Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2006, 14:54
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 07-04-2006 @ 10:43 :
ik was gewoon de enige die hardop durfde te zeggen dat het eten heel heet was.
Je lust zeker ook geen fishermans friends?

Citaat:
xineof schreef op 07-04-2006 @ 02:51 :
Mijn huisgenootje vond Marloes trouwens een schatje, dat moet ik er toch even bijzeggen ^-^.
Ik ben het wel met hem eens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2006, 18:32
Verwijderd
Als Michel het niet gezegd had, had ik niet eens iets gemerkt van de pittige kruiden erin, voel tegenwoordig niet zo snel iets van pittigheid .

Wie is Amarantha?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 18:44
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 07-04-2006 @ 19:32 :
Wie is Amarantha?
Mooneh
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 18:47
Verwijderd
ok
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 19:19
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ajam Pedis betekent toch wel dat het kip is met een pittige smaak, dus ook de mensen uit de cultuur waar hetvandaan komt beseften wel dat het best wel heet was
Dat spreekt wel weer voor Michel
Oud 07-04-2006, 19:44
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 07-04-2006 @ 20:19 :
Ajam Pedis betekent toch wel dat het kip is met een pittige smaak, dus ook de mensen uit de cultuur waar hetvandaan komt beseften wel dat het best wel heet was
Dat spreekt wel weer voor Michel
Ja, maar de kip ajam pedis die ze daar maken is wel een stukje pittiger dan die die hanneke had gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 23:46
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Sketch schreef op 07-04-2006 @ 20:44 :
Ja, maar de kip ajam pedis die ze daar maken is wel een stukje pittiger dan die die hanneke had gemaakt.
Mja, ach, misschien

Ik stel in ieder geval voor dat Halo in de volgende DoP-strip zo wordt uitgebeeld:

Oud 08-04-2006, 00:35
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 08-04-2006 @ 00:46 :
Mja, ach, misschien

Ik stel in ieder geval voor dat Halo in de volgende DoP-strip zo wordt uitgebeeld:

[afbeelding]
Leg uit voor diegenen die op het moment hun intelligentie vermoord hebben?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 01:39
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Mutant schreef op 08-04-2006 @ 01:35 :
Leg uit voor diegenen die op het moment hun intelligentie vermoord hebben?
Onder het motto van zelfstandig leren : uhh, nee

Eigenlijk is het iets van een tijd geleden toen Halo en ik lol hadden over onze verschillende interpretaties van zijn nick.
En ik ben gewoon een beetje jaloers op zijn nickname
Maar ook op die van jou en wel meer Doppers trouwens
Oud 08-04-2006, 01:41
Verwijderd
Die van mij nog wel...

en de intelligentie is overigens nu helemaal dood. Als ik een vlaggetje zie wapperen, wordt het waarschijnlijk oberhoop geknald.

Maar goed.

Mijn naam is al zooo... oud. Toen was ik 16 en was chatten zonder irc nog een abnormaliteit. Ofzoiets...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 01:54
Not for Sale
Not for Sale is offline
Anaximander is nog veel ouder en die heeft ook een ontzettend gave naam.

Je spelt nog redelijk voor iemand met een helemaal dode intelligentie.
Wodka?
Oud 08-04-2006, 08:54
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 08-04-2006 @ 00:46 :
Mja, ach, misschien

[afbeelding]
Hehehehe
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 16:02
Verwijderd
Mot ik ook een verslag plaatsen?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 17:46
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 08-04-2006 @ 17:02 :
Doe maar
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 19:07
EggeD
EggeD is offline
Is er niet gedicht ?
Oud 08-04-2006, 19:12
Anoniem
Citaat:
EggeD schreef op 08-04-2006 @ 20:07 :
Is er niet gedicht ?
idd, wat zijn jullie nou voor poëten?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 20:37
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Is er niet gedicht ?
Ik had wel het neologisme ''carnetariër" geuit... Is dat ook goed?
Er werd heel erg om gelachen, tegen mijn verwachting. Maar ik weet niet of het grappig of belachelijk was
Oud 08-04-2006, 21:37
Porcelain
Porcelain is offline
Wat hadden we moeten doen? Alleen op rijm praten?

Dat was best grappig geweest.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 22:09
EggeD
EggeD is offline
Carnetariër, zijn dat mensen die alleen gekarnde producten eten ?

En ook al een bezoek aan de kerk, dat is wel vet. Volgende keer ga ik mee en dan ga ik ook naar de kerk: je laat zo iemand daar toch niet alleen heen gaan - ongezellig gedoe !
Oud 08-04-2006, 23:17
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Is er niet gedicht ?
Ik heb heel veel dingen gezegd die op elkaar rijmden.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 08-04-2006 @ 17:02 :
ok, zal het morgeh ofzo plaatsen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 12:35
Verwijderd
Ik dacht als iedereen toch bezig is, laat ik dan ook maar een meetingverslag schrijven, ter compensatie van mijn stilte, en zodat jullie weten hoe het eraan toe gaat in mn hoofd.

Het begon eigenlijk al op de zaterdag namiddag. Ik ging lekker naar de Bad v/d Heijden om koek, chips en snoep in te slaan. Nou ben ik iemand die ruim overschat altijd, voor de zekerheid. De één zak werd anderhalve zak .
ik begon bij de chips; ik nam één Lays Multipacks. Daar zaten vijftien zakjes in en er kwamen elf mensen. Ik dacht dus: iedereen moet er minimaal twee kunnen eten, dus neem ik twee zakken. Voor wat meer diversiteit (die er al was ) nam ik nog twee zakken ribbelchips.
Bij de koekjes koos ik voor de o-zo-populaire chocalate chip cookies, weer twee stuks, zodat men zich tegoed kon doen aan meer dan één koekje. Zo ging dat ook met de sprits en kokoskoekjes.
Natuurlijk nam ik ook winegums. Maar ivm mijn neurotische gedachtes, dat vieze handen de snoepjes mochten raken, nam ik ook lolly's mee.
Thuis vergreep ik me nog aan één van de twee zakken ribbelchips , dus twijfelde ik of ik een nieuwe moest gaan halen.

Zondag had ik mijn schema al klaar liggen (natuurlijk heb ik ook hier ruim overschat). Ik wilde het risico niet nemen de NS te vertrouwen, dus besloot ik de trein van een kwartier eerder te nemen. En omdat ik die weleens zou kunnen missen, werd het toch een eerdere trein, waardoor ik een half uur voor tijd aan zou komen .
Om 11:20 verliet ik het huiselijke pand, twintig minuten later dan gepland. Toch kwam ik ruim op tijd aan, op station Beurs met de metro . Ik ging nog snel naar de AH om nog twee zakken snoep te halen (weer voor de diversiteit, ja). Ik moest twintig minuten wachten voordat de Albert Heyn openging, en nog liep ik op schema toen ik AH verliet .
Op station Beurs nam ik weer de metro richting Centraal Station, twee haltes, maar ik had er een halfuur voor uitgerekend . Daar kwam ik dus ook ruim op tijd aan.

Via de buitenlucht werden we omgeleid naar de treinen, ivm ondergrondse werkzaamheden. Daar ging ik in de rij staan en kocht ik mijn kaartje. Het moet volgens mij rond 12:30 geweest zijn en we werden pas om 14:15 in Leiden verwacht. (Van Rotterdam naar Leiden is 29-31 min .)
Er ging een trein om 12:45, maar dat was te vroeg, dus besloot ik de trein van 13:04 te nemen. Na een lekkere stuk pizza (pepperoni) en een blikje Fanta te hebben genuttigd, ging ik nog snel naar de wc. Het zou niet lang meer duren voor de trein kwam, dus liep ik het (of is het de?) juiste spoor op. Na een paar minuten kwam de trein al aan.

Eenmaal in de trein smste ik Xin dat mijn gezichtsherkenningsvermogenopafstand niet al te best zou zijn, zonder bril. En ik gaf ff door dat ik al op weg was en wrs ruim op tijd zou aankomen.
In Den Haag maakte ik nog een overstap, waar de trein al recht voor me stond te wachten. Om 13:50 kwam ik aan in Leiden en liep ik de trap af, waar ik gelijk de (gesloten) swirrl's zag staan. (Als ik niet toevallig in stomtreinen zat, was ik 20 min eerder aangekomen .)
Op Centraal Station smste ik Xin weer even dat ik was aangekomen (yes, gratis smsen ). Die smste terug om 14:30 ipv om 14:15 aan te komen. Ondertussen snoot ik eenmaal mn neus in de toiletten (waarom zeg ik dit nou weer ?).

Het was al 14:15 gepasseerd toen ik een zekere Chinees -en een giegelend meisje om hem heen - zag komen aanlopen. Ik dacht die Chinees te herkennen als Yannick, en we hadden even oogcontact. Maar ze liepen door, dus dacht ik dat het wellicht toch niet Yannick was.
Nadat ze twee meter voorbij mij stilstonden en om zich heen begonnen te kijken, bedacht ik me dat die Aziaat wel Yannick móest zijn. Dus riep ik die naam. Yannick, en daarna ook het meisje, draaide zich om en ze liepen naar me toe. Nu herkende hij me als Mr Soija. Het mysterieuze meisje bleek Marloes te zijn. Na wat handschudden bleef het een minuut stil, totdat Marloes plots begon te lachen ... ...

Daar kwam de fotocamera van Yannick te voorschijn en noodgedwongen wierp ik een blik in de lens, die Marloes op ons richtte. Even later had Yannick Hanneke aan de lijn, die beweerde er over een minuut te zijn. De secondes werden netjes afgeteld ... 3 ... 2 ... 1 ... . Geen Hanneke te bekennen .
Na een paar minuten besloot ze toch op te dagen. We keken nog even toe hoe ze haar supervriend een afscheidszoen gaf. Met de fiets in de hand schoof ze aan. Het vrolijke meisje kwam tijdens het wachten nog met een paar leuke anekdotes.

Tot zover had ik mijn verlegenheid nog redelijk in bedwang kunnen houden (mede dankzij mijn kauwgom ). Maar toen kwam daar in één keer een grote groep aanlopen. De verlegenheid begon opeens toe te nemen.
Lieke, die me wrs herkende, kwam naar me toe en vroeg of ik Josimar was en of ze de naam juist uitsprak. Ik beaamde en ze zei dat zij Lieke was, wat ik nog niet doorhad .
Na nog meer handenschudden wachtten we op de laatste persoon. Jeroen kwam idd klokslag drie uur het station binnenwandelen. We konden nu richting het flatje van Hanneke vertrekken.
Voordat ik er erg in had, zadelde ik jullie op met een anticlimax, hahahahahahahahaha.

Laatst gewijzigd op 10-04-2006 om 13:04.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 12:37
Verwijderd
Ja, sorry, werd beetje moe van dat lange schrijven. Ik schrijf iets te gedetailleerd . Waarom zeg ik nou weer bijv dat ik mn neus ging snuiten ? Deel twee komt later, maar dan met wat minder details .
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 12:52
Not for Sale
Not for Sale is offline
Maakt niet uit, ik vind het prachtig
Je vertelt heel grappig
Oud 10-04-2006, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 10-04-2006 @ 13:52 :
Maakt niet uit, ik vind het prachtig
Je vertelt heel grappig
haha
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 15:46
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 10-04-2006 @ 13:35 :
Het was al 14:15 gepasseerd toen ik een zekere Chinees -en een giechelend meisje om hem heen - zag komen aanlopen. Ik dacht die Chinees te herkennen als Yannick, en we hadden even oogcontact. Maar ze liepen door, dus dacht ik dat het wellicht toch niet Yannick was.
Hadden wij oogcontact?
Ik was zeker ver heen, want ik registreerde helemaal niet dat er uberhaupt iemand stond, en wilde al tegen Marloes zeggen dat we blijkbaar de eerste waren.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 10-04-2006 @ 16:46 :
Hadden wij oogcontact?
Ik was zeker ver heen, want ik registreerde helemaal niet dat er uberhaupt iemand stond, en wilde al tegen Marloes zeggen dat we blijkbaar de eerste waren.
Ja.
Dat verklaart jou doorlopen dus. Maar je was ook druk aan het praten.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 16:01
Verwijderd
Maar meestal kijk ik ook mensen aan zonder dat ik het door heb, dan zit ik na te denken. Pas op het allerlaatste moment als ze me groeten, merk ik dat ze langs me lopen .
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 18:53
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 10-04-2006 @ 13:37 :
Ja, sorry, werd beetje moe van dat lange schrijven. Ik schrijf iets te gedetailleerd . Waarom zeg ik nou weer bijv dat ik mn neus ging snuiten ? Deel twee komt later, maar dan met wat minder details .

Jezus, die smileys !
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 19:12
Verwijderd
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 10-04-2006 @ 19:53 :
Jezus, die smileys !
ja, beetje veel van die rooie, en die gele.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 19:13
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 10-04-2006 @ 20:12 :
ja, beetje veel van die rooie, en die gele.
Vooral die rooie staan zo mooi .
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 19:17
Verwijderd
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 10-04-2006 @ 20:13 :
Vooral die rooie staan zo mooi .
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 19:24
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 10-04-2006 @ 20:17 :
Als je er lang naar kijkt is het net een kunstwerk...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 19:28
Verwijderd
mijn artistieke kant is zo onbewust
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 19:34
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 10-04-2006 @ 20:28 :
mijn artistieke kant is zo onbewust
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 08-04-2006 @ 02:41 :
Die van mij nog wel...

en de intelligentie is overigens nu helemaal dood. Als ik een vlaggetje zie wapperen, wordt het waarschijnlijk oberhoop geknald.

Maar goed.

Mijn naam is al zooo... oud. Toen was ik 16 en was chatten zonder irc nog een abnormaliteit. Ofzoiets...
Waar had ik het over ivm dat vlaggetje?

Ik zou denken Battlefield 2, maar ik kon onmogelijk aan het battlefielden zijn terwijl ik op het forum zat
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 07:36
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Mutant schreef op 11-04-2006 @ 22:21 :
Waar had ik het over ivm dat vlaggetje?

Ik zou denken Battlefield 2, maar ik kon onmogelijk aan het battlefielden zijn terwijl ik op het forum zat
hehe mondieu!
Oud 12-04-2006, 07:52
Verwijderd
Ik plaats hem vandaag hoor, deel twee, moet hem slechts overtypen. Alleen moet er volgens mij een deel drie aan vast . Dat ie er gisteren nog niet opstond, was omdat jullie me een deadline opdrongen. En ik hou me eigenlijk nooit aan deadlines .

ps, jullie hebben toch niks aan zeer lichte sarcasme?

Laatst gewijzigd op 12-04-2006 om 09:52.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 09:51
Verwijderd
Ok, hier is ie dan.

Meetingverslag deel II

We vertrokken aldus richting Hannekes studentenflat. Ik wachtte tot iedereen erlangs was en sloot toen achteraan aan. (Nog zo'n raar iets van mij: altijd achteraan lopen )
Oh, wacht, ik zou minder gedetailleerd schrijven . Oh, en ik zou minder smilies gebruiken. Nou, eigenlijk heb ik dát nooit beweerd .
Zoals ik al zei, we liepen richting het flatje van Han. Sarah observeerde ondertussen de route, om er later een terugroute van te kunnen maken. Want zij moest helaas wat eerder vertrekken, omdat ze helemaal in Groningen woonde (woont, ook goed).
Onderweg liepen we nog over een geinig brugje heen. Aan onze linkerhand was daar dan het beruchte stulpje.

Xin opende de deur en we liepen naar binnen. In het trappenhuis hingen overal rekken met kleding die aan het drogen was. Zoveel drogende was heb ik nog nooit gezien . We liepen links een deur binnen.
Xineof showde haar nieuwe mooie gordijnen in haar kamer. Het viel haar opeens op dat tien mensen best wel een grote groep zijn. Snel werden we via trappen omhoog naar de fusie geleid. (Het gebouw zit btw raar in elkaar .)
Iedereen trok zn jas uit, en eventuele tassen werden ergens neergelegd. We gingen zitten op de banken en de stoelen.
Er werd gepraat, maar nog niet zoveel, dus stelde iemand een voorstelronde voor (iets wat ik al mn hele leven vrees).

We begonnen (hoe kan het ook anders) bij Hanneke. Ze vertelde onder andere dat ze niet muzikaal is. (Hoezo, ze zit in een band?) Dat de band nog bestaat, betekent dus dat de andere bandleden wel supergoed moeten zijn . Zo nu en dan had ze ook het woord tijdens de beurt van een ander.
Toen was Míchel/Michèl/Michael aan de beurt. Hmm, wat vertelde hij ook al weer? Dat hij ruzie had met zn viool. Iemand riep nog dat het haar is en niet 'hem'. Michel had wat geslachtsproblemen en zei: "Nee, want het is de viool." Han: "Maar dan kan het ook vrouwelijk zijn." "Nee, ...blabla... oh, ja *kwartje valt van hééél hoog*."
maar viool kan zowel vrouwelijk als mannelijk zijn
Malou's beurt. Ik weet echt niet meer wat je zei . Je hebt het iig gehad over muziek (als schoolvak) en dat jullie moesten zingen voor de klas (oid). Verder lijk je op een exklasgenote van me. Eigenlijk leek iedereen wel op iemand die ik kende.
Lieke heeft het ook nog over muziek gehad, samen met Malou. Ze vergeleken de manieren waarop zij muziekles kregen. Die vroeg me later nog waar ik op school zat.
Nu was ... uhmmmmmm ... ik . Voorstellen aan een groep blijft eng . Verder dan dat ik stil ben, kwam ik niet. Dus werd ik uitgebried door Hanneke geïnterviewd. "Wat zijn je hobby's?" "Geen." Nog wat andere verslaggevers hadden een paar vragen voor me in petto.
Sarah was ook tamelijk stil, het enige verschil met mij, is dat zij wèl praat . Ze voelde zich als xx-jarige een beetje oud tussen de anderen. Ze gaf ons nog de groeten van Marleen (Vogelvrij). En Lieke deed ook snel de groeten van haar moeder.
De eerste zin van Marloes (of één van de eerste dan ): "In onze schoolgids (oid) staat dat 80% van de leerlingen allochtoon is." De lesuren en gymlessen zijn raar ingeroosterd bij haar op school. En ze heeft maar een paar leerlingen in de klas .
Tim, uhm, ben vergeten wat je zei. Je vroeg me iig of ik de school kende, waar jij op zit. Maar we kenden elkaars scholen niet.
Btw, niet letten op de chronologie; dingen kunnen tijdens een ander zijn voorstelronde verteld zijn, of later of eerder die dag . Ik had niet echt een dagboek bij me ofzo . Al zou je dat wel denken .
Wat zei Jeroen alweer? Oh ja, hij had het er met Marloes over waar ze nou woonden. Want ze schenen niet ver van elkaar te wonen. Al woonden ze nog zo dicht bij elkaar, duidelijk uitleggen waar hun huis staat, konden ze niet . Japanse handleiding vs Russisch instructieboekje.
De laatste persoon was Yannick. Hij deed en doet allerlei sporten. Oh da's waar ook, Tim doet aan judo en kent allen Dennis van de Geest. En volgens mij had hij een groene(?) band, dat ergens in het midden ligt. Yannick heeft onder andere aan judo gedaan, maar vond het niks. Op dit moment tennist ie, als ik het goed heb. Maar hij was te laat met inschrijven voor de wedstrijden.

Hier en daar werd nog wat topografie besproken. Zo dacht een zekere persoon dat Leiden boven Amsterdam lag ofzo . Maar ja zelf dacht ik ook dat Almere in Gelderland lag . Eigenlijk denk ik altijd dat plaatsen in Gelderland liggen , wanneer ik die niet ken.
We merkten op dat de klok niet goed liep en Hanneke ging koffie, iig drinkbaar vloeistof, zetten. Laten we het maar houden op gewoon vloeistof .
De fusie had merkwaardige dingen, waaronder onderstebovenhangende posters, verf op het raam, troep op tafel. Meer weten? Stuur een mail naar info@DoP.nl, of bel met 0900 DoP Dop, ofwel 0900 257 257. Of u kunt ook wachten op deel drie.

Laatst gewijzigd op 12-04-2006 om 09:54.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 18:12
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Werkelijk weer een artistiek verhaal.

Voorstelrondes zijn kut .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten