Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2002, 07:51
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
see the other side schreef:
hoge emoties op dit forum kloot zakkenen arrogante bush ! ik snap niet waar iedereen zich zo druk over maakt hoor amerika zal ned. toch nooit in vallen er zal zelfs geen dreiging zijn.
doe toch eens rustig zodra er iets is met amerika begint ieder een gelijk tte scheld voor alle duidelijkheid amerika is momenteel bezig met voor berijding te treffen tegen irak mischien kunnen daar door mijn kinder gewoon in vrijheid leven zonder de dreiging dat een of ander terrorist met een bom je huis in komt gelopen
het ging mij er meer om hoe die Janssen van Raay op het idéé is gekomen zo'n belachelijke uitspraak te gaan doen. Niet dat ik ook maar dénk dat hij voor zo'n voorstel ooit een kamermeerderheid gaat krijgen (misschien dat z'n eigen fractie nog solidair met hem is, maar daar zal het op houden). Maar het is toch wel fascinerend om te zien hoe dom iemand kan zijn door zulke dingen uit te slaan en ik vraag me tevens af wat hij denkt daarmee te bereiken...
Oud 26-06-2002, 08:00
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:

het ging mij er meer om hoe die Janssen van Raay op het idéé is gekomen zo'n belachelijke uitspraak te gaan doen. Niet dat ik ook maar dénk dat hij voor zo'n voorstel ooit een kamermeerderheid gaat krijgen (misschien dat z'n eigen fractie nog solidair met hem is, maar daar zal het op houden). Maar het is toch wel fascinerend om te zien hoe dom iemand kan zijn door zulke dingen uit te slaan en ik vraag me tevens af wat hij denkt daarmee te bereiken...
ik ook
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 10:38
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Misschien zal dit de eerste keer zijn maar ik ben het wel eens met LPF idd Amerika moet eens stoppen met dat arogante gedrag, Nederland zal zijn rug recht houden. en als amerika ons aanvalt koeten we Amerika ( symbolisch ) de oorlog verklaren. Tuurlijk zullen we verliezen maar we moetn niet over ons heen laten lopen !!!
Eindelijk iemand die het durft te zeggen ! Diep respect
Oud 26-06-2002, 11:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hoge emoties op dit forum kloot zakkenen arrogante bush ! ik snap niet waar iedereen zich zo druk over maakt hoor amerika zal ned. toch nooit in vallen er zal zelfs geen dreiging zijn.
Daar gaat het nog niet eens om! Het is het INTERNATIONAAL recht dat hierdoor in gevaar komt!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Daar gaat het nog niet eens om! Het is het INTERNATIONAAL recht dat hierdoor in gevaar komt!!!!!!!!
De internationale rechtsorde is iets waar Amerika altijd schijt aan heeft gehad. Van een begrip als rechtsgelijkheid heeft Amerika nog nooit gehoord.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 11:31
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Nate schreef:
Ik ben het zover met hem eens, dat ik ook vind dat zodra een amerikaans militair met bad intentions ons land binnen komt, dat wij 'm dan gerust af mogen knallen. Waar haalt de VS het LEF vandaan om hier een beetje de baas te spelen? Klootzakken.
Hier ben ik het ook mee eens, alleen dat afknallen zou ik liever vervangen door opsluiten, terug sturen, ompraten oid

Die amerikanen kunnen er ook niets aan doen dat ze door hun overheid zo gigantisch geindoctrineerd worden.
Oud 26-06-2002, 11:34
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
doe toch eens rustig zodra er iets is met amerika begint ieder een gelijk tte scheld voor alle duidelijkheid amerika is momenteel bezig met voor berijding te treffen tegen irak mischien kunnen daar door mijn kinder gewoon in vrijheid leven zonder de dreiging dat een of ander terrorist met een bom je huis in komt gelopen
Er is hier dus wel dreiging, als amerika een wet aanneemt die het mogelijk maakt nederland aan te vallen onder bepaalde voorwaarden noem ik dat wel een dreiging. En als er dan mensen zijn die vinden dat wij de spanning nog wat op moeten krikken door ook amerika aan te gaan vallen word ik daar toch niet vrolijk van. De kans dat het gebeurt is misschien wel klein, maar alleen de kans dat het kán gebeuren vind ik al erg.
Oud 26-06-2002, 12:00
twiety
twiety is offline
Inderdaad, als Amerika hier gaat binnenvallen dan moeten we dat niet zomaar pikken. Ik denk dat van Raay wel een punt heeft. Het is natuurlijk onhaalbaar, maar de humor zit erin dat het voorstel van de VS (tot 't aannemen van zo'n wet) net zo onzinnig is. Trouwens, wat wapens betreft hebben we misschien niet zoveel, maar we kunnen NY ook aanvallen met vliegtuigen, Schiphol heeft er genoeg lijkt me. Ik vind overigens dat we een wet moeten aannemen dat we bij een aanval van Amerika ons aansluiten bij Al Qaeda.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 12:07
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
twiety schreef:
Inderdaad, als Amerika hier gaat binnenvallen dan moeten we dat niet zomaar pikken. Ik denk dat van Raay wel een punt heeft. Het is natuurlijk onhaalbaar, maar de humor zit erin dat het voorstel van de VS (tot 't aannemen van zo'n wet) net zo onzinnig is. Trouwens, wat wapens betreft hebben we misschien niet zoveel, maar we kunnen NY ook aanvallen met vliegtuigen, Schiphol heeft er genoeg lijkt me. Ik vind overigens dat we een wet moeten aannemen dat we bij een aanval van Amerika ons aansluiten bij Al Qaeda.
nee, ik vind ook niet dat we dat zomaar moeten pikken, maar om nou voordat amerika ons wat doet amerika aan te gaan vallen lijkt me niet positief voor Nederland. Als amerika daadwerkelijk nederland aanvalt vind ik ok dat we dat zeker niet moeten pikken.
Oud 26-06-2002, 12:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
autodropje schreef:

Er is hier dus wel dreiging, als amerika een wet aanneemt die het mogelijk maakt nederland aan te vallen onder bepaalde voorwaarden noem ik dat wel een dreiging. En als er dan mensen zijn die vinden dat wij de spanning nog wat op moeten krikken door ook amerika aan te gaan vallen word ik daar toch niet vrolijk van. De kans dat het gebeurt is misschien wel klein, maar alleen de kans dat het kán gebeuren vind ik al erg.
Ok, maar wat moeten we dan:
mond houden en laten doodzwijgen?
Onze kop in het zand steken en doen of er niets aan de hand is?

Deze wet zorgt ervoor dat diplomatieke betrekkingen tussen Europa en de VS uitgetest worden.

Als een Brit in Afghanistan een oorlogsmisdaad heeft gepleegd en wordt aangeklaagd door het ICC (terecht) zal daarvoor moeten terecht staan. Een eerlijk proces kan ie verwachten (dat is immers een vereiste).
Is het echter een Amerikaan die een oorlogsmisdaad gepleegd had, wordt het moeilijk om hem te arresteren want:
hij kan bevrijd worden door zijn land; dat betekent dan dus dat:
of (A) het ICC zet de diplomatieke betrekkingen tussen Europa en de VS op spel en zal de Amerikaan aanklagen;
of (B) het ICC besluit de Amerikaan niet te vervolgen.

Bij A: risico bestaat dat er een geschil (of erger) komt tussen de VS en Europa. Een geschil dat iig verder gaat dan het geschil om staal die nu gaande is.
Bij B: er wordt onderscheid gemaakt en de Brit wordt in feite gediscrimineerd ten opzichte van de Amerikaan. De Brit moet immers wel voor het ICC verschijnen om dezelfde daden, maar de Amerikaan niet.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:43
see the other side
see the other side is offline
sorry maar ik heb wel het gevoel dat mensen zich een beetje te snel bedreigd voelen zo was het een paar jaar geleden ook met die immigranten die voelden zich bedreigd als iemand ze aan keek en dan vonden ze het nodig om er op los te beuken.

dat is toch niet wat we willen toch??

ten tweede je moet wel kijken waarom zo'n wet is aan genomen het zal vast wel zijn om een of ander fout land binnen te vallen of bang te maken.
de regel op nederland zal vast wel gewoon een bij werking zijn als ik dat zo kan noemen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:50
Gatara
Gatara is offline
/me heeft het gevoel dat haar berichten niet meer gelezen worden

Het gaat er toch niet om dat we ons bedreigd voelen omdat Nederland het ICC herbergt? Het gaat eerder mijn inziens om het feit dat het logischer is dat het ICC wel uitkijkt om een Amerikaan aan te klagen zodat diplomatieke betrekkingen niet verstoord worden.

Dat vind ik een grotere bedreiging dan "we kunnen door deze wet Nederland aanvallen".

En voor mijn argumentatie, moet je maar even mijn berichten lezen. Ook in het topic:
http://www.forum.scholieren.com/show...hreadid=120646
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 10:13
John Simon
John Simon is offline
Meneer van Raay heeft nou gesuggereerd dat Al Queada Volkert van de G. had ingehuurd om fortuyn te vermoorden, ruik ik hier een vervroegde dementie??/
Oud 27-06-2002, 13:09
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Ok, maar wat moeten we dan:
mond houden en laten doodzwijgen?
Onze kop in het zand steken en doen of er niets aan de hand is?

Deze wet zorgt ervoor dat diplomatieke betrekkingen tussen Europa en de VS uitgetest worden.

Als een Brit in Afghanistan een oorlogsmisdaad heeft gepleegd en wordt aangeklaagd door het ICC (terecht) zal daarvoor moeten terecht staan. Een eerlijk proces kan ie verwachten (dat is immers een vereiste).
Is het echter een Amerikaan die een oorlogsmisdaad gepleegd had, wordt het moeilijk om hem te arresteren want:
hij kan bevrijd worden door zijn land; dat betekent dan dus dat:
of (A) het ICC zet de diplomatieke betrekkingen tussen Europa en de VS op spel en zal de Amerikaan aanklagen;
of (B) het ICC besluit de Amerikaan niet te vervolgen.

Bij A: risico bestaat dat er een geschil (of erger) komt tussen de VS en Europa. Een geschil dat iig verder gaat dan het geschil om staal die nu gaande is.
Bij B: er wordt onderscheid gemaakt en de Brit wordt in feite gediscrimineerd ten opzichte van de Amerikaan. De Brit moet immers wel voor het ICC verschijnen om dezelfde daden, maar de Amerikaan niet.
nee we moeten zeker onze kop niet in het zand steken, maar amerika aanvallen lijkt me niet de oplossing. Dat is mensen laten vechten voor niets, dat verliezen we toch.

Persoonlijk vind ik dat de EU Amerika zou moeten boycotten tot ze die wet ongedaan maken, maar dat zullen ze toch wel niet doen
Oud 27-06-2002, 13:23
Main
Main is offline
rare vent
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 11:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
autodropje schreef:

Persoonlijk vind ik dat de EU Amerika zou moeten boycotten tot ze die wet ongedaan maken, maar dat zullen ze toch wel niet doen
Mee eens.

Misschien kunnen we zorgen dat iedereen een brief schrijft naar Brussel waarin onze bezorgdheid kenbaar wordt gemaakt en dat Europa dit niet over zich heen moet laten komen!

Als zij het niet doen, dan doen wij het wel!
Wie doet mee?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Eens...

Als Nederland dat zou doen, hoeven ze de invasievloot (die bestaat uit 1 marineschip met 600 mariniers ) maar voor 6000km aan brandstof mee te geven; terug komen ze toch niet.
mjah, kan, of we wachten tot ze hier voor de kust komen en mobiliseren het hele volk, dan zullen ze zeker een paar miljoen nederlanders meoten omleggen, zoveel kogels hebben ze niet eens

en....
wij hebben frans bauer, laten we die ff op hun frequentie de hele dag bleren.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 22:17
Verwijderd

In heel New York bevinden zich genoeg particuliere wapens om het complete Nederlandse leger uit te roeien...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 23:48
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
bleh, de burgers van New York hebben al zwaardere wapens dan het Nederlandse leger
En ze zijn ook met meer

Citaat:
Nare Man schreef:
In heel New York bevinden zich genoeg particuliere wapens om het complete Nederlandse leger uit te roeien...
:\
Oud 02-07-2002, 09:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

hebben new-yorkers MLRS'en?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 10:47
UnknoWn EntiTy
Citaat:
Havock schreef:

hebben new-yorkers MLRS'en?
je weet maar nooit....
iig wel een heleboel goed georganiseerde en zwaarbewapende bendes
Probeer Harlem maar eens te bezetten....
Oud 02-07-2002, 11:02
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Mee eens.

Misschien kunnen we zorgen dat iedereen een brief schrijft naar Brussel waarin onze bezorgdheid kenbaar wordt gemaakt en dat Europa dit niet over zich heen moet laten komen!

Als zij het niet doen, dan doen wij het wel!
Wie doet mee?
Ben bang dat er maar bar weinig nederlanders bereid zijn zoiets te doen (waarschijnlijk te weinig om iets te bereiken)
Oud 02-07-2002, 15:15
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik zie het al helemaal voor me, de Nederlandse mariniers weten wonder boven wonder New York binnen te dringen, maar nemen een verkeerde afslag en belanden in een ghetto waar ze stuiten op de plaatselijke gangs, die in een zeldzaam geval van verbroedering een verbond blijken te hebben gesloten. Er wordt nooit meer iets van de mariniers vernomen....
Oud 02-07-2002, 19:35
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
je weet maar nooit....
iig wel een heleboel goed georganiseerde en zwaarbewapende bendes
Probeer Harlem maar eens te bezetten....
12 MLRS'en, elk met 12 raketten á 227 mm (en geloof me, die dingewn lozen die raketten SNEL)???

hell, dan valt er weinig meer te bezetten

mariniers kunnen die amateur-gangetjes aan, die gasten (gangs) hebben nooit anders leren schieten als met de gun in de heupen en op full auto
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 19:45
UnknoWn EntiTy
Citaat:
Havock schreef:

12 MLRS'en, elk met 12 raketten á 227 mm (en geloof me, die dingewn lozen die raketten SNEL)???

hell, dan valt er weinig meer te bezetten

mariniers kunnen die amateur-gangetjes aan, die gasten (gangs) hebben nooit anders leren schieten als met de gun in de heupen en op full auto
ik geloof dat Nederland er 24 heeft (of 12?) in de goedkoopste uitvoering.

De VS had er (geloof ik) 512 in de meest geavanceerde uitvoering. Oh oh, wat zijn we gevaarlijk
Oud 03-07-2002, 14:11
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
ik geloof dat Nederland er 24 heeft (of 12?) in de goedkoopste uitvoering.

De VS had er (geloof ik) 512 in de meest geavanceerde uitvoering. Oh oh, wat zijn we gevaarlijk
hehe, voeren we een scijnaanval uit op san fransisco, staan ze allemaal daar

en anders kun je nog altijd wat bereiken met geldgeschuif.

bovendien hebben wij jantje smit, doen we die cadeau aan de amerikanen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 12:13
ZonerX
ZonerX is offline
Ze wouden gewoon een waarschuwing geven dat amerika onzin loopt te verkondigen. Bedoel waarom zou amerika nederland binnen mogen vallen, of andere delen van europa. Wat geeft die arrogante zak van een bush het recht daartoe. Als bush de grote bink wil uithangen moet ie een keer echt medogenloos zijn. Gooi afganistan plat, hup beindig gewoon het leven daar. Als ie dat doet. Dan kunnen we verder praten. Tot dan blijft het gewoon een texaanse trekvlek die looptte power trippen in het witte huis.
Oud 04-07-2002, 14:11
UnknoWn EntiTy
Citaat:
ZonerX schreef:
Ze wouden gewoon een waarschuwing geven dat amerika onzin loopt te verkondigen. Bedoel waarom zou amerika nederland binnen mogen vallen, of andere delen van europa. Wat geeft die arrogante zak van een bush het recht daartoe. Als bush de grote bink wil uithangen moet ie een keer echt medogenloos zijn. Gooi afganistan plat, hup beindig gewoon het leven daar. Als ie dat doet. Dan kunnen we verder praten. Tot dan blijft het gewoon een texaanse trekvlek die looptte power trippen in het witte huis.
alsie dat doet..... hoop ik hem persoonlijk te vermoorden.

Jij niet dan?
Oud 04-07-2002, 17:09
Verwijderd
hehe, ik denk dat zijn eigen generaals het niet eens pikken om een navo bondgenoot aan te vallen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 11:33
Verwijderd
Sorry hoor, maar Als die oppervlakkige, niet zow heel erg slimme Bush hier komt aankloppen met wat militairen vin dik dat wij het recht hebben om wat terug te doen....Tja en dat Amerika dan vele malen groter is, doet er niet toe, want als een veel groter persoon jou aanvalt, ga je ook niet toekijken hoe je in elkaar wordt geslagen........zou niet echt gezond zijn! Maar wat ik niet begrijp is dat die Amerikanen die wet hebebn kunnen verzinnen! Tjezus dus zij mogen wel bijv. al-quada leden veroordelen, maar niemand mag de oorlogsmisdaden van 'onze-grote-vrienden' de Amerikanen veroordelen, nee stel je voor dat de wereld komt te weten wat je allemaal in een land uitvreet! Argh, stomme Amerikanen, achtelijke propagandamachine!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 14:42
Go
Go is offline
Weet je wat: wij krijgen New York, krijgen wij Suriname van hun.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 16:12
Verwijderd
jongens, ook al zou hij nederland aanvallen: dan nog...

in dat geval zou amerika de agressor zijn dus navo tegen vs.

wat ongeveer zoveel inhoud als oorlog.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 16:28
Just Johan
Just Johan is offline
Ook domme mensen kunnen soms best goeie dingen zeggen; ook al doen ze dat niet altijd zoals het hoort. Het idee is gewoon dat we dit niet toe willen laten denk ik; en dat dan uit de grote mond van een LPFer.

maarja, hoe willen we de machtigste loser van de wereld gaan stoppen? weinig kans; of misschien kunnen we Van Der G. inhuren (JJvR:"alweer?") om amerika neer te knallen als niemand oplet; maar van de andere kant mogen die amerikanen blij zijn als ze nederland op de kaart kunnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 20:24
Verwijderd
Waarom New York? Washington is strategisch gezien handiger, heb je meteen het Pentagon in handen plus het Witte Huis. Dan heb je het zenuwcentrum van de VS te pakken Het idee achter het voorstel is wel goed natuurlijk, die gringos moeten niet denken dat ze onze coffeeshops and windmills plat mogen gooien zodat ze zich kunnen ontrekken aan een eerlijke berechting. Van die arrogante houding van de Amerikaanse regering word ik kotsmisselijk, wanneer pakt de EU die eens aan? En de VN? Er moet sprake zijn van eerlijkheid, en die is ver te zoeken in deze wereld, maar probeer er iig eens iets aan te gaan doen. En dan vinden de VS het zo gek dat types als Bin Laden zo veel aanhang krijgen, zolang je stelselmatig de internationale rechtsorde en verhoudingen met de voeten treedt moet je niet vreemd opkijken van dergelijke verzetsgroeperingen. Fuck the yanks, hasta la victoria siempre!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten