![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() En die melkzuurbacteriën bedoelde ik inderdaad. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Koningin wordt ook vaak vervangen (gedood) of ze worden allemaal vervangen. Dus ook veel dood in die sector. Zelfde eigenlijk als men ei en zuivel. Maar dat zie ik vegetariers niet weigeren.. dus raar als men wel honing om die reden niet neemt. Overigens is die methode veelal wat in commerciele honing handel gebruikt wordt. Bij hobbyhouders schijnt het wel anders te gaan en laten ze vaak toch honing zitten. Ik mijd het zelf als veganist omdat ik niet goedkeur dat er dieren gedood en gebruikt worden. In honing kan geloof ook nog dierlijke delen zitten..
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar altijd nog veel minder dieren dan wanneer ik vlees zou eten. En daar gaat het om.. mensen zonder argumenten beginnen trouwens altijd zulke dingen te zeggen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
edit: sorry i had de verdere discussie niet gelezen.
|
![]() |
@ TechXP: margarine is toch ook een dierlijk product?
btw, soya is anders ook niet goed hoor: http://utopia.knoware.nl/users/wwits...ewicht.3g.html
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Je vergeet voor het gemak de vitamine B12 maar even? Die is zeer belangrijk en die komt dan misschien wel kunstmatig toegevoegd voor in vleesvervangers etc, maar koekjes heeft dus wel degelijk gelijk. In principe zitten in vlees dus zeker wel dingen die niet in ander voedsel zitten.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
In de supermarkt kan je wajang light vinden. Die is goed. AH heeft het jammer genoeg uit assoritment gehaald ![]() En andere vind je bij natuurwinkel. Van provamel en natufood o.a. In de meeste plantaardige margarines zit nog vitamine D3 (wolvet). Kortom.. is plantaardig niet plantaardig... Soja is wel goed ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ander punt is dat veganisten in huidige maatschappij geen b12 via voeding krijgen (of wellicht minimaal) en daardoor producten nemen met toegevoegde b12 of supplementen. Echter betekent niet dat het onjuiste leefwijze is. Dit omdat veganisten in bijvoorbeeld India geen supplementen benodigd hebben. Dit omdat wij in dit deel van de wereld veel hygienischer leven en daardoor ook alle b12 'op' de groente wegwassen of kapot koken. Ook de voedingsbodem in de gronden hier zijn erg onvoedzaam. B12 komt op groenten enzo terecht doordat er bacterien leven die b12 produceren. In india hoef je alleen even wat putwater te drinken en je hebt genoeg b12 binnen. Vitamine b12 nemen via supplementen is ook niet verkeerd. Gemiddeld mens neemt meer toegevoegde vitaminen en supplementen dan een gemiddelde veganist als ik dat zo zie. B12 komt overigens ook in een aantal planten voor, maar er zijn nog weinig wetenschappelijke studies gedaan en sommige zeggen dat het een slecht opneembare b12 is. Dus het is lastig. Voor de zekerheid iig maar die supplementen. Wist je dat de grootste afnemer van b12 supplementen niet de veganisten zijn, maar de bioindustrie? Die geven het aan de dieren. En zo komt het in jullie stukje vlees enzo terecht. ![]()
||
Citaat:
![]() Ik vraag me ook af of het niet juist beter is om die B12 via een supplement binnen te krijgen, aangezien te veel B12 ook helemaal niet goed is en je bij die supplementen precies bepaald hoeveel je binnen krijgt.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Als je teveel hebt dan pis je dat gewoon uit ![]() Overigens zitten er in lichaamssappen ![]() ![]()
||
Citaat:
ik ben vegetarier en geen veganist omdat het idee dat je vitamine B12 binnen moet krijgen via suplementen al enigsinds aangeeft dat je het dus nodig hebt en waarom dan niet natuurlijk. bovendien woon ik in een 'boeren' omgeving en iedereen op die plattelandsdorpjes denkt al dat ik in een rolstoel kom doordak vegetarisch eet ![]() maar ik ben wel van mening dat zuivel ongezond is, dat is iets wat niemand in mijn omgeving wil horen behalve mijn vriend. maar die suplementen zijn niet natuurlijk dus daar wil ik ook zo één twee drie niet aan ik zou wel willen minderen met zuivel, alleen nog in m'n thee en door gerechten. in zuivel zit dus B12 maar hoeveel aan zuivel moet je per dag of week of wat dan ook nemen zodat je genoeg hebt? en tja ik vind melk slecht ten eerste vanwege wat ze koeien geven enz natuurlijk, maar ook heel natuurlijk is het onzin natuurlijk, welk zoogdier krijgt zijn hele leven melk. maar kennelijk zijn we zo veer geevolueuert (whatever, evolutie ![]() is geitenmelk ook beter trouwens? vinnik namelijk ook wel lekker wie kan mij antwoorden geven> maar ag aan de andere kant zoals TechXP zegt, dat kan natuurlijk ook, en is heel natuurlijk ![]()
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Kom kom zeg... kan je niet tegen een grapje joh.. Het domheid ging over dat mensen denken dat ze in de rolstoel komt omdat ze iets niet neemt. En dat is toch gewoon dom denken hoor ![]() Ik woon trouwens ook tussen de boeren ![]()
||
Citaat:
Trouwens, yoghurt is beter. Melk is niet bepaald gezond.
||
![]() |
Citaat:
Yoghurt is niet perse beter. Zitten nog foute dingen in. Maar zitten wel melkzuurbacterien in die goed zijn voor je darmflora. Maar ik prefeer ze uit alpro soja yofu ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
een exvriendin van me broer was ook veganist en die at ook tosti-ontbijtkoek ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|