Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2006, 20:17
Verwijderd
Ach, al die wiskunde A uit 4, 5 en 6 VWO hebben wij gekregen in één vak in het eerste trimester.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2006, 20:20
MickeyV
MickeyV is offline
Dan is dat raadsel natuurlijk een lachertje voor jou.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 20:22
Verwijderd
Welk raadsel?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 20:23
Verwijderd
doe dit ff over pm of via het raadseltopic op ExV ajb
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 21:26
MickeyV
MickeyV is offline
Sorry, mijn waarde vriend.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-06-2006 @ 21:17 :
Ach, al die wiskunde A uit 4, 5 en 6 VWO hebben wij gekregen in één vak in het eerste trimester.
Vaag, bij ons was wiskunde in de 4e in elk profiel hetzelfde... B2 deed dus evenveel als A1.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 16:45
MickeyV
MickeyV is offline
Ik heb het nog over de non-profielen tijd.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 12:49
keessie
keessie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-06-2006 @ 22:34 :
Als jij met de gehele bijbel op zak en duizenden jaren zoeken naar god door honderdduizenden gelovigen nog steeds geen gram aan redenen kunt produceren waarom er naar gebeden etc geluisterd wordt, vind je het vreemd dat mensen buitengewoon sceptisch zijn?

Verrek, het bewijzen dat bidden niet werkt is met een simpel dubbelblind experiment omtrent gebedsgenezing al te bewijzen.
Daarm is het misschien goed om het E.O. programma (Op zoek naar een wonder) te volgen. Dat God geneest lijkt mij geen reden tot discussie omdat daarvan al zoveel voorbeelden zijn.
Waarschijnlijk zal dit programma daarin een bijdrage leveren.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 14:32
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
keessie schreef op 01-07-2006 @ 13:49 :
Dat God geneest lijkt mij geen reden tot discussie omdat daarvan al zoveel voorbeelden zijn.
Je ziet hier geen reden tot discussie in? Lang niet iedereen ziet achter wonderbaarlijke genezingen Gods hand.
Oud 03-07-2006, 13:22
hmmmm
hmmmm is offline
Ik denk dat de meeste mensen communicatie met god hier te letterlijk nemen. Veel van die communicatie is indirect en is in dit geval af te lezen uit je omgeving.
Communicatie met god is dus veelal nieuw inzicht verwerven.

Het gaat er uiteindelijk om dat je nieuwe inzichten verwerft ten aanzien van je bestemming (of levensles).

Het enige punt waarop ik me in deze discussie als gelovige beschouw, is dat ik van mening ben dat er een soort van samenhang is in alles om ons heen en dat iedereen daar iets van te leren heeft. Of dit een macht of een kracht is, dat weet ik niet. Het zou ook net zo goed de natuur kunnen zijn.

Wat voor mij in ieder geval wel duidelijk is, is dat de natuur of god een evenwicht aan biedt dat alleen door evolutie (en dus zonder redenatie) in stand gehouden kan worden.
Door met verhoudingen te gaan knoeien, wat in deze maatschappij veelvuldig gebeurd, creeer je een omgeving zonder dit evenwicht. Hierin word je overgedoseerd met bepaalde stoffen. Niet alleen je lichaam, maar ook je geest. Je ziet tenslotte vaak dezelfde eentonige wegen en gebouwen.

Wanneer het evenwicht verstoort is, gaat je lichaam daar aan wennen, wat je verlangens stimuleert.

Maargoed, ik raak nu een beetje offtopic en het begint meer een betoog te worden (wat niet mijn bedoeling was).
Ik communiceer in ieder geval met god via mijn omgeving en het maakt me verder niet veel uit wat god is.
Oud 04-07-2006, 03:42
Carn
Carn is offline
Citaat:
keessie schreef op 01-07-2006 @ 13:49 :
Daarm is het misschien goed om het E.O. programma (Op zoek naar een wonder) te volgen. Dat God geneest lijkt mij geen reden tot discussie omdat daarvan al zoveel voorbeelden zijn.
Waarschijnlijk zal dit programma daarin een bijdrage leveren.
het feit dat je denkt dat een programma, wat sowieso een bevooroordeelde mening geeft, een reden is dat het een bijdrage kan leveren is bovenbijzonder hypocriet.

Het idee dat "God Geneest" is hetzelfde idee als "Pietje kan de 100 meter binnen zoveel seconden rennen dus ik kan dat ook". De manier van beleving is alleen anders, dus als het je bevalt ga er vooral mee door maar onderschat jezelf niet.

Laatst gewijzigd op 04-07-2006 om 03:44.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 22:12
vichog
vichog is offline
ik kwam laatst dat programma stomtoevallig ergens laat op de avond tegen (op zoek naar een wonder dan he). Gingen ze ergens in India bij een gebedsgenezerbijeenkomst (sorry van dit woord) op bezoek. De hele dienst werd gefilmd en op het einde kwamen de nederlandse mensen erachter dat toch echt niemand genezen was. Misschien de volgende keer meer geluk?
Oud 14-07-2006, 13:43
vichog
vichog is offline
Citaat:
vichog schreef op 11-07-2006 @ 23:12 :
ik kwam laatst dat programma stomtoevallig ergens laat op de avond tegen (op zoek naar een wonder dan he). Gingen ze ergens in India bij een gebedsgenezerbijeenkomst (sorry van dit woord) op bezoek. De hele dienst werd gefilmd en op het einde kwamen de nederlandse mensen erachter dat toch echt niemand genezen was. Misschien de volgende keer meer geluk?
gisteren tijdens het zappen kwam ik het weer tegen (blijft een vreemde gewaarwording...). Ik hoorde voor het eerst tongentaal op de tv en er was een vrouw gedeeltelijk genezen van haar ziekte (beelden van een doktersbezoek bevestigde dit) .
Oud 14-07-2006, 16:02
Il organista
Il organista is offline
Je tweede bericht lijkt in tegenstrijd met het eerste: soms genezen mensen wel, soms niet?
Oud 15-07-2006, 13:30
vichog
vichog is offline
Citaat:
Il organista schreef op 14-07-2006 @ 17:02 :
Je tweede bericht lijkt in tegenstrijd met het eerste: soms genezen mensen wel, soms niet?
tja... soms heeft het tijd nodig.

en er zijn ook tal van voorbeelden met medicijnen/medicinale toepassingen die soms wel werken en soms niet
Oud 15-07-2006, 13:32
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
vichog schreef op 15-07-2006 @ 14:30 :
tja... soms heeft het tijd nodig.

en er zijn ook tal van voorbeelden met medicijnen/medicinale toepassingen die soms wel werken en soms niet
Ja, klopt. Maar hoe zie jij dat zelf? Zie jij er de hand van God in als mensen genezen of is het gewoon 'geluk'?
Oud 15-07-2006, 21:53
Jah Thunder
Jah Thunder is offline
In de pinkstergemeente waar ik deel uit maak worden regelmatig mensen genezen of verlost van demonen. Als je dit zelf nooit hebt meegemaakt is het, zeker voor een westerling in deze cultuur, moeilijk te geloven.

Vreemd is echter wel dat bij Jolanda de waarzegster dinges vermeld worden hoeveel mensen er wel worden genezen, terwijl zij (naar veler idee) bezig is met occulte krachten...

En als Jan Zijlstra in de naam van Jezus Christus mensen geneest, wordt er alleen vermeld hoeveel hij NIET geneest, terwijl de rest wordt doodgezwegen

tenminste, dat is mijn persoonlijke ervaring he
Oud 15-07-2006, 22:37
Il organista
Il organista is offline
Jan Zijlstra komt nogal eng over (en ik ben ook christelijk).

Je kunt je afvragen of het zo positief is om te vermelden hoeveel mensen genezen. Er zit een risico in dat de genezingen aan de persoon worden toegeschreven en niet meer aan God.
Oud 15-07-2006, 22:42
Jah Thunder
Jah Thunder is offline
Ja daar heb je wel gelijk in.

En cool, ik ben bang dat ik soms nog wel eens de enige christen ben, maar gelukkig
Oud 16-07-2006, 07:43
vichog
vichog is offline
Citaat:
Il organista schreef op 15-07-2006 @ 14:32 :
Ja, klopt. Maar hoe zie jij dat zelf? Zie jij er de hand van God in als mensen genezen of is het gewoon 'geluk'?
Ik twijfel de laatste tijd daar vaak over .

Ik ben begin dit jaar naar een conferentie geweest met een amerikaanse evangelist. Op het einde was er ook een 'genezingsronde' door de zaal waarbij iedereen die wou kon worden genezen. De manier waarop (door met zijn handen in pistool vorm te gaan staan en zo op mensen te 'schieten' met de Heilige Geest) vond ik alleen erg vreemd.
Oud 16-07-2006, 07:46
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
vichog schreef op 16-07-2006 @ 08:43 :
Ik twijfel de laatste tijd daar vaak over .

Ik ben begin dit jaar naar een conferentie geweest met een amerikaanse evangelist. Op het einde was er ook een 'genezingsronde' door de zaal waarbij iedereen die wou kon worden genezen. De manier waarop (door met zijn handen in pistool vorm te gaan staan en zo op mensen te 'schieten' met de Heilige Geest) vond ik alleen erg vreemd.
Ja, dat heb ik ook. Sommige gebedsgenezers komen erg 'vreemd' of eng over, waardoor ze misschien eerder mensen afschrikken; is een beetje jammer.

Ik probeer er zelf altijd doorheen te kijken: uiteindelijk moet God het doen en niet deze mensen (sommigen lijken dat weleens te vergeten). En dan gebeurt het soms wel, soms niet; daar valt niet veel zinnigs over te zeggen.
Oud 16-07-2006, 10:29
Orpheus
Orpheus is offline
Ik heb een vraagje wat wel in de lijn van dit topic staat.

Zijn paranormaal genezers en mediums nou personen die volgens jullie tussen God en de sterfelijken instaan?
Oud 16-07-2006, 13:32
Jah Thunder
Jah Thunder is offline
Persoonlijk geloof ik dat zij net zo sterfelijk zijn als alle andere mensen.

Ik geloof ook ( maar dat kan misschien standplaatsgebondenheid zijn) dat iedereen die mensen geneest buiten de naam van Jezus Christus om of een oplichter is, of gebruik maakt van demonische machten. maar dat denk ik zelf he.

Ik ontken uiteraard niet dat er ook een hoop 'christelijke' gebedsgenezers zijn die opilichters zijn.

Maar ik zie niet waarom mediums e.d. minder sterfelijk zijn dan andere mensen
Oud 16-07-2006, 13:35
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Jah Thunder schreef op 16-07-2006 @ 14:32 :
Persoonlijk geloof ik dat zij net zo sterfelijk zijn als alle andere mensen.

Ik geloof ook ( maar dat kan misschien standplaatsgebondenheid zijn) dat iedereen die mensen geneest buiten de naam van Jezus Christus om of een oplichter is, of gebruik maakt van demonische machten. maar dat denk ik zelf he.

Ik ontken uiteraard niet dat er ook een hoop 'christelijke' gebedsgenezers zijn die opilichters zijn.

Maar ik zie niet waarom mediums e.d. minder sterfelijk zijn dan andere mensen
Sorry - mijn vraag is óf onjuist gesteld, óf onjuist begrepen.

Zijn zij een medium tussen de twee partijen in - ofwel een manier van samenkomst?

(Denk aan de Hand of het Woord dat naar de mens komt)
Oud 16-07-2006, 13:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
Jah Thunder schreef op 16-07-2006 @ 14:32 :
Je denkt dat artsen oplichters zijn of met demonische krachten werken?
Oud 16-07-2006, 13:47
Jah Thunder
Jah Thunder is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 16-07-2006 @ 14:35 :
Sorry - mijn vraag is óf onjuist gesteld, óf onjuist begrepen.

Zijn zij een medium tussen de twee partijen in - ofwel een manier van samenkomst?

(Denk aan de Hand of het Woord dat naar de mens komt)
Aha op die manier. Net als de profeten in het oude testament, of de reïncarnaties van Visjnoe enzo?

Nou, ik geloof dat niet echt, omdat ik geloof dat iedereen een persoonlijke levende relatie met God kan hebben.

Ik geloof wel dat sommige mensen (mediums, profeten of hoe jij ze maar wilt noemen) wel de gave hebben om Gods stem beter te verstaan dan anderen, dus voor sommige is het wel makkelijk om door hun in contact met God te komen, maar ik denk niet dat het een vereiste is. God openbaart zich aan iedereen persoonlijk die daarom vraagt.
Oud 16-07-2006, 13:47
Jah Thunder
Jah Thunder is offline
Citaat:
Juice schreef op 16-07-2006 @ 14:45 :
Je denkt dat artsen oplichters zijn of met demonische krachten werken?
neen

Ik bedoelde dmv bovenatuurlijke shizzle

Maar dat vergat ik erbij te zetten
Oud 17-07-2006, 13:21
Escapism
Escapism is offline
bovenatuurlijke shizzle.
Oud 17-07-2006, 13:33
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Escapism schreef op 17-07-2006 @ 14:21 :
bovenatuurlijke shizzle.
Bovennatuurlijke shizzle.

- Ben ik wel met Donder eens.
Oud 17-07-2006, 16:53
vichog
vichog is offline
Als mediums vaak bedrog plegen lijkt het me niet echt iets van G'd. Ze hebben ook een heleboel technieken en tactieken inmiddels verworven om als medium overtuigend over te komen. Dit was geloof ik ook in een uitzending van koppensnellers en de website van st. skepsis staat er ook vol van.
Oud 18-07-2006, 12:16
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 17-07-2006 @ 14:33 :
Bovennatuurlijke shizzle.

- Ben ik wel met Donder eens.
ik verbeterde hem niet.
Oud 22-07-2006, 22:10
bbyn
bbyn is offline
Ik vind dat 'op zoek naar een wonder' toch zo'n waardeloos programma, sorry dat ik 't zeg.. met kwetsbare mensen op zoek gaan naar iets, verwachtingen scheppen enz enz..en teleurgesteld worden.. ik denk zeker wel dat GOd kan genezen.. maar wanneer en hoe kunnen wij niet bepalen.. en dan de hele wereld over... waarom zou God bijv. wel in China genezen en in Nederland niet?
Oud 24-07-2006, 09:25
hmmmm
hmmmm is offline
Ik heb er echt hard om gelachen. Hoe wanhopig die mensen waren. Waarom gaan ze niet op pelgrimstocht o.i.d.
Oud 24-07-2006, 10:28
vichog
vichog is offline
Alles voor de kijkcijfers he.

Citaat:
bbyn: waarom zou God bijv. wel in China genezen en in Nederland niet?
Dat doet Hij ook wel, maar in andere werelddelen zullen er andere genezingsdiensten zijn (de inhoud blijft natuurlijk wel hetzelfde) qua vorm en verschillende mensen. Ik vind het programma daardoor wel aardig, zo kun je zien hoe ze het in India of bijvoorbeeld Amerika doen.
Oud 29-07-2006, 16:25
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
bbyn schreef op 22-07-2006 @ 23:10 :
waarom zou God bijv. wel in China genezen en in Nederland niet?
gods geest kan vrij gebonden zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 10:54
mepsteen
mepsteen is offline
nou, de manier de mij het meeste aanspreekt is hieros gamos
Reageren

Regels voor berichten