Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2006, 18:00
Hydrogen
Hydrogen is offline
Ik zie juno nooit iets anders doen, behalve generaliseren.
Oud 02-05-2006, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 02-05-2006 @ 18:58 :
juno is op haar inmiddels veel oudere leeftijd niet echt meer in staat om eventueel wat op te steken van andere culturen. Ze kan er alleen nog maar bang voor zijn.

Ergens is dat toch best wel zielig
Daarom heb ik haar ook al een tijdje op de negeerlijst staan. Ik heb niet constant zin om in te gaan op bepaalde loze beweringen die zij doet. Een keer kan ze de fout maken, twee keer kan ook nog, maar na drie keer of meer houdt het op.

Citaat:
koekjes schreef op 02-05-2006 @ 18:58 :
niet mn moeder
I'm sorry.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 02-05-2006 @ 19:04 :
Daarom heb ik haar ook al een tijdje op de negeerlijst staan. Ik heb niet constant zin om in te gaan op bepaalde loze beweringen die zij doet. Een keer kan ze de fout maken, twee keer kan ook nog, maar na drie keer of meer houdt het op.

I'm sorry.

Liefste Firdaus: Wij hebben het beide mis: Juno is inmiddels al zou oud en levenservaren, dat zij alle allochtonen kent

Overigens: de meeste "allochtonen" die ik meemaak ( werk/opleiding/anderzinds ) zijn echt wel ok. Toegegeven ik kom niet al te vaak in aanraking met de negatieven, maar ik weiger te geloven dat ze allemaal slecht zijn, wat de media en Wilders ook beweren
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 18:12
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 02-05-2006 @ 19:08 :
Liefste Firdaus: Wij hebben het beide mis: Juno is inmiddels al zou oud en levenservaren, dat zij alle allochtonen kent

Overigens: de meeste "allochtonen" die ik meemaak ( werk/opleiding/anderzinds ) zijn echt wel ok. Toegegeven ik kom niet al te vaak in aanraking met de negatieven, maar ik weiger te geloven dat ze allemaal slecht zijn, wat de media en Wilders ook beweren
Een kwestie van meer contact met allochtonen. Heb ik ook met mijn opleiding gehad. Het is in het begin een beetje vreemd, maar in de loop van tijd zijn ze allemaal om. Je ziet dat ze meteen allochtone trekjes vertonen.
Oud 02-05-2006, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 02-05-2006 @ 19:08 :

Ik heb de afgelopen tijd veel meer allochtone vrienden erbij gekregen dan autochtone vrienden. En de meesten ben ik tegen gekomen op de HBO en Uni (doen ze het toch niet zo slecht als de meesten denken). Angstzaaiende politici (Wilders, Pastors, Hirsi, Eerdmans) neem ik allang niet serieus meer.

Laatst gewijzigd op 02-05-2006 om 18:20.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 18:18
Verwijderd
ik ga binnenkort ook meer allochtonen meeten als ik met mn nieuwe studie begin dus ik heb er nu al zin in ^^
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 18:20
Verwijderd
Jij gaat Chemie studeren?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 18:22
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
koekjes schreef op 02-05-2006 @ 19:18 :
ik ga binnenkort ook meer allochtonen meeten als ik met mn nieuwe studie begin dus ik heb er nu al zin in ^^
Ik hoop dat je de goeie mensen tegekomt. Wat valt te betwijfelen op hbo niveau
Oud 02-05-2006, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-05-2006 @ 19:22 :
Ik hoop dat je de goeie mensen tegekomt. Wat valt te betwijfelen op hbo niveau
Arroganteling.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 18:27
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 02-05-2006 @ 19:25 :
Arroganteling.
eerlijk is eerlijk. Op de uni zitten alleen maar nette/goeie mensen. Kan ik niet zeggen van hbo/mbo.
Advies aan koekjes. Haal je propedeuse en smeer hem naar de uni.
Oud 02-05-2006, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-05-2006 @ 19:27 :
eerlijk is eerlijk. Op de uni zitten alleen maar nette/goeie mensen. Kan ik niet zeggen van hbo/mbo.
Over generalisaties gesproken.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 18:31
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 02-05-2006 @ 19:29 :
Over generalisaties gesproken.
Ik generaliseer niet. Just the facts
Oud 02-05-2006, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-05-2006 @ 19:31 :
Ik generaliseer niet. Just the facts
Gelukkig meen jij dit niet.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 18:46
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 02-05-2006 @ 19:34 :
Gelukkig meen jij dit niet.
Gelukkig ken je me redelijk goed.
Oud 02-05-2006, 18:47
Delama
Delama is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 02-05-2006 @ 19:15 :

Ik heb de afgelopen tijd veel meer allochtone vrienden erbij gekregen dan autochtone vrienden. En de meesten ben ik tegen gekomen op de HBO en Uni (doen ze het toch niet zo slecht als de meesten denken). Angstzaaiende politici (Wilders, Pastors, Hirsi, Eerdmans) neem ik allang niet serieus meer.
Mevrouw, u bent een lichtend voorbeeld voor onze samenleving. Ik zou graag uw voorbeeld volgen, maar ik heb t probleem dat ik op mijn uni eigenlijk geen allochtoon tegenkom, behalve Chinezen. Met al t respect, met uw 24-uurs allochtoon-vertroetel-programma maakt u, u ook niet echt geloofwaardiger. T zal er heus niet zo duister uitzien als ik t me voorstel, maar jij maakt t ook wel weer erg bond aan die andere kant van t plaatje.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Delama schreef op 02-05-2006 @ 19:47 :
Ik zou graag uw voorbeeld volgen, maar ik heb t probleem dat ik op mijn uni eigenlijk geen allochtoon tegenkom, behalve Chinezen.
Ik studeer aan een Vrije Universiteit, zal er vast wel wat mee te maken hebben. Ligt nog in de Randstad ook.
Citaat:

Met al t respect, met uw 24-uurs allochtoon-vertroetel-programma maakt u, u ook niet echt geloofwaardiger. T zal er heus niet zo duister uitzien als ik t me voorstel, maar jij maakt t ook wel weer erg bond aan die andere kant van t plaatje.
Euuh.. Welke allochtonen-vertroetelprogramma ook alweer?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 18:56
Verwijderd
ach, als arrogantie een maatstaf is voor de uni, dan heeft hydrogen een mooi voorbeeld gesteld
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:02
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 02-05-2006 @ 19:56 :
ach, als arrogantie een maatstaf is voor de uni, dan heeft hydrogen een mooi voorbeeld gesteld
Oud 02-05-2006, 19:03
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Mevrouw, u bent een lichtend voorbeeld voor onze samenleving. Ik zou graag uw voorbeeld volgen, maar ik heb t probleem dat ik op mijn uni eigenlijk geen allochtoon tegenkom, behalve Chinezen. Met al t respect, met uw 24-uurs allochtoon-vertroetel-programma maakt u, u ook niet echt geloofwaardiger. T zal er heus niet zo duister uitzien als ik t me voorstel, maar jij maakt t ook wel weer erg bond aan die andere kant van t plaatje.
Grappig dat jij al een oordeel klaar hebt staan over allochtonen, terwijl je ze nooit hebt ontmoet. Hoe weet jij nou dat mevrouw het te bont maakt? Je hebt ze, zoals je zegt, nooit ontmoet op de uni.
Oud 02-05-2006, 19:07
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 02-05-2006 @ 14:41 :
Als je van thuis uit geen respect voor vrouwen meekrijgt, zul je dat op school echt niet opdoen, zeker niet als de hele (zwarte) school volzit met gelijkgestemden.

De oplossing voor dergelijk achterlijk gedrag dat cultureel bepaald is, is over het algemeen economische ontwikkeling. Beschaving komt met welvaart.

Wie het goed doet op school en later een fatsoenlijke baan kan vinden, komt daar in een milieu terecht waar mannen en vrouwen wel normaal met elkaar omgaan, en waar hij opeens wel andere geluiden hoort. Hij is daar waarschijnlijk in de minderheid, want zoveel allochtonen die een goede opleiding en baan vinden hebben we nog niet. Die baan is een ticket naar meer materiele welstand en status, die wil hij graag behouden, dus zo iemand zal zich wel moeten gedragen tegenover zijn vrouwelijke collega's, anders vliegt hij eruit.

.
Misschien een idee om bepaalde mensen ook eens wat respect te leren hebben voor andere culturen en mensen. In feite ben jij net zo erg als die vervelende kut allochtonen waar je zelf zo op zeikt.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:11
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-05-2006 @ 20:07 :
Misschien een idee om bepaalde mensen ook eens wat respect te leren hebben voor andere culturen en mensen. In feite ben jij net zo erg als die vervelende kut allochtonen waar je zelf zo op zeikt.
Oud 02-05-2006, 19:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-05-2006 @ 20:07 :
Ik zie niet in waarom ik zou moeten leren over het willekeurig voor hoer uitmaken van vrouwen of waarom ik een leven als draaideurcrimineel zou moeten respecteren.

Je gaat er hier voor het gemak maar even van uit dat Juno praat over alle allochtonen en niet over de excessen. Dat staat echter nergens, dus aub niet zo generaliseren.
Oud 02-05-2006, 19:15
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:16
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-05-2006 @ 20:13 :
Ik zie niet in waarom ik zou moeten leren over het willekeurig voor hoer uitmaken van vrouwen of waarom ik een leven als draaideurcrimineel zou moeten respecteren.

Je gaat er hier voor het gemak maar even van uit dat Juno praat over alle allochtonen en niet over de excessen. Dat staat echter nergens, dus aub niet zo generaliseren.
Ik quote ff juno:

Als je van thuis uit geen respect voor vrouwen meekrijgt, zul je dat op school echt niet opdoen, zeker niet als de hele (zwarte) school volzit met gelijkgestemden.

Niet generaliseren? Misschien een idee om goed te lezen.
Oud 02-05-2006, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-05-2006 @ 19:27 :
dat zei mn mama ook al ik wil niet naar de uni daar ben ik te dom voor

edit: typo
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-05-2006 @ 20:16 :
Ik quote ff juno:

Niet generaliseren?
Daar stond 'zwarte school' en 'als'.

Kan ik het helpen dat kranten een paar maanden terug een doorslaand succes meldden op een project voor VMBO scholen in Amsterdam, ja, een succes, want van de leerlingen van Marrokaanse achtergrond dacht nu 'nog' maar 30% dat de Joden zelf achter de holocaust zaten.

Realiteit is gewoon dat er nog veel werk te verzetten is. Ik heb zelf een groepje (te typisch: Marrokaanse) debielen op een schoolplein zien juichen toen 11 september gebeurde. Met dat soort taferelen is het nodig dat je kan zeggen 'het merendeel doet dit', mits dit maar met feiten te onderbouwen is. Pas als we het gaan hebben over 'ze doen allemaal dit' generaliserenn we per definitie.
Oud 02-05-2006, 19:33
Verwijderd
ach jongens toch. Wat maken jullie het leven toch zinloos moeilijk voor elkaar.

relativeer, en je zeurt niet meer.

die heb ik uit een sig van een van de gebruikers hier. Gaat erg goed op
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:35
Delama
Delama is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-05-2006 @ 20:03 :
Grappig dat jij al een oordeel klaar hebt staan over allochtonen, terwijl je ze nooit hebt ontmoet. Hoe weet jij nou dat mevrouw het te bont maakt? Je hebt ze, zoals je zegt, nooit ontmoet op de uni.
Dat ik geen allochtonen op de uni zie wil niet zeggen dat ik ze in mn living place (Delft) niet tegenkom. Mn buurjongen heet rammazzan for christs sake.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:38
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Juno, kan het nóg dramatischer?

Dan zou ik dat graag willen zien, alshetffkan.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:39
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Delama schreef op 02-05-2006 @ 20:35 :
Dat ik geen allochtonen op de uni zie wil niet zeggen dat ik ze in mn living place (Delft) niet tegenkom. Mn buurjongen heet rammazzan for christs sake.
op de uni zoals ik al zei.
Oud 02-05-2006, 19:39
Delama
Delama is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-05-2006 @ 20:16 :
Ik quote ff juno:

Niet generaliseren? Misschien een idee om goed te lezen.
Het argument generaliseren is voor mensen die verder geen argumenten meer hebben. Iedereen weet dat allochtonen nu eenmaal meer in de criminaliteit zitten en voor de gemiddelde persoon lastiger/bedreigender overkomen dan autochtonen. Dan kan Femke Halsema nog zo hard roepen dat er meer autochtonen van school gaan ed. maar relatief gezien zijn t er nu eenmaal veel meer.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:40
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Delama schreef op 02-05-2006 @ 20:39 :
Het argument generaliseren is voor mensen die verder geen argumenten meer hebben. Iedereen weet dat allochtonen nu eenmaal meer in de criminaliteit zitten en voor de gemiddelde persoon lastiger/bedreigender overkomen dan autochtonen. Dan kan Femke Halsema nog zo hard roepen dat er meer autochtonen van school gaan ed. maar relatief gezien zijn t er nu eenmaal veel meer.
Zoals onder autochtonen ook criminelen zitten, zo zitten e r onder allochtonen criminelen. Maar om alle allochtonen om wat te noemen crimineel, achterlijk, etc te noemen, dat gaat mij te ver.
Oud 02-05-2006, 19:41
Delama
Delama is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-05-2006 @ 20:39 :
op de uni zoals ik al zei.
jup, en aangezien ze daar niet zijn moet ik mn mening baseren op de straathoeken waar ze wel zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:44
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Delama schreef op 02-05-2006 @ 20:41 :
jup, en aangezien ze daar niet zijn moet ik mn mening baseren op de straathoeken waar ze wel zijn.
Oh en het volk op de straathoeken is representatief voor alle allochtonen?
Oud 02-05-2006, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Degeen die je quotte, is 'toevallig' wel een allochtoon die aan de TU studeert. En ik ken persoonlijk vijf allochtonen aan de TU. Het kan natuurlijk ook aan jou liggen, dat je ze niet wil zien of ze niet ziet staan omdat ze gewoon niet tot je vriendenkring behoren.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:48
Levitating Nun
Citaat:
Oh please, kom eens voor de lol op de VU kijken.
Je krijgt een hartaanval van al die hoofddoekjes.
Met citaat reageren
Delama
Delama is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-05-2006 @ 20:40 :
Zoals onder autochtonen ook criminelen zitten, zo zitten e r onder allochtonen criminelen. Maar om alle allochtonen om wat te noemen crimineel, achterlijk, etc te noemen, dat gaat mij te ver.
Dat is nu juist t probleem bij de mensen die overal generalisatie inzien. Zodra iemand zegt; 'ik zag vandaag 7 buitenlanders een bushokje kapotmaken, wat een eikels', dan komen direct de op generalisatie-gefocuste-mensen die roepen 'OMG OMG je noemden 7buitenlanders in 1 woord eikels!!! misschien zat er wel eentje bij die het helemaal niet wilde??? en al die andere buitenlanders dan die het niet doen??? ZOMG!!

t puntje wat ik (probeer) te maken is dat iedere discussie direct wordt doodgegooid met t argument generaliseren. En hoe je t ook wendt of keert, het generaliseren heeft vrijwel altijd een oorzaak, en die komt door het doodgooien met de term generaliseren nooit meer aan bod.
Met citaat reageren
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-05-2006 @ 20:48 :
Verwijderd
Citaat:
En ik moet er nog aan beginnen, kun je nagaan!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:49
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Delama schreef op 02-05-2006 @ 20:48 :
Dat is nu juist t probleem bij de mensen die overal generalisatie inzien. Zodra iemand zegt; 'ik zag vandaag 7 buitenlanders een bushokje kapotmaken, wat een eikels', dan komen direct de op generalisatie-gefocuste-mensen die roepen 'OMG OMG je noemden 7buitenlanders in 1 woord eikels!!! misschien zat er wel eentje bij die het helemaal niet wilde??? en al die andere buitenlanders dan die het niet doen??? ZOMG!!

t puntje wat ik (probeer) te maken is dat iedere discussie direct wordt doodgegooid met t argument generaliseren. En hoe je t ook wendt of keert, het generaliseren heeft vrijwel altijd een oorzaak, en die komt door het doodgooien met de term generaliseren nooit meer aan bod.
Je merkt zelf niet dat je aan het generaliseren bent. Hoe grappig

Wat een gelul trouwens. Als 7 een bushokje kapot maken, dan zijn ze alle 7 schuldig aan. Maar wanneer iemand beweert dat alle allochtonen of de meerderheid allochtonen (zonder enkel argument) crimineel zijn of bushokjes kapot slaan, dan neem ik diegene al niet meer serieus.

Laatst gewijzigd op 02-05-2006 om 19:51.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:50
Delama
Delama is offline
Citaat:
Gefeli, één universiteit in heel Nederland waar ze leren breien.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:50
Levitating Nun
Maar het is waar! Je hebt natuurlijk ook lieve kleine blanke mensjes rondlopen, maar de verhouding is bijna 50/50 te noemen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:51
Levitating Nun
Citaat:
Delama schreef op 02-05-2006 @ 20:50 :
Heb jullie een mooi voorbeeld om te evenaren
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:52
Verwijderd
Citaat:
breien?
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Een waar ze leren te relativeren en waar de horizon verbreed wordt.
Met citaat reageren
Levitating Nun
Citaat:
koekjes schreef op 02-05-2006 @ 20:52 :
breien?
Hij denkt dat hoofddoekjes nog gebreid worden.

Moslims kennen geen machinale bewerkingen hoor
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:53
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Je hebt je met deze opmerking volstrekt belachelijk gemaakt. Blijkt maar weer eens wat onder je hersenpan zit. Namelijk niets. Het lijkt me volstrekt een wonder mocht er nog wat zitten. Show me the miracle!
Oud 02-05-2006, 19:53
Verwijderd
Citaat:
das al meer dan jij hebt geleerd tijdens je hele opleidingstraject heh?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:54
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 02-05-2006 @ 20:53 :
das al meer dan jij hebt geleerd tijdens je hele opleidingstraject heh?
Oud 02-05-2006, 19:54
Delama
Delama is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 02-05-2006 @ 20:49 :
Je merkt zelf niet dat je aan het generaliseren bent. Hoe grappig

Wat een gelul trouwens. Als 7 een bushokje kapot maken, dan zijn ze alle 7 schuldig aan. Maar wanneer iemand beweert dat alle allochtonen of de meerderheid allochtonen (zonder enkel argument) crimineel zijn of bushokjes kapot slaan, dan neem ik diegene al niet meer serieus.
Tja, ik beweer idd ook dat het een meerderheid van allochtonen is die bushokjes kapot maakt, zeker relatief gezien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten