Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Heb een hele hoop Maxtor schijven in huis, zelfs een 8GB model van 6 a 7 jaar oud en die doet het nog perfect. Enige wat hier gecrasht is is een Quantum Bigfoot (5.25" lol) en een Quantum Fireball. Maarja denk dat de kans op uitval voor de meeste fabrikanten even hoog is.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarentegen zijn alle dode schijven die ik in mijn leven heb gezien Seagates en Hitachi's, dus daarvan zou ik kunnen beweren dat ze slecht zijn. Ik heb ook een 'Deathstar' 60 GXP gehad, maar die hield het bijna drie jaar uit. Als Maxtor echt 'foute' schijven zou leveren zoals IBM destijds dan waren daar allang veel meer problemen over ontstaan. Er zijn gewoon heel veel mensen met Maxtors, het zijn populaire schijven, daarom hoor je ook gewoon vaker mensen die schreeuwen omdat hun Maxtor gecrasht is. De Raptor is imo een gepasseerd station. Aan de Deskstar 7K500 zie je dat 7200 rpm-schijven bijna hetzelfde prestatieniveau kunnen bereiken voor een fractie van de prijs per megabyte. De Raptor scoort alleen beter op toegangstijd, en dat is iets waar je lang niet altijd evenveel profijt van hebt. Imo zijn Raptors vooral zo populair geworden omdat het 'nieuw' was, 10.000 rpm schijven, en alle hardware-k1dd0's wilden zo'n ding hebben om mee te showen bij de lokale computerclub. Overigens schijnt de nieuwste revisie van de Raptor (ik geloof 00FLC1) wel iets beter te scoren dan de bekende 00FLA0. Laatst gewijzigd op 14-12-2005 om 21:18. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
ik heb hier diverse hd's liggen van verschillende merken en de enige die ooit gesneuveld is was een Seagate schijf van paar 100MB van heel lang terug... me maxtors draaien allemaal nog, evenals een WD en Andere seagate... |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-12-2005 om 22:48. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Echt ongeloofelijke rommel die maxtors, als je een beetje een betrouwebare PC wilt hebben gebruik je die junk niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mensen snappen gewoon niet dat ze een Conner schijf moeten hebben!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb nu al geruime tijd twee Maxtors in gebruik. Een 60GB en een 120GB. Heb wel last gehad van een plotseling clickende/downspinnende 60GB, maar dat bleek destijds aan de voeding te liggen. Met m'n huidige voeding draait hij weer als een trein. ![]() |
![]() |
|
Deze had ik, weggegeven aan een familielid die em als het goed is nog steeds benut. Blijkbaar is het gewoon een Seagate..
http://www.watch.impress.co.jp/akiba...tc_conner.html |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
En de controller is gesealed.. Is namelijk verwisseld bij LSI (die Mylex gekocht heeft een tijd terug). Zit 128 MB geheugen bij, specs kan je verder zelf vinden. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat neemt inderdaad natuurlijk niet weg dat een SCSI-schijf net zo goed stuk kan gaan (en als een 300 GB-10k RPM Fujitsu kapot gaat moet je wel iets dieper in de buidel tasten dan wanneer je standaard 300 GB-Diamondmaxje kapot gaat ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Word meer een workstation om met muziek te kloten en sowieso al mijn data. Ik denk dat ik anders eerst maar eens 250x2 probeer in raid, weet alleen niet hoe die heet als hij het zo mirrored. Is financiaal wat leuker. Data branden op dvd is sowieso een no go, ivm sharen met andere mensen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Nieuwere chipets hebben overigens ook RAID5 aan boord, dat betekent b.v. 4 schijven waarvan je slechts één kwijt bent aan redundantie, en toch alle data bewaard blijft als één schijf uitvalt.
http://tweakers.net/nieuws/40297 http://tweakers.net/nieuws/40330
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Waarom je zou willen, nou je bent je data niet kwijt bij een schijfuitval, zonder daarbij veel overhead te hebben. Stel je hebt vier schijven; bij mirroring ben je dan 2 schijven kwijt aan redundantie, bij RAID5 is dat slechts één. Wat de performance zal zijn zullen benchmarks moeten uitwijzen; de chipset is er nog niet in het wild; maar ik ben erg benieuwd. Als de prestaties hoger liggen dan een single drive, dan zal het zeker een aantrekkelijke optie worden voor mensen die veiligheid wensen (redundantie) maar de 50% overhead van RAID1 teveel vinden.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Bij RAID5 bij 4 schijven is de overhead slechts 25% (1 schijf). Gebruik je 8 schijven, dan slechts (12,5%). Bij RAID6 is de overhead groter omdat twee effectieve schijven voor (distributed) parity gebruikt worden.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Config] Een zo stil mogelijke PC Verwijderd | 120 | 10-03-2006 23:31 | |
Games |
fps drops dingokoning | 15 | 12-05-2003 15:58 |