Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2005, 20:29
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Raphael Kaffiya schreef op 21-11-2005 @ 21:27 :
Dat is gewoon vaag, je uit het niets kut voelen. Ik snap dat niet? Helemaal erg als je gaat huilen om niets? Dat is het toppunt van vaagheid?

Maar ik houd wel van vrouwen.

Sluit me erbij aan
Oud 21-11-2005, 20:29
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat is gewoon vaag, je uit het niets kut voelen. Ik snap dat niet? Helemaal erg als je gaat huilen om niets? Dat is het toppunt van vaagheid?

En toch gebeurt het.

Oud 21-11-2005, 20:30
Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Citaat:
grl schreef op 21-11-2005 @ 21:29 :
En toch gebeurt het.

En is dat nou kut voor ons mannen of voor jullie zelf?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 20:31
Friendly Friend
TS vraagt zich maar af what the fuck er aan de hand is, maar ik zou het ook niet weten? Maar waar het dus op neerkomt, is dat vriendin van TS wel bij draait? Vaag, vaag en nog eens vaag.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 20:31
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:

Het is ook vaag. Maar niet alles valt met een simpele reden weg te redeneren, en ik denk dat vrouwen dat gegeven gewoon makkelijker/sneller accepteren dan mannen. Al zou het alleen maar een excuus voor hun buien zijn
Oud 21-11-2005, 20:46
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Raphael Kaffiya schreef op 21-11-2005 @ 21:30 :
En is dat nou kut voor ons mannen of voor jullie zelf?
Nou.. jullie zijn degene die er een probleem van maken
Oud 21-11-2005, 20:47
Friendly Friend
Citaat:
grl schreef op 21-11-2005 @ 21:46 :
Nou.. jullie zijn degene die er een probleem van maken
Nee jullie hebben een probleem om niets en wij hebben dan een probleem omdat we niet begrijpen wat er in jullie koppies omgaat. Jullie zijn schuldig!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 20:52
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Cookie schreef op 21-11-2005 @ 21:14 :
Doe niet zo debiel. Ja laat ik eens een potje gaan huilen terwijl er niets aan de hand is. Nou en? Mag ik? Dat jij het niet snapt wil niet zeggen dat sommige vrouwen het wel zo voelen

Gaan we nou weer? Ik vind het raar, want het gaat voor mijn gevoel nergens over, nergens over huilen, zonder reden. Dat jij het normaal vindt, tja. Ik wil geen vriendin die zomaar even gaat zitten huilen, mokken of gewoon maar een weekje niets tegen me zegt of bot tegen me is, zonder reden of dat ik weet waar het om gaat. Dan kan ik net zo goed "voor de fun, zonder reden" op het dak gaan zitten of het gras gaan maaien. Maarja, als jij het leuk vindt hou ik je heus niet tegen
Oud 21-11-2005, 20:57
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Raphael Kaffiya schreef op 21-11-2005 @ 21:47 :
Nee jullie hebben een probleem om niets en wij hebben dan een probleem omdat we niet begrijpen wat er in jullie koppies omgaat. Jullie zijn schuldig!
Ik weet niet of het echt als "niets" te beschrijven valt. Het is alleen niet zo dat we kunnen zeggen dat we gevallen zijn en pijn hebben.. of liefdesverdriet hebben.. of boos/gekwetst zijn, etc etc. Dat is het allemaal niet. Maar dat wil nog niet zeggen dat het niets is. Maar het beste is gewoon om beetje te knuffelen en verder maar te laten.

Edit: En tuurlijk zijn wij schuldig. Maar dat was je vraag niet.
Oud 21-11-2005, 21:03
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
grl schreef op 21-11-2005 @ 21:57 :
Ik weet niet of het echt als "niets" te beschrijven valt. Het is alleen niet zo dat we kunnen zeggen dat we gevallen zijn en pijn hebben.. of liefdesverdriet hebben.. of boos/gekwetst zijn, etc etc. Dat is het allemaal niet. Maar dat wil nog niet zeggen dat het niets is. Maar het beste is gewoon om beetje te knuffelen en verder maar te laten.
Inderdaad. Tuurlijk is er wel degelijk 'iets', maar niet iets dat op dat moment uit te leggen valt of zodanig het gevoel kan verklaren. Want daar gaat het om, een gevoel dat zich voor een bepaalde tijd in je nestelt, zonder dat je precies weet wat voor gevoel en waar het vandaan komt. Maar dat gevoel is er wel degelijk en zorgt er dus voor dat we ons verdrietig, gekwetst, boos, of wat dan ook voelen. En de enige manier waarop dat gevoel weg gaat, is door het te uiten. En vaak zie je dan achteraf wel wat er nou echt achter zat en is het meestal al niet eens meer van belang. Een combinatie van heel veel verschillende dingetjes en factoren die er dan allemaal op 1 moment uitkomen. Zonder dat we ons dat op dat moment dan al realiseren.

Soms kan dat ook heel bewust een verlangen zijn om eens lekker te huilen, zonder dat we per definitie ook gelijk maar heel verdrietig zijn. Het is gewoon een manier om je te uiten en soms doe je dat vanuit je zelf niet genoeg, dus zorgt je lichaam er wel voor dat je dat alsnog gaat doen.

Logisch of niet, bijna elke vrouw heeft het, dus je zult het niet echt uit de weg kunnen gaan
Oud 21-11-2005, 21:17
Friendly Friend
Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt bij exen ofzo, maar ik ben dan ook wel het zonnetje in huis he.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 10:32
Verwijderd
Citaat:
thegoodlife schreef op 21-11-2005 @ 21:52 :
Gaan we nou weer? Ik vind het raar, want het gaat voor mijn gevoel nergens over, nergens over huilen, zonder reden. Dat jij het normaal vindt, tja. Ik wil geen vriendin die zomaar even gaat zitten huilen, mokken of gewoon maar een weekje niets tegen me zegt of bot tegen me is, zonder reden of dat ik weet waar het om gaat. Dan kan ik net zo goed "voor de fun, zonder reden" op het dak gaan zitten of het gras gaan maaien. Maarja, als jij het leuk vindt hou ik je heus niet tegen
Het is natuurlijk ook niet zo dat 'we' altijd om niets huilen, maar zoals Thee Muts uitlegt is dat gewoon af en toe zo. Accepteer het nu maar, het is niet anders.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 12:17
FabDisaster
FabDisaster is offline
misschien is ze ongesteld?
Oud 22-11-2005, 14:06
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 21-11-2005 @ 21:25 :
Echt een heerlijk topic dit, btw. Alle vrouwen vinden herkenning en kunnen het zich compleet indenken, en alle mannen snappen er nog steeds geen hout van
haha jah
Oud 22-11-2005, 14:08
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 21-11-2005 @ 21:52 :
Er zijn zat mannen die dat doen
Oud 22-11-2005, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 21-11-2005 @ 22:03 :
Inderdaad. Tuurlijk is er wel degelijk 'iets', maar niet iets dat op dat moment uit te leggen valt of zodanig het gevoel kan verklaren. Want daar gaat het om, een gevoel dat zich voor een bepaalde tijd in je nestelt, zonder dat je precies weet wat voor gevoel en waar het vandaan komt. Maar dat gevoel is er wel degelijk en zorgt er dus voor dat we ons verdrietig, gekwetst, boos, of wat dan ook voelen. En de enige manier waarop dat gevoel weg gaat, is door het te uiten. En vaak zie je dan achteraf wel wat er nou echt achter zat en is het meestal al niet eens meer van belang. Een combinatie van heel veel verschillende dingetjes en factoren die er dan allemaal op 1 moment uitkomen. Zonder dat we ons dat op dat moment dan al realiseren.
rouw heeft het, dus je zult het niet echt uit de weg kunnen gaan
Ja inderdaad, precies dat. In mijn geval zijn het meestal dingen waarvan ik dénk dat het helemaal niet erg is, waar ik, als ik erover nadenk, helemaal geen waarde aan hecht. Maar op de een of andere manier voel ik me er blijkbaar toch een tijdje kut om, en heb ik dat pas door nadat ik 'om niets' begin te huilen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 22:49
Friendly Friend
Ja, precies.

Ik bemoei me er maar niet meer mee, ik zal het denk ik toch nooit begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 22:56
Farfalla
Farfalla is offline
Als je vriendin problemen heeft, zou ik maar afgaan op wat zij aangeeft. Zij geeft in dit geval duidelijk aan dat ze niet wil praten, dus zou ik ervoor kiezen niet met haar te praten. Dan kan je twee dingen doen; je kan gewoon weglopen en even niet met haar praten of je kan boos weglopen en in een internetcafé gaan zitten. Persoonlijk zou ik voor het eerste kiezen. Ik snap wel dat het in de praktijk niet zo simpel is, maar toch.
Mocht het nou allemaal niet opschieten met je vriendin, dan kan je altijd nog een arm om haar heenslaan.
Oud 22-11-2005, 23:07
Soullar
Soullar is offline
Als je het zo voelt, dan is het ook zo.

Dat is het primaire begrip wil je vrouwen kunnen begrijpen.
Secundaire begrip is dat je er gewoonweg moet zijn.

Maak het je als man niet te moeilijk. Neem niet de lasten van de wereld en die van je vriendin op de schouders als je niet weet wat er is. En al zeker niet als zij het ook niet weet. Vrouwen willen geen antwoord. Dat lost niks op. Vrouwen verlangen naar het gevoel dat wat er ook is, er altijd iemand voor hen zal zijn. Die voor hen gaat, waar ze ook aan denken.

Er zijn voor haar toont haar de zekerheid waar ze naar verlangt.
Oud 23-11-2005, 08:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Is het niet zo dat vooral de wat labiele vrouwen hier last van hebben? Die wat depressieve trekken tonen? En dus niet "alle" vrouwen? Dan is er wel degelijk wat, het is alleen moeilijk uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 12:21
Amma
Amma is offline
Citaat:
Soullar schreef op 23-11-2005 @ 00:07 :
Als je het zo voelt, dan is het ook zo.

Dat is het primaire begrip wil je vrouwen kunnen begrijpen.
Secundaire begrip is dat je er gewoonweg moet zijn.

Maak het je als man niet te moeilijk. Neem niet de lasten van de wereld en die van je vriendin op de schouders als je niet weet wat er is. En al zeker niet als zij het ook niet weet. Vrouwen willen geen antwoord. Dat lost niks op. Vrouwen verlangen naar het gevoel dat wat er ook is, er altijd iemand voor hen zal zijn. Die voor hen gaat, waar ze ook aan denken.

Er zijn voor haar toont haar de zekerheid waar ze naar verlangt.
Je bent nogal aan het generaliseren, vind je niet?
Zoals jij het nu stelt zijn alle mannen maar simpele wezens die het zichzelf zo makkelijk mogelijk moeten houden, en die het vage geween en gezeur van alle vrouwen niet aankunnen en zich er ook vooral niet mee moeten bemoeien.
Tenminste, zo komt het over

Laatst gewijzigd op 23-11-2005 om 12:27.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 16:12
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Phlox schreef op 20-11-2005 @ 18:16 :
Dat hebben vrouwen gewoon soms
Precies, dat mogen wij.
En weglopen heeft nogal een negatief effect lijkt mij. Gewoon niet te veel zeuren over wat er aan de hand is, want als er niet echt iets is kan ze dat toch niet verwoorden. Ik nooit in ieder geval.

En juist extra lief zijn voor haar, weet ik veel, lekker kriebelen, wat drinken voor haar pakken, voorstellen om een dvdtje te gaan halen. Haar gewoon even een poosje lekker ontzien en haar gang laten gaan zonder onverschillig te worden.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 16:14
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-11-2005 @ 09:00 :
Is het niet zo dat vooral de wat labiele vrouwen hier last van hebben? Die wat depressieve trekken tonen? En dus niet "alle" vrouwen? Dan is er wel degelijk wat, het is alleen moeilijk uit te leggen.
Och. Ik vind mezelf niet echt labiel, maar ik heb ook af en toe momenten dat ik om het minste of geringste kan gaan huilen zonder dat er iets (aanwijsbaars) is. En depressief ben ik ook niet, ik ben vrij tevreden zelfs tegenwoordig.
Ik denk dat juist heel veel mensen dat wel hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 16:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 23-11-2005 @ 17:14 :
Och. Ik vind mezelf niet echt labiel, maar ik heb ook af en toe momenten dat ik om het minste of geringste kan gaan huilen zonder dat er iets (aanwijsbaars) is. En depressief ben ik ook niet, ik ben vrij tevreden zelfs tegenwoordig.
Ik denk dat juist heel veel mensen dat wel hebben.
Nou ja, ik vind mezelf ook niet echt labiel. Maar ik heb wel labiele momenten. En tijdens zulke momenten moet ik ook vaak huilen om niets.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 16:19
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Amma schreef op 23-11-2005 @ 13:21 :
Je bent nogal aan het generaliseren, vind je niet?
Zoals jij het nu stelt zijn alle mannen maar simpele wezens die het zichzelf zo makkelijk mogelijk moeten houden, en die het vage geween en gezeur van alle vrouwen niet aankunnen en zich er ook vooral niet mee moeten bemoeien.
Tenminste, zo komt het over
Het is op meer educatieve toon bedoeld dan generaliserend.

Mij hoor je niet zeggen dat mannen het vage geween en gezeur van alle vrouwen niet aankunnen en zich er ook vooral niet mee moeten bemoeien.

Mij hoor je zeggen dat er zijn voor je partner belangrijker is dan het begrijpen van je partners probleem als diegene hetzelf al niet weet.
Oud 23-11-2005, 17:18
Experiment
Experiment is offline
Wat een ongelooflijk dom topic, waarin enorme verschillen tussen man en vrouw gecreerd worden. Dat het nou voor vrouwen maatschappelijk geaccepteerd is om for no reason te zeiken ('hormonen he') betekent niet dat dit een onveranderlijk gegeven is waar je als man niets van mag zeggen.

Je kut voelen mag uiteraard, maar laat er geen onschuldige mensen van meeprofiteren!

TS: ik vind dat je van je vriendin mag vragen dat ze óf vertelt wat er aan de hand is, en als ze dat niet wil of er is niks aan de hand, dan mag ze zich wel wat normaler gedragen tov jou.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 19:05
Amma
Amma is offline
Citaat:
Soullar schreef op 23-11-2005 @ 17:19 :
Het is op meer educatieve toon bedoeld dan generaliserend.

Mij hoor je niet zeggen dat mannen het vage geween en gezeur van alle vrouwen niet aankunnen en zich er ook vooral niet mee moeten bemoeien.

Mij hoor je zeggen dat er zijn voor je partner belangrijker is dan het begrijpen van je partners probleem als diegene hetzelf al niet weet.
Dat is ook zo, soms hoef je niet te weten wat er aan de hand is, helemaal als degene het zelf al niet weet nee, dan is een arm om je heen al genoeg
Maar het ging me meer om de opmerking "Maak het je als man niet te moeilijk", en het leek alsof je het bedoelde dat alle vrouwen zo zijn.
Maar goed, je zei al dat het niet zo bedoeld was, dus
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-11-2005 @ 17:15 :
Nou ja, ik vind mezelf ook niet echt labiel. Maar ik heb wel labiele momenten. En tijdens zulke momenten moet ik ook vaak huilen om niets.
Iedereen heeft toch wel eens labiele momenten?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 20-11-2005 @ 17:51 :
In mijn geval helpt het om gewoon te troosten?
Mijn geval ook.

@ TS: heb je dat al geprobeerd?

Weet je wat het een beetje is, wij vrouwen () willen wel eens huilen om niks. Dan is het enige wat jullie mannen hoeven te doen ons knuffelen en troosten. Je hoeft geen oplossing te verzinnen, je hoeft er niet over te praten, gewoon troosten is goed.
Om het maar even heel kort door de bocht te zeggen. Maar ik zou het proberen als ik jou was
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 00:47
DVQ
DVQ is offline
ach ja kut voelen om niks.

zo freakin nutteloos.

ken het wel. me meis heeft t vrij geregeld en ik erger me er kapot aan.

'voel me zo klote nu'
'oke en waarom dan?'
'k weet t niet...'
'dacht ik al'

tis wel iets typisch vrouwelijks overigens.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 07:12
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Raphael Kaffiya schreef op 20-11-2005 @ 17:54 :
Ik snap niet dat je kunt huilen om niets. Zal wel iets voor meisjes zijn dus. Ik moet zeggen dat het me niet bekend voorkomt als ik kijk naar vriendinnen die ik heb gehad.

Aanstellers.
Ik ken het wel. Als jongen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 09:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
DVQ schreef op 02-12-2005 @ 01:47 :
ach ja kut voelen om niks.

zo freakin nutteloos.

ken het wel. me meis heeft t vrij geregeld en ik erger me er kapot aan.

'voel me zo klote nu'
'oke en waarom dan?'
'k weet t niet...'
'dacht ik al'

tis wel iets typisch vrouwelijks overigens.
Ik zou mn vriend echt een eikel vinden als ie zo zou reageren Vaak is er overigens wel een reden, maar kun je die niet zo goed plaatsen. Of die reden klinkt gewoon stom en zeg je het daarom niet.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 11:26
Silver_Rose
Silver_Rose is offline
Citaat:
Macademion schreef op 20-11-2005 @ 17:38 :
Volgens mij is mijn vriendin knettergek. De afgelopen dagen is ze helemaal depressief enzo. Dan gaat ze zonder reden huilen en dan weet ik echt compleet niet meer wat ik moet doen. Dan vraag ik haar wat er is en dan zegt ze 'niets' of 'ik wil niet met je praten'
Ik snap er echt niks van dus ik wordt daar echt pissig van en ik ben het huis uitgelopen, nu zit ik in een internetcafé dit te typen. Iemand een idee? Ze zegt ook dat ze niks wil zeggen omdat ze dan geen rusie wil ofzo, dat is toch echt belachelijk? Dan moet je toch praten?
je vriendin is NIET knettergek jah, beetje respect meneertje. ik huil ook vaak om nix, vraag haar maar of ze mischien ongesteld is
Oud 03-12-2005, 18:31
Dinalfos
Dinalfos is offline
Het is ook onmogelijk om iemand te snappen die zelf ook totaal geen idee heeft waarom hij/zij iets doet. Als je om je vriendin geeft, laat je haar lekker uitrazen. Pas als ze weer in staat is om zichzelf coherent en intelligible uit te drukken(dat kan even duren), moet je haar aanspreken.

Maar stel alsjeblieft geen cynishce, sarcastische of suggestieve vragen, want voor je het weet schiet ze weer terug in ultra-psychoot modus.
Reageren

Regels voor berichten