![]() |
||
Citaat:
Zeggen dat alle moslims niet willen integreren en alle Nederlanders als inferieur zien, dat zou een generalisatie zijn. (die link werkte overigens niet omdat spaties de url onderbreken, gebruik gewoon 'copy link location' en edit het ding, dan werkt het ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Nouja, dat stemmingmakerij over islam onverantwoord is. want --> groepen isoleren zich en ontpoppen zich tot kwaad. Daarom moet je de dialoog aangaan met extremistische groeperingen in plaats van deze groepen te negeren. zoiets. ![]() Een soort TBS kliniek creeren in de politiek dus. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
lmd |
![]() |
||
Citaat:
Overigens zie ik niet in hoe politici die de koran lezen het gedrag van ontspoorde Marrokaanse hangjongeren verbeteren, leg dat verband eens uit.. Misschien moet er maar eens iemand aan het debat toevoegen dat het totaal niet gaat over of moslims niet integreren, maar wat voor problemen er bij individuen veel voorkomen en vooral wat andere mensen daaronder te lijden hebben. Betrek het eens niet op jezelf zou ik zeggen, minder lange tenen, behalve bij Nieuw Rechts en in streng gereformeerd Zeeland zijn de echte islamhaters al lang een uitgestorven diersoort, wees blij.
Laatst gewijzigd op 16-04-2006 om 22:01. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voor de duidelijkheid: het gaat niet over tasjesdieven, maar over recrutering in naam van islam, vrouwenbesnijdenis in naam van islam, eerwraak in naam van islam. En ja, of dat nu wel of niet tot de islam behoort, doet er niet toe. Die lui handelen er naar omdat ze zelf menen dat het correct is volgens hun traditie en volgens hun geloof. Als hun geloof het duidelijk zou verbieden (wat het misschien wel doet, maar dat niet duidelijk gemaakt wordt - althans niet duidelijk genoeg), dan lieten ze het wel. Laatst gewijzigd op 16-04-2006 om 23:40. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als iets niet duidelijk is en je begrijpt het daardoor niet, zeg het maar. Ben bereid het toe te lichten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als er bijvoorbeeld in islamitische gezinnen problemen voortkomen uit een traditioneel rollenpatroon, dan komt dat wel degelijk uit de islam, aangezien in de koran staat dat de vrouw ondergeschikt is aan de man. (ik zal van tevoren waarschuwen dat een totaal verdraaide versie van dat citaat met het praatje dat de vrouw gelijkwaardig is, ondanks dat ze het slaafje moet spelen niet serieus genomen zal worden)
||
Citaat:
Zoals ik begrepen heb, zijn volgens de islam zowel man als vrouw geschapen uit 1 ziel; maar hebben ze beiden verschillende rollen. De één de geld in het laatje brengende en gezinbeschermende, de andere de huishoudelijke en opvoedende taken van het kroost. De ene taak is niet minder waard dan de ander en niet ondergeschikt aan de ander. Dat je door deze definitieve taakinvulling weerhouden wordt om een eigen keuze te maken (man wilt de opvoeding en huishouden doen, vrouw wilt werken en het gezin beschermen), is wat anders. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hell, zelfs als je kijkt naar de interpretatie van juridische artikelen, juridisch-wetenschappelijke literatuur en dergelijke zijn de verschillen enorm. Het houdt niet op als de Hoge Raad een arrest wijst, want de literatuur verschilt dan ook vaak weer van mening over de betekenis van dat arrest. Waarom zou het bij een geloofsboek, dat bol staat van het oubollige en wollige taakgebruik, geschreven door lieden in een andere tijd, andere plaats, andere denkwijzen, ander begrippenapparaat et cetera, dan ineens wél simpelweg een kwestie zijn van 'lezen en dan komt het allemaal wel goed'? Dat kan een weldenkend mens natuurlijk niet menen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Dit is dus precies het complex dat ik eerder bekritiseerde, kritiek gewoon totaal in de wind slaan op basis van... tja, hoe moet ik het noemen? Een superioriteitscomplex? Ik denk het wel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
T_ID ->
Citaat:
Citaat:
Om maar een voorbeeld aan te halen, dhr Verhagen van het CDA, claimde een tijdje terug in ons wetboek vast te willen stellen dat de Shari'a hier nooit en te nimmer zou mogen gelden. Hiermee kweekt hij enigzins de indruk dat de moslimgemeenschap in Nederland op het punt staat de Shari'a in te voeren. (Moslims hebben zich tot op de dag van vandaag niet eens in een politieke partij verenigd, laat staan dat ze ooit de meerderheid zullen halen om ooit in het Kabinet te kunnen zitten en dan hebben we het nog niet eens over het feit dat vele moslims een Shari'a in Nederland niet eens zien zitten) Het zou Verhagen bijv. sieren, alvorens zich uit te spreken over de Shari'a, zich erin te verdiepen ipv gedurfde, niet kloppende uitspraken te doen, daar sowieso in een 'Shari'a staat' niet-moslims niets te vrezen zouden moeten hebben omdat de Shari'a enkel geldt voor moslims. Maar goed, ik kan het erg vaak roepen, maar veel schiet ik er hier niet mee op. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Je geeft er zelfs een extra staaltje van weg door te roepen dat in de sharia zou staan dat niet-moslims er niets van te vrezen hebben. Dit terwijl iedereen weet dat in Soedan, Saoudi-Arabië, Iran en Nigeria, nochthans shariastaten die de sharia exact toepassen, mensen die niet onder de sharia wensen berecht te worden wel gewoon onder de sharia (dodelijk) gestraft worden. Rooskleurige voorstelling van de theorie tegenover harde praktijk dus. Ondanks dat ik het niet eens ben met de mensen die doen alsof we allemaal Wilders moeten stemmen omdat anders 'de moslims Nederland overnemen' heb ik net zo weinig op met het andere uiterste.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
De islam is vrouwonvriendelijk. Dat is met geen enkele smoes over "niet gelijk maar heus wel gelijkwaardig" weg te moffelen. Zolang de getuigenis van een vrouw in een gerechtelijke procedure maar half zo zwaar weegt als die van een man, is er sprake van minderwaardigheid. Zolang een man het recht heeft om zijn vrouw te slaan, zelfs al is het aan regels gebonden en een ultimum remedium, is de islam vrouwonvriendelijk. Slaan mag namelijk niet, punt uit. Zolang een vrouw geacht wordt een man als hoeder boven zich te hebben staan omdat Allah hem daarvoor heeft aangesteld omdat zij zichzelf niet onder controle zou kunnen houden vanwege haar zwakke en wispelturige temperament, kan ik geen gelijkwaardigheid ontdekken in die godsdienst. |
![]() |
||
Citaat:
Ik had het over het rollenpatroon dat vaak wordt aangehaald als zijnde vrouwonvriendelijk, maar zo zie ik dat dus niet. Maar dat heb ik hierboven al uitgelegd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik adviseer iedereen eerst dit lezen voordat er beweringen worden geuit: Klik Leuk dat juno's beweringen met 1 artikeltje onderuit worden gehaald. ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 20-04-2006 om 11:31. |
![]() |
||
Citaat:
Juno praat echter vanuit de praktijk. In Nigeria is het bijvoorbeeld wel degelijk zo dat getuigenissen van vrouwen minderwaardig zijn. Er was een verkrachtingszaak met drie vrouwelijke getuigen, de dader ging vrijuit, het slachtoffer is gestenigd wegens overspel. De getuigenis van twee mannen is namelijk nodig voor een veroordeling van de dader (en het van de dood redden van het slachtoffer!) en drie vrouwen tellen dan niet mee. Hun getuigenissen tellen maar half, dus kwam het op 1,5 getuigenis uit, waardoor er vrijspraak kwam. Amnesty International berichtte er uitvoerig over. Om eerlijk te zijn interesseerd het me dan niet meer wat iemand die een roze bril op zet uit een bepaald vaag korancitaat kan halen. Feit is gewoon dat gelijkberechting en de sharia nog nooit door een deur hebben gepast en dat met de huidige mentaliteit, waar Firdaus en zelfs jij voorbeelden van gaven, dat ook nooit zal gebeuren. Bovendien is het zo dat er contradicties over bestaan. Met de bijbel is het ook zo dat in de tien geboden staat dat je niet mag doden, maar dat andere verzen oproepen mensen te doden. Hetzelfde dus voor de koran. In een vers kan iets anders staan dan in een ander vers. Overigens waren de citaten in jouw artikel zo verschrikkelijk vaag dat ik ze niet ter zake vind doen.. Ze schrijven bijvoorbeeld: "Maar wie - hetzij man of vrouw - deugdelijke daden doet als gelovige, zij zullen de tuin binnengaan en jullie wordt nog niet zoveel als de holte in een dadelpit onrecht aangedaan." (Koran 4:124) WTF staat daar uberhaupt? En dat moet dan een argument vormen voor gelijkberechting? Kom nou.. Dit is argumenteren, geen luchtfietsen. Lees anders in plaats van fictieve nonsens eens een zaak uit de praktijk: http://www.amnesty.nl/artikelen/NK-ART0415.shtml "De sharia is het geheel aan traditionele normen, waarden en leefregels zoals die gelden in de Islam." Tel daar bovendien ongelijke bewijsvoering, gebrek aan gelijkberechting en een totaal ontbreken van beroepsmogelijkheden aan op en de slotsom van ieder weldenkend mens moet zijn dat de sharia verouderd en onrechtvaardig is.
Laatst gewijzigd op 20-04-2006 om 12:07. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nu hoop ik enkel dat je met begrijpen niet het afro-amerikaanse-VS model van 'Je hoort me wel maar je hóórt me niet' bedoelt, maar dat zal vast niet. Binnenkort zal ik weloverwogen en gefundeerde reacties kunnen plaatsen op dit subforum. Ik verheug me er op.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Affijn. Ik denk dat de Sharia wetgeving in o.a. Nigeria gebaseerd wordt op het volgende uit de hadith: (Al-Hadis, Vol. 3, p. 137) Abu Sayeed al-Khodri reported that Mohammed was talking to a group of women when he said, "... I see the majority of you will go to Hell." The women asked why, to which Mohammed responded, "You often curse and are ungrateful to your companions." He then told them they had a basic defect in their nature, to which they responded, "How?" Mohammed answered, "Is not the attestation (knowledge and witness) of a women only worth half of a man's? And that is on account of her short intelligence." |
![]() |
|
|