Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2006, 14:21
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:15 :
Daar had ik het niet over, en dat snap je zelf ook wel.
Daar hebben we het wel over, want we hebben het over mensen die hier al 30 jaar wonen en geen woord nederlands kunnen spreken. Dat noem ik onacceptabel. Dat je het niet perfect hoeft te kunnen schrijven lijkt me logisch, of je die en dat door elkaar haalt maakt me ook niet uit, maar dat je kan communiceren, dat maakt me wel veel uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2006, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:19 :
Het is weldegelijk van belang, want degene die geen woord nederlands spreken zijn wel in staat tot voortplanting. Waar denk je anders dat alle hedendaagse allochtonen problematiek vandaan komt?
Die 'problematiek' komt vooral uit de bekrompen hoofdjes van extreem-rechts Nederland.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:25
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:16 :
En toch snap je hem. Ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat niemand van je opa verwaht dat hij vlekkeloos nederlands kan. Echter dat hij kan communiceren met degene die dezelfde nationaliteit bezitten, dat lijkt me toch wel degelijk een vereiste.

Grappig overigens dat je typo's gelijk steld aan geen woord nederlands kunnen.
Ik heb niet gezegd dat je geen woord Nederlands kunt, maar wel dat je taalbeheersing voor verbetering vatbaar is. Als je in een tekst van vier regels tien fouten weet te maken, is die opmerking m.i. gerechtvaardigd.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:26
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:24 :
Die 'problematiek' komt vooral uit de bekrompen hoofdjes van extreem-rechts Nederland.

Hahahaahahahhahahahahaha.

Tuurlijk jongen, tuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:27
Love & Peace
Love & Peace is offline
Allochtonen kunnen over het algemeen wel gewoon Nederlands. Ik denk dat de criminaliteit een nog veel groter probleem is, waar politici wat tegen moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:28
Verwijderd
Welke problematiek is er dan?

Oké, Marokkanen zijn relatief 4 keer zo vaak crimineel. Da's vervelend.

Evenzo is het vervelend dat vmbo'ers en schoolverlaters relatief veel vaker crimineel zijn. Oplossing: ze verplichten HAVO te doen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:29
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-06-2006 @ 15:25 :
Ik heb niet gezegd dat je geen woord Nederlands kunt, maar wel dat je taalbeheersing voor verbetering vatbaar is. Als je in een tekst van vier regels tien fouten weet te maken, is die opmerking m.i. gerechtvaardigd.

"Je maakt jezelf trouwens onwijs belachelijk, door van 60-jarigen te eisen dat ze Nederlands kunnen lezen en schrijven en het vervolgens zelf niet kunnen."

Al maak je tientallen fouten, het verschil tussen nederlands en turks lijkt me overduidelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:30
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:29 :
"Je maakt jezelf trouwens onwijs belachelijk, door van 60-jarigen te eisen dat ze Nederlands kunnen lezen en schrijven en het vervolgens zelf niet kunnen."

Ok, ik heb me vergist.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:32
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:28 :
Welke problematiek is er dan?

Oké, Marokkanen zijn relatief 4 keer zo vaak crimineel. Da's vervelend.

Evenzo is het vervelend dat vmbo'ers en schoolverlaters relatief veel vaker crimineel zijn. Oplossing: ze verplichten HAVO te doen?
Wat is dat nou weer voor dom statement? Dat je ook VMBO-ers aan zult meoten pakken die crimineel bezig zijn lijkt me logisch. Net als dat je marrokanen aan meot pakken die crimineel bezig zijn.
Als ik jou goed begrijp vind jij dat dat niet aangepakt moet worden want t is alleen maar vervelend en je kan er toch niks aan doen.

Maargoed, ik ga dr zo vandoor, dus nogmaals mn stelling:

Nederlanders dienen over basisvaardighden nederlands te beschikken.

Denk dat dat helemaal geen gekke vereiste is. Denk zelfs dat het zeer logisch is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:33
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:05 :
Waarom? Niks dan logisch eigenlijk toch? Als jij he jezelf onmogelijk maakt te werken, waarom zou je dan wel een werkeloosheids uitkering moeten krijgen?

Kijk, dat het in de praktijk niet zal werken is wat anders, net als dat 99% van jouw ideeën compleet onrealistisch zijn.
Ik denk dat jij nog de nodige geschiedenis lessen moet volgen. Want de redenatie dat die mensen zichzelf onmogelijk te maken te werken is onzin.

Die mensen waar jij het nu over hebt zijn hierheen gehaalt als gastarbeider, omdat Nederlanders te lui waren dat werk te doen. Deze mensen hebben dus heel hard in de fabrieken en op het land gewerkt. De overheid vond toen niet dat ze Nederlands hoefde te leren, omdat ze hier toch alleen maar waren voor dat werk, en daarna hopelijk terug gingen.

Het is dus niet de schuld van deze groep mensen dat ze geen tot gebrekkig Nederlands kunnen spreken of schrijven. Het was voor hun niet nodig toen.

En iemand van 60 een nieuwe taal leren is eigenlijk onmogelijk en ik denk ook overbodig, omdat hij zich al 30 jaar hier weet te redden, dan lukken die laatste 10 jaar ook nog wel.

Voor jongere mensen zouden ze die toets wel verplicht moeten stellen. Verpicht aanwezig zijn en verplicht actief meedoen is niets op tegen, dus als ze dat niet doen mogen ze boetes geven. Maar boetes geven omdat iemand die toets te moeilijk vind is niet eerlijk.

Stel voor dat jij een boete krijgt van 25 euro voor iedere onvoldoende die je haalt op school.

Het idee dat allochtone met een Nederlands paspoort die toets moeten doen, is natuurlijk stom en onmogelijk en discriminerend. Die mensen zijn dus Nederlander, maar worden dan nog steeds niet zo behandelt. Wanneer wordt je dan als Nederlander gezien???

Het idee lijkt wel erg op allochtoontje pesten en stemmen winnen. Het enige goede eraan is het opzetten van die cursus, maar dat is alles.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:32 :
Wat is dat nou weer voor dom statement? Dat je ook VMBO-ers aan zult meoten pakken die crimineel bezig zijn lijkt me logisch. Net als dat je marrokanen aan meot pakken die crimineel bezig zijn.
Als ik jou goed begrijp vind jij dat dat niet aangepakt moet worden want t is alleen maar vervelend en je kan er toch niks aan doen.
Je moet er wel wat aan doen, tuurlijk. Maar je maatregelen moeten wel constructief zijn. Naar die criminelen gaan en 'foei' zeggen, analoog aan de inburgeringscursus, zal niet helpen en is zonde van de moeite.
Citaat:
Maargoed, ik ga dr zo vandoor, dus nogmaals mn stelling:

Nederlanders dienen over basisvaardighden nederlands te beschikken.

Denk dat dat helemaal geen gekke vereiste is. Denk zelfs dat het zeer logisch is.
Maar waarom vind je dat precies, want dat heb je nog steeds niet beargumenteerd?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:35
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
"Wanneer wordt je dan als Nederlander gezien???"

Denk dat beheersing van de nederlandse taal een van de vereisten is daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:35
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:34 :
Maar waarom vind je dat precies, want dat heb je nog steeds niet beargumenteerd?
Communicatie.

Dat heb ik tientallen keren aangehaald.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:36
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:35 :
"Wanneer wordt je dan als Nederlander gezien???"

Denk dat beheersing van de nederlandse taal een van de vereisten is daarvoor.
Geloof je het zelf? Dan ga je Nederlands die eerst uit een ander land kwamen nog steeds niet als nederlander zien denk ik. Daar zijn dit soort ideeen een duidelijk voorbeeld van.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:35 :
Communicatie.

Dat heb ik tientallen keren aangehaald.
En waarom is dat zo belangrijk?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:38
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 23-06-2006 @ 15:36 :
Geloof je het zelf? Dan ga je Nederlands die eerst uit een ander land kwamen nog steeds niet als nederlander zien denk ik. Daar zijn dit soort ideeen een duidelijk voorbeeld van.
Hoe dat zo?

Als ik wat tegen iemand wil zeggen en die begint in onbegrijpelijk turks terug te brabbelen, dan lijkt het me logisch dat ik diegene niet als nederlander zie. Maar als diegene gewoon in nederlands met mij kan communiceren, waarom zou ik hem dan niet als nederlander zien?

Dat je altijd wel zult kunnen zeggen dat het geen autochtoon is is wat anders. Maar iemand met een nederlands paspoort die niet kan communiceren met de nederlandse bevolking, dat is krom.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:39
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:34 :
Je moet er wel wat aan doen, tuurlijk. Maar je maatregelen moeten wel constructief zijn. Naar die criminelen gaan en 'foei' zeggen, analoog aan de inburgeringscursus, zal niet helpen en is zonde van de moeite.
Wanneer de ouders van een kind Nederlands spreken, zullen ze dit aan hun kinderen leren. Die zullen hierdoor niet met een achterstand beginnen aan de basisschool en makkelijker meegaan met de rest. Zodoende zal het aantal HAVO en VWO-adviezen ook stijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:39
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:37 :
En waarom is dat zo belangrijk?
Jeetje.. Snap je dat werkelijk niet?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:40
Verwijderd
Terug naar hun eigen land, die doven!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-06-2006 @ 15:39 :
Wanneer de ouders van een kind Nederlands spreken, zullen ze dit aan hun kinderen leren. Die zullen hierdoor niet met een achterstand beginnen aan de basisschool en makkelijker meegaan met de rest. Zodoende zal het aantal HAVO en VWO-adviezen ook stijgen.
Klopt, maar als ouders Nederlands kúnnen spreken, zullen ze dat ook niet meteen doen. Een inburgeringscursus draagt hier al helemaal niet aan bij.
Met citaat reageren
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:40 :
Terug naar hun eigen land, die doven!
Ah, dus allochtonen hebben gewoon een lichamelijke handicap?
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:41 :
Ah, dus allochtonen hebben gewoon een lichamelijke handicap?
Nee, ik pas jouw argument toe.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:46
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:41 :
Nee, ik pas jouw argument toe.
Heb ik het ergens over gehandicapten gehad dan?
Nee he, je bedoelt: Ik trek jouw argmenten even compleet uit de context en betrek het op lichamelijk gehandicapten zodat ie niet meer klopt.

Overigens is het voor doven nog veel belangerijker om te kunnen communiceren. Daarom zal eigenlijk elke dove gebarentaal kunnen net als kunnen schrijven. Velen kunnen ook nog liplezen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:48
Verwijderd
Best handig, alle doven kennen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:49
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:41 :
Klopt, maar als ouders Nederlands kúnnen spreken, zullen ze dat ook niet meteen doen. Een inburgeringscursus draagt hier al helemaal niet aan bij.
Dit klopt niet. Stel dat het aantal Nederlands sprekende allochtonen die hun kinderen Nederlands leren 75% is. Dan krijg je dus 3/4x=y. Wanneer X stijgt, stijgt Y mee.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:50
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:48 :
Best handig, alle doven kennen.
Ontken het eens?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-06-2006 @ 15:49 :
Dit klopt niet. Stel dat het aantal Nederlands sprekende allochtonen die hun kinderen Nederlands leren 75% is. Dan krijg je dus 3/4x=y. Wanneer X stijgt, stijgt Y mee.
Daarbij doe je wel de (ongefundeerde) aanname, dat de inburgeringscursus hierbij zou kunnen bijdragen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:50 :
Ontken het eens?
Het is niet zo.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:52
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:51 :
Daarbij doe je wel de (ongefundeerde) aanname, dat de inburgeringscursus hierbij zou kunnen bijdragen.
Ik denk dat kennis van de nederlandse taal daar zeer zeker aan zal bijdragen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:53
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Het is niet zo.
Conclusie: jij hebt geen enkel besef van hoe het nederlandse systeem ten behoeve van lichaamelijke handicaps werkt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:52 :
Ik denk dat kennis van de nederlandse taal daar zeer zeker aan zal bijdragen.
Maar is de inburgeringscursus daarvoor de beste methode? Een inburgeringscursus geeft de allochtoon alleen maar het gevoel niet welkom te zijn in Nederland. Mogelijk gevolg is een verdere afkeer van de Nederlandse taal en samenleving.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:55
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
De input voor X stijgt?

Als nu (bijvoorbeeld) 500.000 allochtonen NL spreken, krijg je 500.000 x 0.75= 375.000
Na een inburgeringscursus zullen 200.000 extra mensen Nederlands spreken. Dus 700.000 x 0,75= 525.000.

150.000 ouders die hun kind(eren) Nederlands leren als winst, ten gevolge van de inburgeringscursus.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:55
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:53 :
Maar is de inburgeringscursus daarvoor de beste methode? Een inburgeringscursus geeft de allochtoon alleen maar het gevoel niet welkom te zijn in Nederland. Mogelijk gevolg is een verdere afkeer van de Nederlandse taal en samenleving.
Dus het is enkel de naam waar je problemen mee hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-06-2006 @ 15:55 :
De input voor X stijgt?

Als nu (bijvoorbeeld) 500.000 allochtonen NL spreken, krijg je 500.000 x 0.75= 375.000
Na een inburgeringscursus zullen 200.000 extra mensen Nederlands spreken. Dus 700.000 x 0,75= 525.000.

150.000 ouders die hun kind(eren) Nederlands leren als winst, ten gevolge van de inburgeringscursus.
Maar daarbij doe je de ongefundeerde aanname, dat de verhouding van 75% constant is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:55 :
Dus het is enkel de naam waar je problemen mee hebt.
Nee, als het RompoHompo zou heten, zouden allochtonen zich erdoor even goed niet welkom voelen in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:59
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:57 :
Nee, als het RompoHompo zou heten, zouden allochtonen zich erdoor even goed niet welkom voelen in Nederland.
En dat kan jij bepalen?

Als jij zou willen emigreren naar turkije. Zou je het dan vreemd vinden als de turkse regering als vereiste een basiskennis van de turkse taal steld?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:00
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 15:57 :
Maar daarbij doe je de ongefundeerde aanname, dat de verhouding van 75% constant is.
Zei hij, onder het credo "nooit toegeven!".

Al zou X bij verplicht ingeburgerden dalen tot tot 1%, dan nog is dat winst.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-06-2006 @ 16:00 :
Zei hij, onder het credo "nooit toegeven!".

Al zou X bij verplicht ingeburgerden dalen tot tot 1%, dan nog is dat winst.
Dat ligt eraan. Misschien is er onder die andere groep wel een deel, die hun kinderen, door het klimaat waaraan de inburgeringscursus bijdraagt, niet meer opvoedt met Nederlands. Bovendien kun je je afvragen of het wel het geld waard is, als het effect zeer gering is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 15:59 :
En dat kan jij bepalen?

Als jij zou willen emigreren naar turkije. Zou je het dan vreemd vinden als de turkse regering als vereiste een basiskennis van de turkse taal steld?
Ja, ze zullen het vast niet erg vinden als er een ingenieur naar hun land komt, ook al spreekt die geen Turks (tenzij ik nu meteen daarheen ga natuurlijk ).
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:06
Verwijderd
Of wacht, al die ingenieurs in die oliestaten zijn natuurlijk súper ingeburgerd, net zoals al die gastarbeiders daar uit India.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:07
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 16:05 :
Ja, ze zullen het vast niet erg vinden als er een ingenieur naar hun land komt, ook al spreekt die geen Turks (tenzij ik nu meteen daarheen ga natuurlijk ).
Ah, maar kijk, nu heb je het weer over wat anders. Zo is het met die imburgeringscursus ook, heb je een baan of een opleiding, dan hoef je er niet aan mee te doen.

Ben je echter een uitkeringstrekker dan val je er wel onder.

Ik had het daar laatst ook al over, complete hervorming van het uitkeringssysteem naar een systeem waarin een uitkering een salaris voor thuisstudie is. Zoiets zou ik nou graag willen zien.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 16:07 :
Ik had het daar laatst ook al over, complete hervorming van het uitkeringssysteem naar een systeem waarin een uitkering een salaris voor thuisstudie is. Zoiets zou ik nou graag willen zien.
Oh daar ben ik helemaal niet tegen hoor. Sowieso wil ik alle uitkeringstrekkers wel verplichten óf te werken (als slaaf bij de gemeente oid als strontschepper) óf te leren.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:11
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 16:09 :
Oh daar ben ik helemaal niet tegen hoor. Sowieso wil ik alle uitkeringstrekkers wel verplichten óf te werken (als slaaf bij de gemeente oid als strontschepper) óf te leren.
Maar dat men allochtone uitkerings trekkers wilt verplichten basiskennis van de nederlandse taal te krijgen ed, dat zint je dan weer niet.

Dat is vreemd.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-06-2006 @ 16:11 :
Maar dat men allochtone uitkerings trekkers wilt verplichten basiskennis van de nederlandse taal te krijgen ed, dat zint je dan weer niet.

Dat is vreemd.
Oh, als dat is wat ze willen leren, prima. Maar ze mogen van mij ook best hun hele leven stront scheppen zonder Nederlands te leren.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:17
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 16:14 :
Oh, als dat is wat ze willen leren, prima. Maar ze mogen van mij ook best hun hele leven stront scheppen zonder Nederlands te leren.
Daar kan ik dan weer neit inkomen. Je geeft mensen stemrecht maar het maakt je niet uit of ze uberhaupt het formuliertje kunnen lezen. Je geeft mensen een uitkering, maar dat ze die niet eens zelf kunnen aanvragen, dat negeer je ook maar gewoon.

Ik vind dat iedereen die een nederlands paspoort heeft basis kennis van de nederlandse taal dient te hebben. Zegmaar het green-card systeem wat ze in america hebben.

Raar uberhaupt dat je nederlanderschap en de nederlandse taalk niet als onlosmakelijk verbonden ziet.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:20
Verwijderd
Dat komt omdat ik het liever zie dat landsgrenzen uiteindelijk verdwijnen en er één grote superstaat komt met één taal. Utopisch, allicht, maar dat terzijde. Nationalisme zie ik, naast religie, als één van de grootste bronnen van kwaad in deze wereld.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:23
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 16:04 :
Dat ligt eraan. Misschien is er onder die andere groep wel een deel, die hun kinderen, door het klimaat waaraan de inburgeringscursus bijdraagt, niet meer opvoedt met Nederlands. Bovendien kun je je afvragen of het wel het geld waard is, als het effect zeer gering is.
Lol.

Het negatieve klimaat zal wellicht een aantal allochtonen afstandelijker doen staan tegenover de maatschappij, maar dat wordt opgeheven door het aantal allochtonen dat door de beheersing van de Nederlandse taal wordt opgenomen in de samenleving, en daardoor bereidwilliger wordt om zijn kroost met het Nederlands op te voeden.

Daarnaast zijn er nog vele positieve gevolgen van een gelijke taal sprekende natie, die de eenmalige financiële kosten meer dan waard zijn.

Deze discussie begint steeds meer te lijken op de jacht van een mens, bewapend met een dikke gweer, op een klein konijntje dat hopeloos heen en weer springt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-06-2006 @ 16:23 :
Lol.

Het negatieve klimaat zal wellicht een aantal allochtonen afstandelijker doen staan tegenover de maatschappij, maar dat wordt opgeheven door het aantal allochtonen dat door de beheersing van de Nederlandse taal wordt opgenomen in de samenleving, en daardoor bereidwilliger wordt om zijn kroost met het Nederlands op te voeden.

Daarnaast zijn er nog vele positieve gevolgen van een gelijke taal sprekende natie, die de eenmalige financiële kosten meer dan waard zijn.
Dat postuleer jij, maar dat is zeker niet vanzelfsprekend.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:25
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 16:20 :
Dat komt omdat ik het liever zie dat landsgrenzen uiteindelijk verdwijnen en er één grote superstaat komt met één taal. Utopisch, allicht, maar dat terzijde. Nationalisme zie ik, naast religie, als één van de grootste bronnen van kwaad in deze wereld.
Ik zie mensen die zich niet aan dogma's houden, zoals bepaalde normen en waarden, als potentiële gevaren voor de mensheid.

Nationalisme is een mooi middel om de boel bij elkaar te houden, maar kan ook worden misbruikt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:26
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2006 @ 16:20 :
Hahahahahaha.
Ok, dan weet ik dus dat ik jou gewoon niet serius moet nemen omdat je je beweringen staaft naar utopische gedachtes. Realisme is een woord wat jij niet kent.

Maargoed.
Ik moet gaan. De poker tafel roept.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten