Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2006, 01:33
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
JCG schreef op 25-02-2006 @ 16:48 :
En dus als je maar genoeg aandacht aan dat deel van je lichaam besteed gaat je kanker weg? Sorry hmmmm, vind je het gek als dit BS vindt?
Ik heb het over de samenhang tussen lichaam en geest. Ik zeg ook niet dat het alleen de geest is die het veroorzaakt, maar ik denk dat de rol van de geest nog wel eens een groter aandeel er in kan hebben dan hoe het tot nu toe benaderd wordt...

Om verder op OmL te reageren. Ik train mijn geest dagelijks en ik geloof dat dit mijn gezonheid ten goede komt. Kanker is eigenlijk je eigen lichaam dat zich tegen je keert, dus het is eigenijk niet zo'n gekke redenatie.
Wanneer het gaat om genezen geloof ik dat door mentale oefeningen het genezingsproces versneld kan worden...
Oud 26-02-2006, 11:13
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 26-02-2006 @ 02:33 :
Ik heb het over de samenhang tussen lichaam en geest. Ik zeg ook niet dat het alleen de geest is die het veroorzaakt, maar ik denk dat de rol van de geest nog wel eens een groter aandeel er in kan hebben dan hoe het tot nu toe benaderd wordt...

Om verder op OmL te reageren. Ik train mijn geest dagelijks en ik geloof dat dit mijn gezonheid ten goede komt. Kanker is eigenlijk je eigen lichaam dat zich tegen je keert, dus het is eigenijk niet zo'n gekke redenatie.
Wanneer het gaat om genezen geloof ik dat door mentale oefeningen het genezingsproces versneld kan worden...
Er is absoluut een samenhang tussen lichaam en geest. Dat is al zo goed als een feit. Ik weet wel dat ons geest idd ziektes kan versterken of misschien zelfs veroorzaken, maar bij dergelijke ziektes als kanker betwijfel ik of het iets met ons geest heeft te maken. Het is in ieder geval wel zo dat bij het geneingsproces de gesteldheid van ons geest een belangrijke rol speelt.
Ik kan het daarom alleen maar aanmoedigen dat jij je geest traint. De stelling "je geest trainen en dat het je gezondheid ten goede komt" geloof ik absoluut ook in. In de geneeskunde komt men steeds meer erop terug dat er absoluut een verband is tussen lichaam en geest.
Oud 27-02-2006, 17:29
OwL
OwL is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 26-02-2006 @ 02:33 :

Om verder op OwL te reageren. Ik train mijn geest dagelijks en ik geloof dat dit mijn gezonheid ten goede komt. Kanker is eigenlijk je eigen lichaam dat zich tegen je keert, dus het is eigenijk niet zo'n gekke redenatie.
Als je kanker zo gaat bekijken is dus ongeveer elke ziekte tegen je lichaam gekeerd. Dan kun je dat ook zeggen als je bijvoorbeeld suikerziete heb, een puist of weet ik veel wat.
Ik geloof best dat er een verband is tussen lichaam en geest, maar niet dat deze zo sterk is dat als je gewoon een leuk/gezond/goed leven heb en niet (net als jij) aan geest-training doet, je een vreselijke ziekte krijgt omdat je niet genoeg aandacht aan een lichaamsdeel besteedt.
En wat voor oefeningen doe je eigenlijk om je geest te trainen?? Geef eens een voorbeeld, want ik heb geen flauw idee...
Misschien helpt het wel bij je gezondheid... maar misschien heb je ook gewoon een goede weerstand.
Oud 01-03-2006, 00:49
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 26-02-2006 @ 12:13 :
Er is absoluut een samenhang tussen lichaam en geest. Dat is al zo goed als een feit.
Nee hoor, er is namelijk überhaupt niet zoiets als een 'geest' anders dan het lichaam.
Oud 01-03-2006, 12:33
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
McCaine schreef op 01-03-2006 @ 01:49 :
Nee hoor, er is namelijk überhaupt niet zoiets als een 'geest' anders dan het lichaam.
Ja oke, ik bedoel het ook niet letterlijk. Maar zo verwoord men dat vaak. Met geest bedoel ik gewoon ons psyche. Ons als "zijnde" je begrijpt wel wat ik bedoel...Zelfs in de psychologie gebruikt men de term (menselijke) geest.
.
Advertentie

Regels voor berichten