Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2005, 15:29
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-12-2005 @ 15:00 :
Leuk dat je probeert mijn opmerking wat verder uit te leggen. Jammer dat je er hard naast zit.
Leuk dat je meent dat ik jouw opmerking probeer uit te leggen.

Maar goed, voor de goede orde, vertel dan maar eens over welke spanning je het precies hebt. Volgens mij zit jouw eerste opmerking er namelijk evengoed keihard naast.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2005, 15:57
Verwijderd
Sowieso vind ik dat jongeren al snel seks hebben. Laatst kwam er een meisje niet op dansles, omdat ze seks had gehad met haar 10e vriendje.. maar dit vriendje wilde het zonder condoom doen. Ze was toen 13.

Dus.. dat jonge mensen al snel zoiets hebben van "dit is voor eeeeeeeuwig.. wjnmk.. hhvvj.. ntb" enzo.. ligt daar aan parallel. We zien het toch allemaal? Meisjes van 14 die tegen jongens van 20 oprijden op schoolfeesten. Bruggertjes die met 5eklassers rij aan rij staan te zoenen in de gangen en op het toilet.. En de volgende maandag zien we de jongens patsen op het plein.. en de meisjes getroost worden op de wc's. "Hij zei dattie van me hield en dattie me noooit meer zou verlaten". Ze wordt getroost door het meisje dat hij de week daarvoor had.

Dat relaties snel serieus worden genomen is makkelijk uit te leggen. Als je al langer dan een maand samen bent, kan je al zowat de kerk gaan boeken. Bij 3 maanden kan je al gaan denken aan kinderen.. en bij 5 maanden hoor je de kerkklokken al luiden en je familieleden al "daar komt de bruid" horen zingen. Tsja.

Ik vind het dan niet meer zo gek dat jonge mensen al snel denken dat iets serieus is hoor.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 16:08
I C U
I C U is offline
^No offence, maar toen ik in de vijfde zat (nog niet zo heel lang geleden ) Was er in mijn klas geen goser die een vriendin had van meer dan twee jaar jonger. Meestal van eigen leeftijd of een jaartje jonger. ZEKER niet uit de brugklas. Waarschijnlijk bedoel je het als een extreem voorbeeld, maar toch.
Oud 05-12-2005, 16:10
Verwijderd
'Daar komt de bruid' vind ik dan weer wat dubieus. Geen Wagner op mijn bruiloft (sterker nog, ik trouw liever in spijkerbroek dan in pak).
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 18:49
Verwijderd
Citaat:
I C U schreef op 05-12-2005 @ 17:08 :
^No offence, maar toen ik in de vijfde zat (nog niet zo heel lang geleden ) Was er in mijn klas geen goser die een vriendin had van meer dan twee jaar jonger. Meestal van eigen leeftijd of een jaartje jonger. ZEKER niet uit de brugklas. Waarschijnlijk bedoel je het als een extreem voorbeeld, maar toch.
Dan weet ik niet op wat voor een school ik zit, maar bij ons is dat toch best 'normaal'. En nee, ik zit niet op een een of andere rare school..

Overigens.. is het niet eens als extreem voorbeeld bedoeld, ik zeg alleen wat ik zie. Dit is wat er op mijn school gebeurd, en wat ik relateer aan het verkapte beeld van relaties tussen jonge mensen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 18:55
I C U
I C U is offline
Citaat:
Lilith schreef op 05-12-2005 @ 19:49 :
Dan weet ik niet op wat voor een school ik zit, maar bij ons is dat toch best 'normaal'. En nee, ik zit niet op een een of andere rare school..

Overigens.. is het niet eens als extreem voorbeeld bedoeld, ik zeg alleen wat ik zie. Dit is wat er op mijn school gebeurd, en wat ik relateer aan het verkapte beeld van relaties tussen jonge mensen.
Hm... Misschien zijn ze bij ons op school dan heel erg braaf ofzo, of misschien zie ik het gewoon niet. Het is me nog nooit opgevallen dat bruggers en vijfde klassers samen knus aan het doen waren... Zeker niet bij mensen uit mijn jaar.
Oud 05-12-2005, 21:04
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
clienus schreef op 04-12-2005 @ 14:32 :
agh kijk ik zie het nu zo als wel het l a n g z a a m doen dan heb je nog iets om naar uit te kijken zeg maar
Maar wat het dan is; je kunt na een paar maanden al samen op vakantie gaan of pas na 3 jaar, maar als je uiteindelijk je hele leven sa,men blijft maken die paar maanden extra niet uit, toch

Ik snap niet wat je anders zou willen; de boot afhouden bij iemand van wie je ontzettend veel houdt, alleen maar omdat je het idee hebt dat het 'te vroeg' is? Het leven is nou eenmaal niet te plannen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:17
Li
Li is offline
Citaat:
clienus schreef op 03-12-2005 @ 14:47 :

mijn vriendje en ik zijn bijna een jaar samen maar wij blijven nog niet bij elkaar slapen enzo. gewoon omdat we niet te hard van stapel willen lopen (mag niet van mijn ouders maar dat doet het er niet toe.)

ik bedoel dat je dan zo snel in de sleur raakt!
Eigenlijk zou ik dit geen relatie kunnen noemen, weet je hoeveel je mist als je niet bij elkaar slaapt??!! En dan heb ik het nog niet eens over sexen, want dat kan daarbuiten ook. Maar lekker tegen elkaar in slaap vallen, samen wakker worden, lekker kloten en dan douchen... je weet niet wat je mist meisje
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:44
clienus
clienus is offline
haha
jha vertel dat mijn moeder eens meisje
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 11:46
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
clienus schreef op 05-12-2005 @ 22:44 :
haha
jha vertel dat mijn moeder eens meisje
dus eigenlijk wil je het wel,maar mag het niet, dus doe je alsof je het niet wilt
Oud 06-12-2005, 12:23
underthabridge
underthabridge is offline
Hm... nemen de mensen die zich er aan ergeren het eigenlijk zelf niet wat te serieus. Laat die kinders toch lekker, kalverliefde heet dat, ze worden over het algemeen vanzelf met de neus op de feiten gedrukt en zo niet dan is dat erg leuk voor ze.
Persoonlijk snap ik overigens niet waarom samen op vakantie gaan en samen slapen niet spannend is? Ik ben zelf nu 18, mijn vriendin is 17, we zijn al meer dan 2 jaar samen en ik vind het eigenlijk alleen maar leuker worden om dingen met haar te gaan doen (uit eten, filmpje kijken, slapen met zijn tweetjes etc..). Al helemaal als ik het vergelijk met 4 keer in de week in de kroeg hangen.

En @ Nare man: wat heeft vrijheid hier mee te maken? Als je een beetje een fatsoenlijke relatie hebt dan zie ik niet in hoe dat je vrijheid op een negatieve manier zou beïnvloeden.
Ik denk dat mijn vrienden zonder relatie net zo veel vrijheid hebben als dat ik heb. Ik durf zelfs te stellen dat ik zo af en toe meer vrijheid heb dan mijn vrienden, veel mensen zijn immers net zo gebonden aan een vriendengroep als dat mensen met een relatie zijn aan hun partner.
Als persoon met een relatie heb ik dan tenminste nog de keuze tussen een avond met vrienden of een avond met mijn vriendin. En als we dan bij de spanning aankomen... hoe spannend is het om iedere week, op met elkaar vergelijkbare feesten met vergelijkbare mensen vergelijkbare dingen te doen. Mijns inziens niet spannender dan een avondje met je partner. Ik kan het tenminste nog afwisselen, dat lijkt me toch echt spannender hoor. (Vooral met het oog op dat seksleven, want daar kunnen singles helaas toch niet aan tippen).
Oud 06-12-2005, 13:00
sas_andrea
sas_andrea is offline
ik vind niet dat ze te snel serieus worden. (huisje, boompje, beestje) wel dat ze steeds vroeger met elkaar naar bed gaan en ook steeds meerdere partners hebben. meisjes die nu op mijn oude school in de vijfde zitten zijn zo goed als allemaal aan hun 4/5e sexpartner toe. er zijn nog maar enkele die t niet gedaan hebben. in de 2e hebben ze t niet meer over verkering, maar over wie met wie "het" al gedaan heeft. ik schrok daar echt van toen ik met een paar mensen uit de 3e en 4e stond te praten. (ooit oude buurmeisjes ) toen ik in de 2e zat was t allerergste wat er gebeurd kon zijn dat iemand met een jongen of meisje gezoend had en niet meteen andere dingen.
Oud 06-12-2005, 19:38
Zeenimf
Zeenimf is offline
ik vind dat ej gewoon moet doen waar je zin in hebt. waarom zou je niet zeggen dat je iemand nooit meer kwijt wil als je pas een maand met diegene hebt, zo voel je dat toch gewoon op dat moment. en waarom zou je niet bij elkaar slapen als je minder dan een jaar hebt?
het lijkt net alsof je alle 'leuke' dingen pas mag doen als je minimaal zo lang met elkaar hebt. mag je niet volop genieten van je eerste paar maanden samen, ongeacht of je de rest van je leven bij diegene blijft?
Oud 06-12-2005, 22:07
clienus
clienus is offline
zou t opzich wel willen maar jha ouders,, en als je er voor de zoveelste keer ruzie over hebt is het maar verstandig om je der bij neer te leggen en dan maar te wachten. zo blijft het thuis ook nog een beetje gezellig. dus vandaar
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 09:47
Verwijderd
Het geklef met altijd bij elkaar zijn, elkaar ringen/hartjeskettingen geven, elkaar 100 keer per dag smsen etc, is júist typisch iets voor 14-17 jarigen. Volwassenen hebben doorgaans allebei een eigen leven als ze een relatie met elkaar hebben. 17-25 jarigen, ongeveer, zijn baak vang voor relaties omdat ze nog geen ervaring hebben met 'volwassen' relaties en ook geen zin hebben om het soort plakkerige onafhankelijke relatie te hebben dat ze wél kennen. Dan krijg je mensen die blaten over het verliezen van vrijheid enzo.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 09:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
clienus schreef op 06-12-2005 @ 23:07 :
zou t opzich wel willen maar jha ouders,, en als je er voor de zoveelste keer ruzie over hebt is het maar verstandig om je der bij neer te leggen en dan maar te wachten. zo blijft het thuis ook nog een beetje gezellig. dus vandaar
Dan klopte je eerst post dus niet
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 10:53
biep
biep is offline
ach, als je verliefd bent.. boeieh!

Ik woonde na 2 maanden al samen met mn huidige vriend (we hebben nu n half jaartje) en het bvevalt ons allebei super en er zitten tot nu toe alleen nog maar voordelen aan voor ons beiden, we zijn ontzettend verliefd en vinden het heerlijk veel bij elkaar te zijn, dus waarom niet?
mocht het fout gaan dan ga ik gewoon weer even bij mn ouders wonen.
Ik vind het wel prima zo
Oud 07-12-2005, 16:35
Luna
Luna is offline
Citaat:
biep schreef op 07-12-2005 @ 11:53 :

mocht het fout gaan dan ga ik gewoon weer even bij mn ouders wonen.
dat wil je écht niet. geloof me.
Oud 07-12-2005, 16:54
tamar
tamar is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 03-12-2005 @ 12:08 :
[B,
Het is maar net wat je zelf doet om je relatie leuk te houden. [/B]
helemaal mee eens!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 09:09
biep
biep is offline
Citaat:
Luna schreef op 07-12-2005 @ 17:35 :
dat wil je écht niet. geloof me.
ach ik heb een lieve papa en mama, komt wel goed
(ik krijg trouwens ook per maart 2006 mijn eigen kamertje aan het Vondelpark/Overtoom, maar eigenlijk vind ik het hier bij hem ook wel prima, ik wil nu niet eens meer op mezelf maarja, waarschijnlijk is het wel verstandiger )
Reageren

Regels voor berichten