Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en internet, heb ik veelvuldig nodig voor school, en op school gaat de mediatheek dicht om half vijf, als ik uit ben. Verder is internet een abonnement van een jaar... helft vd bijstand, is ongeveer 400 euri, en vergeet niet, dat de uur al 350 id maand is... dus dat is gewoon onzin. en nog wat, mijn vader werkte nagenoeg niet vroeger, mijn moeder verdiende de kost. er is ook besloten door de rechter, dat voogdij naar mijn moeder ging en geen verplichte bezoeksregeling, wat oa komt door mijn toenmalige bezwaar daartegen. maar het is gewoon zo, dat nu het nieuwe zorgstelsel eraan komt, en de wia, wij dus minder inkomen krijgen en meer moeten betalen. dus hoe dan ook, het vooruitzicht zonder dat mijn vader enkele onderhoudskosten op zich neemt, is dus zeer slecht. dan kan ik mijn dak boven mijn hoofd wel vergeten. verder nog over de subsidies, naar mijn weten ontvangen wij alles wat mogelijk is. edit, hoe alles dus begonnen is, mijn vader en moeder gingen scheiden vanwege psychische problemen van men vader, en hij maakt zoveel schulden. Ook zeer vreemd was het feit dat de rechter bsloot dat mijn vader in de woning mocht blijven, terwijl ik net naar d middelbare school in hetzelfde dorp zou gaan. Gevolg, er was net nog net een week voordat de school begon een tijdelijke inwoning bij mijn tante geregeld. na verkoop van het huis, en zelfs na nagenoeg de complete erfenis uit te hebben gegeven aan mijn vaders schulden, blijft er weinig over. Tel daarbij ook nog eens 1 jaar lang psychologische hulp voor mijn zusje, wat niet volledig vergoed werd, en het feit dat men zusje een tijd uit huis geplaatst is, met de onhandige info, doen en laten van jeugdzorg. en het gaat maar door. nou zo blijft er dus niks over, genoeg om niet van te kunnen leven, en te weinig om kapot te gaan. En dan heb jij het wel over principieel geldbeheer, maar als de overheid WIA en een nieuw zorgstelsel invoerd, kun je het dus gewoon vergeten.
Laatst gewijzigd op 13-12-2005 om 15:29. |
![]() |
||
Citaat:
En dat dekt de verzekering, los van de persoon die daadwerkelijk aan de stoel staat. Dat is dus een voorbeeld van wat ik al noemde van van alles op de hoogte zijn om daarmee geld te besparen, veel te veel mensen laten zich gewoon een oor aannaaien als iemand weigert ze 'zomaar' gelijk te geven.
||
![]() |
Citaat:
daar is de onderhoudsplicht voor. Had ie maar moeten bedenken toen mijn ouders besloten om tot kinderen over te gaan. elk voordeel heeft zen nadeel he. en ja wat is afhankelijk, ik kan heel goed zonder hem hoor, alleen is hij wettelijk verplicht enkele financien te betalen voor mij en dat verdomd hij. En nou vind ik het genoeg, hij doet nu niks meer ten koste van mij. nou na 5 jaar mag hij er voor opdraaien.
||
Citaat:
Het ziet er wraakzuchtig en verbitterd uit, en ik betwijfel of het nuttig is, ten eerste omdat van een kikker geen veren te plukken zijn, ten tweede omdat dat proces je aardig wat geld zal kosten.
||
![]() |
Citaat:
@Experiment: mooie praatjes hoor. Mijn biologische vader is zijn plichten ook niet nagekomen, maar daar zeur ik ook niet over. De man van mijn moeder is een goede man, maar zijn ex-vrouw heeft hem zwart gemaakt bij hun kinderen. Nu willen die hem niet meer zien, terwijl hij zich scheel betaalt aan alimentatie. Dat vind ik zwaar onterecht. Als je hem als vader niet wilt, dan ook de financiele kant niet vind ik. Natuurlijk is hij het wel verplicht volgens de regels, maar dat heb ik al vaker gezegd. Daarbij geloof ik niet dat TS net zo schofterig is behandeld als je vriend door zn vader. Laatst gewijzigd op 15-12-2005 om 14:09. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En hoe behandelt je vader je dan schofterig? Dat ie je geen geld wil geven omdat ie zelf psychische problemen heeft in de zin van dat ie niet met geld om kan gaan? Trouwens, van een hufter zou ik al helemaal geen geld willen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar doe wat je niet laten kunt, het levert alleen maar illustratie waarom groepen als Fathers 4 Justice gelijk hebben en er dringende veranderingen in het familierecht nodig zijn.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ja, is er geen geld, dan moet je of meer verdienen of minder uitgeven, welkom in de wereld die kasbeheer heet.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Misschien dat TS echt veel onrecht is aangedaan. Maar eerlijk gezegd kwam hij in dit topic meer over als een irritant zoontje dat zijn vader niet wil zien omdat die van zijn moeder is gescheiden, maar wel zijn geld wil opeisen voor vuurwerk. Laatst gewijzigd op 15-12-2005 om 16:48. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en btw het is wle beter als ik dat doe, dan snappen jullie een beetje mijn situatie want op dit moment is de enige die het begrijpt Experiment...
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die opmerking over vuurwerk was niet zo handig van hem, maar jullie begrijpen NIKS van zijn situatie en ook niet hoe bagger het is. Een goede vriendin van mij en haar broer en zus (zie post van Experiment) hebben hetzelfde meegemaakt en het is niet leuk. Opmerkingen als zoek een goedkoper huis is onzin, want de meeste studenten wonen nog duurder dan zijn met zijn drieen. En ik vind het niet raar dat je een hekel krijgt aan een man die jou of je moeder zo slecht behandelt (en nogmaals, ik heb het naast me zien gebeuren), scheidt van je moeder en jou niet meer wilt zien. Maar hij heeft ervoor gekozen een kind te maken en dus te betalen.
Laatst gewijzigd op 15-12-2005 om 19:17. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Daarbij hebben jullie het over dingen die jullie hebben meegemaakt. Mijn mening is ook gebaseerd op iets wat ik heb meegemaakt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Mocht de man zelf willen betalen dan hoor je mij niet als de TS dat aan wil nemen, wie zegt ten slotte nee tegen winst. Hem vijf jaar (tegen de wil van de vader misschien, who knows) niet willen kennen, én niets willen ontvangen, en dan opeens alleen de lusten en niet de lasten willen is iets dat tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in gaat, ouders hebben verantwoordelijkheden, maar naar mijn mening net zo goed 'rechten' als ze zich goed aan die plichten houden. (Ik vind het trouwens voor een oordeel in deze zaak ook van belang vinden te weten wie begon met de scheiding, en wat daar aan vooraf ging.)
||
![]() |
Citaat:
![]() Het is idd een gevoelskwestie, jullie vinden het niet rechtvaardig dat de TS geld van zijn vader wil, ik vind van wel. Mijn standpunt wordt ondersteund door wetgeving. Jullie mogen natuurlijk je eigen mening erop nahouden, maar help je daar de TS mee? Dit is het subforum Werk, Geld en Recht, dus lijkt het mij logisch dat we het erover hebben waar de TS simpelweg recht op heeft, niet wat jullie mening daar allemaal over is. Wij kunnen de situatie toch niet kennen, dus er is moeilijk over te oordelen. Al heb ik het idee dat jullie het al doen op grond van de naam van de TS, zijn wijze van typen en het gewenste vuurwerk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hij heeft je leven al genoeg verpest, als hij nog een soort van positieve bijdrage in de vorm van geld kan leveren, waarom zou je dan je eergevoel in de weg laten staan? Fuck die principes, hij heeft je leven al genoeg verpest. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als een van de sites het er al over heeft dat het met 'af en toe een paracetamol' te doen is... Tja.. Bovendien, waarin wijkt dit beleid af van de algemene trend? Mensen met het syndroom van Marfan, een genetische bindweefselaandoening, worden ook niet afgekeurt, ondanks dat grootschalige gewrichtsproblemen praktisch onontkoombaar zijn als je ouder wordt. Dat soort ziekten vallen niet echt onder ziekten, eerder zijn ze een samenvatting voor een aantal symptomen, en afkeuring gebeurd niet op basis van het hebben van die ziekte op zich, maar op het feit of de individuele symptomen werken onmogelijk maken.
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|