![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Ik ben tegen bemoeienis van docenten, niet tegen het begeleiden van kinderen. Dat zie ik niet als bemoeienis, ik ben tegen bemoeienis van docenten (quote) omdat ze (be)oordelen en waardes nastreven. onder individuele standpunten van mensen versta ik (quote) aannames, ontwikkelingen. Citaat:
Ik ga ook niet uit van hoe ik wil dat het onderwijs in concreto wordt ingericht. Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Een samenleving waarin niemand beoordeeld wordt, is onmogelijk. Die werkt gewoon niet. Elke maatschappij moet een gemeenschappelijk referentiekader hebben (en heeft dat ook) aan de hand waarvan wordt vastgesteld of iemand geslaagd of mislukt is, of iemand geschikt is of ongeschikt voor bepaalde bezigheden, bepaald werk, e.d. Met alle respect, maar ik kan van jouw beweringen echt niets maken. Het is in theorie en in de praktijk onmogelijk (en bovendien ook heel onwenselijk). Citaat:
Ik ben dan ook voor een kleinschalig experiment om gewoon eens te kijken hoe zoiets uitpakt. Ook ben ik tegen beleid waardoor bepaalde scholen gedwongen worden om allochtone leerlingen aan te nemen. Dat beleid berust altijd op de gedachte dat 'witte' en 'zwarte' leerlingen op een gemengde school zich aan elkaar zullen optrekken, en dat is nooit aangetoond. Sterker nog, de ervaringen met de Basisvorming wijzen eerder in de andere richting, dwz. dat de slechtere leerlingen het nooit kunnen winnen van de goede op cijfers, en dat ze zich daarom maar tegen die leerlingen gaan afzetten. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Als iemand leeft is diegene per definitie al geslaagd, andere mensen hebben het recht niet dat mens anders te beoordelen dan waar die zelf als zichzelf, referentiekader, tot komt. Ik ga niet uit van een of ander gemeenschappelijk, of maatschappelijk, referentiekader. Aangenomen dat een maatschappij (elke maatschappij) een gemeenschappelijk referentiekader heeft, zie ik het nut er niet van in dit in het onderwijs als eis te stellen. Dat houdt vooruitgang tegen en onderdrukt de mens in z'n mogelijkheden/ontwikkeling. Citaat:
Leerprestaties als uitgangspunt vind ik zoiezo fout. Maar om groepen waar kennelijk een scheiding tussen bestaat in de maatschappij nog verder te scheiden werkt alleen maar averechts... met zo'n uitgangspunt zouden we mooi Zuid-Afrika van 50 jaar geleden als voorbeeld kunnen nemen Dan krijg je wel een mooie verdeel- en heers situatie. Een beetje mensen onderdrukken,, gericht laten zijn op (leer)prestaties, onderscheid tussen verschillende groepen werkt een samenleving niet echt in de hand Gode voor de concurrentie ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens nog iets, gewoon uit nieuwsgierigheid, heb jij zelf een opleiding afgemaakt/diploma behaald? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ... Citaat:
Citaat:
ik zie de logica van je dus hier niet zo, volgens mij zijn we het ook gewoon behoorlijk fundamenteel oneens. Je ziet mensen wel erg maakbaar. Schreew je als ik dat verkeerd begrijp, mensen moeten volgens jou al (het goede) wat ze in zich hebben eerst leren? Door te leren aan de hand van een maatschappelijk referentiekader kunnen mensen zichzelf verbeteren, dus integreren, beter samenwerken etc waarom onderscheid tussen verschillende groepen averechts werkt... Openbare voorzieningen zoals scholen scheiden voor verschillende groepen mensen (man / vrouw, christen / moslim, autochtoon / allochtoon (…)) zorgt ervoor dat deze mensen minder of niet /vanzelfsprekend/ met elkaar in contact komen / staan, werkt dus verdere scheiding, als deze er al op verschillende maatschappelijke vlakken is, in de hand. Ik heb havo en vwo diploma ook uit nieuwsgierigheid... hebjij toevallig ervaring met zaterdag surv, cotb ed |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ok, sorry, heel flauw ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoofddoek op school Sofia. | 500 | 23-09-2009 16:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Invoering van de jongensschool juno | 168 | 04-05-2006 19:52 | |
Algemene schoolzaken |
Enquête, fftjes invullen graag! Babette | 75 | 01-01-2005 16:38 | |
Eten & Drinken |
Enquête, fftjes invullen graag! Babette | 11 | 15-12-2004 18:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen Gatara | 174 | 27-03-2004 21:52 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 |