Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2005, 10:09
Verwijderd
exact als je dat weet, dan kun je maatregelen nemen. Dat het oplossen van de ellende niet zo lang moet duren.

je lijkt me niet heel dom, dus ik neem aan dat je snapt wat ik bedoel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2005, 10:14
Verwijderd
Wat voor maatregelen zou de ns kunnen nemen als de stroom de hele middag en avond uit valt? De ns heeft stations en treinen, geen electriciteitscentrales. En die bovenleidingen zijn vast zo gauw mogelijk hersteld, maar het was vast niet makkelijk voor de monteurs van prorail om bij het spoor te komen als de wegen onbegaanbaar zijn. Ik vind het erg dapper van ze dat het ze toch gelukt is en dat ze de hele nacht hebben doorgewerkt en dat nu bijna alle treinen weer rijden
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:25
Verwijderd
tja jij vindt dat knap, ik vind dat niet meer dan normaal. Daar betaald de staat en jij en ik handenvol geld aan mee, een eerlijk gezegd, door alle klotezooi op het spoor van de afgelopen jaren, kan het mij geen ruk schelen. Ja sommige dingen zijn overmacht, maar sommige dingen kun je, als je goed bent voorbereid op de winter voorkomen.

Maar zoals jij praat denk ik dat je niet vaak met de trein gaat, anders zou je wel anders kletsen
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:28
Verwijderd
Ik ga gemiddeld twee keer per week met de trein, meestal een route van zo'n tweeenhalf uur maar mijn ervaring is niet dat mensen die klagen en zeuren bij elk minuutje vertraging daar gelukkiger van worden, dus doe ik dat niet

Ach, knap is het niet, maar ik ben wel blij dat ze 't doen. Ja, je kunt het normaal vinden, maar je mag best dankbaar zijn voor normale dingen.

En inderdaad, het is niet altijd overmacht. Maar dit was wel overmacht. Je denkt toch niet dat ze gewoon rustig eens een paar uur achterover hebben geleund voordat ze eens op het idee kwamen om alles te herstellen?

Laatst gewijzigd op 26-11-2005 om 10:31.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 26-11-2005 @ 11:28 :
Ik ga gemiddeld twee keer per week met de trein, route van zo'n tweeenhalf uur

Ach, knap is het niet, maar ik ben wel blij dat ze 't doen. Ja, je kunt het normaal vinden, maar je mag best dankbaar zijn voor normale dingen.

En inderdaad, het is niet altijd overmacht. Maar dit was wel overmacht. Je denkt toch niet dat ze gewoon rustig eens een paar uur achterover hebben geleund voordat ze eens op het idee kwamen om alles te herstellen?
lieve schat, een aanrijding is overmacht, maar het weer kun je rekening mee houden, je weet namelijk al een jaar van te voren dat het winter zal gaan worden. En de meteorologische diensten zijn tegenwoordig best redelijk goed in het voorspellen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:33
Verwijderd
Ik heb je al gevraagd: hóe wou je hier rekening mee houden? Met blaadjes of rustig vallende sneeuw kun je rekening houden, dat kun je op tijd wegvegen, maar je kunt als spoorwegmaatschappij geen rekening houden met stroomuitvallen, blikseminslagen en afbrekende dikke takken van bomen. Je kunt wel weten dat het kan gebeuren, maar je kunt niets doen om het te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 26-11-2005 @ 11:33 :
Ik heb je al gevraagd: hóe wou je hier rekening mee houden? Met blaadjes of rustig vallende sneeuw kun je rekening houden, dat kun je op tijd wegvegen, maar je kunt als spoorwegmaatschappij geen rekening houden met stroomuitvallen, blikseminslagen en afbrekende dikke takken van bomen. Je kunt wel weten dat het kan gebeuren, maar je kunt niets doen om het te voorkomen.

als je weet dat het kan gebeuren,kun je maatregelen nemen,bijvoorbeeld al vroeg op de dag mensen paraat hebben om zo snel mogelijk de troep op orde te brengen. Is dat zo moeilijk te bedenken.

Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:39
Verwijderd
Hoe? Overal langs het spoor monteurs neerplanten zodat ze onmiddelijk een bovenleiding kunnen vervangen, of nee beter, mensen die de takken opvangen als die naar beneden vallen? Weet je wel hoe veel spoor er in Nederland is en hoe veel mensen daar voor nodig zouden zijn?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:43
Verwijderd
tering, ik werk niet bij de ns, juffie, en ik ben ook niet technisch genoeg, maar ik denk dat er meer mogelijk is dan alleen maar treinen te laten uitvallen, en mensen dan maar ergens zolang op te bergen...

Maar ik denk dat er best mogelijkheden zijn. En alleen het feit dat jij en ik niet precies weten hoe en wat wil niet zeggen dat ze er niet zijn....
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:47
Verwijderd
Als je bij de NS zou werken zou je het ook niet weten want de spoorlijnen zijn van Prorail

En ik denk niet dat ze meer mogelijkheden hebben, want als ze die zouden hebben, dan zouden ze er wel gebruik van maken. NS en Prorail zullen toch echt niet expres reizigertjes gaan pesten, dat is slecht voor hun imago en daarmee slecht voor hun omzet.

Laatst gewijzigd op 26-11-2005 om 10:49.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:49
Verwijderd
dus omdat jij het niet weet weten anderen het ook niet??

raar wereld beeld heb jij.

geloof me, er zijn mensen die het beter weten als jij en ik.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:51
Verwijderd
Dat zeg ik toch helemáál niet ik snap ook niet hoe je dat daarin hebt kunnen lezen. Ik zeg alleen dat als ze zouden weten hoe ze het sneller op zouden kunnen lossen, ze dat wel zouden doen, want ze hebben geen enkele reden om níet het beste te doen wat ze kunnen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:53
BCR
BCR is offline
Ja, Louis Armstrong, je wordt gewoon uitgeluld
Oud 26-11-2005, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 26-11-2005 @ 11:51 :
Dat zeg ik toch helemáál niet ik snap ook niet hoe je dat daarin hebt kunnen lezen. Ik zeg alleen dat als ze zouden weten hoe ze het sneller op zouden kunnen lossen, ze dat wel zouden doen, want ze hebben geen enkele reden om níet het beste te doen wat ze kunnen.
nee, ze weten het niet, maar als ze wat langer zouden nadenken komen ze vast wel op ideeen. Net als jij en ik.

Maar ik stop met deze discussie, want jij hebt jou idee, ik heb de mijne, en tot elkaar komen we niet
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:55
Verwijderd
Citaat:
BCR schreef op 26-11-2005 @ 11:53 :
Ja, Louis Armstrong, je wordt gewoon uitgeluld
met sarah wel ja, maar wat heeft jouw inbreng ermee te maken??
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:56
Verwijderd
Hoe kun je nou denken dat ze daar nog nooit wat langer over na hebben gedacht? Ik denk dat de directies van NS en Prorail echt wel nadenken over hoe ze mensen met de trein moeten vervoeren, het is namelijk hun werk om daar over na te denken

Maargoed, ik ga offline, dus mocht je besluiten om toch nog op me in te gaan, ik ga niets meer terugzeggen
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 26-11-2005 @ 00:55 :
wat heeft dat met dit weer te maken
Dat OV in Nederland erg snel in een chaos kan verkeren, zoals nu weer blijkt uit die 'onverwachte' weersbuien.

En wij hebben geen sneeuw hier.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 15:03
Verwijderd
Hm, ik geef Sarah wel gelijk hierin. In dit geval (bomen op het spoor, blikseminslagen) is het wel enigszins te begrijpen dat de NS machteloos staat.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 19:39
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
N00dles schreef op 26-11-2005 @ 16:03 :
Hm, ik geef Sarah wel gelijk hierin. In dit geval (bomen op het spoor, blikseminslagen) is het wel enigszins te begrijpen dat de NS machteloos staat.
Klopt, het is te begrijpen. Wel vervelend overigens, over een rit van 2 uur 6 uur doen. (en er dan achterkomen dat de bussen niet rijden en je dus nog 1,5 uur naar huis moet lopen.)
Oud 26-11-2005, 21:39
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Ik houd van sneeuw en storm als ik binnen ben, als ik naar school moet fietsen of iets dergelijks vind ik het vreselijk, daar komt wel bij dat het dan weer extra fijn is om binnen te komen. O, het ligt toch allemaal zo complex en deze wereld.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 22:23
Fainne
Fainne is offline
Ik heb reusachtige gaten in m'n schoenen dus dit weer vind ik rot nee de sneeuw vind ik prachtig!! Ik ga dan altijd naar boven staren en dan begin ik net te vliegen!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 00:48
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Hier in Overijssel is het behoorlijk erg, ik heb nu al genoeg sneeuw gezien voor de rest van de winter
Oud 27-11-2005, 16:50
Bob der Bär
Bob der Bär is offline
Er ligt hier geen sneeuw. :emo:
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 18:18
*meizz*
*meizz* is offline
Hier ligt (nog)best veel sneeuw , maar we hebben geen stroomstoringen ofzo gehad
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten