Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2006

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2006, 11:40
Verwijderd
Ik weet niet eens meer wat ik bij me had...ik geloof wat te drinken en kauwgom en misschien nog wel iets anders, maar kan ook best dat ik gewoon voor of na mijn examen dan wat at oid.
Advertentie
Oud 03-05-2006, 12:36
Verwijderd
ik vind het eten tijdens examens maar onzin, je kan toch wel 1,5 uur zonder
Oud 03-05-2006, 14:56
Brack
Brack is offline
Citaat:
roelien schreef op 03-05-2006 @ 13:36 :
Ja, alleen jammer dat de meeste examens 3 klokuren zijn. Bovendien is het slecht voor je concentratie als je niks eet
Oud 03-05-2006, 23:14
Verwijderd
Citaat:
roelien schreef op 03-05-2006 @ 13:36 :
meer ter afwisseling van t werken
Oud 04-05-2006, 07:22
Verwijderd
knorrende magen zijn minstens zo irritant
Oud 04-05-2006, 09:56
Experiment
Experiment is offline
Opzich heb ik er geen problemen mee als iemand een boterham mee neemt, omdat 'ie anders honger krijgt. Alleen zodra eten toegestaan wordt, heb je altijd van die mensen die hun hele voorraadkast meenemen en even lekker gaan zitten lunchen. Bij onze SE's begonnen sommige mensen zelfs met even lekker snoep eten met een blikje GP erbij
Oud 04-05-2006, 14:32
Guenevery
Guenevery is offline
Mentor: "Ja eten mag, zou ik ook doen *wrijft over buik* Maar je moet uitkijken met van die blikjes Red Bull en Golden Power, dat geeft een kick...maar voor wel voor maar heel even. Als je dan toch iets wilt doen kan je beter tien blikjes bier meenemen... dat geeft ook een kick, en het maakt je in iedergeval niet meer uit wat je van je toets maakt."
Oud 05-05-2006, 14:30
timajax
timajax is offline
Bier zo ik niet aanraden
Zelf vorige jaar examen gedaan en nam alleen één flesje extran per examen mee. Ter afwisseling, of als je klaar ben, even wat drinken en dan pas kijken naar stomme foutjes.
Drinken zou ik sowieso aanraden omdat het altijd heet weer is tijdens de eindexamen week.
Qua eten nam ik zelf niets mee, maar als je dan iets wil meenemen hou het dan bij een stoopwafel ofzo. Eten kan je je hele zomervakantie nog
Oud 05-05-2006, 14:42
Skreature
Skreature is offline
Ik ga me helemaal klem vreten tijdens het examen
Oud 05-05-2006, 19:51
moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
timajax schreef op 05-05-2006 @ 15:30 :
Bier zo ik niet aanraden
Zelf vorige jaar examen gedaan en nam alleen één flesje extran per examen mee. Ter afwisseling, of als je klaar ben, even wat drinken en dan pas kijken naar stomme foutjes.
Drinken zou ik sowieso aanraden omdat het altijd heet weer is tijdens de eindexamen week.
Qua eten nam ik zelf niets mee, maar als je dan iets wil meenemen hou het dan bij een stoopwafel ofzo. Eten kan je je hele zomervakantie nog
Ik vind het ook wel belachelijk als mensen heel erg veel eten meenemen naar het examen. Je irriteert er alleen maar andere mensen mee, wat ook heel irritant is is prik in een flesje, elke keer als je je flesje opendoet kijkt iedereen je aan . Bij ons op school delen ze blikjes uit, maar die moeten we dan wel allemaal tegelijk openen.
Oud 05-05-2006, 20:21
Skreature
Skreature is offline
Citaat:
moniquejuh schreef op 05-05-2006 @ 20:51 :
Ik vind het ook wel belachelijk als mensen heel erg veel eten meenemen naar het examen. Je irriteert er alleen maar andere mensen mee, wat ook heel irritant is is prik in een flesje, elke keer als je je flesje opendoet kijkt iedereen je aan . Bij ons op school delen ze blikjes uit, maar die moeten we dan wel allemaal tegelijk openen.
Bij ons op school komen ze met zo'n karretje langs met cola en fanta, die doen ze dan in bekertjes. Meestal neem ik "voeder" mee in een tupperware bakje ofzo, dan hoor je ook geen verpakking
Oud 15-05-2006, 14:03
suikerpotje
suikerpotje is offline
wij mogen niet eens meer eten meenemen, omdat ze gek werden van alle 'picknicktafels waar amper meer ruimte was om het examen te maken' best vervelend, aangezien drie uur concentreren toch wel veel energie kost lijkt mij..
Oud 15-05-2006, 14:05
Verwijderd
Ik las vrijdag dat wij dus ook helemaal niks meemogen Echt lullig.. een rolletje snoep of iets heb ik echt wel nodig hoor Anders daalt je suiker zo snel.. en als je er 2 op 1 dag hebt moet je je zeker helemaal gaan volproppen in dat uur ertussen Knorrende magen zijn ook irritant hoor..
Oud 15-05-2006, 14:44
Nyawa
Ik ben blij dat ze bij ons verplicht hebben gesteld dat je een eigen mok met brede voet meeneemt. Vandaag examensimulatie gehad in de gymzaal en elke tien minuten viel er wel een plastic bekertje op de vloer en keken er weer mensen verstoord op .

Het is idd niet dat ik niet drie uur zonder eten kan, maar ik heb nog wel eens een maag die vrij veel rommelt en dat is voor de mensen om me heen nogal irritant (tijdens SE's ook wel opkijkende mensen gehad ). Daarnaast ben ik nu met de meeste examens wel in minder dan 3 uur klaar, dus is het fijn als ik even pauze neem wat te eten om weer wat extra energie te krijgen.
Oud 15-05-2006, 15:57
Verwijderd
Ik nam altijd iets kleins mee, eten deed ik voor het examen. Volgens mij een paar muntdropjes, twee liga's, flesje water. En natuurlijk geen kraakverpakkingen of - eten. Er zijn mensen die denken dat een zakje chips best kan
Brood is ook geen slecht idee als een soort back-up; mocht je echt ineens zo'n knorrende maag krijgen, dan neem je een boterham. Wederom natuurlijk niet in krakerige zakjes.

Wij kregen thee of koffie tijdens de eindexamens, halverwege. Was wel fijn, maar 'k dronk zelf liever water omdat het buiten ook al warm was, en tijdens inspanning is iets koels lekkerder, imo.
Oud 15-05-2006, 16:14
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Skreature schreef op 05-05-2006 @ 15:42 :
Ik ga me helemaal klem vreten tijdens het examen
Net wat ik denk
Ik ga naar mijn examen en ik neem mee:
Flesje drinken
en varkenshoofden, mars, bruine boterham, mandarijn, druifjes danoontje stick. Uiteraard alles netjes verpakt in een geruisloos plastic bakje.

Tijdens Bio ga ik pas echt kanen, ik denk dat ik dan een pauze inlas voor ik alles nog een keertje nakijk. En de mensen die zeggen dat eten irritant is moeten zich meer concentreren op hun examen ipv de mensen om hun heen!
Oud 15-05-2006, 17:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 20-04-2006 @ 16:16 :
Flesje water maar dat heb ik standaard mee naar school.

En ik neem breakers mee
Breakers vind ik wel een strak plan van jou
Oud 15-05-2006, 17:23
Verwijderd
Ik neem waarschijnlijk een flesje water en wat snoepjes mee. Ik ga gewoon zorgen dat ik goed eet vantevoren, dat is veel effectiever dan de halve supermarkt op je tafeltje uit te stallen. Ik heb het gemerkt bij het examen ckv2, je kan beter goed gegeten hebben dan mensen lastig te vallen met grootverpakkingen die nog eens vreselijk kraken ook. Mensen van mijn school, neem krakende dingen mee en ik vierendeel je.

@Poepkind: ik kan me goed concentreren, maar je begrijpt vast wel dat het bijzonder irritant is als jij je op je opgave wilt concentreren en iemand gaat met flink gekraak en geluid iets openmaken, waarna diegene lekker geluidsvol gaat kauwen.
Oud 15-05-2006, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 15-05-2006 @ 17:14 :
Net wat ik denk
Ik ga naar mijn examen en ik neem mee:
Flesje drinken
en varkenshoofden, mars, bruine boterham, mandarijn, druifjes danoontje stick. Uiteraard alles netjes verpakt in een geruisloos plastic bakje.

Tijdens Bio ga ik pas echt kanen, ik denk dat ik dan een pauze inlas voor ik alles nog een keertje nakijk. En de mensen die zeggen dat eten irritant is moeten zich meer concentreren op hun examen ipv de mensen om hun heen!
In een gymzaal is gekraak echt niet fijn, dat hoor je overal. In normale lokalen is dat veel minder erg. Natuurlijk moet je je normaal kunnen concentreren, maar tijdens je eindexamen is dat vaak een beetje moeilijk en helemaal in een grote, volle gymzaal.
Beetje rekening houden met anderen kan geen kwaad.
Oud 15-05-2006, 18:40
Domenica
Domenica is offline
Gewoon brood en water, miss wat dextro energy voor het placebo effect
Oud 15-05-2006, 18:53
Verwijderd
Ik ga meenemen:
- wat boterhammen
- flesje water
- rolletje dextro
- banaan of iets dergelijk
Oud 16-05-2006, 15:31
MC Bobie
MC Bobie is offline
Zijn concentratiepillen toegestaan?

Ik heb van die pillen die serieus goed werken alleen ik weet niet of de school het toelaat.
Oud 16-05-2006, 15:37
Estar
Estar is offline
Citaat:
MC Bobie schreef op 16-05-2006 @ 16:31 :

Ik heb van die pillen die serieus goed werken alleen ik weet niet of de school het toelaat.
Welke pillen zijn dat dan?
Oud 16-05-2006, 16:08
bbyn
bbyn is offline
Citaat:
lauxj schreef op 02-05-2006 @ 18:57 :
Bij ons op school moet je verplicht alles van te voren uit de verpakking halen en blikjes van te voren openen. Gelukkig maar, want ik kan me echt niet concentreren als ik gekraak hoor!
nee idd.. das zo irritant..

ik neem nix mee... k kan toch wel even zonder eten/drinken 3 uurtjes
Oud 16-05-2006, 16:19
Meind
Meind is offline
Citaat:
MC Bobie schreef op 16-05-2006 @ 16:31 :

Ik denk niet dat er na afloop van een examen een dopingtest is Maar er staat nergens dat het niet mag, ik had de regels al eens doorgenomen, dus ut mag denk ik wel.
Oud 16-05-2006, 17:28
MTpower
MTpower is offline
Ik kwam daar met een heel lunchpakket binnen
Tijdens het examen even een pauzetje gehouden om wat te eten en te drinken, ruim de tijd voor
Oud 16-05-2006, 17:36
Estar
Estar is offline
Citaat:
bbyn schreef op 16-05-2006 @ 17:08 :
nee idd.. das zo irritant..

ik neem nix mee... k kan toch wel even zonder eten/drinken 3 uurtjes
Ik ook, ik bedoelde tussen de examens in omdat ik dacht dat het de norm was.

Ik moet namelijk naar een andere stad
Oud 16-05-2006, 20:14
MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
Estar schreef op 16-05-2006 @ 16:37 :
Welke pillen zijn dat dan?
Guarana, je kan ze ook gewoon bij de drogist kopen (http://www.drogisterij.net)
Ik heb ze alleen via Arkopharma Nederland BV (http://www.arkopharma.com)
Oud 16-05-2006, 22:05
Dmnq
Dmnq is offline
Als je water ofzo meeneemt, zorg dan dat ie niet rechtstreeks uit de koelkast komt want van dat koude drinken krijg je hoofdpijn.
Oud 17-05-2006, 13:25
create
create is offline
Voor de examens die ik vrij vroeg heb zal ik iniedergeval broodjes meenemen omdat ik daarvoor nog geen eten naar binnen krijg. Ik geloof dat we thee en koffie krijgen maar dat zal wel weer misgaan dus ik neem gewoon een flesje water mee.
Oud 17-05-2006, 14:32
Verwijderd
een banaan en een boterham, flesje drinken en wat dextro/mentos oid. Moet voldoende zijn, het is ook weer niet een hele dag.
Oud 17-05-2006, 14:57
Inga
Inga is offline
ik neem een flesje AA en een pakje Sultana hartig mee .. lijkt me genoeg .. Als je gewoon genoeg eet voor het examen zit je daar ook niet met een knorrende maag lijkt mij .. Mja er zijn natuurlijk mensen die een hele broodtrommel vol meenemen vraag me af of dat mag trouwens , kan natuurlijk altijd een spiekbriefje tussen zitten
Oud 17-05-2006, 18:32
irisgriffel
irisgriffel is offline
Bij ons op school gaan ze 's ochtends met een kar langs, waar thee en koffie op staat. Ze weten niet of dat 's middags ook is wanneer ik dus bijna al mijn examens heb
Ik neem in ieder geval een flesje water mee. Een flesje aa of zoiets. En ik denk wat fruit of zo. Ik zorg dat ik ervoor goed heb geluncht zodat ik niet verga van de honger, en voor 2 uur hoef ik in ieder geval niet de supermarkt te plunderen.
Oud 17-05-2006, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Inga schreef op 17-05-2006 @ 15:57 :
ik neem een flesje AA en een pakje Sultana hartig mee .. lijkt me genoeg .. Als je gewoon genoeg eet voor het examen zit je daar ook niet met een knorrende maag lijkt mij .. Mja er zijn natuurlijk mensen die een hele broodtrommel vol meenemen vraag me af of dat mag trouwens , kan natuurlijk altijd een spiekbriefje tussen zitten
Je haalt wel vantevoren de Sultana's uit het pakje he?
Oud 17-05-2006, 19:22
Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
Gewoon wat boterhammen en een flesje water.
Oud 17-05-2006, 20:28
moon
moon is offline
Ik weet niet of je bij ons mag eten en/of drinken, moet ik nog even na kijken. Vorig jaar (toen ik op een andere school zat) mocht het volgensmij niet.
Het is geen onzin om iets te eten zoals sommige hier zeggen, want kauwen stimuleert je hersens.
Oud 18-05-2006, 15:07
nietzijweer
nietzijweer is offline
Haha ik had het bij een Tentamen dus niet..
en heb de mensen om mij heen goed geirriteerd met mijn rommelende maag. Dus ik neem wel wat mee.

Ik denk danoontje ofzo.. water en een koekje.
Oud 18-05-2006, 17:25
Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Ik neem Fruit2Day+flesje water mee
Dat lijkt me wel voldoende...
Oud 19-05-2006, 08:55
Inga
Inga is offline
Ik ben zo zenuwachtig .. krijg waarschijnlijk toch geen hap door me keel
Oud 19-05-2006, 10:05
tigertje
tigertje is offline
ik zat gisteren bij grieks met een mueslireep en water
ik heb alleen een slokje water gehad
je denkt echt niet aan eten tijdens je examen
maar ik had vantevoren wel goed ontbeten das wel belangrijk
Oud 19-05-2006, 10:27
Nyawa
Ik heb uiteindelijk een flesje water, een rolletje Dextro en een koek meegenomen, dat was voldoende. Ik heb niet eens water gedronken, de thee was voldoende en anders moet je alleen maar naar de wc en dat is ook zo'n gedoe.
Oud 19-05-2006, 10:37
saartjeh
saartjeh is offline
ik kreeg thee
maar had zelf flesje water en brood mee (en vooraf wat dextro)
Oud 19-05-2006, 16:39
Ryan.
Ryan. is offline
Weet niet of het al voorbij is gekomen maar het is opzich wel verstandig om eten en drinken op de grond te zetten..bij ons op school heeft ooit iemand alles over zn blaadje gegoten, sindsdien moeten we het trouwens ook op de grond zetten.
Oud 19-05-2006, 17:12
kiek
kiek is offline
ik had echt heel veel zooi mee gister (3 btweens, 2 rollen dextro, flesje water, flesje gatorade, banaan, vestje, keelsnoepjes) en uiteindelijk alleen 2 keelsnoepjes op 3 uur klinkt lang maar je wil geen seconde verspillen (ik dan, aangezien ik al genoeg seconden verspil)
Oud 19-05-2006, 17:18
Auryn
Auryn is offline
Druiven..
Oud 19-05-2006, 18:08
Brack
Brack is offline
Ik had een flesje water mee en zo'n milkbreak duo ding. Uiteindelijk heb ik 2 slokjes water op en de bak koffie die we van school kregen. Meer tijd had ik er ook niet voor, ook al duurde de toets 3 uur
Oud 19-05-2006, 18:15
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik had een breaker mee en water, water heb ik niet gedronken aangezien ik geen tijd had om naar de wc te gaan. De breaker heb ik wel opgemaakt, maar kon ondertussen doorwerken.
Dat was bij bio, was blij dat ik wat mee had, want het kostte me echt wel energie dat examen.
Oud 19-05-2006, 18:38
Verwijderd
Ik moest na een uur of zo al naar de wc en ik zat daar nog anderhalf uur en had ook geen zin om naar de wc te gaan onder begeleiding.

Ze komen bij ons trouwens niet eens koffie of thee brengen en eten mag ook al niet Je kan alleen zo'n wickie pakje pakken..
Oud 19-05-2006, 18:47
luchtballon
luchtballon is offline
Toen ik thee kreeg was-ie te heet en toen ik er weer aan dacht was het koud

Verder had ik wel een flesje water mee maar daar heb ik ook niet aan gedacht, en voor de rest neem ik geen eten mee, hooguit pepermunt oid.
Oud 19-05-2006, 18:51
Lindekh
Lindekh is offline
Wij mogen gelukkig wel wat eten tijdens je examens, als je maar niet ritselt enzo. Wij krijgen een pakje CapriSonne, en ik heb elke keer een flesje drinken/water bij me.

Gister bij bio kreeg ik na 2,5 uur toch wel honger en heb een sultana gegeten. En vlak daarna gelijk ook nog wat. Vandaag bij frans 1 snellejelle (ontbijtkoek) tijdens en wat brood gelijk na examen gegeten. Ik had bij bio gister wel tijd om wat te eten, vandaag was wat krapper maar gewoon wat eten tijdens het lezen. Gister heb ik gewoon af en toe even wat gedronken en rustig om me heen gekeken en dan fris weer verder.
Advertentie

Regels voor berichten