Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zuivel is slecht: www.zuiveloffline.nl En het zorgt juist voor botontkalking. Nou je kan echt enorm veel op je brood doen: tahin (sesampasta), pindakaas, carobella (soort duo penotti), hazelnootpasta, andere notenpasta's, marmite, groente/fruit (bijvoorbeeld sla, komkommer tomaat ofzo), hagelslag (pure), etc. Genoeg om op te noemen.
|
![]() |
@Sawna: Kom eens naar www.veganisme.org/forum
Daar heb je mensen zitten die beter je vragen kunnen beantwoorden.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar het is even een uitspraak om de ander te laten zien dat 'Zuivel is hartstikke goed voor je' een onjuiste uitspraak is. Dat het eigenlijk tegenover gesteld is van 'puur gif'. Maar het is wel 'gif' in de zin dat het niet goed voor je lichaam is. En daarnaast adviseert de 'overheid' het, maar in die commissie zitten mensen die niet objectief zijn. Eentje zit zelfs in een werkgroep van de internationale zuivelbond (de industrie dus). Hoe kan je dan objectief zijn over zuivel? Het advies zuivel is goed voor de botten is erg achterhaald. Daarom probeert de zuivelindustrie nu ook niet meer zo erg op calcium te spelen, maar ook op de andere stoffen. Als melk goed is voor de botten... waarom zijn dan in de melkdrinkende landen erg veel botontkalking? 1 op de 12 mannen en en 1 op de 4 vrouwen krijgt te maken na 50 jaar met botontkalking. Een gevolg van de zuiveldrinken dus.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens beweer jij dat de overheid hierover onmogelijk objectief kan zijn. Daar wil ik tegenin werpen dat jij dat ook niet kan zijn. Uit jouw andere posts in dit topic blijkt dat jij veganistisch bent, of iig daar positieve associaties bij hebt. Daaruit blijkt dat jij meer geneigd zal zijn argumenten van veganisten te geloven.
|||||
![]() |
Citaat:
Dat bedoel ik ook.. niet zo mierenneuken joh ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Echter betwijfel ik sterk de oprechtheid van de gezondheidsraad en de voedingscentrum. Dit omdat er punten zijn die de objectiviteit in gevaar brengen. Heeft niet zoveel met mijn veganisme te maken, meer met gewoon redeneren. Er zijn ook niet-veganisten die dat ook in zien en dat ook sterk betwijfelen.
|||
![]() |
Citaat:
Jep.. in de jaren 30 ging dat zo. Het was een periode waarin de zuivellobby in opmars was. Daarvoor dronk men niet zoveel melk. Echter lieten ze zien dat kinderen die melk dronken groter groeiden en 'vetter' waren. Echter dat had meer te maken met de hormonen die in melk zat en het gewoon vet was.. En omdat er veel calcium in zit zeiden ze maar meteen dat het goed voor de botten is. Echter daarom stel ik de vraag..dat als het goed is voor de botten, waarom het dan niet werkt?.. ik denk nl. dat het botontkalking bevordert. En dat het ook kanker veroorzaakt. Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Er bestaat tegenwoordig trouwens zelfs zoiets als veganistische kaas, wordt bereid uit sojamelk. Ik heb geen idee of het te eten is, ga ik binnenkort maar eens testen.
![]() Veganistische kazen zijn: Scheese Tofutti (smeerkazen) Yakso Natuurvoedingswinkels verkopen vegetarische en veganistische kazen.
|||
![]() |
Citaat:
Jij weet niet hoe het voedingscentrum is met mensen uit de voedingsmiddelenbranche. Bijvoorbeeld ex-directrice van unilever. Daarnaast... het is niet Voedingscentrum die jou wat adviseert, maar het is de gezondheidsraad die de adviezen geeft aan voedingscentrum. Ook betreffende melk. Voedingscentrum had een leerstoel en deze werd mede gesponsord door: Citaat:
• ir BC Breedveld, Voedingscentrum, Den Haag • prof. dr GJ Hiddink, St. Zuivel, Voeding en Gezondheid, Utrecht Die laatste is bijvoorbeeld van een organisatie die zuivel promoot. Dit doen ze dan in een blad voedingsmagazine, welke net lijkt op een voedingskennisblad.. maar daar komt geen info die negatieve dingen zegt over zuivel. En nog een persoon: prof. dr ir G Schaafsma - Gezondheidsraadlid - TNO Voeding - Komt van wageningen af (wageningen universiteit) - Leerstoel wageningen voedsel gesponsord door TNO Voeding - Leerstoel gent gesponsord door Danone - Lid van raad Osteoporose Stichting - Redachtielid van Voeding Nu, voedinginformatieblad, vaktijdschrift, (gelinkt met voedingsmiddelen-industrie in Nederland en België) - directe link met voedingscentrum - zit in werkgroepen van de Internationale Zuivelbond (IDF) Laatst gaf deze man een praatje bij een symposium van de Nederlandse zuivelorganisatie. Nou ja.. genoeg te vinden om te twijfelen aan de objectiviteit ![]() Over het puur gif.. ongenuanceerd gezegd inderdaad.. maar voor mij voelt dat wel zo, omdat ik nu de negativiteit zie er van en raad het dan ook zeker niemand aan.
||
![]() |
Citaat:
Het is niet nodig, want je zegt het zelf al eigenlijk.. dat er gewoon andere bronnen zijn. Als je al gevarieerd eet krijg je genoeg binnen. Dan kan je zuivel zo weglaten.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Voor (volwassen) mensen is het helemaal niet goed ![]() Er zit misschien kalk in, maar daar heb je niets aan als je er botontkalking door krijgt ![]()
||
Citaat:
![]() Ik zou zeggen: laat ze maar met bewijzen komen ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ongeveer wat je op iedere site over vegetarisme en veganisme kan vinden.
|
Ieder topic over veganisten of vegatariers eindigt in een soort propaganda van TechXP. De TS vraagt alleen maar wat ze op haar brood mag/kan doen.
![]() Ik dacht aan: Vruchtenhagel? Honing (Als dat geen bezwaar is) Marmite? Verder kun je natuurlijk gewoon tomaat met komkommer ofzo op je brood doen. Vroeger at ik wel een waterkers met suiker op brood. Maar dat is misschien wat veel gedoe. Best lastig inderdaad. ![]()
||
Citaat:
*neemt slok melk*
|
Sojakaas, sojasmeerkaas achtig iets, carobella hageslag of pasta misschien? Ik ben geen veganist, maar ik moet er wel redelijk iets van weten. M'n collega is veganist, dus alles wat ik niet weet, vraag ik op dat moment aan hem.
Hoe zit het overigens met het brood? Ik zou wel oppassen, want volgens mij is dat niet overal veganistisch.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ten eerste even een reactie op de discussie over het al dan niet gezond zijn van zuivel:
![]() Ten tweede: carobella, pindakaas, tapenade (van olijven bijvoorbeeld) en jam zijn wel geschikt als broodbeleg. Als margarine zou je Wajang kunnen gebruiken (geen margarine van Alpro, want dat is het enige product van Alpro dat niet geheel veganistisch is). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
waarom willen mensen toch altijd het zichzelf moeilijk maken door interressant te doen met wel of niet eten van dingen, terwijl het puur gaat om een gebalanceerde voeding...
dr is nog nooit iemand dood neergevallen van zuivel. teveel zuivel is slecht, geen zuivel is net zo slecht.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is dus niet veganistisch, maar er zit geen vlees in dus het lijkt mij wel vegetarisch.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zal wel een stomme vraag zijn, maar goed..
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat: