Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2006, 09:21
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef op 21-02-2006 @ 09:39 :
Ik heb 18 januari de papieren opgestuurd en heb nog steeds geen bevestiging gehad. Zijn er nog meer mensen bij wie het zo lang duurt voordat ze een bevestiging krijgen?
Heb je desbetreffende verzekeringsmaatschappij al gebeld? Ik heb zo'n 4 weken geleden alles de deur uit gedaan en ook nog geen paperassen ontvangen. Ik heb ze toen gemaild en kreeg als respons dat ik geaccepteerd was maar dat het zo ontzettend druk is dat ik in april mijn pasje/ papieren ontvang.
Oud 24-02-2006, 19:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben twee/drie weken geleden geswitcht. Intussen is mijn oude verzekering beeindigd maar van de nieuwe heb ik nog niets gehoord. Nou ging ik van de week medicijnen halen maar die werden dus door niemand meer vergoed maar voor een keer wou de apotheker ze wel meegeven. Nou moet ik eind volgende week weer medicijnen halen maar als ik dan nog steeds niets gehoord heb van mijn nieuwe verzekering, wat moet ik dan doen? Als het echt tot april kan duren tot je papieren etc krijgt.
Oud 25-02-2006, 10:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-02-2006 @ 20:13 :
Ik ben twee/drie weken geleden geswitcht. Intussen is mijn oude verzekering beeindigd maar van de nieuwe heb ik nog niets gehoord. Nou ging ik van de week medicijnen halen maar die werden dus door niemand meer vergoed maar voor een keer wou de apotheker ze wel meegeven. Nou moet ik eind volgende week weer medicijnen halen maar als ik dan nog steeds niets gehoord heb van mijn nieuwe verzekering, wat moet ik dan doen? Als het echt tot april kan duren tot je papieren etc krijgt.
Je bent vanaf 1 januari gewoon bij je nieuwe verzekeraar verzekerd dus dat kan je doorgeven aan de apotheek desnoods met het bewijs van aanmelding
Oud 25-02-2006, 20:45
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-02-2006 @ 11:35 :
Je bent vanaf 1 januari gewoon bij je nieuwe verzekeraar verzekerd dus dat kan je doorgeven aan de apotheek desnoods met het bewijs van aanmelding
Maar dan moet je dus wel een bewijs van aanmelding hebben en dat heeft ze niet toch
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 20:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-02-2006 @ 11:35 :
Het probleem is dat ik nog niets gehoord heb van mijn nieuwe verzekeraar en dus ook nog geen bewijs van aanmelding heb.
Oud 25-02-2006, 23:20
ikbenschipper1
Citaat:
Bloem schreef op 25-02-2006 @ 21:45 :
Maar dan moet je dus wel een bewijs van aanmelding hebben en dat heeft ze niet toch
Je hebt toch een bevestiging gehad (b.v. per e-mail) dat je je hebt aangemeld bij de verzekeirngsmaatschappij?

Of ik nu 1 van de weinige die via internet ze keuze heeft gemaakt
Oud 26-02-2006, 00:11
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 26-02-2006 @ 00:20 :
Je hebt toch een bevestiging gehad (b.v. per e-mail) dat je je hebt aangemeld bij de verzekeirngsmaatschappij?

Bij de verzekeringsmaatschappij waar ik me in eerste instantie had aangemeld via het internet kreeg ik via de post bericht.. Geen electronische post
Oud 26-02-2006, 11:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 26-02-2006 @ 00:20 :

Ik heb echt nog helemaal niets van mijn nieuwe verzekeraar gehoord. En ik heb me gewoon via papieren formulieren aangemeld, niet via internet.
Oud 26-02-2006, 12:46
ikbenschipper1
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-02-2006 @ 12:26 :
Ik heb echt nog helemaal niets van mijn nieuwe verzekeraar gehoord. En ik heb me gewoon via papieren formulieren aangemeld, niet via internet.
Jah okay i kheb een bevestiging via e-mail, dan nog moet die appotekeer zich nergens druk om maken, iedereen moet per 1 april verzekerd zijn En die verzekering gaat in per 1 januari
Oud 01-03-2006, 14:11
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-02-2006 @ 12:26 :
Ik ook nog niet.

Maar ze schijnen overal super achter te lopen.
Oud 02-03-2006, 19:29
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-02-2006 @ 20:13 :
Je moet ze waarschijnlijk gewoon betalen en dan later het geld terugvragen van je verzekering. Tenminste, dat moest ik vandaag ook en dat schijnt nu wel de gang van zaken te zijn.
Oud 02-03-2006, 20:35
PV
PV is offline
Hoera, ik heb post gehad van mijn nieuwe verzekering Een brief en een polis. Geen pasje, maargoed dat boeit niet.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 20:51
Chaucus
Chaucus is offline
Mjah....ik had mn polis ook (vrijdag gebeld)... blijkt dat die tuthola 2 van de aanpassingen heeft doorgevooerd....van de andere 2 wel aantekening gemaakt....

Hing ik weer kwartier an de lijn...
Oud 02-03-2006, 21:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 02-03-2006 @ 20:29 :
Je moet ze waarschijnlijk gewoon betalen en dan later het geld terugvragen van je verzekering. Tenminste, dat moest ik vandaag ook en dat schijnt nu wel de gang van zaken te zijn.
Mja, dat dacht ik ook maar de apotheker heeft vandaag toch weer gewoon medicijnen meegegeven omdat hij dacht dat ik anders mijn geld nooit meer terug zou zien en dat de apotheek het sneller zou krijgen
Oud 16-03-2006, 21:37
@Moon
@Moon is offline
Wat als je al de polis en factuur van je nieuwe zorgverzekeraar heb ontvangen maar nog steeds geen bevestiging van je oude zorgverzekeraar heb gehad? Naar mijn oude zorgverzekeraar heb ik inmiddels twee brieven gestuurd, maar nog steeds niets gehoord. Aan de telefoon werd mij verteld dat ik nog even moet wachten tot eind deze maand vanwege de drukte. Maar stel dat mijn oude zorgverzekring niet beëindigd kan worden kan ik dan nog wel mijn nieuwe zorgverkzekering opzeggen?? Dit is echt een zwaar k*situatie. Stel je voor dat ik aan twee verzekeringen vastzit
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 21:58
Bloem
Bloem is offline
Ik heb ook nog niks gehoord van mijn oude verzekering maar mijn moeder heeft van diezelfde verzekering alwel haar geld terug gekregen. Ik zou me er niet te druk om maken nog, het is bij al die zorgverzekeringen een zooitje, als er iets mis gaat zullen ze daar heus wel soepel mee omgaan lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 13:08
Tiño
Tiño is offline
iemand zn no claim van vorig jaar al terug(of een gedeelte?)?
Oud 18-03-2006, 13:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb wel al van mijn oude verzekering gehoord dat ik ben uitgeschreven maar heb nog steeds niets van mijn nieuwe zorgverzekering gehoord
Oud 18-03-2006, 16:27
@Moon
@Moon is offline
Dat is tenminste nog minder erg dan mijn situatie. Je hebt tot 1 mei de tijd om een nieuwe zorgverzekering af te sluiten, maar ik.. nu zit ik bij twee verzekeraars
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 17:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
@Moon schreef op 18-03-2006 @ 17:27 :
Dat is tenminste nog minder erg dan mijn situatie. Je hebt tot 1 mei de tijd om een nieuwe zorgverzekering af te sluiten, maar ik.. nu zit ik bij twee verzekeraars
Ik weet niet wat ik erger vind hoor. Met dat nieuwe systeem snappen ze heus wel dat je niet bij twee verzekeraars wil zitten en dat er gewoon wat fout gegaan is. Heb je je oude verzekeraar al gebeld?

Ik loop nu gewoon onverzekerd rond en ik kwam er per toeval achter dat ik niet meer verzekerd was toen ik medicijnen wilde halen en dat niet lukte
Oud 18-03-2006, 18:59
Bloem
Bloem is offline
Oh dat is wel irritant ja, van mijn oude verzekering heb ik nog niks gehoord, maar van mijn nieuwe heb ik in elk geval een inschrijffbewijs gekregen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 23:53
coopergirl
coopergirl is offline
Ik belde mijn vorige zorgverzekering hoe het zat met de uitbetaling van een aantal declaraties van mij; bij groene land meldde ze me dat er een achterstand van meer dan 6 weken is z0mg
Oud 23-03-2006, 08:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb Zilveren Kruis gemailt waarom ik maar niets van ze hoorde en dat ik in de problemen kwam omdat ik wel medicijnen moest halen enzo en daar zeiden ze ook dat er op de postkamer een achterstand ligt van vijf weken Ik zie die mensen al zitten tussen de torenhoge stapels met formulieren
Oud 29-03-2006, 12:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb ook nog steeds geen nieuwe polis gehad Terwijl ik toch halverwege januari al alles op de bus had gedaan. Tss! Wel al gemaild en er werd iedereen vermeld dat er een achterstand is.

Iemand zijn of haar zorgtoeslag al gehad?? Ik ben bang dat het op de rekening van mn vader is gestort (onterecht) en dat ik daar dus weer om moet gaan zitten bedelen, grr!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 12:48
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-03-2006 @ 13:01 :
Ik heb ook nog steeds geen nieuwe polis gehad Terwijl ik toch halverwege januari al alles op de bus had gedaan. Tss! Wel al gemaild en er werd iedereen vermeld dat er een achterstand is.

Iemand zijn of haar zorgtoeslag al gehad?? Ik ben bang dat het op de rekening van mn vader is gestort (onterecht) en dat ik daar dus weer om moet gaan zitten bedelen, grr!
Ik had polis beide keren (eerste keer ging er wat fout) binnen een week. Het kan dus wel bij zilveren Kruis.

Zorgtoeslag krijg ik al sinds december...
Oud 29-03-2006, 15:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 29-03-2006 @ 13:48 :
Ik had polis beide keren (eerste keer ging er wat fout) binnen een week. Het kan dus wel bij zilveren Kruis.

Zorgtoeslag krijg ik al sinds december...
Oh zucht, ik bedoel de premie die je terug krijgt (hmz hoe heet het ook alweer?).

Ik zit niet bij zilveren kruis maar bij avero achmea
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 16:44
Iduna
Iduna is offline
Vorige week VGZ gebeld, naar verwachting hebben ze nog 3 weken nodig om de collectieve zorgverzekeringen te verwerken.. Maar gelukkig kan ik mijn oude polispapieren nog gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 18:09
PV
PV is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-03-2006 @ 16:05 :
Oh zucht, ik bedoel de premie die je terug krijgt (hmz hoe heet het ook alweer?).

Ik zit niet bij zilveren kruis maar bij avero achmea
No claim? ik heb wel van wat mensen gehoord dat ze dat idd terug hebben gekregen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 21:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
PV schreef op 29-03-2006 @ 19:09 :
No claim? ik heb wel van wat mensen gehoord dat ze dat idd terug hebben gekregen.
Haha no claim ja Ik kon er echt niet meer op komen.

Hm zal dan toch maar eens gaan checken bij mn vader dan
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 11:02
Bloem
Bloem is offline
Bij mijn oude verzekering ben ik inmiddels al een tijd uitgeschreven, maar ik heb nog steeds mijn premie van die drie maanden niet terug. Meer mensen die zijn overgestapt van het Geove naar een andere verzekering die hun al betaalde premie nog niet terug hebben? (Ik heb al wel post gehad dat ik uitgeschreven ben en dat ze 'het zo snel mogelijk gaan terugstorten', maar in zo snel mogelijk geloof ik inmiddels niet meer )
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 11:16
Go
Go is offline
Och, je hebt in ieder geval de toezegging dat ze het gaan storten
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 11:42
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
gerwin schreef op 02-04-2006 @ 12:16 :
Och, je hebt in ieder geval de toezegging dat ze het gaan storten
Maar daar wordt mijn bankrekening nog niet gelukkig van
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 10:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Nog steeds niets gehoord en ik begin het nu toch wel heel erg irritant te vinden. (het is al bijna 3 maanden geleden dat ik mn papieren heb verstuurd)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 12:02
ikbenschipper1
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-03-2006 @ 22:37 :
Haha no claim ja Ik kon er echt niet meer op komen.

Hm zal dan toch maar eens gaan checken bij mn vader dan
Ik heb mijn no claim 31-3 gestort gekregen
Oud 06-04-2006, 12:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 06-04-2006 @ 13:02 :
Ik heb mijn no claim 31-3 gestort gekregen
Ik heb m ook net binnen Gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 19:58
Verwijderd
Hoe waren jullie verzekerd voor dit stelsel? Ik had een studenten standaard pakket polis, maar ik heb nog niets van no-claim gehoord.

Bij mijn oude verzekering ben ik uitgeschreven en heb daar me premie al van terug! Bij mijn nieuwe heb ik nog niets gehoord. Dus hier nog iemand die onverzekerd rondloopt. Verder heb ik dus al 3 aanvraagformulieren ingestuurd omdat ze telkens zeiden dat ik maar een nieuwe moest insturen omdat ik niets gehoord had. De laatste heb ik gefaxt met de boodschap voor ontvangst gebeld te worden, dat is gebeurd. Dus ik hoop dat het nu goed zit, maar echt gerust ben ik er niet op. Heb ze in totaal 4 keer gemaild, 2 keer gebeld.

Ben het spuugzat met ze. Ik heb dus namelijk 18 januari m'n 1e aanvraagformulier opgestuurd. Maar ja, blijkbaar zijn er hier meerderen waar het zo lang bij duurt. Wacht het nog even af en anders ga ik weeeeeeeeeeer aan de telefoon hangen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 21:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb Zilveren Kruis ook maar weer een gemailt, ben benieuwd of ze nu wel kunnen zeggen of ze mijn formulieren ontvangen hebben en wanneer ik meer hoor. Ik kom er nu serieus mee in de problemen

Ow, en hiervoor was ik publiekrechtelijk meeverzekerd bij IZA met mijn moeder, daar hadden ze geen noclaim.
Oud 11-04-2006, 21:44
ikbenschipper1
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-04-2006 @ 22:18 :
Ik heb Zilveren Kruis ook maar weer een gemailt, ben benieuwd of ze nu wel kunnen zeggen of ze mijn formulieren ontvangen hebben en wanneer ik meer hoor. Ik kom er nu serieus mee in de problemen

Ow, en hiervoor was ik publiekrechtelijk meeverzekerd bij IZA met mijn moeder, daar hadden ze geen noclaim.
Ik heb van zilveren kruis mijn polis sinds 2 weken binnen
Oud 11-04-2006, 21:48
Bloem
Bloem is offline
Zilveren Kruis was bij mij ook redelijk snel met verwerken
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 21:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 11-04-2006 @ 22:44 :
Ik heb van zilveren kruis mijn polis sinds 2 weken binnen
Ze wisten me de vorige keer te vertellen dat ze vijf weken achterstand hadden maar ik wacht nu al acht weken
Oud 12-04-2006, 07:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef op 11-04-2006 @ 20:58 :
Hoe waren jullie verzekerd voor dit stelsel? Ik had een studenten standaard pakket polis, maar ik heb nog niets van no-claim gehoord.

Ik kreeg voor mijn studentenverzekering ook geen no-claim terug. Heel slecht vind ik Als ik dat geweten had, dan had ik mn oude verzekering gehouden.

Bij mij duurt het ondertussen ook al 3 maanden... Ik raak nu ook echt geirriteerd... Heb al een rekening van 600 euro
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 12:12
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2006 @ 08:27 :
Ik kreeg voor mijn studentenverzekering ook geen no-claim terug. Heel slecht vind ik Als ik dat geweten had, dan had ik mn oude verzekering gehouden.

Bij mij duurt het ondertussen ook al 3 maanden... Ik raak nu ook echt geirriteerd... Heb al een rekening van 600 euro
Studentenverzekering is toch particulier? No-claim is alleen bij ziekenfonds
Oud 12-04-2006, 15:26
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 12-04-2006 @ 13:12 :
Volgens mij is dat ook zo. (Ik kreeg ook geen cent.)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 20:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 12-04-2006 @ 13:12 :
Weet ik. Alleen hebben studenten het nou ook niet bepaald ruim en vind ik dat die no-claim zeker moet gelden voor de gene die het niet ruim hebben. Maar ja, ik had daar gewoon niet zo bij nagedacht en achteraf gezien had ik dus nooit die studentenverzekering genomen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 22:12
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2006 @ 21:49 :
Weet ik. Alleen hebben studenten het nou ook niet bepaald ruim en vind ik dat die no-claim zeker moet gelden voor de gene die het niet ruim hebben. Maar ja, ik had daar gewoon niet zo bij nagedacht en achteraf gezien had ik dus nooit die studentenverzekering genomen.
Ehm....maar dan had je wel n baantje nodig enzo, om ziekenfonds te "mogen"
Oud 13-04-2006, 12:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 12-04-2006 @ 23:12 :
Ehm....maar dan had je wel n baantje nodig enzo, om ziekenfonds te "mogen"
Dat controleren ze niet Als ik niets had gezegd, was er ook niets gebeurd. Ik heb vaker een ziekenfonds verzekering gehad terwijl ik niet werkte.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 13:05
ikbenschipper1
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-04-2006 @ 13:46 :
Dat controleren ze niet Als ik niets had gezegd, was er ook niets gebeurd. Ik heb vaker een ziekenfonds verzekering gehad terwijl ik niet werkte.
Dat controleren ze wel hoor. Als ze er bij jou niet achter zijn gekomen bof je vrienden/kennissen die ik ken hebben een smak eld opens extra moeten betalen omdat ze het niet hadden omgezet
Oud 13-04-2006, 17:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 13-04-2006 @ 14:05 :
Dat controleren ze wel hoor. Als ze er bij jou niet achter zijn gekomen bof je vrienden/kennissen die ik ken hebben een smak eld opens extra moeten betalen omdat ze het niet hadden omgezet
Ow naja, dan heb ik blijkbaar geluk gehad. Scheelt dat t nu niet meer uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 16:22
coopergirl
coopergirl is offline
Aaj, nu heb ik naar veel gedoe mijn IZZ verzekering helemaal rond, heb de polis, pasje, tandarts is vergoed et cetera. Krijg ik een polisblad van groeneland, ik ben blijkbaar niet goed afgemeld via de afmeldservice ik heb nog geen een keer premie aan groeneland hoeven te betalen, dat is het rare.. Anders had ik zelf ook wel doorgehad dat ik nog niet goed was afgemeld.. Ik heb mijn huidige verzekering en groeneland gebeld, er is niks aan te doen.. W.s. ga ik IZZ opzeggen (mijn nieuwe verzekering) omdat ik er dus anders 2 heb.. Ik baal er zo ontzettend van Ben er een hele tijd mee bezig geweest uit te zoeken wat voor mij een ideale verzekering is...

Vraagje: in het contract van groeneland staat dat het contract vanaf hun kant wordt beeindigd als ik 3 maand oid niet betaal.. Wat als ik nu weiger te betalen? Kan ik dan gewoon bij IZZ blijven en vervalt de groebeland verzekering??
Oud 15-04-2006, 22:58
ikbenschipper1
Citaat:
coopergirl schreef op 15-04-2006 @ 17:22 :
Aaj, nu heb ik naar veel gedoe mijn IZZ verzekering helemaal rond, heb de polis, pasje, tandarts is vergoed et cetera. Krijg ik een polisblad van groeneland, ik ben blijkbaar niet goed afgemeld via de afmeldservice ik heb nog geen een keer premie aan groeneland hoeven te betalen, dat is het rare.. Anders had ik zelf ook wel doorgehad dat ik nog niet goed was afgemeld.. Ik heb mijn huidige verzekering en groeneland gebeld, er is niks aan te doen.. W.s. ga ik IZZ opzeggen (mijn nieuwe verzekering) omdat ik er dus anders 2 heb.. Ik baal er zo ontzettend van Ben er een hele tijd mee bezig geweest uit te zoeken wat voor mij een ideale verzekering is...

Vraagje: in het contract van groeneland staat dat het contract vanaf hun kant wordt beeindigd als ik 3 maand oid niet betaal.. Wat als ik nu weiger te betalen? Kan ik dan gewoon bij IZZ blijven en vervalt de groebeland verzekering??
Dat lijkt me wel natuurlijk, verder doet groene land dan gewoon moeilijk beetje druk uitoefenen wil wel eens helpen
Reageren

Regels voor berichten