Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2006, 00:27
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Risce schreef op 11-04-2006 @ 00:12 :
Even ter verduidelijking:

Het gaat niet enkel om de serverbelasting, maar het gaat ook om mensen die flooden. Hench the name: floodcontrol.

En degene die zich misdragen hebben extra controle nodig dus die krijgen een dubbele flood controle
Oud 12-04-2006, 00:33
Metal
Metal is offline
een vierdubbele
wat moet dat een hel voor ze zijn
Oud 12-04-2006, 00:37
Dinalfos
Dinalfos is offline
80 seconden delay? Argh.
Oud 12-04-2006, 06:37
Verwijderd
Zo kun je de floodcontrol van verbannen leden wel naar een maand zetten. Hoef je niet meer te bannen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 10:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Grimm schreef op 12-04-2006 @ 07:37 :
Zo kun je de floodcontrol van verbannen leden wel naar een maand zetten. Hoef je niet meer te bannen.
Nee, want verbannen leden mogen ook niet op het forum komen gedurende die periode. Dan kun je net zo goed die ene extra muisklik maken die nodig is om iemand te bannen.
Oud 12-04-2006, 23:25
Risce
Risce is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 11-04-2006 @ 00:17 :
Waar haal je in vredesnaam vandaan dat ik of iemand anders hier dat denkt?
Waarom zeg je anders:

"Als er 's nachts maar 20 mensen op het forum zitten, dan zou de flood control best omlaag kunnen toch?
En bij topdrukte kun je de serverload een beetje beperken door het op te laten lopen."

Vergis ik me dan heel erg dat je zegt dat je het afhankelijk wilt laten worden van de mensen online, en dat je dus zegt dat dat kan omdat het minder druk is op bepaalde momenten, maar dat je rekening houdt met het feit dat het soms juist wel druk is.

Bovendien, als je het wiskundig bekijkt, dan impliceert je formule ook dat je het gaat om de serverload, waar je rekening mee wilt houden (omdat mods liegen dat dat de enige reden is )
Oud 13-04-2006, 00:16
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Risce schreef op 13-04-2006 @ 00:25 :
Waarom zeg je anders:

"Als er 's nachts maar 20 mensen op het forum zitten, dan zou de flood control best omlaag kunnen toch?
En bij topdrukte kun je de serverload een beetje beperken door het op te laten lopen."

Vergis ik me dan heel erg dat je zegt dat je het afhankelijk wilt laten worden van de mensen online, en dat je dus zegt dat dat kan omdat het minder druk is op bepaalde momenten, maar dat je rekening houdt met het feit dat het soms juist wel druk is.
[/b][/quote]

Tja, serverbelasting is wel één van de redenen dat de floodcontrole 20 seconden is. Jij hebt toch vast ook wel eens gemerkt dat het forum tijdens topdrukte een stuk langzamer kan zijn?
Ik draag daarvoor een oplossing aan die mijns inziens twee vliegen in één klap is: Beter kunnen dealen met topdrukte, én een hechtere, leukere community op de rustige uurtjes. Dat laatste telt ook zwaar als een argument voor mij. Nergens stel ik dat het alleen maar om serverbelasting gaat.

Citaat:
Bovendien, als je het wiskundig bekijkt, dan impliceert je formule ook dat je het gaat om de serverload, waar je rekening mee wilt houden (omdat mods liegen dat dat de enige reden is )
Mijn formule zegt ook dat het dééls om de serverload gaat. Niet voor niet heb ik een constante factor inbegrepen. En mods heb ik nog niet zo heel veel zien reageren in dit topic
Oud 13-04-2006, 12:11
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 13-04-2006 @ 01:16 :
Mijn formule zegt ook dat het dééls om de serverload gaat. Niet voor niet heb ik een constante factor inbegrepen. En mods heb ik nog niet zo heel veel zien reageren in dit topic
Tja, maar er is ook maar 1 iemand die hierover gaat en het is verder niet de zaak van het forumbazenteam. Wat verwacht je dan?
Oud 13-04-2006, 13:17
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 13-04-2006 @ 01:16 :
Tja, serverbelasting is wel één van de redenen dat de floodcontrole 20 seconden is. Jij hebt toch vast ook wel eens gemerkt dat het forum tijdens topdrukte een stuk langzamer kan zijn?
Ja, maar het belangrijkste probleem is toch echt het "flooden". Een basis die start bij 15 sec. en kan oplopen tot 25 of 30 sec. zou ik bijvoorbeeld wel zien zitten, dat sluit ook meer aan bij het beleid rond flooden en serverload gecombineerd. Toch vind ik een vaste FC van 20 seconden de beste oplossing, want dan weet je tenminste altijd waar je aan toe bent.
Oud 13-04-2006, 20:11
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Laat maar mooi op 20 sec. staan.
Die westerse wereld van tegenwoordig, kan geen twintig(!! ) sec. meer wachten. Verzin in die 20 seconden dan maar wat intelligents voor in je post.
Oud 26-04-2006, 19:04
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Vergis ik me heel erg als ik zeg dat dit typisch een idee is van iemand die veel op ONZIN post?
Oud 01-05-2006, 00:33
knijtert!
knijtert! is offline
Ik hoor geen enkele FB reageren op het enige goede idee in dit topic

Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 26-04-2006 @ 20:04 :
Vergis ik me heel erg als ik zeg dat dit typisch een idee is van iemand die veel op ONZIN post?
gun ieder zijn verslaving
Oud 01-05-2006, 06:40
Verwijderd
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 26-04-2006 @ 20:04 :
Vorm-voor-inhoud-drogreden.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 06:44
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-04-2006 @ 14:17 :
Toch vind ik een vaste FC van 20 seconden de beste oplossing, want dan weet je tenminste altijd waar je aan toe bent.
Is de floodcontrol nou echt iets waarvan je moet weten waar je aan toe bent? Ik denk dat als hij de server wat rust geeft met topdrukte, het beter is voor iedere forummer.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 10:22
Gimme more beer
Citaat:
Grimm schreef op 01-05-2006 @ 07:44 :
Is de floodcontrol nou echt iets waarvan je moet weten waar je aan toe bent?
Ja. Het is floodcontrol
Oud 01-05-2006, 11:02
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 01-05-2006 @ 01:33 :
Ik hoor geen enkele FB reageren op het enige goede idee in dit topic
Citaat:
Ieke schreef op 13-04-2006 @ 13:11 :
Tja, maar er is ook maar 1 iemand die hierover gaat en het is verder niet de zaak van het forumbazenteam. Wat verwacht je dan?
Oud 01-05-2006, 12:32
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Dat iemand die iets weet van de serverload van s.com zegt hoe hij denkt dat dit uitpakt? Of wat individuele fb's zeggen of ze denken dat hun fora dan worden ondergespamd

Citaat:

Nou en?
Ik ben een Onzinner, maar ik doe niemand kwaad
Als ik om 3:50 's nachts in een topic "Ja, cool " wil posten en dan "slaap lekker " in een ander, dan is het technisch en ook praktisch gezien toch nergens voor nodig om 20 hele seconden te moeten wachten daartussen?
Oud 01-05-2006, 15:42
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Ieke schreef op 01-05-2006 @ 12:02 :
die ene iemand zegt toch ook niets
Oud 01-05-2006, 22:41
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 01-05-2006 @ 13:32 :
Dat iemand die iets weet van de serverload van s.com zegt hoe hij denkt dat dit uitpakt? Of wat individuele fb's zeggen of ze denken dat hun fora dan worden ondergespamd
Maar daar heb ik toch ook weinig over te zeggen? (Serverload, ik heb geen idee hoe hoog of niet die is)
Maar goed, voor onderspammen ben ik niet bang. Met normaal posten op de gewone fora (dus buiten onzin) loop je eigenlijk nooit tegen de serverload aan. Dan zou je dus moeten kijken naar de echte spamactie's. Die komen maar weinig voor, maar een iets verlaging maakt dan ook eigenlijk weinig uit. Het forum staat dan toch vol zooi, zodat een + gaat prunen en dan toch alles in een keer weg is. Voor het onderspammen van andere fora ben ik niet zo bang, maar op Onzin is het denk ik wel goed dat er iig iets van een fc is. Hoewel ik absoluut wel snap dat het irritant is hoor.
Oud 01-05-2006, 22:42
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 01-05-2006 @ 16:42 :
die ene iemand zegt toch ook niets
Daar ga ik niet over. Ik kan de grootste baas hier moeilijk dwingen te reageren
Oud 03-05-2006, 23:55
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Grimm schreef op 01-05-2006 @ 07:40 :
Vorm-voor-inhoud-drogreden.
yep, ik heb nu eenmaal een hekel aan onzin
Oud 16-05-2006, 05:40
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
goh, wat een verrassing, Ieke steekt haar hoofd in het zand
Oud 16-05-2006, 09:17
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 16-05-2006 @ 06:40 :
goh, wat een verrassing, Ieke steekt haar hoofd in het zand
Goh wat een verrassing dat ik daar helemaal niks over te zeggen heb maar dat een zaak van Jon is.
Oud 16-05-2006, 22:36
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
Ieke schreef op 16-05-2006 @ 10:17 :
Goh wat een verrassing dat ik daar helemaal niks over te zeggen heb maar dat een zaak van Jon is.
als jij er staat voor de leden, dan is het wel heel makkelijk om te zeggen dat Jon daarvoor staat. Jij hebt meer contact ket Jon dus het lijkt me logisch dat jij dit soort dingen bij hem kunt aankaarten.

Oud 16-05-2006, 23:14
M@rco
M@rco is offline
Dat kun jij misschien makkelijk vinden om te zeggen, maar het is gewoon de waarheid. Ieke (en feitelijk niemand van het FB team, een enkele uitzondering daargelaten) bemoeit zich niet met technische zaken, alleen Jon gaat daarover. En er is ook niemand die hem kan dwingen om hier te reageren, als hij dit een goed idee had gevonden dan had hij dat vast al gedaan.
Oud 16-05-2006, 23:24
Verwijderd
De voorstanders hiervan vergeten iets heel belangrijks: floodcontrol is er niet zozeer voor om te voorkomen dat de serverload teveel oploopt, maar vooral ook om te voorkomen dat allerlei spammende mongolen hun zin krijgen. Dus tel uit je winst, en realiseer je wat de kans is dat dit doorgevoerd wordt.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 01:10
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 17-05-2006 @ 00:14 :
Dat kun jij misschien makkelijk vinden om te zeggen, maar het is gewoon de waarheid. Ieke (en feitelijk niemand van het FB team, een enkele uitzondering daargelaten) bemoeit zich niet met technische zaken, alleen Jon gaat daarover. En er is ook niemand die hem kan dwingen om hier te reageren, als hij dit een goed idee had gevonden dan had hij dat vast al gedaan.
Ik heb het ook helemaal niet over dwingen. Ik zeg slechts dat het zo makkelijk voor FB's om gewoon ff met Jon te overleggen i.p.v. te zeggen dat ze er niet over gaan. Jullie zijn de sprekbuis tussen ons en het bestuur, sterker nog op veel punten zijn jullie het bestuur. Dus het is jullie verantwoordelijkheid om met onze suggesties aan de slag te gaan, of niet.

Maar om simpelweg te zeggen "Daar ga ik niet over" dat is wel heel makkelijk.
Oud 17-05-2006, 01:10
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-05-2006 @ 00:24 :
De voorstanders hiervan vergeten iets heel belangrijks: floodcontrol is er niet zozeer voor om te voorkomen dat de serverload teveel oploopt, maar vooral ook om te voorkomen dat allerlei spammende mongolen hun zin krijgen. Dus tel uit je winst, en realiseer je wat de kans is dat dit doorgevoerd wordt.
gelukkig ben jij ook heel reprensentatief
Oud 17-05-2006, 13:51
Gimme more beer
Citaat:
owlbeer schreef op 17-05-2006 @ 02:10 :
Nare man heeft tenminste gezond verstand
Oud 17-05-2006, 14:41
Verwijderd
Citaat:
owlbeer schreef op 17-05-2006 @ 02:10 :
spel het dan in ieder geval nog goed.
wat nare man zegt klopt gewoon, anders zou het ook wel iets 'serverloadcontrol' of iets in die richting heten.
20 seconden is op zich al vrij coulant, er zijn zat fora waarbij de fc op 30 of 40 seconden staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten