Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2006, 13:45
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
I C U schreef op 27-01-2006 @ 22:09 :
Hangt er vanaf. Als het klikt met een vmbo'er, zou ik hem niet afwijzen. Het gaat erom of je op dezelfde golflengte zit, of er te praten valt. Natuurlijk hangt dat wel samen met je opleiding, maar uitzonderingen bevestigen de regel...
Hiermee ga ik volledig akkoord

edit, moet zijn: Hier ga ik volledig mee akkoord

Laatst gewijzigd op 28-01-2006 om 16:52.
Advertentie
Oud 28-01-2006, 13:58
*** is offline
Mijn vriend zou ik het liefst net iets intelligenter zien dan ik. Niet te veel, want dan voel ik me helemaal zo dom en kan ik hem na twee argumenten alleen maar gelijk geven in een discussie (en dat is voor hem ook geen uitdaging). Maar ik moet ook wel weer iets van hem op kunnen steken.
Oud 28-01-2006, 14:07
Nyawa
Denkniveau vind ik inderdaad een stuk belangrijker. Mijn vriend doet MBO 4+ en ik gymnasium, dus qua opleiding is dat best een groot verschil (zeker als ik volgend jaar naar de universiteit ga), maar ik vind mezelf qua denkniveau echt niet veel slimmer dan hij. Hij wil ook zo snel mogelijk door naar het HBO en heeft ook wel ambitie, dat heb ik dan liever dan een gymnasiast die geen zak uitvoert en met zo min mogelijk inspanning z'n VWO-diploma wil halen.
Oud 28-01-2006, 14:23
Li
Li is offline
Ik doe zelf uni, m'n vriend hbo, dat vind ik erg weinig verschil maken. Misschien kan ik ook nog wel iemand daten die alleen mbo heeft gedaan, maar alleen een (on)afgeronde middelbare school zal denk ik niet werken (of hij moet het tegendeel bewijzen).
Intelligentie is niet het belangrijkste, ik heb een exvriendje die alles beter wist en me altijd zat te verbeteren en kreeg zelf daardoor zo'n superieurheidsgevoel, omdat ie zo slim was
Oud 28-01-2006, 14:25
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 28-01-2006 @ 15:07 :
Hij wil ook zo snel mogelijk door naar het HBO en heeft ook wel ambitie, dat heb ik dan liever dan een gymnasiast die geen zak uitvoert en met zo min mogelijk inspanning z'n VWO-diploma wil halen.
+

Mijn vriendje heeft ook mavo gedaan en zit nu in het derde jaar van het hbo. Hij wil hierna nog naar de universiteit. Zoals ik al zei; kvind mezelf wel iets slimmer, maar hij daarin tegen heeft wel heel veel ambitie en daar val ik ook wel op!
Oud 28-01-2006, 14:33
Final Cry
Final Cry is offline
Het opleidingsniveau maakt me op zich vrij weinig uit mede omdat ik zelf al genoeg moeite heb moeten doen om op het mbo te komen. Met de ambitie zit het bij mij en mn vriendin niet verkeerd heb alleen nogal wat moeite met leren
Oud 28-01-2006, 14:50
I C U
I C U is offline
Citaat:
ZerO schreef op 28-01-2006 @ 11:06 :
ja
ik vind rechten vreselijk, net als de meeste economische studies, en bedrijfskunde
O God, nu weet ik niet of ik nog wel bedrijfskunde durf te kiezen Of iets economisch (tweede keus...) Dadelijk word ik ook zo'n bedrijfskunde-trutje
Oud 28-01-2006, 15:25
Cookie
Cookie is offline
Het zal vast al wel vaker gezegt zijn hier maar ik heb niet alles gelezen

T maakt mij geen *** uit welke opleiding hij heeft als ie maar een beetje ''hetzelfde'' denkt. Dat we over dingen kunne praten en elkaar ook begrijpen zegmaar....duidelijk
Oud 28-01-2006, 15:29
__
__ is offline
als het klikt, dan klikt het. en met iemand wiens levensdoel het is om vuilnisman te worden, zal het überhaupt nooit klikken. maar verder zegt opleidingsniveau MIJNS INZIENS verder vríj weinig. een vriend van me is vierdejaars farmacie en dat zou je totaal niet zeggen, terwijl ik van een andere vriend van me echt totaal niet had verwacht dat z'n vooropleiding 'slechts' vmbo was. ik zit nu in 6 gymnasium en begin volgend jaar aan een universitaire studie, maar er zijn echt genoeg mensen met een lager opleidingsniveau bij wie ik me enorm dom voel. ik vind het overigens wel belangrijk dat hij er er zoveel mogelijk uit wil halen, zeg maar. een vervolgopleiding is dan toch wel een vereiste. het zegt dan ook wel iets over jezelf als je ervoor kiest om het 'maar bij je vmbo-diploma te houden' i guess. net als dat je het 'maar bij je gymnasiumdiploma houdt' overigens. dan heb je misschien wel een goed paar hersens meegekregen bij je geboorte, maar dan ben je echt 10 keer dommer dan een vmbo'er die zich wél wil ontwikkelen. verrrder boeit het me vrij weinig wat voor opleiding hij volgt, als 'ie maar doet wat 'ie leuk vindt ?
Oud 28-01-2006, 16:27
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
I C U schreef op 28-01-2006 @ 15:50 :
O God, nu weet ik niet of ik nog wel bedrijfskunde durf te kiezen Of iets economisch (tweede keus...) Dadelijk word ik ook zo'n bedrijfskunde-trutje
ga je gang ik val toch niet op jou
Oud 28-01-2006, 16:31
I C U
I C U is offline
Citaat:
ZerO schreef op 28-01-2006 @ 17:27 :
ga je gang ik val toch niet op jou
Scheelt weer. Kan ik met een gerust hart toch ja zeggen tegen bedrijfskunde, mocht het wat zijn
Oud 28-01-2006, 16:36
Verwijderd
Bedrijfskundetrutjes zijn een stuk aantrekkelijker partners dan werkloze sociologes, dus go right ahead
Oud 28-01-2006, 16:38
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 27-01-2006 @ 21:46 :
opleiding an sich zegt vrij weinig, denkniveau zegt meer.
Idd. Ik vind het belangrijk dat ik met mijn partner op 1 lijn zit en dat we ook gelijkwaardige discussies kunnen voeren met elkaar. Maar of dat nu vanuit opleiding of levenservaring is, maakt mij niet zo heel veel uit. Het liefst een combinatie van beide. Ik wil wel ook een partner met ambities, die weet wat hij wil en er ook echt voor gaat. Zo ben ik zelf ook en ik vind het belangrijk dat we daar ook allebei gelijkwaardig in op kunnen gaan.
Oud 28-01-2006, 16:39
Little Dutchess
Little Dutchess is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-01-2006 @ 11:42 :
Ik merk dat ambitie vaak door 1 deur gaat met intelligentie.
Dat is dus serieus grote onzin..... Echt waar....

Hoeveel mensen hadden wel geen VWO (en vervolgopleidingen) kunnen doen, maar zijn al in een vroeg stadium naar een lager niveau gegaan, hebben daardoor geen universitaire opleiding gedaan en worden daarom als 'minder intelligent' beschouwd?

Dat is toch juist een gebrek aan ambitie.....

Ik denk juist dat veel mensen met een hoge intelligentie een lage ambitie hebben en daardoor onder hun eigenlijk niveau werken.

Terwijl juist de mensen die écht minder intelligent zijn, vaak hard werken voor hun lagere resultaten.

Ik wil niet zeggen dat alle minder intelligente mensen ambitieus zijn, maar om te zeggen dat ambitie hand in hand gaat met intelligentie vind ik wel zeer kort door de bocht
Oud 28-01-2006, 16:55
Verwijderd
Ik heb al 7 maanden een relatie met iemand die nu een MBO opleiding volgt (en dus mavo heeft gedaan), terwijl ikzelf op de uni zat (ja zat, gestopt en waarschijnlijk ga ik nu een hbo-studie doen).

Qua "brains" hád hij het vwo kunnen doen, maar door omstandigheden is hij op de mavo beland en niet meer naar havo doorgestroomd.

Je kunt wel zeggen dat het allemaal niet uitmaakt, maar ik merk het verschil soms best wel. Qua humor, qua oppervlakkigheid. Meestal maakt het allemaal niet zoveel uit, maar ik zou niet willen zeggen dat het totaal geen invloed heeft.
Oud 28-01-2006, 16:56
__
__ is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-01-2006 @ 17:36 :
Bedrijfskundetrutjes zijn een stuk aantrekkelijker partners dan werkloze sociologes, dus go right ahead
omdat ?
Oud 28-01-2006, 17:33
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-01-2006 @ 14:23 :
Jawel hoor.
Gelukkig zijn er uitzonderingen.
Oud 28-01-2006, 18:07
Verwijderd
Ik zou het echt niet erg vinden om iets met iemand te krijgen die (bijna) geen opleiding heeft gehad. Als hij genoeg levenservaring heeft, ben je slim. Je hebt sowieso een verschil tussen 'slim' en 'slim', vind ik. Je kunt slim zijn met leren, dat je makkelijk leert en makkelijk dingen op neemt, maar ook slim als persoon op zich. Dan heb je mensenkennis, ken je jezelf, weet je hoe je moet reageren in bepaalde situaties enzovoorts. Dan ben je (naar mijn mening écht slim. Dat vind ik ook veel belangrijker dan kennis die je uit boeken haalt.
Oud 28-01-2006, 18:11
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Little Dutchess schreef op 28-01-2006 @ 17:39 :
Dat is dus serieus grote onzin..... Echt waar....

Hoeveel mensen hadden wel geen VWO (en vervolgopleidingen) kunnen doen, maar zijn al in een vroeg stadium naar een lager niveau gegaan, hebben daardoor geen universitaire opleiding gedaan en worden daarom als 'minder intelligent' beschouwd?

Dat is toch juist een gebrek aan ambitie.....
Ja, en dat is ook een vorm van domheid. Mensen zonder ambities zijn .
Oud 28-01-2006, 18:13
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
ZerO schreef op 28-01-2006 @ 11:07 :
wat een onzin
Miste een T bij het Vmbo
En nee, dat scheelt niet veel wat denkniveau betreft.
Oud 28-01-2006, 18:15
biep
biep is offline
niet belangrijk.

mijn vriend heeft MBO gedaan, is nu ontzettend gelukkig met z'n leuke en goedbetaalde vaste baan (grafisch vormgever).
Ik doe zelf Universitetit, maar ik merk niet veel verschil tussen ons qua intelligentie, alleen bij talen (hij maakt meer spelfouten ed) maar daar kan ik niet echt mee zitten.

l
Oud 28-01-2006, 18:15
Soezen
Soezen is offline
Ik doe MBO en ik heb echt niet het idee dat ik de echte studenten niet snap als ze praten oid. Mijn vriend doet HBO en misschien ben ik zelfs wel slimmer. Ik vind het juist dom als mensen van HBO of uni niet willen daten of praten met iemand van MBO. Kijk eerst even verder en oordeel dan.
Oud 28-01-2006, 18:16
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-01-2006 @ 14:23 :
Jawel hoor.
Ervaring?
Heb zelf eerst Havo gedaan en moest toen door omstandigheden Vmbo-t gaan doen, wat ik in het begin erg kut vond.
Maar het scheelt echt niet zoveel met Havo
Vond het beide even saai
Oud 28-01-2006, 18:25
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Wat veel mensen al zeggen: het niveau zegt niet zo heel veel denk ik, je kan ook door andere dingen niet echt op 1 lijn liggen. Ik doe een sociale opleiding en ik merk wel dat ik het fijn zou vinden als ik een vriend zou krijgen die ook een beetje houd van omgang met mensen en zich een beetje sociaal weet te gedragen. Klinkt miss dom, maar ik denk wel dat ik dat fijn zou vinden. Ik heb nu contact met een jongen die ook een sociale opleiding heeft gedaan en nu dus ook met mensen werkt en dat klikt gewoon heel goed, omdat je ook dezelfde intresses hebt enzo.
Oud 28-01-2006, 18:37
Verwijderd
Citaat:
__ schreef op 28-01-2006 @ 17:56 :
omdat ?

ahahahahaha ga jij geen sociologie studeren ;p
Oud 28-01-2006, 18:38
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Grappig dat iedereen die hier reageert het heeft over een relatie met iemand die een lagere opleiding heeft dan de persoon zelf, terwijl het natuurlijk ook andersom kan: Iemand met vmbo die een relatie heeft met een hoger opgeleid persoon. Maar over het algemeen lopen hier geloof ik wel hoogopgeleide mensen rond.

Ontopic: Ik hoef heus geen relatie met iemand van het zelfde opleidingsniveau, maar enige intelligentie is wel vereist. Ik wil wel iemand die diep nadenkt over dingen en met interesse in de wereld en met wie ik lekker kan discussieren over een heleboel dingen. We moeten wel op één lijn liggen. Ik denk dat dit vaak wel samenvalt met een hoog opleidingsniveau, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
Oud 28-01-2006, 18:57
flipsyde
flipsyde is offline
boeit dus echt helemaal niks
m'n vriendin doet vwo, zelf ben ik geslaagd voor de mavo

maar qua denknivea zit ik wel ffe een paar graadjes hoger dan haar.
Oud 28-01-2006, 19:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 28-01-2006 @ 19:16 :
Ervaring?
Heb zelf eerst Havo gedaan en moest toen door omstandigheden Vmbo-t gaan doen, wat ik in het begin erg kut vond.
Maar het scheelt echt niet zoveel met Havo
Vond het beide even saai
Ik heb genoeg mensen gekend op de mavo (en vmbo is daar nog een versimpelde versie van) en gezien wat voor niveau en lesstof zij hadden. Ik heb voordat ik vwo deed eerst havo gedaan. Ja, er zit wel degelijk een (groot) verschil in.
Oud 28-01-2006, 19:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 28-01-2006 @ 19:11 :
Ja, en dat is ook een vorm van domheid. Mensen zonder ambities zijn .
Want...?

Mensen die tevreden zijn met een leuk baantje en genoeg geld en een leuke partner en die niet persé de hoogste functie en het meeste geld hoeven te hebben om gelukkig te zijn, zijn ?
Oud 28-01-2006, 19:28
Verwijderd
Citaat:
__ schreef op 28-01-2006 @ 17:56 :
omdat ?
Omdat je anders iemand met een hoge studieschuld moet gaan onderhouden natuurlijk!
Oud 28-01-2006, 19:31
Verwijderd
Wat een onzin, dat iemand geen werk kan vinden in dr vakgebied, wil nog niet zeggen dat ze überhaupt geen werk kan vinden en door manlief 'onderhouden' moet worden. Zulke mensen noemen wij namelijk profiteurs, en daar wil je toch in eerste instantie al geen relatie mee aangaan?
Oud 28-01-2006, 19:31
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-01-2006 @ 20:17 :
Ik heb genoeg mensen gekend op de mavo (en vmbo is daar nog een versimpelde versie van)
Nee, het VMBO is een samensmelting van het vroegere MAVO en VBO en je hebt er verschillende leerwegen in. VMBO Theoretische leerweg staat gelijk aan de vroegere MAVO en VMBO kaderberoepsgericht staat dacht ik gelijk aan het vroegere VBO.
Oud 28-01-2006, 19:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-01-2006 @ 20:31 :
Nee, het VMBO is een samensmelting van het vroegere MAVO en VBO en je hebt er verschillende leerwegen in. VMBO Theoretische leerweg staat gelijk aan de vroegere MAVO en VMBO kaderberoepsgericht staat dacht ik gelijk aan het vroegere VBO.
VMBO is gewoon kut en dat moet weer lekker VBO en MAVO worden. Punt.
Oud 28-01-2006, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 28-01-2006 @ 20:31 :
Wat een onzin, dat iemand geen werk kan vinden in dr vakgebied, wil nog niet zeggen dat ze überhaupt geen werk kan vinden en door manlief 'onderhouden' moet worden. Zulke mensen noemen wij namelijk profiteurs, en daar wil je toch in eerste instantie al geen relatie mee aangaan?
Precies

Maar serieus, ik denk eigenlijk dat zulke dingen (de invloed van opleidingsniveau op relaties) zich min of meer vanzelf regelen en vrij onbewust afspelen. Het is bijvoorbeeld ook niet zo dat mensen (tenminste ik niet) bewust selecteren op opleidingsniveau. Het is andersom; doordat je zelf een bepaald opleidingniveau hebt kom je gewoon veel vaker in aanraking met mensen van een gelijk niveau, en veel minder met mensen van een lager niveau.

Je raakt op een gegeven moment ook gewend aan omgang met een bepaald soort mensen. Stel dat je VWO hebt gedaan, aan een universiteit studeert en daarna als hoogopgeleide aan het werk gaat. Qua instelling en het soort contact dat je zoekt raak je gewend aan de mensen uit je omgeving, dus dan is het soms wel eens wennen als je weer met iemand met een totaal andere levensloop in aanraking komt.
Oud 28-01-2006, 19:37
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-01-2006 @ 20:19 :
Want...?

Mensen die tevreden zijn met een leuk baantje en genoeg geld en een leuke partner en die niet persé de hoogste functie en het meeste geld hoeven te hebben om gelukkig te zijn, zijn ?
Jij gaat nu van twee uitersten uit.
Ik heb liever geen vriendje die tevreden is met zijn baan bij de supermarkt, terwijl hij best een betere baan kan krijgen. Werk in de supermarkt zou niemand 'een leuk baantje' noemen.
Iemand die mavo doet, terwijl hij of zij vwo kan, 'maar geen zin heeft', vind ik heel heel heel erg dom.
Oud 28-01-2006, 19:38
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 27-01-2006 @ 21:46 :
Opleiding an sich zegt vrij weinig, denkniveau zegt meer.
+ Dat ik liever iemand heb die tenminste Havo heeft gedaan. Niet lager.
Oud 28-01-2006, 21:01
Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-01-2006 @ 20:37 :
Je raakt op een gegeven moment ook gewend aan omgang met een bepaald soort mensen. Stel dat je VWO hebt gedaan, aan een universiteit studeert en daarna als hoogopgeleide aan het werk gaat. Qua instelling en het soort contact dat je zoekt raak je gewend aan de mensen uit je omgeving, dus dan is het soms wel eens wennen als je weer met iemand met een totaal andere levensloop in aanraking komt.
Ik vind het juist leuk om verschillende mensen te leren kennen en ik moet er ook niet aan denken om alleen maar met MAVO'ers en MBO'ers om te moeten gaan.

Citaat:
Mindfields schreef op 28-01-2006 @ 20:37 :
Jij gaat nu van twee uitersten uit.
Ik heb liever geen vriendje die tevreden is met zijn baan bij de supermarkt, terwijl hij best een betere baan kan krijgen. Werk in de supermarkt zou niemand 'een leuk baantje' noemen.
Iemand die mavo doet, terwijl hij of zij vwo kan, 'maar geen zin heeft', vind ik heel heel heel erg dom.
Maar als die persoon nou later graag timmerman of loodgieter wil worden, wie ben jij dan om te zeggen dat die keuze dom is van die persoon.
Oud 28-01-2006, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 28-01-2006 @ 22:01 :
Ik vind het juist leuk om verschillende mensen te leren kennen en ik moet er ook niet aan denken om alleen maar met MAVO'ers en MBO'ers om te moeten gaan.
Ik doe ook geen uitspraken over of het leuk of niet leuk is. Ik constateer alleen dat er in de loop van de tijd grote verschillen ontstaan. Ik heb dat zelf ook gemerkt toen ik weer in contact trad met oude schoolgenoten die bijvoorbeeld een MBO hebben gedaan en al vijf jaar werken, terwijl ik zelf pas recentelijk mijn opleiding heb afgemaakt.

Die mensen zijn gewoon met heel andere dingen bezig, zijn als het ware in een volledig andere levensfase. Dan is het logisch dat je niet direct veel raakvlakken hebt, lijkt mij. Of het leuk is om met veel verschillende mensen in aanraking te komen laat ik even in het midden, maar het kan soms wel eens wrijving opwekken als de een bij wijze van spreken al helemaal bezig is met trouwen en settelen op zijn tweeëntwintigste, terwijl de ander op zijn vierentwintigste pas naar zijn eerste baan op zoek is.
Oud 28-01-2006, 21:19
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Vice schreef op 28-01-2006 @ 22:01 :
nou later graag timmerman of loodgieter wil worden, wie ben jij dan om te zeggen dat die keuze dom is van die persoon.
Dan heeft die persoon toch de ambitie om timmerman te worden?

En zoals nare man zegt: je raakt er aan gewend. Het was voor mij ook even wennen om te gaan met vrienden/kennissen van mijn vriend. Ze zijn gewoon met hele andere dingen bezig. Met hun zou ik nooit een discussie over de ideeen van Sartre kunnen hebben, maar met mijn vrienden niet over.. tja, weet ik eigenlijk niet. verder, zoals ik volgens mij al zei, raak je gewend aan grappen over mavo'ers. Zelf sta je er dan niet bij stil hoe beledigend dat kan zijn.
Oud 28-01-2006, 21:48
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 28-01-2006 @ 22:19 :
Dan heeft die persoon toch de ambitie om timmerman te worden?

En zoals nare man zegt: je raakt er aan gewend. Het was voor mij ook even wennen om te gaan met vrienden/kennissen van mijn vriend. Ze zijn gewoon met hele andere dingen bezig. Met hun zou ik nooit een discussie over de ideeen van Sartre kunnen hebben, maar met mijn vrienden niet over.. tja, weet ik eigenlijk niet. verder, zoals ik volgens mij al zei, raak je gewend aan grappen over mavo'ers. Zelf sta je er dan niet bij stil hoe beledigend dat kan zijn.
Sorry, dan begreep ik je verkeerd.

Voor iedereen is het wennen om met andere mensen om te gaan en iedereen mogen is helemaal onmogelijk. Hoewel ik open sta voor andere mensen met andere ideeën, kan ik me behoorlijk ergeren aan een groot deel van mijn studiegenoten. Gelukkig heb ik geen les meer, maar het is zo irritant als je een college probeert te volgen en achter je zitten ze alleen maar te praten en stomme opmerkingen te maken.
Oud 28-01-2006, 21:59
Broeder
Broeder is offline
Dat ligt aan de omstandigheden. Als iemand gewoon dom (nuance, ) is en gewoon niet meer kan dan denk ik niet dat ik ervoor zou VALLEN. Maar er kunnen zoveel redenen zijn die ertoe leiden dat je een opleiding niet afmaakt of naar een lager niveau moet. Dus zo oppervlakkig ben ik nu ook weer niet.
Oud 28-01-2006, 22:08
degoudegids.nl
degoudegids.nl is offline
Ik vind dat sommige mensen hier best arrogant reageren.
Mensen die zeggen dat ze zichzelf nooit met iemand zien die MBO heeft gedaan die weten denk ik niet echt waar ze het over hebben. Soms een trekje van mensen die de universiteit doen\hebben gedaan, jezelf zo slim achten.
Voor mij maakt het opleidingsniveau echt bar weinig uit, zolang ik verliefd op die gene ben is het toch goed? Je hebt echt niet iemand van VWO nodig om een degelijk gesprek mee te voeren en dezelfde dingen leuk te vinden.
Ik heb zelf HAVO gedaan en doe nu HBO.
Oud 28-01-2006, 23:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 28-01-2006 @ 22:48 :
maar het is zo irritant als je een college probeert te volgen en achter je zitten ze alleen maar te praten en stomme opmerkingen te maken.
Dat maak ik ook vaak mee. En dan denk ik: "stelletje dozen", want het zijn altijd meiden, "stelletje dozen, als je wilt bespreken wat je van het weekend in de disco hebt gedaan, waarom kom je dan naar college? Ga dan lekker ergens koffie drinken met z'n allen en laat ons met rust." Tuurlijk is niet elk college interessant, en ik ben ook vaak degene die altijd wel wat commentaar te geven heeft op hetgeen de docent verteld, maar het volledige college verhalen lopen ophangen: nee.

Je hoeft je er niet aan te ergeren, als je gewoon omdraait en ze vriendelijk vraagt of ze alsjeblieft hun kop dicht willen houden. Sure, je wordt er niet populair door, maar dat wil je bij dat soort types toch niet zijn.
Oud 28-01-2006, 23:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
degoudegids.nl schreef op 28-01-2006 @ 23:08 :
Ik vind dat sommige mensen hier best arrogant reageren.
Mensen die zeggen dat ze zichzelf nooit met iemand zien die MBO heeft gedaan die weten denk ik niet echt waar ze het over hebben. Soms een trekje van mensen die de universiteit doen\hebben gedaan, jezelf zo slim achten.
Voor mij maakt het opleidingsniveau echt bar weinig uit, zolang ik verliefd op die gene ben is het toch goed? Je hebt echt niet iemand van VWO nodig om een degelijk gesprek mee te voeren en dezelfde dingen leuk te vinden.
Ik heb zelf HAVO gedaan en doe nu HBO.
Wat de meeste van ons bedoelen, en ook wel op te maken is uit onze posts, volgens mij, is dat we liever iemand hebben die met ons op dezelfde golflengte zit. Het is niet dat we neerkijken op iemand met een 'lagere' opleiding' ofzo, of onszelf zo slim vinden, maar dat je nou eenmaal meer gemeen hebt met iemand die op (ongeveer) hetzelfde opleidingsniveau zit. Tenminste, dat gaat voor mij op. Hoewel dat ook niet altijd opgaat. Ik heb nl. vwo gedaan en ben ook ooit eens helemaal verliefd geweest op iemand die mavo deed. Het is dus niet zo zwart-wit als wij het (lijken) voor te stellen, I guess.
Oud 28-01-2006, 23:51
Drez
Drez is offline
Citaat:
flipsyde schreef op 28-01-2006 @ 19:57 :
boeit dus echt helemaal niks
m'n vriendin doet vwo, zelf ben ik geslaagd voor de mavo

maar qua denknivea zit ik wel ffe een paar graadjes hoger dan haar.
dan zij
Oud 28-01-2006, 23:52
Broeder
Broeder is offline
Denknivea, is dat ook goed voor de wat meer schilferige huid?
Oud 28-01-2006, 23:59
Drez
Drez is offline
vooral je hoofdhuid denk ik
Oud 29-01-2006, 00:02
Optima
Optima is offline
laat ik allereerst even zeggen dat ik opleidingsniveau wel belangrijk vind, maar niet doorslaggevend. Opleidingen maken mensen nie 'slim'. Intelligentie is voor mij wel erg belangrijk, maar genoeg intelligentie mensen die niet studeren.

MAAR omdat ik studeer, en een behoorlijke herseninhoud heb, zijn de mannen die in mij geintereseerd zijn voornamelijk in de studentenwereld te vinden. Mannen met een lager opleidingsniveau voelen zich, uit ervaring, vaak bedreigd door mijn intelligentie, en dat gaat op den duur wringen.
Oud 29-01-2006, 00:32
Floris_22
Floris_22 is offline
Denkniveau EN raakvlakken zijn erg belangrijk. Als denkniveau ongever gelijk is maar je hebt absoluut verder niks gemeen is de relatie ook gedoemd te mislukken.
Dat je niet goed met mensen om kunt gaan die een lager opleidingsniveau hebben snap ik heel goed. Dat heb ik zelf ook, ik bespeur zelf soms ook trekjes dat ik me beter en slimmer voel. En wat minderwaardig over zulke mensen denk. Ik denk ook dat dat het een natuurlijke reactie is, net zoals minder intelligente mensen zich vaak geintimideerd voelen.
Maar zolang je mensen met respect blijft behandelen en geen misplaatste arrogantie gaat tonen denk ik dat een vriendschappelijke relatie goed moet kunnen (spreek uit ervaring), maar denk ik dat een liefdesrelatie weinig kans van slagen heeft.
Oud 29-01-2006, 00:53
Verwijderd
Citaat:
degoudegids.nl schreef op 28-01-2006 @ 23:08 :
Soms een trekje van mensen die de universiteit doen\hebben gedaan, jezelf zo slim achten.
Ja? Het is ook bijna een geconditioneerde reflex van MBO'ers om WO'ers van dergelijk gedrag te beschuldigen. Toch minderwaardigheidscomplexje misschien?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten