Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2006, 20:09
Verwijderd
Ik zag dat nog geen enkele Fotobaas noch Koen gereageerd heeft, dus zal ik dat als Fotobaas maar eens doen.

De Anoniem-functie is naar mijn mening ook een functie die niet nodig is. Waarom zouden mensen niet mogen weten dat je hun persoonlijke pagina hebt bezocht? Het bekijken van iemands pagina is geen geheime bezigheid, toch?

Er bestaan 2 soorten Anonieme bezoekers:
1) de mensen die geen Fotoboekaccount hebben maar wel pagina's die ingesteld staan op "openbaar voor leden en niet-leden" kunnen bezoeken
2) de mensen die wel een Fotoboekaccount hebben maar hun "onzichtbaarheidsstatus" op "ja" hebben ingesteld.

Door het bezoek van een anonieme gebruiker zie je dus "Anoniem" staan bij de laatste bezoeker aan jou pagina.

De "pro's" en "no's" van mijn standpunt dat de anoniemfunctie niets toevoegd aan het Fotoboek en daarom weggehaald kan worden:
Pro 1 Het fotoboek is geen plek voor stiekeme bezigheden
Pro 2 Het voegt niets toe aan het fotoboek
Pro 3 Niet-fotoboekleden moeten een account maken voordat pagina's beschikbaar worden
---------------------------------------------------------
No 1 Meningen van mensen moeten gerespecteerd worden, als zij graag anoniem willen zijn, so be it. De rest die het niet wil blijft gewoon lekker zichzelf

Ik hoop dat dit voor iedereen een antwoord naar wens was en dat duidelijkheid verschaft. Zo niet is iedereen vrij contact met mij of een van de andere Fotobazen op te nemen.

Mvg,
Pim aka Zao
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2006, 21:12
Risce
Risce is offline
Dankuwel voor eindelijk een inhoudelijke reactie. Is er een concreet plan om dit te veranderen?

@T_ID: Lees het topic nog eens.

@Wammus: Gelukkig zijn wij van hetzelfde intellect en heb ik dat inderdaad tweemaal geprobeerd.
Oud 20-01-2006, 08:16
Koen
Koen is offline
Ik snap al die ophef niet, gezien 't feit dat ook 't forum een 'onzichtbaarheids-optie' heeft, en daarover nog nooit geklaagd is. Wat is er mis mee om fotopagina's te willen zien zonder dat een ander weet dat je er geweest bent?

Ik snap enerzijds wel dat het leuker is om te zien wie je fotopagina voor het laatst bezocht heeft, dan om te zien dat een anoniem persoon een bezoek heeft gepleegd. Daarom zou ik bijvoorbeeld wel willen overwegen om te laten zien wie de laatste niet-anonieme bezoeker was, en daarbij te vermelden dat een anoniem persoon nog dáárna je fotopagina bezocht heeft.

Je fotopagina geheel afschermen voor mensen die in dat opzicht anoniem willen blijven vind ik te ver gaan. Je hebt al de mogelijkheid mensen te verplichten in te loggen (en daarmee een foto van zichzelf op het Fotoboek te zetten) voor ze je fotopagina mogen bekijken, dat lijkt me wat dat betreft genoeg.

Citaat:
Bouw dan ook een functie in dat je als je hem eenmaal uitschakeld, je hem ook 2 weken uit moet laten staan. En andersom ook natuurlijk.
Hier ben ik 't wel helemaal mee eens, ga er aan werken.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 08:45
Psychopath
Psychopath is offline
Ik zie nog geen antwoord op mijn vraag... dat er Anoniem staat vind ik niet zo erg.. maar dat er soms gewoon *niks* staat vind ik wel enigsinds vreemd.

post1
post2
Oud 20-01-2006, 09:19
Verwijderd
Ik kijk nu lekker anoniem op jouw fotopagina risce!!!!111
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 11:04
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Reverend schreef op 20-01-2006 @ 10:19 :
Ik kijk nu lekker anoniem op jouw fotopagina risce!!!!111
Oud 20-01-2006, 11:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Risce schreef op 19-01-2006 @ 22:12 :
@T_ID: Lees het topic nog eens.
Dat was goedkoop, en geen antwoord.
Oud 20-01-2006, 13:42
Bart
Bart is offline
Citaat:
Zao schreef op 19-01-2006 @ 21:09 :

Ik hoop dat dit voor iedereen een antwoord naar wens was en dat duidelijkheid verschaft. Zo niet is iedereen vrij contact met mij of een van de andere Fotobazen op te nemen.
Zao, je impliceert hiermee dat elke fotobaas jouw mening deelt. Dit is echter niet waar. Ik vind dat de anoniem functie zeker een goede toevoeging aan het fotoboek is.
Probeer dus niet te doen alsof je de beheerder van het fotoboek bent, dit blijft nog steeds Koen, en hij zal ook alle beslissingen maken die nodig zijn.

Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan het fotoboek.

Je mening vormen is prima, maar probeer niet het hele beleid van het fotoboek te veranderen, je trekt je op het moment een beetje teveel aan van dingen waar je je niet mee bezig hoeft te houden.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 03:14
Risce
Risce is offline
Ja, en nou weer terug naar het topic.

Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om een nieuwe optie te maken. Wat is het probleem met mijn voorstel. Ik zou dat toch zelf moeten kunnen weten?

En daarnaast, hoe zit het nou met die naamlozen (ipv anoniem)?

@reverend:
Oud 24-01-2006, 16:35
Koen
Koen is offline
Citaat:
Risce schreef op 22-01-2006 @ 04:14 :
Ja, en nou weer terug naar het topic.

Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om een nieuwe optie te maken. Wat is het probleem met mijn voorstel. Ik zou dat toch zelf moeten kunnen weten?
Nee, in dit geval hoef je dat niet zelf te weten. Waarom ik dat vind heb ik hiervoor al uitgelegd, dat doe ik niet nogmaals. Als je per se niet wil dat mensen anoniem je foto's kunnen zien, moet je je Fotopagina maar uitschakelen.

Citaat:

En daarnaast, hoe zit het nou met die naamlozen (ipv anoniem)?
Dat fix ik nog.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 19:53
Risce
Risce is offline
Jouw argumentatie is gebaseerd op de aanname dat iemand die een fotoboek heeft in principe gewoon moet accepteren dat er een anoniem functie bestaat.

Dat stel ik juist ter discussie.

Maar omdat ik vind dat ik niet degene ben die zou moeten beslissen of iemand die functie zelf aan kan zetten, betoog ik dat je dan ook zelf moet kunnen beslissen of je anonieme mensen toelaat op je pagina.

Waarom vind je dat die optie er niet moet komen?

Of om jouw aanname mee te nemen in de vraagstelling:
Wat voegt anoniem toe aan het fotoboek?
Oud 17-02-2006, 17:43
Risce
Risce is offline
Ik stel voor om iedereen die verantwoordelijk is voor het beleid op fotoboek of te ontslaan of te dwingen om eindelijk eens werk te maken van hun werk!
Oud 21-02-2006, 22:44
Verwijderd
te ontslaan...
En dan ga jij de zogenaamde macht over nemen?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 11:53
Risce
Risce is offline
Ik wil er helemaal niks mee te maken hebben, zeker niet als ik zie hoe er wordt omgegaan met de afdeling beleidszaken. Blijkbaar alleen als er technische problemen zijn wordt er ingegrepen, maar als het gaat over suggesties, dan wordt eigenlijk volledig genegeerd, zelfs door de mensen aan wie dit soort suggesties gericht worden.

Dan denk ik: Waarom ben je in hemelsnaam fotobaas!? Omdat je er (te) veel komt?
Oud 22-02-2006, 17:58
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Risce schreef op 22-02-2006 @ 12:53 :
Ik wil er helemaal niks mee te maken hebben, zeker niet als ik zie hoe er wordt omgegaan met de afdeling beleidszaken. Blijkbaar alleen als er technische problemen zijn wordt er ingegrepen, maar als het gaat over suggesties, dan wordt eigenlijk volledig genegeerd, zelfs door de mensen aan wie dit soort suggesties gericht worden.

Tja, hou er wel rekening mee dat de suggestie's waarbij er iets verandert moet worden in de software niet een zaak is van de fotobazen. Het is hetzelfde verhaal als het forum, de forumbazen gaan ook niet over dingen als een direct knopje naar het fotoboek. Dat zijn maar ene paar mensen (en in het fotoboek Koen zelf) die daar dan wat aan zouden moeten doen. Denk niet dat je fotobazen daarop verwijten kan maken. Maar ik zie wel reactie van Koen, dus lijkt me voldoende (en nee, ik kan inhoudelijk ook niks)
Oud 22-02-2006, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Risce schreef op 22-02-2006 @ 12:53 :
Op alles op orde te houden.

maar als je eens ff terugleest, zie je dat mijn reactie er al een tijdje lang sta. Wat ik er van vind..
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 23:59
Risce
Risce is offline
Ja en Koen heeft ook gereageerd, maar ik ben niet overtuigd, noem me maar eigenwijs, maar eigenlijk heeft hij vooral nog eens gevraagd waarom ik er zo'n probleem mee heb. En ik zeg ook niet dat iedereen dat heeft, maar ik zou het liefst zien dat ik uit zou kunnen schakelen dat iemand anoniem kijkt. Zo van: 'De gebruiker van deze fotopagina heeft de optie om anoniem te kijken uitgeschakeld.'

Maar goed, ik geloof dat de standpunten wel duidelijk zijn.
Oud 03-03-2006, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 27-11-2005 @ 16:33 :
Weet je echt niets beters om je aan te irriteren?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 20:37
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
je kunt toch ook anoniem over dit forum zwerven? en bovendien, waarom zou je moeten weten wat iemand anders doet. straks gaan we nog algemene cookies opslaan 'welke sites bezoekt mijn voorganger naast scholieren.com'. hehehe. nee, nee. als die optie er uberhaupt niet was geweest (en waarom was dat niet zo?? ), dan was je nog niet op het idee gekomen. maar geven we een vingertje, hups de hand en omkeren die troep. ja kóm nou.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 00:38
Risce
Risce is offline
Stem LPF.
Oud 07-03-2006, 16:11
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
hehe.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 17:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
POTVERDRIE!

Waarom kun je geen berichten meer verwijderen op je fotoboek?!?! Als iemand een achterlijk bericht op MIJN fotoboek plaatst, vind ik dat ik het recht heb om deze van MIJN pagina te verwijderen. Grrr!!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 17:59
Verwijderd
Je suggesties werden met niet meteen genegeerd. Ze werden nauwekeurig geanalyseerd en pas daarna stelselmatig genegeerd.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 17:59
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-03-2006 @ 18:46 :
POTVERDRIE!

Waarom kun je geen berichten meer verwijderen op je fotoboek?!?! Als iemand een achterlijk bericht op MIJN fotoboek plaatst, vind ik dat ik het recht heb om deze van MIJN pagina te verwijderen. Grrr!!
Fotobazen vragen, vind het niet gek dat je dat niet zelf kan doen.
Oud 08-03-2006, 18:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Ieke schreef op 08-03-2006 @ 18:59 :
Fotobazen vragen, vind het niet gek dat je dat niet zelf kan doen.
Dat kon eerder anders wel.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-03-2006 @ 19:44 :
Dat kon eerder anders wel.
Als het goed is, kan je gewoon je eigen reacties verwijderen op het fotoboek..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 19:03
M@rco
M@rco is offline
Ik kan het ook nog gewoon.
Oud 08-03-2006, 20:40
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 08-03-2006 @ 20:01 :
Als het goed is, kan je gewoon je eigen reacties verwijderen op het fotoboek..
Mischien maakt er wel iemand stiekem gebruik van een verborgen functie om deze optie uit te zetten...
Oud 09-03-2006, 07:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Oh Ik heb blijkbaar een bericht uit 2004 verkeerd gelezen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 13:39
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
Risce schreef op 26-11-2005 @ 01:38 :
Houdoe.
in amsterdam zegt men geen houdoe