Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Links is recessief, rechts dominant. Als je meer wil weten zoek je maar een bio boek ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() *is nu wel duizelig omtrend theorie* Misschien is het een samenspel? Hmmz, ik moet eens met mijn pa praten en vragen waarom hij juist met mij oefende en niet met mijn zusje :/ [edit] Dat met het visuele schema is btw ook van toepassing op mij. Ik visualiseer praktisch alles. Vooral bij meetkunde kon ik bijv. gewoon alles voor mij zien, terwijl anderen al snel verdwaald raken ![]() En ook typisch: ik lees een beetje moeizaam. Hoewel dat het laatste jaar erg verbeterd is *leest nu vaak meerdere regels in 1 keer* Laatst gewijzigd op 21-06-2002 om 21:31. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zag eens een keer iets op tv over een rechtshandige tennisser, die van zijn tennisleraar linkshandig moest gaan oefenen. Die tennisser zei dat zijn co-ordinatie van bal-hand veel beter was geworden... |
![]() |
||
Citaat:
|
Wat een gebruik van smilies
![]() ![]() Intelligentie (waar het toch over gaat) is ruim. En de factoren die deze bepalen ook. Men kan cognitief goed functioneren, en dat wordt vaak bedoeld als men spreekt over intelligentie. Maar intelligentie spreidt zich op een groter vlak. (logica, muziek, handigheid etc.) Het wordt zowel bepaald door milieufactoren (dus bv de gebruikelijke leermethodes in de levensloop ![]() Het kan echter wél aangeboren zijn. Kijk maar naar overeenkomstige resultaten uit een tweelingstudie. Of nr de resulaten uit adoptiestudies ![]()
||
Citaat:
Omdat er bv de vorm bestaat waar kinderen uit hetzelfde oorspronkelijke gezin in verschillende adoptiegezinnen geplaatst worden. Dat we zien dat deze een verschillende score halen op intelligentie testen. Deze zijn idd niet 100% betrouwbaar, najah zie je adoptiegezinnen moeten aan een aantal voorwaarden voldoen, ze moeten bv de ontwikkeling optimaal kunnen stimuleren. Dat is dus gelijkaardig voor die gezinnen. Kijkt men naar een kind uit een "negatief"milieu dat in een optimaal milie wordt geplaatst dan ziet me zeer vaak een beter resultaat op intelligentie testen. Tweelingen( identieke) hebben vaak dezelfde intelligentie (ongeveer ![]() maar het milieu kan hier verschil in maken--> Als deze dus bv weer in twee verschillende gezinnen opgroeien of verschillende school gaan of verschillende leermethodes hanteren ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Maar ook andersom. Ik kan echt voor geen meter talen. Dat komt ook door school zeg maar. Ander basisonderwijs is denk ik een goed plan. Ik ga nu bekennen dat ik niet heel de Topic gelezen heb. Dus sorry als ik allemaal dingen zeg die al gezegt zijn enzo.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je diverse literatuur en gedichtjes niet begrijpt, daar kan ik wel inkomen. Ze drukken gevoel uit en daarbij spelen achterliggende gedachtes, veelal ook nog symbolisch .. bah ![]() Maar gewoon talen spreken en schrijven is simpel. Gewoon een kwestie van leren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn mentor denk trouwens dat ik dislectisch ben. Maar dat lijkt me sterk. Anders zou ik geen 8-en halen voor tekstverklaren.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja, ik vind dat alles leerbaar is. Dus leren op zich, alsmede logisch nadenken. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit was trouwens ook een oefening ![]() Ik heb nu na een boek te lezen over Snellezen mijn leessnelheid zowat verdubbeld en mijn concentratie kan ik inmiddels ook beter richten. Belangrijk: interesse. Als een tekst mij niet boeit, KAN ik hem gewoonweg niet onthouden en opnemen ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat die Japanse hoogleraar wiskunde zei over het idee dat wiskunde vergelijkbaar is met diverse kunstvormen sprak me wel aan. Om wiskunde echt te kunnen waarderen (en dat is zeer zeker mogelijk) moet je je er door gegrepen voelen.
|
![]() |
![]() ![]() Maar ik vind het eng eigelijk dat hij het zo snel kon. En hoeveel hij erop oefende dat was al helemaal eng. 1 uur per dag en in't weekend van 's morgens tot 's avonds ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik leerde ook nooit voor tentames/examens voor school. Ik maakte nooit HW. En ik ha een 8 op mijn eindlijst vorig jaar. Bij mij kwam 't omdat ik oplette in de les. Bij jouw ook?
********, ik geloof niet dat jij dat ook zou kunnen. Je kan me alleen overtuigen door 't mij voor te doen. Ga dus maar elke dag 2 uur oefenen. OVERTUIG MIJ! ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik las aan het begin van het jaar mijn Wiskunde boek door ![]() ![]() Had een 8.5 voor mijn centraal examen Wiskunde B (HAVO, oude stijl). Liep trouwens na een half uur weer naar buiten.. iedereen dacht dat ik het verziekt had ![]() Citaat:
![]() Ik kan wel getallen verdubbelen in mijn hoofd tot in de honderd-duizenden. Dus van mijn part kom je ff langs, doe ik het voor ![]() En dat is zonder oefening. (maar ook simpel, aangezien ik maar verdubbel) ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|