Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2006, 22:00
Verwijderd
50!

Euhm, welke modem(router) heb je precies?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2006, 22:02
Verwijderd
*kijkt*

Thompson SpeedTouch 716 v5 WL.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 22:04
Verwijderd
Maar hij is ouderwets via een ethernetkabel met de computer verbonden.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 22:10
Verwijderd
Van Le Site:
SpeedTouch NAT-poort Manager
De NAT Manager is een Windows programma om port forwarding (port mappings) op SpeedTouch router modems uit de 500 en 600 type-reeks in te stellen.
De forwarding/mapping wordt ingericht voor de PC waarop de NAT manager software is gestart.
Voor een aantal bekende toepassingen (FTP, HTTP e.a.) zijn de poortnummers reeds vooraf ingevoerd en kiest u slechts de betreffende naam.
Afzonderlijke poortnummers kunnen ook via het programma worden aangegeven en op de modem worden geactiveerd.
Download NAT manager (1.7 MB)
Zie meer over de NAT functie op de Hot Items pagina.
http://www.speedtouch.nl/downloads/NAT_manager_01.exe

Heb je nog een windows bakje?

NAT instellen voor toegang tot eigen servers of on-line gaming

Standaard zorgt de NAPT (Network Adress & Port Translation) in de SpeedTouch 500 en 600 series router modems ervoor dat alle poorten van buitenaf (WAN-zijde=Internet-zijde) niet geopend zijn d.i. als een stevig slot op de deur naar het lokale netwerk.
Indien men in het lokale netwerk servers wil inrichten (zoals bijv. HTTP-, FTP- of VPN-server) of remote toegang tot PC's wil toestaan (bijv. PC-Anywere of Telnet) of bij On-line Gaming, dan dienen hiervoor poorten in de modem geopend en geforward te worden naar bepaalde computers in het lokale netwerk.
Hierbij geldt: steeds één poort naar één bepaalde computer.
Hiervoor is het Windows programma "NAT-manager" beschikbaar. Naast een aantal bekende standaard poorten kent dit programma ook de mogelijkheid iedere andere gewenste poort te laten openen en forwarden voor één bepaalde computer in het lokale netwerk. Per default wordt de NAT-entry op de router modem ingericht voor de PC waarop de NAT-manager actief is.

Voor download van de NAT manager software, klik hier.

Opmerking 1: Voor een permanent juiste werking is het noodzakelijk om de betreffende computer van een vast IP-adres te voorzien binnen de gebruikte adres-range.
Opmerking 2: De controle op goede werking van de NAT port-forward voor servers dient vanaf het internet te gebeuren (je moet buiten staan om de toegangscontrole op binnenkomst te kunnen verifiëren) bijv. zelf via een extra kiesverbinding vanaf de eigen locatie of door een vriend(in) of familielid vanaf een andere locatie.

Of het staat in de modem zelf.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 22:13
Verwijderd
Nee, Windows is hier jammer genoeg niet beschikbaar. Ik denk ook niet dat Wine er raad mee zou weten. En ik vind het raar, want in Windows deed BitTorrent het wel gewoon. Zou het misschien aan Ubuntu liggen?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 22:26
D@mien
D@mien is offline
wederom wil ie XP niet meer booten...et zal es meezitten...
ik heb net via een video die ik via google gezien dat ie tijdes de install moet zeggen dat ie XP heeft gevonden....maar dat heb ik dus nooit gezien...

Laatst gewijzigd op 09-01-2006 om 22:55.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 00:27
D@mien
D@mien is offline
Mijn haat voor windows heeft een nieuwe hoogte bereikt....dacht ik backups te hebben van mn Documents and Settings map (al mn e-mails, firefox instellingen+bookmarks, dingen op mn desktop..) blijkt dat dat klote OS alleen de mappen te hebben aangemaakt totaan de users en verder gewoon geen fuck heeft opgeslagen...terwijl ie er wel eeuwen over deed om et te kopieren...die hele map is maar 1.5MB ofzo...
*zoekt iets om in elkaar te rossen*
Windows zeurt altijd om ALLES, maar hierover houdt ie zn bek....
Oud 10-01-2006, 02:36
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
D@mien schreef op 09-01-2006 @ 23:26 :
wederom wil ie XP niet meer booten...et zal es meezitten...
ik heb net via een video die ik via google gezien dat ie tijdes de install moet zeggen dat ie XP heeft gevonden....maar dat heb ik dus nooit gezien...
Dankzij een paar stereotype nerds die de dual boot op video hebben gezet is et me toch gelukt (http://video.google.com/videoplay?do...11311898236&q=)...wat nou precies mijn fout was weet ik niet...maar waarschijnlijk was et dat ik de linux partitie niet bootable had gemaakt. Al had ik, toen ik een aparte boot partitie had, die wel bootable gemaakt..of moet et juist de partitie zijn waar linux zelf op staat?

ook nog ff een offtopic XP vraagje:
Kan et kwaad als ik de DVDspeler een andere drive letter geef...aangezien ie nu windows op C heeft, D is mn DVDspeler en E is mn 2e schijf... en als ik strax SP2 erop heb is mn SATA schijfje de F...en dat is lame

Laatst gewijzigd op 10-01-2006 om 02:44.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 07:42
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 10-01-2006 @ 03:36 :
ook nog ff een offtopic XP vraagje:
Kan et kwaad als ik de DVDspeler een andere drive letter geef...aangezien ie nu windows op C heeft, D is mn DVDspeler en E is mn 2e schijf... en als ik strax SP2 erop heb is mn SATA schijfje de F...en dat is lame
Of dat in windows kwaad kn zou ik niet weten, maar het maakt voor linux niets uit hoe jij je harde schijven en cdrom stations in windows indeelt.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 15:19
Verwijderd
Hehe, godzijdank heb ik weer Windows.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 16:59
freyk
freyk is offline
Pff, zo erg is linux niet.
Je moet gewoon je in de stof verdiepen, wat je ook gedaan toen je met windows begon.
Oud 10-01-2006, 18:06
Verwijderd
Nou, ik heb me wel degelijk in de stof verdiept - maar zo fijn vond ik het niet. Windows is ook niet alles, maar het werkt een tikkeltje makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 07:03
Verwijderd
Gewenning, pure gewenning. Als er niets anders dan linux gedraaid zou worden, zou je het normaal vinden. Ik vind linux in gebruik eigenlijk makkelijker, het doet niet moeilijk met m'n usb meuk, het doet het gewoon. En de foutmeldingen zijn begrijpelijk.
Installeren kan soms wel een crime zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten