![]() |
||
Citaat:
![]() edit, moet zijn: Hier ga ik volledig mee akkoord ![]()
Laatst gewijzigd op 28-01-2006 om 16:52. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn vriendje heeft ook mavo gedaan en zit nu in het derde jaar van het hbo. Hij wil hierna nog naar de universiteit. Zoals ik al zei; kvind mezelf wel iets slimmer, maar hij daarin tegen heeft wel heel veel ambitie en daar val ik ook wel op! ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Hoeveel mensen hadden wel geen VWO (en vervolgopleidingen) kunnen doen, maar zijn al in een vroeg stadium naar een lager niveau gegaan, hebben daardoor geen universitaire opleiding gedaan en worden daarom als 'minder intelligent' beschouwd? Dat is toch juist een gebrek aan ambitie..... Ik denk juist dat veel mensen met een hoge intelligentie een lage ambitie hebben en daardoor onder hun eigenlijk niveau werken. Terwijl juist de mensen die écht minder intelligent zijn, vaak hard werken voor hun lagere resultaten. Ik wil niet zeggen dat alle minder intelligente mensen ambitieus zijn, maar om te zeggen dat ambitie hand in hand gaat met intelligentie vind ik wel zeer kort door de bocht
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() En nee, dat scheelt niet veel wat denkniveau betreft.
||
Citaat:
![]() Heb zelf eerst Havo gedaan en moest toen door omstandigheden Vmbo-t gaan doen, wat ik in het begin erg kut vond. Maar het scheelt echt niet zoveel met Havo ![]() Vond het beide even saai ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
ahahahahaha ga jij geen sociologie studeren ;p |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Mensen die tevreden zijn met een leuk baantje en genoeg geld en een leuke partner en die niet persé de hoogste functie en het meeste geld hoeven te hebben om gelukkig te zijn, zijn ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar serieus, ik denk eigenlijk dat zulke dingen (de invloed van opleidingsniveau op relaties) zich min of meer vanzelf regelen en vrij onbewust afspelen. Het is bijvoorbeeld ook niet zo dat mensen (tenminste ik niet) bewust selecteren op opleidingsniveau. Het is andersom; doordat je zelf een bepaald opleidingniveau hebt kom je gewoon veel vaker in aanraking met mensen van een gelijk niveau, en veel minder met mensen van een lager niveau. Je raakt op een gegeven moment ook gewend aan omgang met een bepaald soort mensen. Stel dat je VWO hebt gedaan, aan een universiteit studeert en daarna als hoogopgeleide aan het werk gaat. Qua instelling en het soort contact dat je zoekt raak je gewend aan de mensen uit je omgeving, dus dan is het soms wel eens wennen als je weer met iemand met een totaal andere levensloop in aanraking komt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb liever geen vriendje die tevreden is met zijn baan bij de supermarkt, terwijl hij best een betere baan kan krijgen. Werk in de supermarkt zou niemand 'een leuk baantje' noemen. Iemand die mavo doet, terwijl hij of zij vwo kan, 'maar geen zin heeft', vind ik heel heel heel erg dom.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die mensen zijn gewoon met heel andere dingen bezig, zijn als het ware in een volledig andere levensfase. Dan is het logisch dat je niet direct veel raakvlakken hebt, lijkt mij. Of het leuk is om met veel verschillende mensen in aanraking te komen laat ik even in het midden, maar het kan soms wel eens wrijving opwekken als de een bij wijze van spreken al helemaal bezig is met trouwen en settelen op zijn tweeëntwintigste, terwijl de ander op zijn vierentwintigste pas naar zijn eerste baan op zoek is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En zoals nare man zegt: je raakt er aan gewend. Het was voor mij ook even wennen om te gaan met vrienden/kennissen van mijn vriend. Ze zijn gewoon met hele andere dingen bezig. Met hun zou ik nooit een discussie over de ideeen van Sartre kunnen hebben, maar met mijn vrienden niet over.. tja, weet ik eigenlijk niet. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Voor iedereen is het wennen om met andere mensen om te gaan en iedereen mogen is helemaal onmogelijk. Hoewel ik open sta voor andere mensen met andere ideeën, kan ik me behoorlijk ergeren aan een groot deel van mijn studiegenoten. Gelukkig heb ik geen les meer, maar het is zo irritant als je een college probeert te volgen en achter je zitten ze alleen maar te praten en stomme opmerkingen te maken. ![]()
||
Citaat:
Je hoeft je er niet aan te ergeren, als je gewoon omdraait en ze vriendelijk vraagt of ze alsjeblieft hun kop dicht willen houden. Sure, je wordt er niet populair door, maar dat wil je bij dat soort types toch niet zijn. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Willen jullie deze Seksenquete invulle? Suga~Suga | 258 | 17-10-2005 20:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
Liefde & Relatie |
opleiding- en intelligentieniveau belangrijk? Sanoeske | 197 | 02-05-2005 17:27 | |
Liefde & Relatie |
Vrouwen vallen op mannen met een vlotte babbel??? PierdeRegenworm | 75 | 10-02-2005 17:21 | |
Liefde & Relatie |
MBO= afknapper voor je moeder? Verwijderd | 88 | 05-06-2003 21:37 | |
Liefde & Relatie |
Enquete (kleine moeite..) lady short | 50 | 14-12-2002 16:09 |