Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2006, 16:30
fractuur
fractuur is offline
Wie roeien hier? Waar? En start hier nog iemand de Skollcup (of heeft hem gestart en kan mij even updaten)?

En hoe fanatiek zijn jullie?
Oud 15-04-2006, 18:04
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik roei bij Laga. Ik ben geen lid van het Corps en doe eigenlijk niet echt veel mee aan activiteiten. Ook heb ik tot nu toe slechts één wedstrijd gestart. Ik doe het echt alleen maar omdat ik roeien echt leuk vind. Dat gedoe eromheen staat me niet zo aan en in de weekenden ben ik meestal al druk met andere dingen.

Ik roeide al toen ik 11 was, maar ben op m'n 16e gestopt. In die tijd heb ik wél heel erg veel gewonnen. Ik zat in een dubbeltwee met een andere jongen en dat liep gewoon fantastisch. Maar toen ik 16 werd kwamen andere interesses om de hoek kijken en ben ik gestopt met roeien. Nu ben ik sinds oktober weer bezig. Ik ga vanaf donderdag ook een eigen team coachen.
Oud 15-04-2006, 21:01
ironflower
ironflower is offline
op www.skoll.nl staat nu de uitslag!
Oud 15-04-2006, 22:56
fractuur
fractuur is offline
@gmb: in wat voor ploeg zit je dan nu? Fantatiek, ge je nog op voor een bokaal ofzo? En is het nou waar dat jeugdroeiers een voorliefde hebben voor scullen?

En de uitslagen heb ik inmiddels gevonden idd.. Roei zelf bij Orca, en daar is het niet zo bijster goed mee gegaan..
Oud 16-04-2006, 11:52
ecrivaine
ecrivaine is offline
Ja, nog een roeier hier . Geen student nog; ik roei bij de ZRZV. Ik heb nu ruim twee jaar regiocompetitie gedaan en meestal succesvol. Heel misschien volgend jaar 'de echte' wedstrijden starten, maar ik moet nog zien of dat gaat lukken in mijn examenjaar.
Citaat:
En is het nou waar dat jeugdroeiers een voorliefde hebben voor scullen?
Dat wisselt volgens mij erg per vereniging. Bij ons scullen eigenlijk bijna alle junioren. Naar wat ik altijd begrepen heb, is fanatiek boordroeien niet goed voor je rug als je nog in de groei bent. Geen idee of het waar is. Ik ga eigenlijk alleen op trainingskampen als een NJTK in een 8 om te boordroeien.
Oud 16-04-2006, 12:58
Gimme more beer
Citaat:
fractuur schreef op 15-04-2006 @ 23:56 :
@gmb: in wat voor ploeg zit je dan nu? Fantatiek, ge je nog op voor een bokaal ofzo?
Het is compo-roeien, wat we doen, dus in principe kun je meedoen voor het klassement, maar dat doen we eigenlijk niet echt. We roeien ook te weinig, vind ik. Maar ik spring nog wel eens op de ergo en ben dus ook gaan hardlopen.

Citaat:
En is het nou waar dat jeugdroeiers een voorliefde hebben voor scullen?
Nou ja, niet zo zeer een "voorliefde", als jeugdroeier moet je scullen. Als je gaat boordroeien zolang je nog in de groei bent heb je best grote kans dat je rug scheef groeit. Overigens vind ik dubbeltwee, om heel eerlijk te zijn, ook veel leuker dan boordroeien met vier man. Je hebt een supersnelle, superlichte boot en je bent helemaal vrij, geen gezeik met een stuurman, alleen een coach die af en toe even meeroeit om de techniek bij te schaven.
Oud 16-04-2006, 16:57
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik doe aan sloeproeien en dat is wel gezellig met allemaal meiden in de boot.

Maar het lijkt me ook wel leuk om in die kleine bootjes te roeien.. maarja.. later misschien..
Oud 17-04-2006, 19:55
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 16-04-2006 @ 17:57 :
Ik doe aan sloeproeien en dat is wel gezellig met allemaal meiden in de boot.

Maar het lijkt me ook wel leuk om in die kleine bootjes te roeien.. maarja.. later misschien..
Sloepen zie ik idd nog wel een langskomen op het Merwedekanaal.. Heb je enkele weken geleden ook meegedaan aan de wedstrijd van de HU, of was dat alleen voor senioren?

Ik ben trouwens eerstejaars compo bij Orca. Ben nu in het stadium dat ik zo snel mogelijk naar een B of glad wil.. Ik weet het.. natuurlijk moeten we nog veel leren, maar B is gladder, lichter, leuker. Hoe loopt dat traject precies? Of beter: wat is aan te raden?
Oud 18-04-2006, 16:39
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
fractuur schreef op 17-04-2006 @ 20:55 :
Sloepen zie ik idd nog wel een langskomen op het Merwedekanaal.. Heb je enkele weken geleden ook meegedaan aan de wedstrijd van de HU, of was dat alleen voor senioren?

(..)
Nee, daar hebben we niet aan meegedaan. We hebben vandaag net onze eerste training van t seizoen weer gehad! Over een maand gaan we meedoen aan een wedstrijd in Lemmer..
Oud 21-04-2006, 09:45
Pluis
Pluis is offline
Jaaaah, ik heb de skoll cup gestart
Alleen de zaterdag btw, maar toch.
Ik roei iig bij amycus, volgend jaar waarschijnlijk bij aegir.

Ik zoek nog foto's van de skoll cup, want ik geloof dat nlroei de skoll cup een beetje heeft geboycot qua nieuwsberichtjes... Wedstrijd is zeker niet interessant genoeg. Iemand een idee waar ik die ga vinden?

Dit weekend de RR
Oud 21-04-2006, 11:22
Gimme more beer
Citaat:
Pluiske schreef op 21-04-2006 @ 10:45 :
Ik zoek nog foto's van de skoll cup, want ik geloof dat nlroei de skoll cup een beetje heeft geboycot qua nieuwsberichtjes... Wedstrijd is zeker niet interessant genoeg. Iemand een idee waar ik die ga vinden?
Het was een OOCUZ-wedstrijd, dus misschien kun je via die weg iets vinden.
Oud 22-04-2006, 11:27
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-04-2006 @ 12:22 :
Het was een OOCUZ-wedstrijd, dus misschien kun je via die weg iets vinden.
Nopes, die site heeft alleen 6 foto's van vorig jaar. Nouja, morgen de RR dus dan komen er wel andere
Oud 27-04-2006, 14:50
DP17
DP17 is offline
ik roei bij z.s.r boreas in Zwolle
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 16:37
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
DP17 schreef op 27-04-2006 @ 15:50 :
ik roei bij z.s.r boreas in Zwolle
Zwolluh
In hoeverre werken Boreas en de Zwolsche nou eigenlijk samen? Is het een beetje gemengd?
Oud 29-04-2006, 17:52
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
fractuur schreef op 17-04-2006 @ 20:55 :

Ik ben trouwens eerstejaars compo bij Orca. Ben nu in het stadium dat ik zo snel mogelijk naar een B of glad wil.. Ik weet het.. natuurlijk moeten we nog veel leren, maar B is gladder, lichter, leuker. Hoe loopt dat traject precies? Of beter: wat is aan te raden?
Moet je niet gewoon je eerste jaar afmaken als C4 roeier? Tenminste ik weet niet of je mee doet aan de competitie, ik neem aan van wel, dan kan je nu niet zomaar over stappen op glad.

Bij ons (Argo) is het zo dat je in je 1ste jaar gewoon C4 roeit, en dan als 2de jaars competitie roeier je meteen in een gladde 4 gaat. Wij hoeven niet eerst in een B en ook geen test te halen. (Een kennis van me roeit ook bij Orca en zij moeten een test halen voordat ze in glad mogen).

Wat aan te raden is --> de talenten 8
Weet niet of ze bij jullie daar al mee begonnen zijn, maar ik heb het vorig jaar gedaan en het was heel erg leuk. Om een beetje het wedstrijdroeiers gevoel te krijgen en ook zon wedstrijd te starten (Argo Sprint!)

Kan je fotos van de Skollcup niet vinden via de skoll site?

Ik in actie tijdens de Varsity (Argo plek 3)
Spannende finish, maar helaas niet door naar de finale
Oud 03-05-2006, 09:14
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Pluis schreef op 21-04-2006 @ 10:45 :
Jaaaah, ik heb de skoll cup gestart
Alleen de zaterdag btw, maar toch.
Ik roei iig bij amycus, volgend jaar waarschijnlijk bij aegir.

Dit weekend de RR
RR = Randstad Regatta? Ik dacht dat dat wedstrijd-wedstrijden waren?

Misschien moet je voor foto's op sites van andere verenigingen kijken. Geen idee met wie je in de heat zat, maar als dat met Orca was is de kans groot dat je ergens op staat. Skollcup zaterdag

En verder mogen wij praktisch elk moment opgaan voor ons gladexamen, maar het is niet verstandig omdat je toch je seizoen in de C4 moet afmaken. Neemt niet weg dat ik voor de zomer dat diploma wil hebben.

De talentenacht, is dat een soort clubacht?
Oud 03-05-2006, 09:20
Gimme more beer
Citaat:
fractuur schreef op 03-05-2006 @ 10:14 :
De talentenacht, is dat een soort clubacht?
Dat is de acht met de twee beste compo-ploegen voor een laatste wedstrijd.
Oud 03-05-2006, 23:27
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-05-2006 @ 10:20 :
Dat is de acht met de twee beste compo-ploegen voor een laatste wedstrijd.
Wat cool! Heeft iedere vereniging dat of zijn dat er maar een paar?
Oud 04-05-2006, 16:26
Gimme more beer
Citaat:
fractuur schreef op 04-05-2006 @ 00:27 :
Wat cool! Heeft iedere vereniging dat of zijn dat er maar een paar?
Het zal niet overal zo zijn, maar als jullie voor het klassement roeien, dan denk ik het wel.
Oud 11-05-2006, 08:15
alwaysgood
alwaysgood is offline
hoi, ik doe aan wedstrijdroeien bij triton.

Zit nu in de liche 4-met.
Oud 11-05-2006, 11:58
Gimme more beer
Gisteren hebben we de Ringvaart gehad. Was een mooi feestje. Dit weekend de Laga Lustrumwedstrijden, wordt ook érg mooi. Als je kunt, moet je komen
Oud 11-05-2006, 23:18
Alistar
Alistar is offline
Ik roei C4+ bij Pelargos, roeivereniging in Den Haag.
Heb de Skoll Cup gestart, en blik getrokken
Van 't weekend PEiK (Proteus-Eretes in 't Kort) en de PEiL (Proteus-Eretes in 't Lang)
Zaterdag start ik met een vriendin in een C2+ bootje..........in het herenveld want er is geen damesveld
Zondag start ik de 4,5 met mijn ploeg.
Oud 11-05-2006, 23:22
Gimme more beer
En 's avonds naar het Laga Lustrumterrein
Oud 15-05-2006, 19:23
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-05-2006 @ 12:58 :
Gisteren hebben we de Ringvaart gehad. Was een mooi feestje. Dit weekend de Laga Lustrumwedstrijden, wordt ook érg mooi. Als je kunt, moet je komen
Ik zat ook in Delft, maar aan de andere kant van de stad. (en 100 km roeien neigt naar suïcide.. ) Zaterdag heb ik gestuurd bij een H4+ ploeg, en dezelfde ploeg op de 4,5 km. Op zondag zijn ze tweede geworden.

En Alistar, volgens mij heb ik je zien roeien! Ik vroeg me al af wie er zo gek was om in een C2 te starten, die dingen zijn niet vooruit te krijgen. Heb achter de start nog wat gepraat met een andere C2 van Pelargos, kan het dat dat een jongensploeg was? Mijn eigen PEiL ging zwaar bagger trouwens. Mooie dubbelbump gepakt, maar verder zwáár ingezakt vanwege kramp in mijn armen. Tijd om wat aan mn techniek te gaan doen, me dunkt.
Oud 15-05-2006, 19:24
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-05-2006 @ 00:22 :
En 's avonds naar het Laga Lustrumterrein
Mjah.. we waren een te moe. Was het nog een leuk feestje?
Oud 15-05-2006, 21:35
Gimme more beer
Citaat:
fractuur schreef op 15-05-2006 @ 20:23 :
maar verder zwáár ingezakt vanwege kramp in mijn armen. Tijd om wat aan mn techniek te gaan doen, me dunkt.
Of gewoon niet zo trekken aan die paal. Strek je armen maar gewoon, dan benut je je beenkracht tenminste. En dan gewoon het binnen- en buitenarm verhaal.
Oud 15-05-2006, 21:35
Gimme more beer
Citaat:
fractuur schreef op 15-05-2006 @ 20:24 :
Mjah.. we waren een te moe. Was het nog een leuk feestje?
Ja, érg mooi. Wel een beetje koud aan het eind, alleen.
Oud 24-05-2006, 10:25
Gimme more beer
Gisteren waren de slotwedstrijden van de lente-introductie. Allemaal jongens en meisjes die net 5 weken roeien en dan wedstrijden gaan varen, het was echt verschrikkelijk leuk

En het mooiste nieuws is dat het damesploegje dat ik vijf weken heb mogen coachen die wedstrijden ook nog heeft weten te winnen
Oud 26-05-2006, 16:01
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-05-2006 @ 11:25 :
Gisteren waren de slotwedstrijden van de lente-introductie. Allemaal jongens en meisjes die net 5 weken roeien en dan wedstrijden gaan varen, het was echt verschrikkelijk leuk

En het mooiste nieuws is dat het damesploegje dat ik vijf weken heb mogen coachen die wedstrijden ook nog heeft weten te winnen
Dat is leuk!

Nouja, op de composlot worden er wedstrijden in de Onervaren 8+ verroeid, en dat wordt waarschijnlijk ook heel leuk om te zien.

Zondag de OCT, en we krijgen verdomme geen boot vol. En dat alleen maar omdat ik moet gaan blokken van mijn ouders.
Oud 27-05-2006, 11:11
Gimme more beer
Citaat:
fractuur schreef op 26-05-2006 @ 17:01 :
Dat is leuk!

Nouja, op de composlot worden er wedstrijden in de Onervaren 8+ verroeid, en dat wordt waarschijnlijk ook heel leuk om te zien.
Ja, je hebt ook nog de LANS voor de "normale" opvang, een echte aanrader en ik heb op de PeiL/PeiK ook nog een onervaren C4+ veld gezien. Erg leuk. Die boten konden met moeite elkaar ontwijken

Op het composlot roeien daar de beste C4+ ploegjes in, dus dat wordt minder lachen geblazen

Helaas gaat mijn opvangploegje vooralsnog niet door met roeien, dus is deze succescoach misschien meteen coach af

Citaat:
Zondag de OCT, en we krijgen verdomme geen boot vol. En dat alleen maar omdat ik moet gaan blokken van mijn ouders.
Ouders zullen nooit begrijpen dat sport en studie elkaar in evenwicht houden
Oud 31-05-2006, 14:09
Luego
Luego is offline
Wanneer begint bij Pelargos de lente-introductie?
Jullie herenploegje gaat best hard in vergelijking met onze (Proteus-) en Skoll-lente-ploegjes, die in april zijn begonnen.
Ik coach zelf ook een lenteploegje, superleuk om te doen, en sinds de Peil waarbij ze harder gingen dan de helft van het gewone C4-veld hebben ze ook al blik .

Talentenacht-verhaal is idd op de NSRF, en nadat Proteus afgelopen weekend voor de 4e maal op rij de OOCUZ (nog harder dan afgelopen jaar) heeft gewonnen zal dat blik wel weer traditioneel mee naar Delft gaan. Meer bootlengtes verschil dan vorig jaar moet met de 2 beste C4en van nu wel mogelijk zijn....
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 11:04
ecrivaine
ecrivaine is offline
Volgens mij zitten hier alleen maar studentenroeiers ofzo...
Maar toch een vraag: wie roeit er morgen nog meer op het NSRK? (nationaal school roeikampioenschap)
Oud 01-06-2006, 16:32
Gimme more beer
Studentenroeien is nou eenmaal populairder
Oud 02-06-2006, 12:28
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Luego schreef op 31-05-2006 @ 15:09 :
Wanneer begint bij Pelargos de lente-introductie?
Jullie herenploegje gaat best hard in vergelijking met onze (Proteus-) en Skoll-lente-ploegjes, die in april zijn begonnen.
Ik coach zelf ook een lenteploegje, superleuk om te doen, en sinds de Peil waarbij ze harder gingen dan de helft van het gewone C4-veld hebben ze ook al blik .

Talentenacht-verhaal is idd op de NSRF, en nadat Proteus afgelopen weekend voor de 4e maal op rij de OOCUZ (nog harder dan afgelopen jaar) heeft gewonnen zal dat blik wel weer traditioneel mee naar Delft gaan. Meer bootlengtes verschil dan vorig jaar moet met de 2 beste C4en van nu wel mogelijk zijn....
De lente-introductie op Orca is ook alweer een tijd bezig, maar die roeien nog geen wedstrijden. Ik denk dat ze pas starten op de composlot..

Bij de jongens misschien, maar de meiden op Orca (C4-en) gaan ook goed. Tweede achter Nereus op de OOCUZ en een andere ploeg blik op het OCT. De jongensploegen op Orca zijn daarentegen echt een beetje jammer.

GMB, ben je op de Asopos 3kamp volgende week?
Oud 02-06-2006, 21:10
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-06-2006 @ 17:32 :
Studentenroeien is nou eenmaal populairder
Ja, ik geloof het ook. Nog één jaar voor mij...

NSRK was nog slechter geregeld dan ooit. Te weinig boten, geen communicatie, alle heats lopen door elkaar. Een indicatie: na je kapot te hebben geroeid, krijg je te horen: 'de tijden zijn niet geklokt, ga maar terug naar de start'.

amateurs
Oud 02-06-2006, 23:00
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 02-06-2006 @ 22:10 :
Ja, ik geloof het ook. Nog één jaar voor mij...

NSRK was nog slechter geregeld dan ooit. Te weinig boten, geen communicatie, alle heats lopen door elkaar. Een indicatie: na je kapot te hebben geroeid, krijg je te horen: 'de tijden zijn niet geklokt, ga maar terug naar de start'.

amateurs

Waar ga je volgend jaar roeien?
Oud 03-06-2006, 11:19
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
fractuur schreef op 03-06-2006 @ 00:00 :

Waar ga je volgend jaar roeien?
Weet ik nog niet. Zal er vanaf hangen waar ik ga studeren en dat is nog niet helemaal duidelijk.
Maar ik heb dan ook nog een jaar .
Oud 03-06-2006, 12:53
Gimme more beer
Citaat:
fractuur schreef op 02-06-2006 @ 13:28 :
GMB, ben je op de Asopos 3kamp volgende week?
Mijn ploegje is er wel, maar ik heb dan een optreden, dus ik kan weer eens niet
Oud 03-06-2006, 22:32
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-06-2006 @ 13:53 :
Mijn ploegje is er wel, maar ik heb dan een optreden, dus ik kan weer eens niet
's Middags een optreden? Je hebt de ochtendblokken natuurlijk ook nog.
Oud 04-06-2006, 12:44
Gimme more beer
Citaat:
fractuur schreef op 03-06-2006 @ 23:32 :
's Middags een optreden? Je hebt de ochtendblokken natuurlijk ook nog.
Nee, maar we moeten nog even wat nieuwe nummers erinrammen, 's middags

De week erop ben ik er ook al niet
Oud 04-06-2006, 15:03
DP17
DP17 is offline
Studentenroeien is gewoon mooi!!

Vorige week in de NORB competitie taart gehaald en volgende week mogelijk kwalificatie voor de NARF
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 17:18
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-06-2006 @ 13:44 :
Nee, maar we moeten nog even wat nieuwe nummers erinrammen, 's middags

De week erop ben ik er ook al niet
Mis je Orca's composlot?

@DP17: Welke wedstrijden zijn dat?
Oud 04-06-2006, 17:46
Gimme more beer
Citaat:
fractuur schreef op 04-06-2006 @ 18:18 :
Mis je Orca's composlot?
Zoals ik al zei, ik ben een model-compo
Oud 07-06-2006, 10:39
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-06-2006 @ 18:46 :
Zoals ik al zei, ik ben een model-compo
Wat nou? Iemand anders die de Orca slot wel start? Of de Asopos, of?

@GMB: ken jij de ploeg van Laga die de DC4+ start zaterdag?
Oud 07-06-2006, 10:46
Gimme more beer
Citaat:
fractuur schreef op 07-06-2006 @ 11:39 :
@GMB: ken jij de ploeg van Laga die de DC4+ start zaterdag?
Dat is het ploegje van Edwina. Ja, die ken ik wel

Mijn ploegje start als 407 in blok 4 (dus HErv4+). Moeilijk veld, dus.
Oud 07-06-2006, 11:49
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-06-2006 @ 11:46 :
Dat is het ploegje van Edwina. Ja, die ken ik wel

Mijn ploegje start als 407 in blok 4 (dus HErv4+). Moeilijk veld, dus.
Dan hebben jullie mijn coachploeg als tegenstanders. Ze gaan hard, maar allen hebben daarvoor de 2x of 2- gestart en dus zal er van hun energie niet heel veel over zijn.

Hoe is dat Lagaploegje?
Oud 07-06-2006, 18:25
Gimme more beer
Citaat:
fractuur schreef op 07-06-2006 @ 12:49 :
Hoe is dat Lagaploegje?
Ik heb geen idee of ze hard gaan, eigenlijk. Ze zitten wel in de Wolterbeek, dus dat scheelt wel wat km/u
Oud 08-06-2006, 08:21
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-06-2006 @ 19:25 :
Ik heb geen idee of ze hard gaan, eigenlijk. Ze zitten wel in de Wolterbeek, dus dat scheelt wel wat km/u
In de wat? Weet je wel hoe ze hebben gepresteerd dit seizoen?

En naar een ander topic: normaal ben ik boeg en wordt ik dus wel natter.
Oud 08-06-2006, 10:08
Gimme more beer
Citaat:
fractuur schreef op 08-06-2006 @ 09:21 :
In de wat? Weet je wel hoe ze hebben gepresteerd dit seizoen?
Nee, geen idee eigenlijk

Citaat:
En naar een ander topic: normaal ben ik boeg en wordt ik dus wel natter.
Waarom zat je nu geen boeg dan?
Oud 10-06-2006, 06:05
ecrivaine
ecrivaine is offline
vandaag finale regiocompetitie in Tilburg
Reageren

Regels voor berichten