
Mijn ouders betalen mijn huur en mijn studie betaal ik zelf. Wat dat betreft ben ik dus niet echt verwend maar ik krijg soms wel plotseling grote cadeaus, zoals een flatscreenmonitor voor mijn 20e verjaardag. Ik erger me echt aan mensen die alles van hun ouders krijgen en dat de normaalste zaak van de wereld vinden. Dat ik mijn studie zelf moet betalen is trouwens wel een goede reden om goed te leren voor tentamens.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 13:03
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Roxane schreef op 20-11-2005 @ 22:02 :
zzz
Haha dat is uit de Havana. Altijd lachen die rubriek. Die gast verdiende nog best veel bij volgens mij? Hij had twee baantje o.i.d. Anyway, hij krijgt veel geld van z'n ouders

Zelf ben ik ook verwend. Toen ik op de middelbare school zat, kreeg ik best veel zakgeld, wat ik spaarde. Ik werkte twee avonden en zaterdag dus had geld genoeg. Toch betaalden mijn ouders de turnvereniging, balletlessen en danslessen en kreeg ik 1500 euro voor m'n rijbewijs.

Mijn ouders wonen in Zeeuws-Vlaanderen, dus moest ik uit huis om te studeren. Ze betalen daarom mijn huur. Maar ook collegeld. Ben bij mijn ouders meeverzekerd, omdat het 3e kind gratis is Boeken probeer ik zoveel mogelijk zelf te betalen, maar als ik wil, betalen ze die ook Stufie en geld van mn baantje is dus voor mezelf. Als ik ga shoppen met mn mam, krijg ik ook wel eens kleding...

Mijn ouders betalen 4 jaar studie. Wat ik begrijp. Heb ook nog een studerend broertje en een bijna-studerend zusje. Heb een jaar vertraging, dus het vijfde jaar moet ik zelf betalen (collegegeld, huur, boeken, vaste lasten). Daarvoor probeer ik nu een beetje te sparen.

oja, mijn ouders hebben wel altijd laten merken dat ze vonden dat ik een baantje moest zoeken. Vanaf m'n veertiende tot nu toe heb ik dan ook veeeel baantjes gehad

Laatst gewijzigd op 21-11-2005 om 13:06.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 13:16
berlin
berlin is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 21-11-2005 @ 03:36 :
kreeg om de 2 weken een nieuwe mobiel enzo.
is dat niet onhandig
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 14:11
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
MTpower schreef op 21-11-2005 @ 07:49 :
Ik heb ze eens op het idee gebracht

...

Ze lachte me uit
Ach, wie niet waagt, wie niet wint.
Oud 21-11-2005, 14:36
Snuitermans
Snuitermans is offline
Kale huur, college geld en boeken. Een beetje dus.
Oud 21-11-2005, 14:45
Ranja v. Tanja
Ranja v. Tanja is offline
mijn ouders verwennen me met hun ouderlijke liefde, en de ib groep op financieel vlak,

ik kom niets te kort
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 14:47
Verwijderd
Ik ben pas laat verwend. Van mijn 13e tem mijn 18e moest ik alles zelf betalen, kreeg ik geen zakgeld en moest ik werken voor mijn geld. Buiten een computer, die heb ik vanaf mijn 8e altijd gekend en vanaf mijn 10e had ik een eigen pc. Mijn pa was daar namelijk altijd mee bezig en we hadden sowieso tig pcs door het hele huis staan. Op het mooiste moment had ik 2 pcs, 1 laptop en 1 apple.

Op mijn 17e heb ik mijn 1e mobiel gekregen, daarna nog 2x een nieuw model en als ze hem hadden gehad, dit jaar ook nog 1, maar omdat de nieuwste van de nieuwste digitale camera's binnen was, kreeg ik die maar. Mijn vader is gek op digitale snufjes en chique apparaten, we hebben 4 of 5 schotelantennes en om de zoveel tijd voldoet de nieuwe DVD-recorder niet meer aan de vereisten en wil hij er een met een grotere harde schijf, dus de oude (nu ja... half jaar oud ), krijg ik. En zo gaat het met veel dingen, vooral met Kerst word ik schandalig verwend met electrische apparatuur en dure dingen (niet dat ik andersom niet schandalig veel teruggeef ^^).

Mijn ouders zijn nu twijfelgevallen, ik krijg veel en gemakkelijk en toch zijn ze over hele rare dingen streng en moet ik andere dingen wel zelf betalen. Er is geen peil op te trekken . En ik vind het altijd wel grappig als ik weer iets nieuws krijg dat ik nog niet nodig had maar plots wel van pas komt.
Schoenen heb ik altijd zelf moeten betalen, kleding geven ze me soms omdat er anders nix 'fatsoenlijks' in mijn kast komt, of omdat ik anders gewoon weiger een winterjas ofzo te kopen.

Studie hebben zij betaald met als stok achter de deur dat als ik het niet haalde, ik hen terug moest betalen. Boeken kocht ik wel zelf.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 15:15
Stevill
Stevill is offline
M'n moeder betaald grotendeels mijn voer wat me normaal klauwen met geld zou kosten en ik hoef geen kostgeld te betalen wat ik ook enorm waardeer.
Oud 21-11-2005, 15:46
Nuck
Nuck is offline
Ja, ben wel verwend, maar het is niet zo dat ik altijd alles maar krijg.
Oud 21-11-2005, 16:07
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Door mijn moeder wordt ik niet verwent, krijg geen zakgeld en 40e kleedgeld per maand dus mijn salaris gaat er ook aan onder. Nu ben ik aan het sparen voor hardloopschoenen want die moet ik zelf betalen en mijn gitaarles ook. We doen ook niet aan sinterklaas en kerst enzo..
Maar mijn vriendje verwent mij wel
Oud 21-11-2005, 17:11
Verwijderd
Ik krijg 120 euro zakgeld per maand en daar moet ik uitgaan, eten tenzij ik thuis eet, gsm, hobby's .. van betalen. Kleren krijg ik als ik ze nodig heb, inschrijvingsgeld en boeken betalen ze ook, net als een Buzzypas. Ik kom de meeste maanden wel toe, en anders haal ik wat af de bankrekening
Het enige wat ze (voorlopig) niet willen betalen is een kot, en dure cadeaus krijg ik ook niet.

Ik heb alles wat ik nodig heb dus je zou wel kunnen zeggen dat ik een beetje verwend ben, maar in vergelijking met sommige andere mensen valt dat eigenlijk nog wel mee vind ik.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 17:15
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
crook schreef op 20-11-2005 @ 16:01 :
Ik ben heel erg verwend door mijn ouders, maar ik weet het wel van mezelf. Het is niet dat ik eis van mijn ouders dat ze alles voor me betalen, maar ze doen het toch en dat is dan toch mooi meegenomen
dit dus. behalve dat ze alles voor me doen behalve dingen voor me betalen
Oud 21-11-2005, 17:16
Dís
Dís is offline
school wordt alles betaald,eten ook
Kleding ook(tenzij ik grilletjes heb dan moet ik het zelf betalen.Ik krijg bv 1 muts geen 5)
En uitgaan wordt ook altijd betaald,omdat ik geen zakgeld krijg.
Automaatgeld krijg ik ook
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 17:19
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Mijn ouders betalen wel redelijk wat voor me ja, spullen zoals o.a. een rijbewijs moet ik voor de helft meebetalen, maar spullen voor bijv. een hobby krijg ik meestal wel.
Oud 21-11-2005, 17:20
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Mwah, een beetje wel, maar ook niet te.
Oud 21-11-2005, 17:27
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
ja nogal verwend...

ik krijg geld wanneer ik het vraag, ga bovendien vaak met m'n ma extra kleren kopen, en ik krijg zelfs geld om uit te gaan of op café te zitten. Mijn ma heeft zelfs lliever dat ik geen jobje doe, omdat ze vindt dat ik moet genieten van m'n jeugd en me beter toeleg op studeren in plaats van werken.

Dat is handig natuurlijk, maar dat maakt ook dat ik een luxepaardje ben, en soms wou ik dat ik wat meer gehard was tegen geldproblemen voor later he.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 17:38
BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
Zaara schreef op 20-11-2005 @ 16:23 :
Ik ben wel verwend.
Ik ook.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 18:09
Project 50
Project 50 is offline
Och. Beetje vreemde situatie misschien. Ik krijg 200 euro alimentatie per maand . Daarnaast krijg ik de scholieren tegemoetkoming en werk ik. Daar moet ik school(18, dus schoolgeld), boeken, vanaf 1 januari m'n eigen zorgverzekering. uitgaan + kleding moet ik zelf kopen. Soms krijg ik nog wel kleding en schoenen van m'n ma cadeau. Ik moet zeggen dat het best goed lukt. Het is thuis geen vetpot dus het kan nog lastig worden als ik ga studeren, maar dat wordt wrsch gewoon geld lenen.

Kreeg al vanaf m'n 16/17e geen zakgeld meer, en ook geen alimentatie, maar toen betaalde m'n ma alles nog. Ik moest wel werken voor m'n geld. Het heeft me wel zuinigheid en 'met geld omgaan' geleerd.

Denk dus niet dat je kan zeggen dat ik verwend ben.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 18:16
kuik
kuik is offline
ik ben wel verwend ja, ik krijg kleedgeld, mn studie, studieboeken, verzekeringen, eten, af en toe nog extra kleren, vakanties en als ik op kamers ga denk ik ook wel een deel van mijn huur. maar het is ook weer niet zo dat ik net als bepaalde mensen die ik ken allemaal vet dure broeken krijgen, onbeperkt kleedgeld en een huis in utrecht
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 19:46
nietzijweer
nietzijweer is offline
Ik woon thuis en krijg met verjaardagen/sinterklaas cadeau's van gemiddeld 100 euro. (in totaal dus)
het ene jaar wat meer, dan weer wat minder.
Als er iets nuttigs bij is, dat ik graag wil hebben dat iets duurder is zijn ze ook wel bereid wat meer te betalen. Maar dan vinden ze het nuttig en geen gadget ofzo.
zakgeld en kleedgeld totaal is 100 euro en ik heb een bijbaantje, daar verdien ik ook ongeveer 100 euro (meestal iets meer maar goed)
daar moet ik behalve winterjas en schoenen (ze willen niet dat ik op zoiets bezuinig) alles van betalen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 00:11
Verwijderd
Ik ben verwend . Maar niet overdreven .

Ik kreeg niet alles wat mijn hartje begeerde . Ik kreeg niet veel zakgeld . Ik moest sparen als ik iets graag wilde .
Ik kreeg/krijg niet overdreven dure cadeau's . Niet voor mijn verjaardag , niet voor andere gelegenheden .

Wel heb ik eigenlijk nooit hoeven werken , nooit de behoefte aan gehad . Maar vooral omdat ik eigenlijk nooit veel geld nodig had . Wel geld verdienen met oppassen .

Qua vakanties , als ik met mijn ouders meega , word het betaald . Wil ik alleen , moet ik het zelf betalen . Maar wanneer ik genoeg studiepunten heb gehaald , krijg ik wel vakantiegeld (afhankelijk van het aantal studiepunten)

Qua spullen wat ik nu op mijn kamer heb liggen , ligt er wel een hoop qua waarde . Maar eerlijk verdiend .

Mijn ouders betalen mijn studie , mijn boeken en mijn kamer . Ik krijg uitwonende stufi , en moet daar de rest van doen .

Ik heb het zeker niet slecht , maar ontzettend verwend ben ik niet .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten