![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hahahaahahahhahahahahaha. Tuurlijk jongen, tuurlijk.. |
![]() |
||
Citaat:
"Je maakt jezelf trouwens onwijs belachelijk, door van 60-jarigen te eisen dat ze Nederlands kunnen lezen en schrijven en het vervolgens zelf niet kunnen." Al maak je tientallen fouten, het verschil tussen nederlands en turks lijkt me overduidelijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als ik jou goed begrijp vind jij dat dat niet aangepakt moet worden want t is alleen maar vervelend en je kan er toch niks aan doen. Maargoed, ik ga dr zo vandoor, dus nogmaals mn stelling: Nederlanders dienen over basisvaardighden nederlands te beschikken. Denk dat dat helemaal geen gekke vereiste is. Denk zelfs dat het zeer logisch is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die mensen waar jij het nu over hebt zijn hierheen gehaalt als gastarbeider, omdat Nederlanders te lui waren dat werk te doen. Deze mensen hebben dus heel hard in de fabrieken en op het land gewerkt. De overheid vond toen niet dat ze Nederlands hoefde te leren, omdat ze hier toch alleen maar waren voor dat werk, en daarna hopelijk terug gingen. Het is dus niet de schuld van deze groep mensen dat ze geen tot gebrekkig Nederlands kunnen spreken of schrijven. Het was voor hun niet nodig toen. En iemand van 60 een nieuwe taal leren is eigenlijk onmogelijk en ik denk ook overbodig, omdat hij zich al 30 jaar hier weet te redden, dan lukken die laatste 10 jaar ook nog wel. Voor jongere mensen zouden ze die toets wel verplicht moeten stellen. Verpicht aanwezig zijn en verplicht actief meedoen is niets op tegen, dus als ze dat niet doen mogen ze boetes geven. Maar boetes geven omdat iemand die toets te moeilijk vind is niet eerlijk. Stel voor dat jij een boete krijgt van 25 euro voor iedere onvoldoende die je haalt op school. Het idee dat allochtone met een Nederlands paspoort die toets moeten doen, is natuurlijk stom en onmogelijk en discriminerend. Die mensen zijn dus Nederlander, maar worden dan nog steeds niet zo behandelt. Wanneer wordt je dan als Nederlander gezien??? Het idee lijkt wel erg op allochtoontje pesten en stemmen winnen. Het enige goede eraan is het opzetten van die cursus, maar dat is alles. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat heb ik tientallen keren aangehaald. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als ik wat tegen iemand wil zeggen en die begint in onbegrijpelijk turks terug te brabbelen, dan lijkt het me logisch dat ik diegene niet als nederlander zie. Maar als diegene gewoon in nederlands met mij kan communiceren, waarom zou ik hem dan niet als nederlander zien? Dat je altijd wel zult kunnen zeggen dat het geen autochtoon is is wat anders. Maar iemand met een nederlands paspoort die niet kan communiceren met de nederlandse bevolking, dat is krom. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nee he, je bedoelt: Ik trek jouw argmenten even compleet uit de context en betrek het op lichamelijk gehandicapten zodat ie niet meer klopt. Overigens is het voor doven nog veel belangerijker om te kunnen communiceren. Daarom zal eigenlijk elke dove gebarentaal kunnen net als kunnen schrijven. Velen kunnen ook nog liplezen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als nu (bijvoorbeeld) 500.000 allochtonen NL spreken, krijg je 500.000 x 0.75= 375.000 Na een inburgeringscursus zullen 200.000 extra mensen Nederlands spreken. Dus 700.000 x 0,75= 525.000. 150.000 ouders die hun kind(eren) Nederlands leren als winst, ten gevolge van de inburgeringscursus. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als jij zou willen emigreren naar turkije. Zou je het dan vreemd vinden als de turkse regering als vereiste een basiskennis van de turkse taal steld? |
![]() |
||
Citaat:
Al zou X bij verplicht ingeburgerden dalen tot tot 1%, dan nog is dat winst. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ben je echter een uitkeringstrekker dan val je er wel onder. Ik had het daar laatst ook al over, complete hervorming van het uitkeringssysteem naar een systeem waarin een uitkering een salaris voor thuisstudie is. Zoiets zou ik nou graag willen zien. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is vreemd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat iedereen die een nederlands paspoort heeft basis kennis van de nederlandse taal dient te hebben. Zegmaar het green-card systeem wat ze in america hebben. Raar uberhaupt dat je nederlanderschap en de nederlandse taalk niet als onlosmakelijk verbonden ziet. |
![]() |
||
Citaat:
Het negatieve klimaat zal wellicht een aantal allochtonen afstandelijker doen staan tegenover de maatschappij, maar dat wordt opgeheven door het aantal allochtonen dat door de beheersing van de Nederlandse taal wordt opgenomen in de samenleving, en daardoor bereidwilliger wordt om zijn kroost met het Nederlands op te voeden. Daarnaast zijn er nog vele positieve gevolgen van een gelijke taal sprekende natie, die de eenmalige financiële kosten meer dan waard zijn. Deze discussie begint steeds meer te lijken op de jacht van een mens, bewapend met een dikke gweer, op een klein konijntje dat hopeloos heen en weer springt. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nationalisme is een mooi middel om de boel bij elkaar te houden, maar kan ook worden misbruikt. |
![]() |
||
Citaat:
Ok, dan weet ik dus dat ik jou gewoon niet serius moet nemen omdat je je beweringen staaft naar utopische gedachtes. Realisme is een woord wat jij niet kent. Maargoed. Ik moet gaan. De poker tafel roept. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|