Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2006, 13:45
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-06-2006 @ 11:08 :
Nee, geen idee eigenlijk

Waarom zat je nu geen boeg dan?
5de van de 15, met alle Asoposploegen achter ons. Sprintjes gingen technisch kut, maar de 1500 liep letterlijk goed. Wat heeft jouw ploegje gedaan GMB?

@ ecrivaine: Hoe is het bij jou verlopen?

En waarom zijn er al-tijd problemen met het OV tijdens wedstrijden? De PEiK, PEiL, zaterdag en ook aankomende zaterdag op de composlot.
Oud 12-06-2006, 15:38
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
fractuur schreef op 12-06-2006 @ 14:45 :
@ ecrivaine: Hoe is het bij jou verlopen?
4x+ 2e plaats
1x 2e plaats

Steeds net naast de winst... maar mijn coach was erg tevreden over mijn skiff-tijd, dus ik ben gevraagd om eens een 'echte' wedstrijd te starten. De NSRF waarschijnlijk

Haha, ik wou dat ik ook in dat studentenroeien zat
Oud 12-06-2006, 16:48
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 12-06-2006 @ 16:38 :
4x+ 2e plaats
1x 2e plaats

Steeds net naast de winst... maar mijn coach was erg tevreden over mijn skiff-tijd, dus ik ben gevraagd om eens een 'echte' wedstrijd te starten. De NSRF waarschijnlijk

Haha, ik wou dat ik ook in dat studentenroeien zat

Je bent idd een beetje wannabe aan het worden Misschien dat ik me opgeef voor de selectie voor de talentenacht.. Dan verschijn ik daar ook aan de start. Alleen weet ik nog niet of ik die tijd heb (lees: welke tentamens ik ga maken).
Oud 12-06-2006, 17:55
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
fractuur schreef op 12-06-2006 @ 17:48 :

Je bent idd een beetje wannabe aan het worden Misschien dat ik me opgeef voor de selectie voor de talentenacht.. Dan verschijn ik daar ook aan de start. Alleen weet ik nog niet of ik die tijd heb (lees: welke tentamens ik ga maken).
Wannabe?!?!?!?!11!1! me, never!
Ik hou gewoon van roeien.

Wel starten he
Oud 12-06-2006, 21:08
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
fractuur schreef op 12-06-2006 @ 14:45 :
5de van de 15, met alle Asoposploegen achter ons. Sprintjes gingen technisch kut, maar de 1500 liep letterlijk goed. Wat heeft jouw ploegje gedaan GMB?
Ja, bout, HErv4+ is toch een beetje te hoog gegrepen voor ons ploegje
Oud 13-06-2006, 18:03
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-06-2006 @ 22:08 :
Ja, bout, HErv4+ is toch een beetje te hoog gegrepen voor ons ploegje
Zijn ze achter alle Orcaploegen geeindigd? Dan hebben ze het behoorlijk slecht gedaan ja.

O, en ik zat toen geen boeg omdat dat meisje normaal altijd boeg zit. Ik train 3x per week, zij 2x, maar we zitten op een of andere manier niet vaak samen in de boot (zij sturen of ik sturen of zij niet aanwezig) en toch is zij voor iedereen nog steeds de boeg. Benieuwd hoe het vanavond loopt.
Oud 18-06-2006, 19:05
fractuur
fractuur is offline
De start van een Gyas C4 op de Orcaslot/NSCF, moet je even bekijken.

jammere start

Bron: NLroei
Oud 18-06-2006, 23:20
Gimme more beer
Hahahaha, die kon d'r hand niet meer opsteken, jammer dan

Ik heb zoiets eerder wel eens gezien, alleen toen viel het roertje weer los en kon er zonder al te veel moeite overgestart worden. Stuurtjes worden altijd gezegd dat het touw strak moet staan, omdat dat in je voordeel is, maar ook omdat je dan een klein terugslagje van het touw naar boven hebt en hij dus niet achter je stuurtouwen kan blijven hangen.

Wel prachtig dat dit op video staat
Oud 18-06-2006, 23:29
Gimme more beer
Citaat:
fractuur schreef op 13-06-2006 @ 19:03 :
Zijn ze achter alle Orcaploegen geeindigd? Dan hebben ze het behoorlijk slecht gedaan ja.
Ja, ik moet er wel bij zeggen dat één van de gasten z'n blad kapot had getrokken bij het oproeien en daar ook daadwerkelijk een stuk afbrak tijdens de eerste sessie. Het veld HErv4+ is gewoon te hoog gegrepen en dat is ook logisch. Ze zaten in een heuse zwaargewicht C4+, terwijl alle anderen gewoon in lichte boten roeiden. Daarnaast heeft mijn ploegje een jaar ervaring en de rest van het veld waarschijnlijk wel een jaar of twee.

Hadden ze HOnervC4+ kunnen starten, dan waren ze volgens mij nog tweede geworden ook. Een eindtijd op 2:00 strak is nog niet zo slecht. Zeker gezien de materiaalpech.
Oud 19-06-2006, 07:36
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 19-06-2006 @ 00:29 :
Ja, ik moet er wel bij zeggen dat één van de gasten z'n blad kapot had getrokken bij het oproeien en daar ook daadwerkelijk een stuk afbrak tijdens de eerste sessie. Het veld HErv4+ is gewoon te hoog gegrepen en dat is ook logisch. Ze zaten in een heuse zwaargewicht C4+, terwijl alle anderen gewoon in lichte boten roeiden. Daarnaast heeft mijn ploegje een jaar ervaring en de rest van het veld waarschijnlijk wel een jaar of twee.

Hadden ze HOnervC4+ kunnen starten, dan waren ze volgens mij nog tweede geworden ook. Een eindtijd op 2:00 strak is nog niet zo slecht. Zeker gezien de materiaalpech.
Dus dát was de Laga C4+. Waarom in godsnaam? Ik wil z snel mogelijk uit dat ding.

De ploeg die de Vlietbokaal bij de mannen heeft veroverd, heeft trouwens ook maar één jaar ervaring. Erg knap van ze, want het veld was nogal zwaar.
Oud 19-06-2006, 10:08
Gimme more beer
Citaat:
fractuur schreef op 19-06-2006 @ 08:36 :
Dus dát was de Laga C4+. Waarom in godsnaam? Ik wil z snel mogelijk uit dat ding.
De bedoeling was om in een gladde te starten, maar omdat ons ploegje dus uit eerstejaars bestaat hebben we weinig ervaring in een gladde vier. Daarom wilden ze alsnog bijgeschreven worden bij de tijden van HOnervC4+. Dat is dus niet gebeurd.

Lekker geregeld, weer, maar goed. Beter dat dan niet starten

De Ballast is dan ook nog eens dé baalboot. Als er ergens materiaalpech is, is het bijna altijd de Ballast.
Oud 27-06-2006, 08:25
ironflower
ironflower is offline
@factuur Zit je in de talenten8, of heb je je niet meer opgegeven??

En gaan er nog mensen naar de Argo Sprint as vrijdag??
Oud 30-06-2006, 13:01
skip
skip is offline
Hier nog een studentenroeier, roeister eigenlijk !

Roei bij Asopos de Vliet, momenteel nog eerstejaars. Heb niet zoveel wedstrijden gestart, kreeg namelijk last van mijn rug, dus het hele OOCUZ toernooi heb ik al niet gestart. Heb wel mijn ploegje bij OOCUZ Opening in Tilburg gestuurd.

Zelf de Gyas-Hunze en de Driekamp gestart. Driekamp in een 2x met als voorbereiding 2x trainen en we zijn nog niet eens laatste geworden!!! Had alleen wel een enorme snoek op de 1500 (best wel in het begin) waardoor we compleet stil lagen en de B4-en op ons af zagen komen! Konden ze uiteindelijk wel allemaal voorblijven.

Momenteel ben ik druk bezig met skiffen en 2x-en, want ik wil afskiffen, dan kan ik tenminste wat makkelijker gaan roeien (heb namelijk met boordroeien nog steeds last van mijn rug en met scullen niet).

Die Laga-C4+ in het Herv4+, ik weet over welke het gaat....heb nog met ze staan praten toen ze bij het vlot lagen te wachten tot ze konden starten, was al verbaasd namelijk dat ze in een C4+ in het ervaren veld startten....zelf vonden ze het heel logisch.....
zat jij nou in die boot gmb?

Enne, nog over die talenten8...bij sommige verenigingen zetten ze misschien de 2 beste ploegjes bij elkaar....vind ik raar, die hoeven misschien helemaal niet goed te roeien met z'n 8en. bij ons kon je je gewoon inschrijven en bij teveel aanmeldingen werd er een selectie gemaakt onder andere door middel van een ergometertest.....vanavond en zondag weten we wat ze kunnen presteren!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 13:14
Gimme more beer
Citaat:
skip schreef op 30-06-2006 @ 14:01 :
Die Laga-C4+ in het Herv4+, ik weet over welke het gaat....heb nog met ze staan praten toen ze bij het vlot lagen te wachten tot ze konden starten, was al verbaasd namelijk dat ze in een C4+ in het ervaren veld startten....zelf vonden ze het heel logisch.....
zat jij nou in die boot gmb?
In principe was het niet zo raar gedacht, want er zat een jongen op 3 die veel ervarener was en eigenlijk niet in het onervaren veld mee kon doen. Dat ze in een C4 startten, was natuurlijk belachelijk. Het is dus wel mijn ploegje, maar ik was er toen niet bij. Met wie heb je gepraat?
Oud 30-06-2006, 20:29
skip
skip is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-06-2006 @ 14:14 :
In principe was het niet zo raar gedacht, want er zat een jongen op 3 die veel ervarener was en eigenlijk niet in het onervaren veld mee kon doen. Dat ze in een C4 startten, was natuurlijk belachelijk. Het is dus wel mijn ploegje, maar ik was er toen niet bij. Met wie heb je gepraat?
Ik heb met de hele ploeg gepraat, eerst toen ze de boot in de handen hadden op het botenterrein en ze eerst te palen bij het vlot moesten leggen (uh, ze snapten alleen niet wat ik bedoelde met palen....pas toen ik riemen zei ging er wat dagen....wordt de term 'palen' of 'roeipalen' niet gebruikt bij Laga?) en daarna moesten ze een hele tijd wachten voor de start omdat er toch willens en wetens wat motorbootjes over de DW wilden! en toen zat ik lekker op het vlot met mijn voeten in het water af te koelen en toen heb ik met hen gepraat en ook nog met roeiers uit een ander bootje van andere vereniging...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 23:14
Pluis
Pluis is offline
zondag @ nsrf ben ik weer aan de beurt
In de M18 8+ in combinatie met jason. dat wordt lachen (gezien het feit dat ik in totaal zo'n 5 keer in een 8 heb geroeid, verspreid over 3 jaar)
Oud 01-07-2006, 15:37
Gimme more beer
Ze weten wel wat palen zijn

Alleen die jongen met die hele blonde haren is niet zo heel erg bedreven in het roeien en de termen eromheen.
Oud 01-07-2006, 16:50
skip
skip is offline
Ik zou je niet durven zeggen of die jongen blond was of niet!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 18:01
fractuur
fractuur is offline
Ik moet zeggen dat op Orca de term 'riemen' gangbaarder is dan de term 'palen'. Vreemd..

Vandaag geholpen op de Wedstrijdslot. Fuckin veel gedaan, maar wel leuk. En vanavond uittraining.
Oud 21-07-2006, 13:23
skip
skip is offline
Hoe is het met alle roeiers hier????? Iedereen op vakantie of wordt er ook nog wel wat geroeid?

Zelf roei ik best wel veel. Liefst minimaal 3x per week! Vorige week was het 5x in één week! ! Ik roei dan in de skiff, omdat ik eigenlijk zo snel mogelijk af wil skiffen!

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 13:25
Gimme more beer
Met mij is het goed, al zit ik al een tijdje niet meer in de boot. Dinsdag is wel een deel van mijn ploegje naar Nijmegen gekomen om te zomerfeesten. De randvoorwaarden zijn natuurlijk ook belangrijk
Oud 21-07-2006, 20:14
name.no
name.no is offline
Hey, ik zie dat hier eigenlijk alleen maar ervaren roeiers zijn, maar ik zou ook best willen gaan roeien (iig proberen ) Kun je daar nog mee beginnen op 18-jarige leeftijd? En weet iemand of je in de buurt van Sittard ook iets van een (studenten)roeivereniging is?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 20:24
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
skip schreef op 21-07-2006 @ 14:23 :
Hoe is het met alle roeiers hier????? Iedereen op vakantie of wordt er ook nog wel wat geroeid?

Zelf roei ik best wel veel. Liefst minimaal 3x per week! Vorige week was het 5x in één week! ! Ik roei dan in de skiff, omdat ik eigenlijk zo snel mogelijk af wil skiffen!

~SKIP~
Ik heb het hele jaar 3 a 4x per week geroeid, maar dat is met alle vakantiegangers gewoon niet vol te houden. Ik probeer wat te skiffen (tenminste 1x per week), maar dat is best lastig omdat iedereen dat wil.. Ik heb me maar weer op een oude liefde gevestigd, het skaten. En op een nieuwe redelijk noodzakelijke liefde maar voorzien van airco: fitness.

@ name.no: In Maastricht zit Saurus, een studentenroeivereniging. De meeste grote(re) plaatsen hebben wel een roeivereniging, dus misschien moet je even zoeken in de plaatselijke gemeentegids. Op internet kan ik niets vinden.. Maar probeer het! Studeer je misschien in Maastricht? Of ga je naar een andere studentenstad? Studentenroeien is altijd één van de grotere takken van sport, maar zoals ik al zei hebben de meeste steden ook burgerverenigingen.
Oud 22-07-2006, 11:58
Gimme more beer
Citaat:
name.no schreef op 21-07-2006 @ 21:14 :
Hey, ik zie dat hier eigenlijk alleen maar ervaren roeiers zijn, maar ik zou ook best willen gaan roeien (iig proberen ) Kun je daar nog mee beginnen op 18-jarige leeftijd? En weet iemand of je in de buurt van Sittard ook iets van een (studenten)roeivereniging is?
Veel roeiers beginnen als studentenroeiers. Sterker nog, het is één van de weinige sporten die ik ken waar je, als je op je 18e begonnen bent, nog steeds kans maakt op een nationale selectie

In Sittard zit echter geen (studenten)roeivereniging, voor zover ik weet.
Oud 22-07-2006, 20:37
name.no
name.no is offline
Citaat:
fractuur schreef op 21-07-2006 @ 21:24 :
@ name.no: In Maastricht zit Saurus, een studentenroeivereniging. De meeste grote(re) plaatsen hebben wel een roeivereniging, dus misschien moet je even zoeken in de plaatselijke gemeentegids. Op internet kan ik niets vinden.. Maar probeer het! Studeer je misschien in Maastricht? Of ga je naar een andere studentenstad? Studentenroeien is altijd één van de grotere takken van sport, maar zoals ik al zei hebben de meeste steden ook burgerverenigingen.
Dan zal ik es zoeken, ik begin komend jaar in Sittard, maar dat is nu niet echt een studentenstad

Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-07-2006 @ 12:58 :
Veel roeiers beginnen als studentenroeiers. Sterker nog, het is één van de weinige sporten die ik ken waar je, als je op je 18e begonnen bent, nog steeds kans maakt op een nationale selectie

In Sittard zit echter geen (studenten)roeivereniging, voor zover ik weet.
Ik heb er idd ook al geen kunnen vinden, helaas. Maarja bedankt voor de reacties iig
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 10:21
Koetjeboo
Koetjeboo is offline
Ik doe aan vletroeien (in reddingsbrigade verband)
dit jaar moet ik helaas opzeggen vanwege een peesontsteking in m'n arm.
daarnaast ben ik altijd (als bewaker) aanwezig bij de varsity en de holland beker
Oud 21-08-2006, 18:32
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Koetjeboo schreef op 21-08-2006 @ 11:21 :
Ik doe aan vletroeien (in reddingsbrigade verband)
dit jaar moet ik helaas opzeggen vanwege een peesontsteking in m'n arm.
daarnaast ben ik altijd (als bewaker) aanwezig bij de varsity en de holland beker
Hoe vaak train(de ) je?

Verder: ik zit met een probleempje. Ik heb er nu een jaar bij Orca opzitten, maar ik ga in Amsterdam studeren komend jaar. Nu zou ik het liefst zo snel mogelijk verdwijnen uit de C4+ en ook direct de B4+ skippen (heb ik met mijn ploeg enkele weken in geroeid en dat ging goed). Geen gezeur meer met zware boten sjouwen, gewoon een licht exemplaartje. Nu vraag ik me af of ik beter bij Orca kan blijven en met mijn ploeg glad kan gaan roeien, of dat ik toch maar aan Okeanos danwel Skoll moet vragen of ik daar in glad kan roeien. Het zal vast betekenen dat ik moet selecteren, en daar heb ik dan weer geen tijd voor.
Oud 21-08-2006, 20:14
Koetjeboo
Koetjeboo is offline
maar 1x in de week soms 2x. vletroeien is geen topsport. althans, de competitie is vrij klein doordat het binnen brigades blijft (er zijn intotaal maar 4 dames teams). en de rivaliteit is véél minder dan het studentenroeien.
toch baal ik als een stekker. dit jaar kon ik ALLE wedstrijden (wat zeldzaam is ivm m'n zaterdagbaan) heb ik dit gezeur
Oud 28-08-2006, 13:59
fractuur
fractuur is offline
Heb me net digitaal ingeschreven bij Skoll! Ik heb niet heel veel zin in de introperiode, maar ik hoop dat ik daarna gewoon glad kan gaan roeien, op het mooiste water dat ik tot nu toe heb gezien!
Oud 15-09-2006, 15:48
ironflower
ironflower is offline
Dit jaar zit ik in de organisatie van de Afroeicie (introductiecommissie van Argo), we hebben ruim 150 afroeiers en komen er nog steeds bij

Echt leuk ook om een ploegje te coachen die nog nooit in de boot hebben gezeten en ze alles te leren!

Zelf ook flink aan het trainen voor oa de najaarswedstrijden. Mijn nieuwe ploegje loopt lekker, met 1 2de jaars, 2 3de jaars en een 3de jaars van Gyas.
Hopelijk komt er na de najaarsperiode een clubacht!

@ Fractuur
Ben je in een ervaren ploegje gezet of bij afroeiers?
En mag je in glad??
Oud 23-09-2006, 15:34
skip
skip is offline
Fractuur, waarom ben jij overgestapt?

Blijft iedereen hier trouwens boordroeien? Ik ga alleen nog maar scullen. Mijn rug doet pijn met boordroeien en dat heb ik er niet voor over. 22 oktober eerste wedstrijd, de Goudse Mijl en ik start die in het mix2x- veld !!! mijn conditie is al beter dan bij de Driekamp, ondertussen de hele zomer geskifft........ik heb er zin in!!!!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 17:12
ecrivaine
ecrivaine is offline
Wie starten hier eigenlijk allemaal de Tromp Boat Race?
21 oktober als ik me niet vergis
Oud 25-09-2006, 09:08
Gimme more beer
Dan ben ik op vakantie.

Ik heb ook (nog) geen ploegje
Oud 20-10-2006, 19:22
ecrivaine
ecrivaine is offline
Het leek me tijd om dit topic wat nieuw leven in te blazen

Welke wedstrijden staan er bij jullie op de agenda? En, om maar positief te blijven, hoeveel blikken denken jullie dit seizoen te trekken?
Voor mij morgen de Tromp. Mijn eerste langeafstandswedstrijd en sowieso pas mijn 2e (officiële) wedstrijd. Dus heel benieuwd of ik het een beetje bij kan houden, 5250m lang...

How about you?
Oud 21-10-2006, 17:05
ironflower
ironflower is offline
Ik ga volgende week zondag de Vitri starten in een gladde 4
Alleen hebben we nog een roeier te kort, dus ben benieuwd!
Oud 21-10-2006, 20:30
Pluis
Pluis is offline
Jeeej, vandaag de biggetjesbokaal gewonnen (beste in t eerstejaarsklassement) bij de Knorrensteijnregatta bij euros. Ik viel in in een eurosploegje (heb onder amycus, waar ik ook nog lid van ben, geroeid).

Binnenkort moet ik de Asopos starten met m'n LANS ploegje.
Oud 22-10-2006, 22:53
Gimme more beer
Ik zou de Vitri starten in een B4, maar moest helaas afzeggen door een andere verplichting
Oud 23-10-2006, 12:43
skip
skip is offline
gister laatste geworden in het mix2x-veld op de goudse mijl. jammer, maar helaas!! verder was het wel een heel geslaagde wedstrijd, asopos heeft 3 blikken mee naar huis kunnen nemen!!

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 07:24
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
Pluis schreef op 21-10-2006 @ 21:30 :
Jeeej, vandaag de biggetjesbokaal gewonnen (beste in t eerstejaarsklassement) bij de Knorrensteijnregatta bij euros. Ik viel in in een eurosploegje (heb onder amycus, waar ik ook nog lid van ben, geroeid).

Binnenkort moet ik de Asopos starten met m'n LANS ploegje.
Haha leuk!!
Die heb ik vorig jaar ook geroeid, wij wisten niet dat we gemixt in de boot moesten of tenminste er waren geen mannelijke Argonauten mee. Dus toen zijn er 2 zware ballen van Euros voor ons geregeld. Was wel een leuke wedstrijd zo met keerboei, alleen jammer dat er bijna alleen maar Eurosploegen waren.
Oud 05-11-2006, 14:12
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik heb gisteren de laatste wedstrijd van het seizoen geroeid, van Muiden naar Pampus en weer terug. Was erg leuk en gezellig! Wel zwaar en heb nu best wel veel spierpijn. Maar ach.. haha!

Ik doe aan sloeproeien btw
Oud 06-11-2006, 14:01
Pluis
Pluis is offline
Zaterdag 2e geworden in t DB8+ veld met de Asopos. Geen blik, en de winnaars van de 2e heat hadden dus wel blik, en die waren 2 seconden langzamer dan wij. dat voelde vrij lullig. Maarja, that's life. We waren wel allemaal heel trots, en de coaches waren ook enthousiast.

Op naar de ergometerwedstrijden...
Oud 08-11-2006, 14:52
xliselottex
xliselottex is offline
Ik roei sinds dit jaar bij Saurus, heb op de ViTri helaas alleen de eerste heat mee kunnen doen omdat ik weg moest, maar ben nu volop bezig met de selectietraining..
Roeien is gaaf!
Reageren

Regels voor berichten