Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2006, 23:36
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Bloem schreef op 10-03-2006 @ 12:16 :
Jammer professor, ik ben wel benieuwd naar het waarom

Jolt, het smaakte wel een beetje anders, maar het was wel lekker. Dus als je gaat bakken met de gedachte dat het misschien niet precies hetzelfde wordt maar iets anders smaakt is het misschien nog steeds leuk om eens te proberen?
Je hebt 21 jaar lang suiker gegeten, en dan ga je ineens denken dat het hetzelfde smaakt als suiker?

Probeer het ik ben benieuwd!, ik kom wel proeven!
Oud 11-03-2006, 11:59
Bloem
Bloem is offline
Ik volg je niet Jolt? Ik ging er niet vanuit dat de cake die ik met zoetstof maakte precies hetzelfde zou smaken als de cake die ik met suiker maak, en dat deed het ook niet. Maar het was wel lekker
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 17:34
Badaboem
Badaboem is offline
Ik denk dat je dat gewoon moet compenseren met meer eieren
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 09:36
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-03-2006 @ 16:17 :
Zoals al gezegd bestaan er ook allergieën/intoleranties voor suiker en die mensen kunnen dan dus niet 'nog beter suiker nemen'.

Ik kan dus niet tegen suiker, ook niet goed tegen zoetstoffen, maar op suiker reageer ik veel heftiger. Maar goed, zelf mijd ik zoetstoffen zoveel mogelijk omdat ze gewoon niet gezond zijn. Als ik zelf ergens iets in moet doen gebruik ik eigenlijk alleen maar fructose of honing, maar soms zit er wel al zoetstof in bv. snoepjes ofzo).
Klopt, maar zelfs bij de diabetes stichting etc. zeggen ze nu niet meer van , onthoud je helemaal van suiker, maar zorg gewoon dat je niet vele binnen krijgt. Het probleem is tegenwoordig dat practisch overal suiker inzit en het dus erg lastig is om niet tevele binnen te krijgen. Als jij echt suikerloos eet ( dus geen bonen uit blik waar ook weer suiker in zit, geen kant en klaar maaltijden, drinkyoghurt etc) kun je best eens een koekje eten ofzo. Je moet alleen daarna zorgen dat je snel iets eet zonder suiker, dan zou in principe de reactie niet tot nauwelijks zijn.
Helaas is het practisch onmogelijk om tegenwoordig suikervrije dingen te krijgen zonder zoetstoffen Daarom neem ik altijd stevia, daar kun je niet eens op reageren, want het is ten 1e niet zo'n chemisch bereide zoetstof, het is gewoon van een plant en ten 2e verandert het je bloedsuikerspiegel niet.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 10:29
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef op 14-03-2006 @ 10:36 :
Klopt, maar zelfs bij de diabetes stichting etc. zeggen ze nu niet meer van , onthoud je helemaal van suiker, maar zorg gewoon dat je niet vele binnen krijgt. Het probleem is tegenwoordig dat practisch overal suiker inzit en het dus erg lastig is om niet tevele binnen te krijgen. Als jij echt suikerloos eet ( dus geen bonen uit blik waar ook weer suiker in zit, geen kant en klaar maaltijden, drinkyoghurt etc) kun je best eens een koekje eten ofzo. Je moet alleen daarna zorgen dat je snel iets eet zonder suiker, dan zou in principe de reactie niet tot nauwelijks zijn.
Helaas is het practisch onmogelijk om tegenwoordig suikervrije dingen te krijgen zonder zoetstoffen Daarom neem ik altijd stevia, daar kun je niet eens op reageren, want het is ten 1e niet zo'n chemisch bereide zoetstof, het is gewoon van een plant en ten 2e verandert het je bloedsuikerspiegel niet.
Wat de diabetes stichting zegt zal vast op gaan voor iemand met diabetes, maar de diabetes stichting heeft, voor zo ver ik weet, niets te maken met voedselallergieën/-intoleranties. (Bij diabetes is wat je wel/niet mag eten btw lang niet alleen afhankelijk van of er wel/geen toegevoegde suiker in zit, dat heeft meer met te maken met koolhydraten (en dat dan wel weer met suiker, maar niet alleen met toegevoegde suikers), bij een allergie of intolerantie voor suiker is dat niet het geval, daarbij gaat het echt om de (toegevoegde) suikers (en niet om de bloedsuikerspiegel).)

Waarop baseer jij dat de reactie uitblijft als je snel na iets met suiker iets anders, zonder suiker, eet. Volgens mij werkt het zo bij allergieën/intoleranties niet (dan zou niemand meer last hebben van voedselallergieën/intoleranties, lijkt me).

Een lichaam kan ook op niet chemische dingen reageren en ook op dingen die je bloedsuikerspiegel niet veranderen...

Dat het een probleem is om echt 100% suikervrij te eten/drinken weet ik helaas alles van... Het kan wel, maar dan moet je alles zelf maken en daar heb ik niet echt de tijd voor en ook niet echt zin in.

Laatst gewijzigd op 14-03-2006 om 10:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten