Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2005, 15:01
crook
crook is offline
word jij verwend door jouw ouders? Ik ben heel erg verwend door mijn ouders, maar ik weet het wel van mezelf. Het is niet dat ik eis van mijn ouders dat ze alles voor me betalen, maar ze doen het toch en dat is dan toch mooi meegenomen

en jullie, zijn jullie verwend?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2005, 15:04
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
crook schreef op 20-11-2005 @ 16:01 :
Ik ben heel erg verwend door mijn ouders, maar ik weet het wel van mezelf. Het is niet dat ik eis van mijn ouders dat ze alles voor me betalen, maar ze doen het toch en dat is dan toch mooi meegenomen
maar het is niet zo dat ik verwend ben in de zin van : ik heb allerlei mooie spullen en jullie niet dus ik ben geweldig en jullie zijn tuig .
Oud 20-11-2005, 15:10
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
vroeger wel, vind ik (al kregen we nooit dure cadeaus oid maar wel altijd genoeg) en ik kreeg veel kleedgeld toen ik dat kreeg
en nu betaal ik alles zelf behalve mijn eten (woon nog thuis) en dat vind ik prima want ik wil niet afhankelijk zijn van mijn ouders en ik heb een hekel aan verwende mensen die er mee te koop lopen en er niks nuttigs mee doen
Oud 20-11-2005, 15:10
thunder110
thunder110 is offline
Nu ja, ik krijg op zich wel veel van mijn ouders, maar ik ben niet bedorven ( zie vandale.nl). Ik krijg voornamelijk dingen die zogezegd 'goed' voor mij zullen zijn .
Oud 20-11-2005, 15:11
HenkMul
HenkMul is offline
Vroeger wel enorm, maar nu bekostig ik alles zelf.
Oud 20-11-2005, 15:13
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 20-11-2005 @ 16:10 :
Nu ja, ik krijg op zich wel veel van mijn ouders, maar ik ben niet bedorven ( zie vandale.nl). Ik krijg voornamelijk dingen die zogezegd 'goed' voor mij zullen zijn .
spoiled he..
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 15:20
Verwijderd
Met feestdagen en verjaardag word ik wel verwend, ik heb best veel toffe spullen. Maar andere dingen als studie en verzekering moet ik dan wel weer zelf betalen. Dus ik weet het eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 15:23
Maharani
Maharani is offline
Ik ben wel verwend.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 15:36
Blenderhead
Blenderhead is offline
M'n ouders betalen m'n studie en m'n verzekeringen. De rest mag ik zelf doen.
Oud 20-11-2005, 15:41
Gary X
Gary X is offline
Ik ben verwend door de mensen die alle toffe showtjes die in Rotterdam geregeld worden, de studie die bekostigd wordt door mijn ouwen, de platen die ik kocht met het geld wat ik bij het leukste baantje ooit verdiende, de goeie makkers die ik heb en m'n meisje
Oud 20-11-2005, 15:43
ZerO
ZerO is offline
Ja ik word wel redelijk verwend.
Mijn studie, verzekeringen, ziektekosten enz, boeken en een deel van de huur van mijn kamer worden voor me betaald.
Mijn ma koopt ook eten voor me om mee te nemen en soms als ik geen geld meer heb dan zegt ze hier heb je 20 euro dus dat is wel erg mooi meegenomen.
Maar het is niet zo dat ik alles krijg wat ik wil. Kleding, uitgaan enz moet ik zelf betalen en ik krijg ook nooit dure kado's.
Oud 20-11-2005, 15:52
Glory
Glory is offline
eh tja toen ik op mijn 13e begon met kleedgeld heb ik daarna eigenlijk niks meer gekregen. hoewel 1 keer had mijn moeder speciaal voor mij een paar sloffen gekocht. nu betaal ik ook eigenlijk alles zelf studie, kamer, eten, kleding ect. de ibgroep is mijn beste vriend, maar ik ga niet zielig en zuinig lopen doen, want eh tja daar word je echt naar van.
Oud 20-11-2005, 15:54
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Nee, verwend niet.

M'n ouders betalen m'n collegegeld en m'n boeken.
In principe betaal ik alles daarbuiten zelf en dat gaat me goed af door te werken.
(kamerhuur, eten, verzekeringen, telefoonkosten, kleding, uitgaan, de laptop die ik net gekocht heb, m'n rijbewijs als ik dat wil halen, lidmaatschappen van wat dan ook)
Oud 20-11-2005, 16:01
Eurotrashgirl
Eurotrashgirl is offline
Zoiets ^
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 16:02
Verwijderd
Ik moet mijn bier zelf betalen, dus ik ben niet verwend
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 16:06
Verwijderd
Vroeger wel, kreeg ik echt teveel, maar nu hebben mn ouders niet zoveel geld meer en betaal ik alles zelf behalve collegegeld.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 16:07
Verwijderd
Overigens is het vrij ziek, om even serieus te reageren. Er is onlangs gebleken dat vrijwel iedereen die ik ken thuis een huishoudster heeft. Zat ik heel geschokt ergens te vertellen dat die-en-die een huishoudster heeft en echt helemaal níks doet thuis, hoorde je ineens van alle kanten "Oh, dat hebben wij ook." en "Ja, wij zelfs twee, een gewone en een illegale."

Wtf. Ik zou dus echt nooit een huishoudster nemen. En als mijn ouders er ineens een zouden aanschaffen dan moest ze 't niet wagen om mijn kamer ook op te gaan ruimen. Dat doe ik zelf wel.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 16:17
ZerO
ZerO is offline
ja wij hebben ook een huishoudster gehad maar ze was echt vervelend en deed niet echt iets en toen is ze ontslagen maar ze mocht sinds ze een schaal in mijn kamer had gebroken niet meer naar binnen en deed ik alles zelf want ik vind het naar als vreemde mensen aan mijn spullen komen dus ik merk niet eens dat ze er niet meer is, naja ik merk het eigenlijk wel want ze was irrritant en overaanwezig
Oud 20-11-2005, 16:25
Verwijderd
ben nooit verwend geweest en zal het ook nooit worden
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 16:28
Verwijderd
Neep ben nooit verwend, heb eigenlijk al meteen vanaf dat ik mocht werken gewerkt om mn spullen te kunnen betalen. Heb na de middelbare school ook nog een jaar gewerkt om mn vervolgopleiding te kunnen betalen e.d. Dus zelf school betalen, uitgaan, kleding, huur, verzekeringen, eten, drinken etc. Ben totaal onafhankelijk van mn ouders en op zich is dat erg fijn want dan kunnen ze zich ook niet bemoeien met wat ik allemaal koop en doe. Toen ik nog thuis woonde betaalden ze wel gewoon huur en eten enzo, maar als ik speciale dingen wilde zoals chips en snoep hoefde ik dat echt niet aan ze te vragen want daar doen ze niet aan. Gewoon brood en avondeten kreeg ik. Vroeger had ik nog weleens een beetje last van mn ouders, vond dat ze niet genoeg betaalden voor me en dat ik teveel zelf moest betalen (jn vergelijking met anderen), maar eigenlijk is het altijd goed geweest. En is het heel handig geweest voor nu ik op mezelf woon, kan goed met geld omgaan en hoef niet te wennen aan helemaal voor mezelf te zorgen.

Kan absoluut niet tegen verwende mensen, vooral niet als ze zich niet realiseren hoe verwend ze zijn. Maar ja, ik snap wel dat als je zo opgroeit met weelde en luxe dat je niet beter weet.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 16:29
Verwijderd
Ik wordt niet bijzonder verwend, maar heb het verder niet slecht.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 16:33
Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 20-11-2005 @ 17:25 :
ben nooit verwend geweest en zal het ook nooit worden
Oud 20-11-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
crook schreef op 20-11-2005 @ 16:01 :
Ik ben wel verwend door mijn ouders, maar ik weet het wel van mezelf. Het is niet dat ik eis van mijn ouders dat ze alles voor me betalen, maar ze doen het toch en dat is dan toch mooi meegenomen
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 16:41
botulismf
botulismf is offline
ik word verwend.
en wat crook zei.
Oud 20-11-2005, 16:49
one.
one. is offline
Citaat:
********** schreef op 20-11-2005 @ 17:29 :
Ik wordt niet bijzonder verwend, maar heb het verder niet slecht.
Oud 20-11-2005, 18:10
*meizz*
*meizz* is offline
Ik word best wel verwend. Mijn ouders betalen mijn kleding, en dan krijg ik soms nog extra dingen (die ik niet echt nodig heb) Uitgaan, snoep en schoolspullen (eigenlijk ook weer de 'extra' dingen, zoals leuke schriften, mappen e.d.) moet ik zelf betalen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 18:11
MTpower
MTpower is offline
Totaal niet, ik moet alles zelf doen.
Als ik iets wil hebben moet ik daar zelf voor werken en eigenlijk vind ik dat heel prettig
nouja.. nu even niet, ik wil m'n rijbewijs maar ik heb het geld niet
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 18:13
vixen
vixen is offline
Mijn ouders hebben me best wel verwend. Gisteren nog, kregen mn zus en ik geld om drank van te kopen in de kroeg. Omdat onze pappa ons zo gaaf vindt.
Oud 20-11-2005, 18:22
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
ik ben vet verwend door mn broertje die altijd eten voor me maakt! Verder verwen ik graag mensen
Oud 20-11-2005, 18:24
berlin
berlin is offline
Vorig jaar werd mijn huur betaald door mijn ouders. Toen haalde ik het jaar niet en ging ik verhuizen en een andere opleiding doen. Toen waren mn ouders boos en zei ik: ik betaal mn huur en mn boeken zelf wel.
Dus nu betaal ik mn huur, mn boeken, mn verzekering, mn kleding, mn eten en al die onzin zelf.
Mn ouders zijn totaal niet gierig en springen bij wanneer het nodig is; heb laatst nog een groot bedrag gekregen omdat ik dubbele huur voor 2 kamers moest betalen. Dat is wel heel lief van ze. Maar ze zeggen wel: leer maar met je geld om te gaan nu je op jezelf woont en ga alsjeblieft een baan zoeken want later moet je dat ook.
En als ik later ooit kinderen krijgt, wat ik overigens betwijfel, zeg ik dat ook tegen ze.

Vroeger was ik trouwens wel het verwende jongste kind.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 18:29
neok
neok is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 20-11-2005 @ 17:33 :
nee joh, kan niet
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 18:42
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
ik ben wel verwend denk ik. ik krijg maandelijks n bedrag als bijspringer voor de huur. ik heb namelijk nog geen huursubsidie dus de huur is nog heel hoog, maar gelukkig heb ik wel recht op huursubsidie dus ik krijg n hoop geld terug van de maanden dat ik geen huursubsidie ontvang, wat ik aan mn ouders teruggeef.
verder krijg ik n "klein" bedrag van mn moeders werk, een soort stimulatie voor HBO studenten ofzo. en stufi en dat is het.
gelukkig kan ik vaak mee-eten met huisgenoten en mn ouders wonen nog steeds heel dichtbij dus daar eet ik ook nog regelmatig dus ik kom wel rond.
mijn ouders betalen mn studie en materiaalkosten ook, verzekeringen en ziekteshit enzo kan via mn vaders werk maar daar komt verandering in dus dat zal ik wel zelf moeten gaan betalen over n tijdje.
kleding en uitgaan enzo betaal ik ook zelf.
dat was t wel.
Oud 20-11-2005, 18:43
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
neok schreef op 20-11-2005 @ 19:29 :
nee joh, kan niet
bob smarley, ga je moeder pesten PLZ.
Oud 20-11-2005, 18:54
Magican
Magican is offline
Waarom wordt de TS niet afgekraakt op zijn topic/spelling?
Oud 20-11-2005, 19:07
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
M'n ouders zouden zelf beweren van niet maar als puntje bij paaltje komt doen ze zo ongeveer alles voor me
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 20-11-2005 @ 19:54 :
Waarom wordt de TS niet afgekraakt op zijn topic/spelling?
Omdat daar niet echt iets mis mee is? Afgezien van een paar vergeten hoofdletters misschien, maar als je daar op let kun je op elke post wel wat aanmerken.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:21
grandmommy
grandmommy is offline
ik ben verwend. Als mijn band lek is plakt mijn vader hem, als ik een nieuwe jas moet krijg ik die van mijn moeder. ik betaal verder wel veel zelf, nieuwe kleren, paardenstuff, schooldingen. mijn ouders betalen een deel van de stalling voor m'n pony en verder mijn schoolboeken enzo. als ik achtien ben ga ik wel een hoop zelf betalen, schoolkosten, schoolboeken, verzekering(ben nu nog via m'n werk verzekerd). maar dan heb ik per maand ook ongeveer het driedubbele van wat ik nu krijg ivm met studiefinanciering. Ik ben al met al redelijk verwend.
Oud 20-11-2005, 19:23
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 20-11-2005 @ 20:12 :
Omdat daar niet echt iets mis mee is? Afgezien van een paar vergeten hoofdletters misschien, maar als je daar op let kun je op elke post wel wat aanmerken.
ja d'r zit in die post een word zonder t in, daar krijgt ie zeker jeuk van
Oud 20-11-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 20-11-2005 @ 20:23 :
ja d'r zit in die post een word zonder t in, daar krijgt ie zeker jeuk van
Maar die word hóórt ook zonder t. En zo niet dan kijk ik verkeerd en geef ik bij deze de schuld aan het bier.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:25
Verwijderd
veel van mijn vrienden vinden mij verwend omdat ik best wel luxe dingen krijg/ga krijgen (scooter, auto etc) maar ik zou nooit een cadeau afslaan omdat de kleur me niet aanstaat

het is ook niet dat ik in mijn vingers knip en een pakje biljetten krijg. -helaas-
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:26
berlin
berlin is offline
Citaat:
White Trash schreef op 20-11-2005 @ 20:25 :
(scooter, auto etc)

oh ben jij er zo eentje
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hm nee, niet verwend. Maar ik krijg wel meer dan genoeg vind ik. Mijn vader betaalt mn studiegeld, boeken en ziektekosten verzekering. En ik woon bij hem thuis, dus ook nog mn eten enzo Wel hebben allebei mn ouders (gescheiden) het niet super breed en heb ik altijd zoveel mogelijk zelf moeten betalen. Nu krijg ik ook vrijwel geen extra's, meestal met sinterklaas een dekbed oid (zoals dit jaar dus ). En als ik ga winkelen met mn moeder, betaalt zij het eten bij de v&d

Ik kan me wel eens ergeren aan vriendinnen die iets willen doen dat veel geld kost, ik dan soms met moeite mee ga en zij alles of een groot gedeelte van hun ouders betaald krijgen. Maar ja, eigenlijk is dat alleen maar fijn voor hun. Alleen soms wel frustrerend voor mij.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:33
Verwijderd
Citaat:
berlin schreef op 20-11-2005 @ 20:26 :
oh ben jij er zo eentje
hush hush ik ben niet zo'n standaard verwend persoontje hoor.

mijn vader kan het zich veroorloven en het is ook deels een schuldgevoel van hem omdat hij voor mijn broer een huisje heeft voorgeschoten vanwege allerlei persoonlijke problemen en de toenemende woningnood. (dat huisje is overigens ook geen villa maar een klein huisje in een pauperwijk)

dus ik zal niet boos worden als er om de rode ferrari geen strikje zit
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:35
berlin
berlin is offline
ik doelde meer op t type jongen dat op zn 16e een aprillia scooter heeft en op zn 18e in een golf gti gaat rijden.
dat je dat van je vader krijgt( uit schuldgevoel for fucks sake) is helemaal jammer.

Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:39
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
White Trash schreef op 20-11-2005 @ 20:25 :
veel van mijn vrienden vinden mij verwend omdat ik best wel luxe dingen krijg/ga krijgen (scooter, auto etc) maar ik zou nooit een cadeau afslaan omdat de kleur me niet aanstaat

het is ook niet dat ik in mijn vingers knip en een pakje biljetten krijg. -helaas-

Ondanks je latere post vind ik je verwend
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:42
neok
neok is offline
Citaat:
Haligh schreef op 20-11-2005 @ 19:43 :
bob smarley, ga je moeder pesten PLZ.
die is niet meer
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:42
Verwijderd
Citaat:
berlin schreef op 20-11-2005 @ 20:35 :
ik doelde meer op t type jongen dat op zn 16e een aprillia scooter heeft en op zn 18e in een golf gti gaat rijden.
dat je dat van je vader krijgt( uit schuldgevoel for fucks sake) is helemaal jammer.

dit is misschien een flauw argument maar wel heel erg waar: als mijn broers het hebben gekregen dan ga ik niet zulke handige cadeau's weigeren om toevallig oh-zo zelfstandig te zijn.

maar aan dat soort jongeren die alles betaald krijgen met benzine, sigaretten, uitgaangeld (? ja dit is echt waar) en kleedgeld aan toe dat vind ik dus wel verschrikkelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:45
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
White Trash schreef op 20-11-2005 @ 20:42 :
dit is misschien een flauw argument maar wel heel erg waar: als mijn broers het hebben gekregen dan ga ik niet zulke handige cadeau's weigeren om toevallig oh-zo zelfstandig te zijn.
Zoiets weigeren vind ik opsich ook niet raar, maar alleen al dat je vader het aanbied. Vind ik wel verwennen hoor..
Mijn ouders zouden niet eens op het idee komen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Guissie schreef op 20-11-2005 @ 20:45 :
Zoiets weigeren vind ik opsich ook niet raar, maar alleen al dat je vader het aanbied. Vind ik wel verwennen hoor..
Mijn ouders zouden niet eens op het idee komen.
bedankt voor je bijdrage en de moeite die je hebt genomen om je te ontfermen over deze zaak
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:52
grandmommy
grandmommy is offline
white trash, je bent gewoon een verwend kreng.

maar hey ik geef je geen ongelijk hoor, met zo'n pa heb je goed voor elkaar. alleen zou ik geen scooter aannemen ivm met mijn veel te gave imago.
Reageren

Regels voor berichten