Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Hoeveel jaar verschil mag er volgens jou MAXIMUM zijn tussen jongen en meisje ?
1 jaar 1 1.11%
2 jaar 7 7.78%
3 jaar 12 13.33%
4 jaar en meer.... 70 77.78%
Aantal stemmers: 90. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2006, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 02-06-2006 @ 15:41 :
Ach voor het meisje van 15 is het heel stoer zo'n oude vriend te hebben, ze voelt zich vereerd, geliefd, gewild, "dat zo'n jongen mij ziet staan, hij is zoveel ouder blablabla"...
Dat is gewoon een zwart-wit beeld wat je nu schetst.

Dat soort gedachtegangen spelen zich alleen af bij bepaalde type meisjes, het type dat vooral houdt van "feestuh, make-up en boyzzz". Een heleboel andere meisjes denken zo helemáál niet.

Maar iig, de uitzondering die ik ken deed me inzien dat het allemaal zo simpel niet ligt en dat je niks per definitie vast kunt stellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2006, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 02-06-2006 @ 15:40 :
Jij bent 21, maar een 16 jarige (hier nog jonger zelfs) denkt zeker niet altijd zo... ga voor de grap eens op CU2 kijken of in een klas van 16jarige meisjes kijken die allemaal roepen dat ze voor altijd van hun vriend houden enz...
Tuurlijk denkt niet iedereen zo. Maar maakt dat uit? Als ze nu roepen dat ze voor eeuwig van die jongen houden, wil dat niet écht iets zeggen. Morgen kan het anders zijn, en dat is hij voor eeuwig een grote klootzak. Daar leer je van. Minder naïef worden. Dat hoort er ook bij als je 15/16 bent.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 15:20
Verwijderd
Ik was 14 toen ik met een jongen van 18 kreeg, ja hij was geestelijk iets jonger, maar aangezien ik er niet van uit ging dat het voor altijd zou zijn, waarom zou ik dan denken: 'over vijf jaar is hij veel te jong voor me, laat ik het nu maar niet doen?'

Het heeft uiteindelijk anderhalf jaar geduurd en ik heb nu inmiddels al bijna een jaar met een jongen die bijna tien jaar ouder is. Ik val nou eenmaal op oudere mannen, daar voel ik me prettig bij, en daar gaat het toch om?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 16:33
Vice
Vice is offline
Citaat:
Morgan schreef op 02-06-2006 @ 14:43 :
Ja, dat snap ik ook nooit. Dan vraag ik me af waarom die jongens van 20 nog op het niveau van een 15-jarig meisje zitten. En dan kunnen ze wel beweren dat het meisje in kwestie zo voorloopt, maar dat lijkt mij vaak wishful thinking. Ook de volwassen meisjes van 15 blijven meisjes van 15.
Ik zou best wel een relatie aan kunnen gaan met iemand van 15 jaar.
Oud 03-06-2006, 16:18
Optima
Optima is offline
21 en 28

6,5 jaar verschil

en dat werkt uit-ste-kend
Oud 03-06-2006, 20:23
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:
RelatedHack schreef op 01-06-2006 @ 16:03 :
Beste mensen,

Ik heb een vriendin die enkele jaren jonger is dan ikzelf...
Ikzelf en zij kunnen ermee leven maar er zijn bepaalde mensen die er niet mee kunnen leven...
Wat vinden jullie van het leeftijdsverschil tussen jongen en meisje...
Ikzelf ben 18 jaar oud en m'n vriendin moet nog 16 worden...
Is dat zo gek? Ik ben zelf ook 16 en mijn vriend wordt in augustus 19.. Geen problemen mee hoor, ligt idd aan de personen zelf. Er is niet een 'maximum', maar er zijn wel een soort ongeschreven 'regels' die de grenzen bepalen. Ongeveer. Zoiets.

[edit] wat Morgan zegt, dat snap ik zelf ook niet zo. Een vriendin van mij heeft een vriend van 23 (zij is zelf 16). Ik vind hem heel aardig etc etc etc, maar ik vraag me echt af wat hij als man, met een meisje van 16 moet?! Voor de rest gaat het goed tussen hen, dus ben ik blij voor ze. Toch denk ik dat het eens fout zal gaan. [/edit]

Laatst gewijzigd op 03-06-2006 om 20:26.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 20:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Verschilt per persoon. Als mensen gelukkig zijn met elkaar en de relatie niet te bizar is oid dan is dat toch prima?

(bizar bedoel ik een meisje van 12 en een man van 45)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 21:08
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-06-2006 @ 15:41 :
Ach voor het meisje van 15 is het heel stoer zo'n oude vriend te hebben, ze voelt zich vereerd, geliefd, gewild, "dat zo'n jongen mij ziet staan, hij is zoveel ouder blablabla"...
Nou, om daar maar eens even tegenin te gaan: dat geldt niet voor mij.

Maar goed, dat zullen alle meisjes van vijftien met een oudere vriend wel zeggen.

Ik ben niet verliefd op mijn (toen-nog-niet-)vriend geworden omdat hij zoveel ouder is dan ik, ik kijk wel uit, ik heb betere dingen te doen.
Oud 03-06-2006, 21:26
Vice
Vice is offline
Citaat:
RelatedHack schreef op 01-06-2006 @ 16:03 :
Beste mensen,

Ik heb een vriendin die enkele jaren jonger is dan ikzelf...
Ikzelf en zij kunnen ermee leven maar er zijn bepaalde mensen die er niet mee kunnen leven...
Wat vinden jullie van het leeftijdsverschil tussen jongen en meisje...
Ikzelf ben 18 jaar oud en m'n vriendin moet nog 16 worden...
Neem iemand van je eigen leeftijd. Meisjes van 16 jaar zijn voor oude kerels die niets beters kunnen krijgen. Geloof me, je kunt beter iemand van 18-20 jaar nemen.

Of wilde je dit niet horen.
Oud 03-06-2006, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Dragon_Fly schreef op 03-06-2006 @ 21:23 :
Is dat zo gek? Ik ben zelf ook 16 en mijn vriend wordt in augustus 19.. Geen problemen mee hoor, ligt idd aan de personen zelf. Er is niet een 'maximum', maar er zijn wel een soort ongeschreven 'regels' die de grenzen bepalen. Ongeveer. Zoiets.

[edit] wat Morgan zegt, dat snap ik zelf ook niet zo. Een vriendin van mij heeft een vriend van 23 (zij is zelf 16). Ik vind hem heel aardig etc etc etc, maar ik vraag me echt af wat hij als man, met een meisje van 16 moet?! Voor de rest gaat het goed tussen hen, dus ben ik blij voor ze. Toch denk ik dat het eens fout zal gaan. [/edit]
Een man van 23. Ja, kom. Jongens van 23 hoeven echt nog geen mannen te zijn hoor
En als het nu goed gaat, wat maakt het dan uit? Er kan áltijd iets fout gaan in de toekomst, daar kan je niet altijd rekening mee houden. En als die tijd komt, dan komt hij. Dat geldt toch voor alle relaties en dingen zo?
Sommige mensen kunnen niet om gaan met verschillen tussen personen (door leeftijd, of wat dan ook), andere mensen hebben er geen problemen mee en vinden een manier om bij elkaar te zijn om die verschillen heen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 21:39
Fainne
Fainne is offline
Ik had nooit gedacht dat het zou kunnen, ik zei altijd dat de jongen toch maximum een jaar, anderhalf jaar jonger kon zijn.

Maar mijn vriend is 3 jaar jonger.
En ja, de buitenwereld is er wel best kritisch over.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 03-06-2006 @ 22:39 :
Ik had nooit gedacht dat het zou kunnen, ik zei altijd dat de jongen toch maximum een jaar, anderhalf jaar jonger kon zijn.

Maar mijn vriend is 3 jaar jonger.
En ja, de buitenwereld is er wel best kritisch over.
3 jaar en de buitenwereld is kritisch... alsin; ze vinden het verschil tussen jullie te groot? Sorry hoor, maar 3 jaar is echt niets
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 22:22
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-06-2006 @ 22:41 :
3 jaar en de buitenwereld is kritisch... alsin; ze vinden het verschil tussen jullie te groot? Sorry hoor, maar 3 jaar is echt niets
Tja, mensen zien een meisje van 18 nou eenmaal niet snel met een jongen van 15..
Oud 03-06-2006, 22:33
Iduna
Iduna is offline
Tussen een jongen en een meisje, meisje en meisje of jongen en jongen, dat maakt me echt niks uit. Ik snap alleen niet wat een jongen van bijv. 20 moet met een meisje van 13/14/15. Maar ja, dat moeten ze zelf weten, natuurlijk.

Voor mijzelf denk ik aan max. 4 jaar ouder dan ik zelf ben. Ik heb niet echt contact met mannen die heel veel ouder zijn, dus vandaar dat ik deze 'grens' stel. Wie weet ontmoet ik straks iemand die over die 4 jaarsgrens valt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 09:24
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-06-2006 @ 22:41 :
als je het puur objectief bekijkt wel, maar we passen enorm goed bij elkaar, en ik merk niets van het leeftijdsverschil

edit: ah ik denk dat ik je verkeerd begreep, je bedoelt dat ons verschil helemaal niet erg groot is, welja relaties waarin de jongen echt een stukje jonger is dan het meisje, komen minder vaak voor en zijn ook wat minder aanvaard.

Laatst gewijzigd op 04-06-2006 om 09:27.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 08:54
RelatedHack
RelatedHack is offline
Citaat:
Vice schreef op 03-06-2006 @ 22:26 :
Neem iemand van je eigen leeftijd. Meisjes van 16 jaar zijn voor oude kerels die niets beters kunnen krijgen. Geloof me, je kunt beter iemand van 18-20 jaar nemen.

Of wilde je dit niet horen.
Ik kan veel verdragen Vice
Elk antwoord is welkom...behalve van diegene dan die alles in het belachelijke willen trekken
Oud 08-06-2006, 17:11
Vice
Vice is offline
Toch zat er wel iets serieus in mijn vraag. Als jij een probleem hebt dat er mensen zijn die met die leeftijdsverschil een probleem maken, snap ik niet dat je geen vriendin van ouder dan 18 jaar neemt. Tuurlijk vraag je niet gelijk de leeftijd van iemand, maar je ziet toch duidelijk het verschil van iemand van 15 jaar en 20 jaar.
Oud 08-06-2006, 17:20
Verwijderd
Niet altijd hoor
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 17:54
Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Ik vind dat leeftijd geen rol mag spelen in een relatie, maar dat vind ik pas vanaf een bepaalde leeftijd. Kijk, een meisje van 13 kan never een goede relatie hebben met iemand van 19. Dat meisje moet nog door een ontwikkeling heen; ze weet heel veel nog niet (bv. op het emotionele/relationele vlak). Iemand van 19 is doorgaans verder ontwikkeld. Vaak zitten ze dan niet op dezelfde golflengte, en dat is iets wat mij essentieel lijkt in een relatie. Hoe ouder je wordt, hoe minder leeftijd een belangrijke rol speelt...
Reageren

Regels voor berichten