Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2006, 01:05
Hulk
Hulk is offline
arnold had van alle drie wel trekjes. maar het mag wel duidelijk zijn dat hij het meest meso is. binnen de morfologie geven ze de mate waarin iemand ecto, meso of endo is weer met een getal tussen de 1 en de 7. in die volgorde scoort arnold 2-7-2.
Oud 05-02-2006, 10:28
indigo
indigo is offline
Niet alleen fitness/krachttraining, maar ook gewoon geduld hebben. Je bent 15, je groeit nog wel...
Oud 05-02-2006, 13:44
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Citaat:
Hulk schreef op 05-02-2006 @ 02:05 :
arnold had van alle drie wel trekjes. maar het mag wel duidelijk zijn dat hij het meest meso is. binnen de morfologie geven ze de mate waarin iemand ecto, meso of endo is weer met een getal tussen de 1 en de 7. in die volgorde scoort arnold 2-7-2.
complete bullshit hij is meer ecto meso als meso

tegenwoordig zou hij met zijn genen niks meer klaarspelen in bodybuilding.

En je hoeft mij absoluut niets uit te leggen ventje, wat zijn je stats trouwens?
Oud 05-02-2006, 13:54
Hulk
Hulk is offline
ik heb die 2-7-2 verdeling niet zelf bedacht hoor. ik heb dat overgenomen van iemand die er voor geleerd heeft. En meer ecto dan meso is natuurlijk onzin. En trouwens beetje rare opmerking van jou. Waarom zou hij juist nu het anabolentijdperk echt is begonnen niets meer klaarspelen? Vroeger waren genen JUIST meer van belang. Ik denk dat er misschien wel niemand is die betere genen heeft als hij om spieren te kweken. (evenals het guinness book of records, door wie hij gekozen is als meest perfecte man ooit).
Ik zit je trouwens niks uit te leggen. Ik voeg alleen wat informatie toe.

Hier trouwens een citaat waar mijn mening wat betreft zijn morfol0gie aan ontleend is:

Citaat:
Rating body types
Although there are three basic categories, pure body types are very rare. Few
people are 100% of one body type and 0% of another. Usually there is a mix of two or
even all three types. However, most people will tend to gravitate towards one type
predominantly.
In order to more accurately classify people, Sheldon developed a 7-point scale to
determine the degree to which each person held attributes of each body type. The first
number ranks the endomorph component; the second number the mesomorph, and the
third the ectomorph. For example, an extreme endomorph would score 7-1-1:

Endomorph 7
Mesomorph 1
Ectomorph 1

A pure mesomorph such as a world champion bodybuilder who gains muscle
easily and was lean and muscular before ever touching a weight might score 1-7-1:

Endomorph 1
Mesomorph 7
Ectomorph 1

(...)

Pure mesomorphs are naturally lean and muscular with small waists, broad
shoulders, medium-sized joints and large, round muscle bellies. Mesomorphs are the
typical natural-born athletes and bodybuilders. Most of them were lean and muscular
before they even started working out.

(...)

A bodybuilder like Arnold Schwarzenegger is almost pure mesomorph (7) with
low body fat and massive muscles. Because of his height and long limbs, he has a small
ectomorph component (2). He also seemed to get quite bulky in the off-season,
indicating a slight endomorph component as well (2). I would rate Arnold a 2-7-2.
Oud 05-02-2006, 14:02
Verwijderd
Het is wel oneerlijk als je je genen gewoon niet mee hebt. Ik heb de bouw van mijn vader. Lang en slank. Ik ben wel van 70 naar 85 kilo gegaan maar het kost me wel meer moeite dan andere mensen. Dat is frustrerend maar je geeft het niet op.

Ik vind dit soort discussies wel interessant btw, maar ik denk dat de topicstarter nu wel genoeg weet.
Oud 05-02-2006, 15:49
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Arnold heeft geen massamonster genen die een echte meso wel heeft.

Hij heeft te lange ledematen om echt vol te kunnen ogen.
Oud 05-02-2006, 15:56
Yellowcard
Yellowcard is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 05-02-2006 @ 15:02 :
Het is wel oneerlijk als je je genen gewoon niet mee hebt. Ik heb de bouw van mijn vader. Lang en slank. Ik ben wel van 70 naar 85 kilo gegaan maar het kost me wel meer moeite dan andere mensen. Dat is frustrerend maar je geeft het niet op.

Ik vind dit soort discussies wel interessant btw, maar ik denk dat de topicstarter nu wel genoeg weet.
ik weet al wel genoeg jah
en ik ben al bezig met vaker trainen.
het discussie is zeker interesant, niet dat ik veel snap van dat meso- ecto gedoe, maja
Oud 05-02-2006, 18:09
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 05-02-2006 @ 16:49 :
Arnold heeft geen massamonster genen die een echte meso wel heeft.

Hij heeft te lange ledematen om echt vol te kunnen ogen.

heeft hij wel
Oud 05-02-2006, 18:12
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Jongen doe niet zo fucking eigenwijs, ik ken genoeg bodybuilders, amateurs profs etc.

De bouw en de eisen tegenwoordig zijn heel anders.

Arnold had bijvoorbeeld slechte benen om een voorbeeld te noemen, hij heeft ook geen echt massieve bouw.
Oud 05-02-2006, 18:15
Yellowcard
Yellowcard is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 05-02-2006 @ 19:12 :
Jongen doe niet zo fucking eigenwijs, ik ken genoeg bodybuilders, amateurs profs etc.

Arnold had bijvoorbeeld slechte benen om een voorbeeld te noemen, hij heeft ook geen echt massieve bouw.
dude... jullie doen allebei eigenwijs

maja... jullie zijn het niet met elkaar eens. klaar?
Oud 05-02-2006, 18:20
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 05-02-2006 @ 19:12 :

Praat niet zo ontzettend dom.

De enige reden dat de huidige bodybuilders groter zijn is omdat ze veel verder gaan met het gebruik van AAS. In arnold's tijd had elke bodybuilder kleinere benen in verhouding omdat dat toen nu eenmaal het ideaal was.
Jij komt nu aanzetten met kletspraat dat Arnold geen goede genen heeft terwijl hij 7 keer mr. olympia is geweest? waren er in zijn tijd soms helemaal geen mensen met 'massa monster genen'. of hoe wil je zn succes anders verklaren.

Laatst gewijzigd op 05-02-2006 om 18:23.
Oud 05-02-2006, 19:01
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
In zijn tijd werd er meer geoordeeld op een atheletisch fysiek, feit blijft dat mensen als sergio oliva, franco colombo etc veel massiever waren in verhouding tot arnold.

Ten Tweede lag er in die tijd idd de nadruk meer op het bovenlichaam en dan met name de biceps en borst, wat Arnolds sterke punten waren.

Het is nu echter zo dat er veel meer aandacht aan de rug benen etc wordt besteeds en de jongens een stuk massiever zijn.
Arnolds frame is niet een frame dat superveel massa kan dragen,gezien zijn lange ledematen etc.

In zijn tijd was hij inderdaad de beste met 7 olympia titels maar als hij nu weer mee zou doen met de huidige bodybuilding en zelfs met alle as, zou hij er gewoon niet de bouw naar hebben om naar de huidige maatstaven mr olympia te worden.
Simpelweg gezien het feit dat hij nooit de massa kan dragen die een ronnie coleman draagt en de genen mist om met zulke benen en dikke wijde rug rond te lopen.

Asjeblieft.

De reden waarom hij nu dus niet mr o zou kunnen worden zijn andere punten die belangrijker zijn als toen.
Oud 05-02-2006, 20:48
DutchTerror
DutchTerror is offline
Ik las hier iets over de bouw en gespierd... Oke beroepen als metselaar en straters ... kunnen gespierd worden door hun werk maar vaak eten ze veel te veel etc ja mja ik ben net begonnen met fitness maar ben toch al zo gespierd als velen die het al een jaartje doen dus mischien is dat me eigen bouw of het werk ik weet het niet ...
Oud 05-02-2006, 21:03
adon1s
adon1s is offline
Er werd en wordt nog altijd geoordeeld op hardheid, volume en symetrie. Lange ledematen maken hierbij niets uit..
nilsjei1234? jij bent toch gekickt bij b&f?
Oud 05-02-2006, 21:36
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
jup wegens herhaaldelijk tieren van espi, anders pm een van de toppers daar, die zullen me gelijk geven !
Oud 07-02-2006, 06:42
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 05-02-2006 @ 20:01 :
In zijn tijd werd er meer geoordeeld op een atheletisch fysiek, feit blijft dat mensen als sergio oliva, franco colombo etc veel massiever waren in verhouding tot arnold.

Ten Tweede lag er in die tijd idd de nadruk meer op het bovenlichaam en dan met name de biceps en borst, wat Arnolds sterke punten waren.

Het is nu echter zo dat er veel meer aandacht aan de rug benen etc wordt besteeds en de jongens een stuk massiever zijn.
Arnolds frame is niet een frame dat superveel massa kan dragen,gezien zijn lange ledematen etc.

In zijn tijd was hij inderdaad de beste met 7 olympia titels maar als hij nu weer mee zou doen met de huidige bodybuilding en zelfs met alle as, zou hij er gewoon niet de bouw naar hebben om naar de huidige maatstaven mr olympia te worden.
Simpelweg gezien het feit dat hij nooit de massa kan dragen die een ronnie coleman draagt en de genen mist om met zulke benen en dikke wijde rug rond te lopen.

Asjeblieft.

De reden waarom hij nu dus niet mr o zou kunnen worden zijn andere punten die belangrijker zijn als toen.
Ondanks zijn lange medematen had ie toch enorme armen... Je kunt onmogelijk zeggen tot wat Arnolds lichaam in staat was. Vooral als je beseft dat je in zijn tijd zelfs de Mr Olympia kon winnen bij 1.80m en 85 kg (Frank Zane). Tegenwoordig wordt je al uitgelachen als je bij dezelfde lengte 110 kg @ 10% weegt... Het waren compleet andere tijden. En als we toch gaan speculeren: ik denk dat als Arnold het had gewild, hij zich makkelijk zou kunnen meten met hedendaagse bodybuilders.
Oud 07-02-2006, 18:45
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Nee zoals ik al zei daar is zijn bouw niet naar, hij kan er niet zo uitzien als een ronnie of jay
Oud 07-02-2006, 19:50
adon1s
adon1s is offline
Hoe weet jij dat dan? De trainings+medicatie technieken zijn er stukken op vooruit gegaan in de jaren.
Je kan er onmogelijk over oordelen. Arnold had gewoon een mega-fysiek, geen obgeblazen pens, niet te groot. Perfectie noem ik het.
Oud 07-02-2006, 20:02
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
vroeger werd er meer geoordeeld op bovenlichaam benen telden niet etc.

Arnold had sowieso niet de genen voor de benen , dus daarop kan ie al niet meekomen.

hij is ook niet gigagrof in zijn frame, ronnie etc wel.

Niks tegen arnold,w ant ik ben echt een arnoldfan he
Oud 07-02-2006, 23:22
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 27-01-2006 @ 23:36 :
Ligt er idd aan. Als hij nog volop in de groei is enzo, dan moet hij nog niet tè zwaar trainen. Hij mag best zwaar trainen, zolang hij maar niet overbelast en genoeg rust. Dat het je groei zou stagneren is bijvoorbeeld ook achterhaald. Een vriend van me groeide al vanaf zijn 14e niet meer. In zo'n geval kan het weinig kwaad.
je kan toch op je 17de ineens weer een laatste groeispurt krijgen?

Dat had ik ook
Oud 08-02-2006, 06:10
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 07-02-2006 @ 21:02 :
vroeger werd er meer geoordeeld op bovenlichaam benen telden niet etc.

Arnold had sowieso niet de genen voor de benen , dus daarop kan ie al niet meekomen.

hij is ook niet gigagrof in zijn frame, ronnie etc wel.

Niks tegen arnold,w ant ik ben echt een arnoldfan he
Ja, zijn benen waren enorm slecht
De grote benen hype brak pas door in de jaren negentig volgens mij, aansprakelijke was, dacht ik, Dorian Yates. Waarom zou Arnold in de jaren 70 met enorme benen rond gaan lopen als dat toen helemaal niet het ideaal was? Het ideaal toen was het gazelle figuur.

Daarnaast weet ik wel zeker dat Arnold het in zich had om een massa monster te worden. Hoewel hij ecto benen en armen had, kon hij er een enorme massa op kweken. Heb je enig idee hoe ontzettend moeilijk het is om die 56 cm armen te kweken die Arnold had op zulke lange armen?

Verder... Arnold kon als geen ander als een gek spiermassa winnen. Hij hoefde niet eens uitzonderlijk veel moeite ervoor te doen (want Meso enzo).

Dus... Hij zou zich, volgens mij, kunnen meten met de hedendaagse bodybuilders als hij het zou willen. Je kunt niet enkel op zijn voorkomen uit de jaren 70 beoordelen hoe hij het nu zou doen, aangezien er toen andere idealen waren...
Oud 08-02-2006, 10:37
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Juist aangezien er toen andere idealen waren, waaraan hij wel kon voldoen.

Bekijk de pics van sergio oliva eens, die had dus wel de bouw om nu ook mee te kunnen doen.
Oud 08-02-2006, 12:18
Ndimension
Ndimension is offline
Ik heb echt het idee dat je mijn punt totaal niet begrijpt.
Oud 08-02-2006, 15:50
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Ik snap je punt heel goed.
Oud 10-02-2006, 14:40
SkYRyDEr
SkYRyDEr is offline
Veel zwemmen voor brede schouders
Oud 10-02-2006, 16:04
Verwijderd
Citaat:
SkYRyDEr schreef op 10-02-2006 @ 15:40 :
Veel zwemmen voor brede schouders
Zwemmen doet inderdaad wonderen voor je schouders en rug. Ik heb ong. 3 jaar 3 x per week intensief getraind en ik merk er nu, 3 jaar later, nog steeds de "benefits" van.

Topicstarter, je mag op je 15e best beginnen met krachttraining, mists je het op een verantwoorde manier aanpakt. Als ik jou was zou ik zo min mogelijk met isolatie-oefeningen en machines werken, ook in het begin. Zolang je in het begin begeleid word door iemand die thuis is in de sport kun je beter meteen beginnen met compound oefeningen. Zorg wel dat deze persoon je de juiste techniek bijbrengt, om blessures en overbelasting te voorkomen. Je moet ook met een laag gewicht beginnen, totdat je er zeker van bent dat je de oefeningen goed uitvoert. Hierna kun je geleidelijk aan het gewicht opbouwen, iedere week een stapje verder.

De belangrijkste compound oefeningen per spiergroep:

Benen: squats, leg presses, stiff-leg deadlifts
Borst: bench presses, incline presses, dumbbell presses
Rug: chins, deadlifts, bent rows
Schouders: military presses, upright rows, dumbbell presses
Biceps: barbell curls, dumbbell curls
Triceps: dips, small-grip bench presses
Kuiten: standing calf raises

Train je hele lichaam en niet zomaar een aantal spiergroepen. Een geproportioneerd lichaam is het mooist en dit betekent dat iedere spiergroep aandacht verdient. De oefeningen dienen, als je de juiste techniek eenmaal beheerst, met relatief veel gewicht en relatief weinig herhalingen uitgevoerd te worden. Met 100 x 10 kg squatten bereik je, behalve een beter spieruithoudingsvermorgen, helemaal niks.

Spiermassa opbouwen bestaat voor 25% uit trainen en voor 75% uit de juiste voeding en voldoende rust. Waarschijnlijk heb je geen zin om je iedere dag aan een berekend voedingsschema te houden en dit is ook niet per se nodig. Trainen, spierherstel en spieropbouw kost energie en zonder voldoende energie zal je weinig tot geen spiermassa opbouwen. Probeer meerdere maaltijden per dag te eten, 6-8 maal per dag zou ideaal zijn, al is dit misschien voor jou niet haalbaar. Eiwitten zijn de belangrijkste voedingsstoffen voor je spieren, ze beschermen je spieren en ondersteunen de spieropbouw, maar ook koolhydraten en (onverzadigd) vetten zijn belangrijk.

Belangrijke energiebronnen:

Eiwitten: rood vlees, kipfilet, kalkoenfilet, koolvis, tonijn, zalm, magere kwark, melk, noten, eieren, kaas
Koolhydraten: volkoren brood, pasta, rijst, brinta, muesli, havermout, fruit, groente
Vetten: pindakaas, noten, olijfolie, eieren, kaas

Ben ook niet bang om te veel te eten. Je bent een jongen, je bent in de groei en hebt waarschijnlijk een grote ectomorfe factor in je lichaamsbouw wat betekent dat je een mega stofwisseling hebt. Eet gerust 12 of meer boterhammen met vlees, kaas of pindakaas, 's morgens een groot bord brinta, muesli of havermout, een gebakken ei met brood tussendoor, een bak kwark met muesli tussendoor, 's avonds een flink bord met rijst of pasta met vlees. En vergeet je groente en fruit niet voor de vitamines en antioxidanten.

Hopelijk heb je iets aan mijn "advies". Ik heb geprobeerd een zo compleet mogelijk advies te geven omdat ik merk dat iedereen vooral losse tips geeft en aan die mannetjes met hun te hoge testosteronspiegel heb je ook niks. Die doen niets anders dan discussieëren en proberen hun gelijk te halen.
Oud 10-02-2006, 19:06
Yellowcard
Yellowcard is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 10-02-2006 @ 17:04 :
(...)
thanx! dit heeft eindelijk m'n vraag volledig beantwoord
Oud 10-02-2006, 19:22
Ndimension
Ndimension is offline
Sinds wanneer zijn dumbbel curls, barbell curls, dips...etc compound oefeningen? Dat zijn toch wel heel duidelijke isolatie oefeningen.
Ik zou je aanraden om de volgende oefeningen te doen: deadliften (rug + benen), squaten (benen + reet), benchen (borst, schouders, triceps) en chinnen (rug + biceps + schouders).
Oud 10-02-2006, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 10-02-2006 @ 20:22 :
Sinds wanneer zijn dumbbel curls, barbell curls, dips...etc compound oefeningen? Dat zijn toch wel heel duidelijke isolatie oefeningen.
Ik zou je aanraden om de volgende oefeningen te doen: deadliften (rug + benen), squaten (benen + reet), benchen (borst, schouders, triceps) en chinnen (rug + biceps + schouders).
Dips zijn wel compound, andere spieren die belast worden zijn onder andere borst en schouders.
Biceps curls en calve raises zijn idd isolatie oefeningen.

Yellowcard, ik zou aan de genoemde oefeningen ook zeker een oefening voor je buikspieren toevoegen (crunches of hanging leg raises oid)
Oud 11-02-2006, 00:35
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Yellowcard schreef op 27-01-2006 @ 14:51 :
Ik ben 15 en redelijk dun, en niet echt breed...
ik zit op fitness, maar ik heb er niet altijd zin in, maja...
wat kan ik het beste doen om een beetje aan te komen?
ik wil niet masaal gaan snoepen ofzo, weet iemand een gezond manier van aankomen? en wat ik het beste kan doen om breder te worden.
heel simpel:

ouder worden!

je bent nog maar 15 jochie, dat komt er vanzelf allemaal wel aan.
volop uitpuberen, en beng! voor je het weet ben je ineens breed.

succes gegarandeerd
Oud 11-02-2006, 07:52
Ndimension
Ndimension is offline
Ligt er maar net aan hoe je dips uitvoert, maar het is idd wel een beetje compound.

Citaat:
heel simpel:

ouder worden!

je bent nog maar 15 jochie, dat komt er vanzelf allemaal wel aan.
volop uitpuberen, en beng! voor je het weet ben je ineens breed.

succes gegarandeerd
Yup, zo deed Arnold het ook
Oud 11-02-2006, 12:32
Verwijderd
Citaat:
fosje schreef op 11-02-2006 @ 00:47 :
Dips zijn wel compound, andere spieren die belast worden zijn onder andere borst en schouders.
Biceps curls en calve raises zijn idd isolatie oefeningen.

Yellowcard, ik zou aan de genoemde oefeningen ook zeker een oefening voor je buikspieren toevoegen (crunches of hanging leg raises oid)
Nonetheless blijft het een prima lijstje en zijn biceps curls en calve raises, mits uitgevoerd met dumbbells, prima oefeningen.
Oud 11-02-2006, 13:11
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
jup allemaal goede oefeningen.
Oud 11-02-2006, 14:48
adon1s
adon1s is offline
Wel makkelijk gezegt natuurlijk wat je allemaal moet eten, maar er zijn zat mensen die nu nog niet begrijpen hoeveel je wel niet moet eten als je wilt groeien. Daarnaast is de KEV-verhouding ook belangrijk. vandaar een beginnetje:

8:00
100 Gr. Brinta met water + eiwitshake met melk + 1 eetlepel lijnzaad

10:00
5 sneetjes Volkoren brood met kipfile/kalkoen/rosbief

12:00
4 sneetjes Volkoren brood met pindakaas

14:00
2 sneetjes volkoren brood met kipfile/kalkoen/rosbief
2 handjes cashew noten

15:30
100 gram rijst met eventueel curry/tomatenpuree
2 glazen melk

18:00/19:00 Avondeten wat ik voorgeschoteld krijg.
Aardappelen, groente en vlees.

21:00
60 gram havermout in melk
Half Blikje tonijn in olie 65 gram?

23:00
250 gram Magere naturel kwark
Handje ceshew noten

Na het trainen 40 gram druivensuiker/dextrose OF 3 glazen pure appelsap

Na ong 3 weken opvoeren door havermout naar 100 gram
Na ong 8 weken opvoeren door ook de rijst naar 150

Word je hier vetter op dan ga je lager in koolhydraten, word je hier groter van zonder al te veel vet erbij dan houden zo. Ga je hier niet op vooruit dan de havermout+rijst geleidelijk aan verhogen.
Oud 11-02-2006, 15:29
Verwijderd
En uiteraard eens in de zoveel tijd op de weegschaal en je vetpercentage laten door (bij voorkeur) een huidplooimeting, om je progressie te meten. Gaat je gewicht omhoog en blijft je vetpercentage ongeveer gelijk dan ben je goed bezig.
Oud 11-02-2006, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 11-02-2006 @ 13:32 :
Nonetheless blijft het een prima lijstje en zijn biceps curls en calve raises, mits uitgevoerd met dumbbells, prima oefeningen.
Over het lijstje had ik niks op te merken, alleen iets toe te voegen, het ging om je opmerking dat het compound oefeningen waren
Biceps curl is met een barbell overigens ook nogsteeds een prima oefening.
Oud 14-02-2006, 13:18
lawallan
lawallan is offline
Er zijn hier veel mensen die beweren dat je best kan gaan krachttrainen, maar ik heb het nog eens nagevraagd bij mijn fitnesstrainer en hij zegt ook dat je beter nog even kan wachten, vanaf je 16de is het in iedere geval veiliger, je hebt natuurlijk altijd een kans op blessures maar onder de 16 jaar is die kans aanzienlijk groter.

Ik zelf was op mijn 15de ook niet breed, maar vanaf eind 16/ begin 17 werd ik snel breder. Hiernaast kan je ook gaan optrekken (armen wijd, niet voor je lichaam) dit zorgt voor een V-shape, brede schouders en met behulp van cardio een slank middel.

Je zal je er wel niet aan houden maar mijn advies is voorlopig nog even wachten met krachttraining, 2 jaar met een blessure thuis zitten is voor niemand leuk.
Oud 14-02-2006, 18:33
Hulk
Hulk is offline
lawallan: leg ff uit dan waarom de kans op een blessure aanzienlijk groter als je voor je 16e begint met trainen (waar ik het trouwens niet mee eens ben).

Laatst gewijzigd op 14-02-2006 om 18:41.
Oud 14-02-2006, 19:52
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Hulk schreef op 14-02-2006 @ 19:33 :
lawallan: leg ff uit dan waarom de kans op een blessure aanzienlijk groter als je voor je 16e begint met trainen (waar ik het trouwens niet mee eens ben).
Ik zal het proberen uit te leggen maar het was vrij ingewikkeld:
Het heeft er iets mee te maken dat je nog in de groei zit en als je dan je spieren gaat overbelasten ze niet goed meegroeien en sneller scheuren bij de verbindingen (pezen??)

Ik geef Axilithor er wel gelijk in dat veel fitnesstrainers niet weten wat ze doen, maar deze man weet nou net juist wel waar hij het over heeft. Wel wil ik graag weten wat spotscholen zijn
Oud 21-02-2006, 20:56
Choke
Choke is offline
Ik had nog een vraag over het opdrukken.
Ik had gehoord dat het beter traint als je je handen dicht bij elkaar zet (lees: duim en wijsvinger als een soort driehoek tegen elkaar). Klopt dit? of kun je net zo goed normaal opdrukken? En helpt het door op je vuisten op te drukken ipv gewoon je handen plat te houden?
Oud 21-02-2006, 22:37
Hulk
Hulk is offline
als je alleen opdrukt is het voor je vooruitgang goed af te wisselen tussen de verschillende opdrukposities. je kunt niet zeggen dat een 'beter' is omdat de nadruk ook deels op andere spieren wordt gelegd.
-handen en ellebogen naar buiten is nadruk op borst leggen
-handen onder schouder, ellebogen naar binnen is nadruk op triceps.
-driehoekje is nadruk schouder/triceps.
-je kunt je voeten ook op een verhoging zetten om je bovenborst te benadrukken.

op je vuisten opdrukken is niet per se beter voor je borst, maar je krijgt er wel sterkere polsen van.
Oud 22-02-2006, 12:09
Choke
Choke is offline
oke, bedankt voor de snelle reactie Maar train je hier vooral kracht mee of ook spiermassa?

Laatst gewijzigd op 22-02-2006 om 12:16.
Oud 22-02-2006, 14:08
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Op 15 jarige leeftijd is krachttraining gewoon niet verstandig, ik zou wachten.
Oud 22-02-2006, 17:50
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Choke schreef op 22-02-2006 @ 13:09 :
oke, bedankt voor de snelle reactie Maar train je hier vooral kracht mee of ook spiermassa?
geen van beiden, vooral spieruithoudingsvermogen. wel een beetje spieren/kracht natuurlijk. je kunt eventueel een rugzak met gewichten omdoen zodat je niet meer dan 12 herhalingen kunt maken.
Oud 22-02-2006, 21:52
Choke
Choke is offline
K, dus losse gewichten zijn dus veel beter voor massa en kracht..?
Oud 23-02-2006, 23:59
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 11-02-2006 @ 08:52 :
Ligt er maar net aan hoe je dips uitvoert, maar het is idd wel een beetje compound.

Yup, zo deed Arnold het ook
Oud 24-02-2006, 14:38
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Choke schreef op 22-02-2006 @ 22:52 :
K, dus losse gewichten zijn dus veel beter voor massa en kracht..?
ja
Oud 26-02-2006, 00:38
Hulk
Hulk is offline
ik kwam een site tegen met allerlei oefeningen die je met je lichaamsgewicht kunt doen

http://www.dragondoor.com/articler/mode2/Workouts
Oud 02-03-2006, 13:44
Yellowcard
Yellowcard is offline
Ik ben al een maand dus bezig, en ik zie nu al een klein beetje vooruitgang, niet super. maar wel beter! alleen is m'n gewicht ongeveer het zelfde gebleven. En als ik mezelf in de spiegel zie, heb ik echt dunne beentjes, niet echt mooi ofzo. moet ik die nog meer trainen ofzo, of komt dat wel namate ik ouder word?
Oud 02-03-2006, 16:25
Ndimension
Ndimension is offline
Ik heb het idee dat je niet echt een geweldig voedingsschema volgt of goed traint of goed slaapt. Anders zou je die vragen niet hebben. Wat ik wil zeggen: als je net begint en je bent nog niet zo bezig met voeding, dan moet je niet verwachten dat je na een maand 10 kilo spiermassa bij hebt.

Zorg dat je goed eet (veel eiwitten). En dan doel ik niet op 's ochtends 2 boterhammen, 's middags 2 boterhammen en 's avonds avondeten. Ik bedoel minstens 6 maaltijden verspreid over de dag. En dan natuurlijk geen vette rommel als friet en frikandellen.

En benen moet je natuurlijk trainen. Waarom denken mensen altijd dat spieren vanzelf gaan groeien?

Regels voor berichten