Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2005, 14:41
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 04-12-2005 @ 23:03 :
Minder dan 99% vd bevolking? Wat bedoel je nu?
Hij beweert dat Youp van het Hek normaliter dingen zegt waar minstends 99% van de bevolking het mee eens is.
Nu hij dat voor de verandering eens niet doet valt het op dat men erover valt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2005, 14:46
Verwijderd
Niet zo zeer, ik merkte gewoon op dat mensen hierover struikelen, omdat het niet in hun extreem politiek correcte straatje past. Ik ken de columns van Youp van 't Hek en die zijn vaak een stuk minder mild.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 16:24
T_ID
T_ID is offline
Bovendien geld, zoals Lebbis en Jansen begin van het jaar al zeiden: met smaad is het gewoon veel leuker godslasteren.

Ik vind dat de reacties van "wat een kuttekst, dat doet Youp van het Hek altijd" nu prima mijn eerste post illustreren. Kritiek wordt afgehouden met het lame excuus van 'geen respect tonen', terwijl respect hier werkelijk geen hout mee van doen heeft.
Oud 05-12-2005, 17:52
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef op 05-12-2005 @ 15:41 :
Hij beweert dat Youp van het Hek normaliter dingen zegt waar minstends 99% van de bevolking het mee eens is.
Nu hij dat voor de verandering eens niet doet valt het op dat men erover valt.
Hmm.. ik weet niet of normaal gesproken 99% het met 'm eens is en nu niet.. dan moeten we polls gaan houden.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 17:54
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 05-12-2005 @ 17:24 :

Ik vind dat de reacties van "wat een kuttekst, dat doet Youp van het Hek altijd" nu prima mijn eerste post illustreren. Kritiek wordt afgehouden met het lame excuus van 'geen respect tonen', terwijl respect hier werkelijk geen hout mee van doen heeft.
Kun je de posts waarin mensen het hebben over "geen respect tonen" quoten, want ik kan ze niet vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 17:55
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-12-2005 @ 20:01 :
Omdat er uit naam van religie, dus ook de islam, is en wordt gemoord. Hoe kun je uberhaupt het eerste couplet al betwisten, dit subforum is een afspiegeling dat hij op wapens na daarover al gelijk heeft.
Ga je nog beargumenteren waarom dat zo is? Want anders heb ik geen zin om tegen jou "het is zo" in tegaan.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 18:47
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 05-12-2005 @ 18:52 :
Hmm.. ik weet niet of normaal gesproken 99% het met 'm eens is en nu niet.. dan moeten we polls gaan houden.
ja, mijn interpretatie klopte niet. meph was gewoon onduidelijk (religie les één: leg altijd de schuld bij de ander)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:21
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
history_freak schreef op 05-12-2005 @ 14:03 :
Het is niet omdat een vioolspeler een muziekstuk van Mozart slecht speelt dat de schuld naar Mozart wordt verschoven.

Het is niet omdat er gemoordt wordt in de naam van God dat God of godsdiensten moet verdwijnen.

Men gebruikt vaak godsdiensten als een soort excuus om oorlog of geweld te voeren.
Deze vergelijking slaat echt totaal nergens op. De vioolspeler weet zelf ook dat ie het fout doet en kan niet zeggen 'ja ik interpreteer die noten gewoon anders'. Bovendien heeft mozart die vioolspeler ook niet zelf gemaakt.

Ik ben het met Vice eens:
Citaat:
Vice schreef op 03-12-2005 @ 01:40 :
De inhoud is gewoon niet bijzonder. Iedere niet-gelovige zou dit geschreven kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-12-2005 @ 18:55 :
Ga je nog beargumenteren waarom dat zo is? Want anders heb ik geen zin om tegen jou "het is zo" in tegaan.
Als er geen (verhitte) discussie zou zijn zou dit forum uitgestorven zijn dunkt me. Ik hoef maar naar de geschiedenis te wijzen om een greep te kunnen nemen uit de gevolgen als mensen handelen als ze die discussie niet kunnen accepteren. Tjee, dat ik dat uberhaupt moet toelichten.

En over respect, hoofdzakelijk forumhistorie, hoewel ik er laatste ook nog een hele serie PM's over kreeg.
Oud 05-12-2005, 23:24
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 02-12-2005 @ 11:05 :
Songtekst van Youp van 't Hek.

Misschien dat wij domme mensen nog steeds niet snappen wie God nou werkelijk is, Hij heeft toch door Jezus laten zien dat Hij van ons houdt en niets liever wil dan dat wij zelf kiezen om als "verloren Zoon of dochter" naar huis te komen. En de hemel is toch niet de hemel als mensen zo blijven als ze nu zijn ? Jezus is daarom DE WEG... Althans dat geloof* ik (*= overtuigd zijn van de dingen waarop je hoopt)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten