![]() |
|
![]() ![]() goede info matbo? wat zoek je? als je info wilt over merken en produkten check gewoon de respectievelijke sites; www.paiste.com www.sabian.com www.zildjian.com www.tama.com www.vicfirth.com etc
|
![]() |
|
zeg dat dan
![]() http://www.drumweb.com/profsound.shtml veel info over stemmen van drums onderhoud kan je zelf wel bedenken, zo nu en dan een keer schoonmaken (niet met zeep! ![]()
|
![]() |
Materiaal is heel belangerijk, maar.. Het is nog altijd de drummer die het speelt. Je kan nog wel zo'n dikke pearl master custom met K constantinopels hebben, maar als je voor geen meter kan drummen klinkt het toch niet. Zelf speel ik op een Pearl Forum vierdelig met ambassadors op de tom en floor en gecoate ambassador op de snare en een pinstripe op de bass (klinkt lekker dof) en ik heb zildjian edge bekkens 20" ride met sizzles 14" en 16" crash 14" china 14" hi hats en een 10" splash. Ik ga die bekkens voor wat lekkere jazzers vervangen en die snare voor een oude gretsch ofzo, die bass en toms komen later wel, ze klinken namelijk prima. Verder heb ik een dixon dubbelbass-pedaal... tja geen geweldige kwaliteit, maar ik heb hem al twee jaar en ik vind dat ik het mezelf best heb aangeleerd op dat ding, mijn drumleraar kan er namelijk helemaal geen fuck van.
Als je trouwens goed advies en goedkope maar toch goeie drums etc. wilt hebben, ga dan naar drumservice Piet Klaasen in Badhoevendorp. Echt een toffe winkel en ook een toffe verkoper. ![]() www.drumservice.nl |
![]() |
|
ik haal mn gear bij jac bogers, nederlands grootste drumspeciaalzaak
www.bogersdrums.nl kwa vellen heb ik nu remo weatherking emperors op de toms, en een evans HD dry op mn snare....en standaard velletjes op de bass en resonants.........ik denk dat ik binnenkort compleet op evans over ga schakelen, G2 op toms, Eq3 set voor de bassdrum, en G1 tom resonants.....snare kan nog even mee. Remo is wel aardig, maar laat soms nogal een steekje vallen met de quality control
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Gitarist en Drummer zoeken leden voor relaxt indie bandje. Verwijderd | 142 | 28-08-2006 21:53 | |
Muziek |
En wie was de originele drummer van interpol. Verwijderd | 27 | 09-06-2005 00:46 | |
Muziek |
Het post-je-instrument-topic Verwijderd | 158 | 17-01-2004 13:27 | |
Muziek |
Drumstel Ik2010 | 22 | 08-01-2004 11:33 | |
Muziek |
Drum snare ANTIWAR | 30 | 05-01-2004 16:50 | |
Muziek |
met wat voor instrument spelen jullie? black magic | 78 | 21-06-2003 22:31 |