Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2006, 18:12
Hulk
Hulk is offline
zo'n film als toy story maken ze dat ook met dit soort programma's
Oud 18-07-2006, 18:27
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Hulk schreef op 18-07-2006 @ 19:12 :
zo'n film als toy story maken ze dat ook met dit soort programma's
Ja
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 17:36
Relief
Relief is offline
Citaat:
blaatpaap schreef op 14-07-2006 @ 01:08 :
Hola relief,

fijn dat je naar delft komt.

Ik zal het proberen een beetje duidelijk te maken.

Solidworks is wat men noemt een solid modeler, waar het rijtje andere programma's door gaat voor surface modelers. (hoewel her en der wat overlap mogelijk is).

Met solidworks bewerk en creeer je als het ware virtuele materie waarbij je met 3dMax/Maya/Xsi/Rhino met oneindig dunne oppervlakten werkt.

In een Solidworksmodel wordt alle vorminformatie vast gelegd. Het is de technische documentatie van het ontwerp. Je kunt het aan iemand overdragen en die kan het model gaan vervaardigen exact als jij het hebt ontworpen. Maar je kunt het ook gebruiken voor krachtberekeningen, spuitgietsimulaties en het aansturen van (prototyping) gereedschappen.
Solidworks heeft een plug-in, Photoworks, om renderingen mee te maken. En die zuigt aan alle kanten. (alleen gebruiken in noodgevallen).

De surfacemodelers zijn voor visualisatie doeleinden. Ze zijn erg geschikt om 'vrije' vormen mee te bewerken. Je kunt ze mooie textures meegeven en fraai belichten. Uiteraard staat niks je in de weg om een Solidworks model te exporteren en te renderen met Maya ofzo.

Er is ook een groot verschil in de benadering van het modeleren tussen Solidworks en de rest, en de meeste concepten zijn niet zomaar uitwisselbaar. Solidworks wordt je mee doodgegooid op IO.

Als je een visualisatiepakket erbij wilt leren raad ik Maya aan. In het begin een beetje stijle leercurve, maar daarna oneindig mogelijkheden. Rhino heeft een iets lagere instap (iets), en het pakket als geheel is wat meer basic.

Ik raad je Maya aan als je een 3d pakket wilt leren. Vooral omdat 3dMaxers van die wankers zijn. Rhino komt altijd een beetje over als kinderspul. XSI is ook tof, maar het stelt op een of andere manier belachelijke eisen aan je machine, in vergelijking met het zelfde werk in Maya.

Maya en Rhino komen op IO voorbij in keuzevakken. Solidworks leer je vanaf het begin. Als je in Solidworks op help klikt zie 'online tutorials'. Zo hebben we het hier ook geleerd.

En onthoudt: Echte helden modelen NURBS - polygonen zijn voor homoos.
bedankt voor je uitleg!! Ik zal denk ik later Maya wel overwegen te kiezen. Ik heb er al wat meegespeeld.
Oud 10-08-2006, 18:02
Captain N
Captain N is offline
Ja..ga vooral van zijn beargumentatie uit...
Oud 10-08-2006, 19:45
Relief
Relief is offline
Citaat:
Captain N schreef op 10-08-2006 @ 19:02 :
ik zeg nergens dat ik definitief ga voor een andere programma. De tijd zal het leren. De 1 vindt het ene programma goed, de ander het andere. Komt tijd, komt raad. Ik zei alleen maar dat ik misschien Maya zou kiezen tijdens mijn studie. Wat ik erbuiten doe, zie ik nog wel.
Oud 14-08-2006, 18:16
Clawhammer
Clawhammer is offline
Citaat:
Captain N schreef op 10-08-2006 @ 19:02 :
Ik hebt dit stukje gisteren pas voor het eerst gezien. Captain N ik ben het met je eens, die beargumentatie slaat als een tang op een varken.

En 3ds Maxers wankers noemen, ik mag dan wel een geintje uithalen met een mede maxer, maar ik zou uit principe niemand binnen de 3D wereld een wanker willen noemen.

Zo dat moest ik ff kwijt.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 15:14
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Clawhammer schreef op 14-08-2006 @ 19:16 :
maar ik zou uit principe niemand binnen de 3D wereld een wanker willen noemen.

Nou, mensen die Blender gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 12:02
sjampie
sjampie is offline
Wie kan mij helpen aan een handleiding van Rhinoceros. Niet de basis maar een level2 of hoger. Ik wil zelf een 3d progr. kopen maar vindt solidworks, heb hier mee leren werken bij mijn oude werkgever, te duur voor het geen ik er mee wil doen. Rhino leek me aardig om te proberen. Heb de evaluatie versie, maar kom met de standaard tutorials niet verder. Wie heeft er wat of kan me zeggen waar het te vinden is
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 22:04
Reniform
Reniform is offline
Maya, Cinema 4D, 3D Max

en eventueel Lightwave
Oud 16-01-2007, 21:40
battlegrounds
battlegrounds is offline
autocad is een grote software. het zijn vrij een weinig geld, nochtans...lol
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 08:08