Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2005, 09:51
M@rco
M@rco is offline
Hm Sorry, had ergens 100 gelezen, maar dit klinkt ook wel aannemelijk.

Laatst gewijzigd op 25-12-2005 om 15:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2005, 12:41
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-12-2005 @ 10:26 :
Nee 50%, bij 100% overhead betekent dat je geen data meer overhoud. Bij 4 schijven gebruik je 2 schijven als mirror, dat is 50% overhead dus.
Ga je weer met je stokpaardje?
Oud 25-12-2005, 21:03
Jolt
Jolt is offline
Daarnaast heb ik maar de beschikken over 2x250 GB of 3x160.

Dus dat word het voorstel van Marco shizzle, daarnaast heb ik gewoon onboard raid controller, niet echt je van het, maar het kan ermee door.
Oud 26-12-2005, 00:22
CrazY G
CrazY G is offline
ehm ff vraagje tussendoor, ik heb een moederbord een nforce3 epox, alleen ben ik de handleiding kwijt dus ik weet het type niet.
Welke HD past daar op? SATA II, SATA, ATA100/133??
Oud 26-12-2005, 00:41
Verwijderd
De nForce3 ondersteunt zowel in de Ultra- als in de 250 Gb-versie alleen SATA/150-schijven voor zover ik weet. Er zijn vast ook wel Epox-borden die naast de eigen chipset ook een extra SATA-controller hebben, maar dan zul je toch echt je type moeten weten.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 09:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
SATA/300 biedt ook (nog) geen voordeel, alleen NCQ zou een voordeel kunnen zijn (mits je windows gebruikt).
Oud 26-12-2005, 12:43
Verwijderd
Ja, ok. Maar puur als je kijkt naar de specs dan biedt de nForce3 tot maximaal SATA/150-ondersteuning (en natuurlijk gewoon ATA100/133). Snellere schijven werken uiteraard op een 'lagere' snelheid, waarbij je waarschijnlijk het verschil niet eens merkt. Ook schijven met NCQ scoren nauwelijks beter en in sommige scenario's zelfs slechter dan schijven zonder NCQ of met zijn voorloper TCQ, zie bijv. de review van de Hitachi Deskstar 7K500 en de Western Digital WD4000 op storagereview.com.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 00:18
CrazY G
CrazY G is offline
hoe kom ik achter het type? Ik heb al enkele programmas geprobeerd zoals aida32 en astra32, maar het enige wat ik te zien krijg is dat het een epox board is en verder geen type nummer.
Oud 27-12-2005, 00:35
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 27-12-2005 @ 01:18 :
hoe kom ik achter het type? Ik heb al enkele programmas geprobeerd zoals aida32 en astra32, maar het enige wat ik te zien krijg is dat het een epox board is en verder geen type nummer.
Op het schermpje dat je ziet als je bios het geheugen aan het tellen is.
Oud 27-12-2005, 17:59
Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 14-12-2005 @ 22:23 :
Maarja, Maxtor is onbetrouwbaar sinds ze Quantum hebben overgenomen
en nu wordt Maxtor weer overgenomen door Seagate

Straks blijft er nog maar 1 bedrijf over...
Oud 28-12-2005, 19:33
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 27-12-2005 @ 01:35 :
Op het schermpje dat je ziet als je bios het geheugen aan het tellen is.
ik zie dat juist niet, als ik hem opstart zie ik een epox plaatje en dan komt er een scherm waar hij de cd drives controleert op cds en dan begint windows op te starten....
Oud 28-12-2005, 22:04
LB06
LB06 is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-12-2005 @ 16:50 :
Precies, RAID0 is voor kiddo's die graag mee willen doen met iets 'dat uit de servermarkt komt dus dan moet het wel goed zijn!!!!1'. Vergeet dat. Waarom ga je niet gewoon voor een 300 GB-Maxline III? Ze zijn mechanisch identiek aan de Diamondmax-schijven, met een langere garantie voor misschien een tientje meer.

Ik zou trouwens sowieso niet meer voor een Maxtor-schijf gaan maar dat is persoonlijk. Als ik nu een grote harde schijf moest kiezen zou het waarschijnlijk de Hitachi Deskstar 7K500 worden: de snelste, bijna de stilste, blijft zeer koel, enorme capaciteit en komt in sommige desktopsituaties al boven het prestatieniveau van een Raptor uit. Maar goed, je betaalt je helaas wel blauw.
En jij gelooft dat men raid-0 toepast in een server? Think again. Iemand die ooit van het woordje risk-management heeft gehoord, kan uitvogelen dat het risico op schade door uitval van schijven ceteris paribus met een factor 2 toeneemt door raid-0.

Citaat:

[...Backuppen op DVD'tje...]

Daarmee beperkt je het risico op data loss, maar what about service availability? Je kunt als willekeurig middelgroot tot groot IT enabled bedrijf niet aankomen met 20DVD's die 'even' terug moeten worden gepompt (als service availability een belangrijke factor is, uiteraard).

Laatst gewijzigd op 28-12-2005 om 22:12.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 14:04
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
LB06 schreef op 28-12-2005 @ 23:04 :
En jij gelooft dat men raid-0 toepast in een server? Think again. Iemand die ooit van het woordje risk-management heeft gehoord, kan uitvogelen dat het risico op schade door uitval van schijven ceteris paribus met een factor 2 toeneemt door raid-0.
Ik denk dat nare man doelde op het feit dat RAID iets is dat afkomstig is uit de servermarkt (en niet specifiek RAID0). Dat RAID0 niet eens een échte RAID-oplossing is weten de meeste mensen vast niet eens.
Citaat:
Daarmee beperkt je het risico op data loss, maar what about service availability? Je kunt als willekeurig middelgroot tot groot IT enabled bedrijf niet aankomen met 20DVD's die 'even' terug moeten worden gepompt (als service availability een belangrijke factor is, uiteraard).
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar: niemand heeft het hier over bedrijven
Oud 29-12-2005, 17:54
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-12-2005 @ 22:49 :
Voor zover ik weet is de techniek van de Fireball voornamelijk gebruikt in de D740X. Die dingen zijn uiterlijk ook echt niet van Fireballs te onderscheiden, ze hebben gewoon dezelfde coverplates gebruikt. Ze hebben ook eenzelfde soort geluid (ik heb hier toevallig ook nog een perfect werkende Fireball SE 4.3 liggen uit 1996, geweldig ding )
ik heb volgens mij de enige nog werkende ( wel erg rammellende ) bigfoot op een plakje boven me buro liggen
firebals heb ik ook meer kapot gezien dan heel, en toch gebruikte fabrikanten van pc in doos ze toch
maxtor heeft niet voor niets de merknaam Quantum meteen overboord gezet zullen we maar zeggen
helaas is de houding tegenover de klant nog altijd dezelfde en zal daarom nooit een maxtor (ver)kopen
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 15:40
CrazY G
CrazY G is offline
dit heb ik gevonden met een system info prog
Heeft iemand hier wat aan? En kan me hiermee vertellen welke harde schijf mijn moederboard ondersteunt?

Drive Controller Information

Device Name
NVIDIA nForce3 250 Parallel ATA Controller (v2.6)

PNP ID
PCI\VEN_10DE&DEV_00E5&SUBSYS_100C1695&REV_A2\3&13C0B0C5&0&40

Device Name
NVIDIA nForce3 250 Serial ATA Controller (v2.6)

PNP ID
PCI\VEN_10DE&DEV_00EE&SUBSYS_100C1695&REV_A2\3&13C0B0C5&0&48

Device Name
NVIDIA nForce3 250 Serial ATA Controller (v2.6)

PNP ID
PCI\VEN_10DE&DEV_00E3&SUBSYS_100C1695&REV_A2\3&13C0B0C5&0&50

Device Name
SCSI/RAID-hostcontroller

PNP ID
ACPI\PNPA000\4&7248EFE0&0
Oud 31-12-2005, 15:46
twain4me
twain4me is offline
uhmm alles behalve SCSI natuurlijk
Met citaat reageren
Advertentie