Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2006, 07:07
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik zit zelf nogsteeds in therapie voor anorexia, maar ook negatief zelfbeeld en om het pesten van vroeger te verwerken...

Ik ga er nu al meer dan een jaar heen en sinds kort gaat het ietsje beter. Ik had alleen gehoopt dat het sneller zou gaan....
Ik ga 1x in de week voor gesprekken en binnenkort ook bij een zelfhulpgroep...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2006, 11:45
Go
Go is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 14-07-2006 @ 14:03 :
Met een dergelijke prikkelende post kun je reacties verwachten.......
Laat ze maar komen
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:52
TheForgotten
TheForgotten is offline
Waarvoor ben/was je in therapie?
was in therapie door gebeurtenissen in t verleden, dit veroorzaakte slecht zelfbeeld, grote afhankelijkheiden op jonge leeftijd [3 jaar] voor automutilatie..maar dan in de zin van openkrabben en bijten..niet zozeer iets branden of snijden..en nog wel andere dingen

Hoe lang duurde het vooraleer je resultaat begon te merken?
de therapie die ik heb gevolgd duurde in totaal zo'n 2 jaar. heb er best wel wat aan gehad. Op mijn leeftijd kon ik er gewoon niet over praten [9 jaar]..dus toen gingen we maar wat aan men zelfstandigheid en slechte zelfbeeld doen dmv speltherapie-> zo lieten ze me zien dat ik het allemaalw el kon en men moeder niet alles voor me hoefde te doen...tenminste ik denk dat het zo is gedaan
heb verder nooit op een dagbehandeling of iets gezeten, het waren sessies van 2 uur elke keer, en dan 1 of 2 keer per week.
Oud 17-07-2006, 15:19
farai
farai is offline
Citaat:
TheForgotten schreef op 17-07-2006 @ 15:52 :
was in therapie door gebeurtenissen in t verleden, dit veroorzaakte slecht zelfbeeld, grote afhankelijkheiden op jonge leeftijd [3 jaar] voor automutilatie..maar dan in de zin van openkrabben en bijten..niet zozeer iets branden of snijden..en nog wel andere dingen

de therapie die ik heb gevolgd duurde in totaal zo'n 2 jaar. heb er best wel wat aan gehad. Op mijn leeftijd kon ik er gewoon niet over praten [9 jaar]..dus toen gingen we maar wat aan men zelfstandigheid en slechte zelfbeeld doen dmv speltherapie-> zo lieten ze me zien dat ik het allemaalw el kon en men moeder niet alles voor me hoefde te doen...tenminste ik denk dat het zo is gedaan
heb verder nooit op een dagbehandeling of iets gezeten, het waren sessies van 2 uur elke keer, en dan 1 of 2 keer per week.
wow, das best heavy.

kun je ff kort vertellen wat er gebeurd is? Mag ook via pm as je dat wil.
Oud 17-07-2006, 15:32
TheForgotten
TheForgotten is offline
haha..dat doek liever prive..
kan me altijd wel op msn vinden denk ik
Oud 17-07-2006, 15:35
Mephisto
Mephisto is offline
Vroeger: agressieproblemen ivm pesten
Nu: apathie hoofdzakelijk, en een overdosis rationalisme dat een probleem oplevert als je met andere mensen om moet gaan

zit nog in de "onderzoeksfase" momenteel, en ik kan die saaie drol nu al niet uitstaan
Oud 18-07-2006, 07:21
farai
farai is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 17-07-2006 @ 16:35 :
Vroeger: agressieproblemen ivm pesten
Nu: apathie hoofdzakelijk, en een overdosis rationalisme dat een probleem oplevert als je met andere mensen om moet gaan

zit nog in de "onderzoeksfase" momenteel, en ik kan die saaie drol nu al niet uitstaan
haha dat wordt nog leuk dan
Oud 18-07-2006, 18:11
Verwijderd
Automutilatie, laag zelfbeeld. Borderline in ontwikkeling.
Hoe lang duurde het vooraleer je resultaat begon te merken? Ik heb eerst een paar maanden gesprekken gehad met een psycholoog, maar dat leverde geen enkele vooruitgang op. Daarna heb ik een tijdje zelf aangerommeld zonder professionele hulp en nu heb ik gesprekken met een psychiatrisch verpleegkundige. Ik schijn vooruit te gaan, al merk ik hier zelf niks van.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 23:55
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 18-07-2006 @ 08:21 :
haha dat wordt nog leuk dan
Denk dat ik er na de huidige fase een punt achter zet, fuck behandeling.
Oud 20-07-2006, 00:00
darkfairy
darkfairy is offline
Automutilatie, laag zelfbeeld.
Hoe lang duurde het vooraleer je resultaat begon te merken? Ik ben er 3 keer geweest maar kon niet met hem overweg en toen ben ik er maar meer gestopt
en ik merk geen verschil nou
Oud 20-07-2006, 07:34
farai
farai is offline
mja om 1 of andere reden denk ik er nu dus ook over om ermee te stoppen binnenkort. Ma kga daar voorlopig nog even niet verder op in.
Oud 20-07-2006, 12:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Even een vraagje voor alle ervaringsdeskundigen hier Kan het zijn dat je aan psychotherapie moet wennen en hoe lang duurt dat dan ongeveer? Vorige keer vond ik het heel zwaar en voelde het heel onwennig maar dit keer ging het al wat beter. Vind het maar vreemd.
Oud 20-07-2006, 15:03
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-07-2006 @ 13:05 :
Even een vraagje voor alle ervaringsdeskundigen hier Kan het zijn dat je aan psychotherapie moet wennen en hoe lang duurt dat dan ongeveer? Vorige keer vond ik het heel zwaar en voelde het heel onwennig maar dit keer ging het al wat beter. Vind het maar vreemd.
Als je voor het eerst een bepaalde therapie ondergaat moet je altijd wennen aan de manier van behandeling. Hoe lang dat duurt is nooit precies te zeggen. Het hangt er in eerste instantie van af hoe je zelf staat tegenover de therapie en tegenover degene die zo'n therapie geeft.
Zelf heb ik in februari 2003 voor het eerst een gesprek gehad met een psychiater bij het RIAGG in Helmond. Toen ik bij hem kwam stelde hij meteen voor om elkaar gewoon bij de voornaam te noemen, dus de eerste kennismaking was wat dat betreft al meteen positief. Omdat ik zelf al gesprekken had gehad met andere hulpverleners, was het voor mij geen probleem om weer met een nieuwe serie gesprekken te beginnen.
Tijdens het tweede gesprek op 18 maart 2003 kwam aan het licht dat er bij mij sprake blijkt te zijn van het syndroom van Asperger, een stoornis in het autistische spectrum. Ik had een psychologisch rapport meegenomen dat in 2002 was opgesteld, en aan de hand daarvan wist de psychiater de diagnose te stellen. Tijdens onze volgende gesprekken werd het daardoor duidelijk dat bepaalde problemen uit mijn verleden teruggevoerd konden worden op het feit dat ik, vanwege het syndroom van Asperger, een andere denk- en belevingswereld heb dan een "normaal" iemand, en dus ook anders op bepaalde situaties reageer dan een "normaal" iemand zou doen. Dankzij de diagnose ben ik nu dan ook beter in staat om op een adequate manier op bepaalde situaties te kunnen reageren, iets wat me, voor ik de diagnose kreeg, juist zoveel moeite kostte.
Op 10 april dit jaar had ik mijn laatste gesprek met Bert, de psychiater die mij dignostiseerde. Hij zei letterlijk: "Je doet het zo goed op verschillende gebieden dat je mijn hulp eigenlijk helemaal niet meer nodig hebt." We hebben toen gezamelijk besloten om de therapie te beëindigen.
Oud 22-07-2006, 18:10
Verwijderd
Quote Darkfairy:
Hoe lang duurde het vooraleer je resultaat begon te merken? Ik ben er 3 keer geweest maar kon niet met hem overweg en toen ben ik er maar meer gestopt

Beste Darkfairy, je bent 18 jaar, je bent al langer aan het tobben... je krijgt niet zomaar verandering of verbetering. AM en laag zelfbeeld zijn dingen die veel tijd nodig kunnen hebben om te veranderen. En het is kut dat je niet met die persoon overweg kon, maar zelf lukt het je ook niet. Ga dan weer hulp zoeken bij iemand anders- je kan ook doorgeven aan de hulpverlening dat je een vrouwelijke hulpverlener verkiest- dat kan, dat mag!

Ik hoop voor je dat je de therapie weer oppakt- want je kan er alleen maar beter van worden. En ik kan er donder op zeggen dat je geen zin hebt om je hele leven met een lichaam vol littekens rond te lopen. Ik mag er mee op vakantie- gezellig, kunnen een aantal vrienden het van dichtbij zien. Ik vind dit doodeng, maar het moet maar--- gelukkig vertrouw ik ze.
EN hoe ga ik dat verantwoorden tegen bijv. toekomstige werkgevers, collegae, vrienden, klasgenoten. Dat is niet leuk, ik denk dat je er nu ook last van hebt... Ik weet niet hoe het met je littekens zit, maar ik weet wel dat het verbergen van de AM ook kut is.

En weet je wat je nu doet, ik zeg het maar heel cru- en ik doe hetzelfde wat dat "leven" betreft: Je bent aan het overleven, je leeft niet, je hebt geen leven, je bent af en toe hartstikke dood in je pan. En dat is het belangrijkste en beste wat je kan overkomen: weer leren en kunnen leven, ipv overleven. De weg er naar toe is moeilijk, maar wel de moeite waard. Jij moet immers je hele leven met jezelf leven, de anderen niet. Dus maak er wat van en kies voor jezelf!!!

Veel succes.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 18:15
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
[QUOTE]~oceangirl~ schreef op 30-06-2006 @ 10:53 :
[B]Enkele vraagjes puur uit nieuwsgierigheid:

weet ik eigelijk niet voor allerlei dingen

nu ik merk nog niks
Oud 22-07-2006, 18:28
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Kimmini schreef op 22-07-2006 @ 19:10 :
Quote Darkfairy:

Beste Darkfairy, je bent 18 jaar, je bent al langer aan het tobben... je krijgt niet zomaar verandering of verbetering. AM en laag zelfbeeld zijn dingen die veel tijd nodig kunnen hebben om te veranderen. En het is kut dat je niet met die persoon overweg kon, maar zelf lukt het je ook niet. Ga dan weer hulp zoeken bij iemand anders- je kan ook doorgeven aan de hulpverlening dat je een vrouwelijke hulpverlener verkiest- dat kan, dat mag!

Ik hoop voor je dat je de therapie weer oppakt- want je kan er alleen maar beter van worden. En ik kan er donder op zeggen dat je geen zin hebt om je hele leven met een lichaam vol littekens rond te lopen. Ik mag er mee op vakantie- gezellig, kunnen een aantal vrienden het van dichtbij zien. Ik vind dit doodeng, maar het moet maar--- gelukkig vertrouw ik ze.
EN hoe ga ik dat verantwoorden tegen bijv. toekomstige werkgevers, collegae, vrienden, klasgenoten. Dat is niet leuk, ik denk dat je er nu ook last van hebt... Ik weet niet hoe het met je littekens zit, maar ik weet wel dat het verbergen van de AM ook kut is.

En weet je wat je nu doet, ik zeg het maar heel cru- en ik doe hetzelfde wat dat "leven" betreft: Je bent aan het overleven, je leeft niet, je hebt geen leven, je bent af en toe hartstikke dood in je pan. En dat is het belangrijkste en beste wat je kan overkomen: weer leren en kunnen leven, ipv overleven. De weg er naar toe is moeilijk, maar wel de moeite waard. Jij moet immers je hele leven met jezelf leven, de anderen niet. Dus maak er wat van en kies voor jezelf!!!

Veel succes.
daar heb je gelijk in ja en er word veel gevraagd waardoor het komt enzo
en ik wil er idd wel mee stoppen
ik zal nog eens gaan navragen enzo
en ja ik loop er al best wel lang mee
Oud 22-07-2006, 18:45
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
gerwin schreef op 15-07-2006 @ 12:45 :
Laat ze maar komen
ik denk dat de meeste (jonge) mensen hier niet zelf bedenken goh laat ik maar is naar psyg gaan..
Oud 22-07-2006, 19:36
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-07-2006 @ 13:05 :
Psychotherapie kan behoorlijk confronterend zijn, misschien wen je er nooit aan? Ik had tot de laatste zitting nog wel eens zoiets van 'stfu'.
Oud 24-07-2006, 14:25
Verwijderd
Ik volg al 1,5 jaar RET wegens depressie, gegeneraliseerde angststoornis, sociale fobie, Gilles de la Tourette en OCS.

Heb ook ervaring met dagbehandeling en opname.

Als je specifieke vragen hebt PM me dan even ok??
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 15:59
deadangeltje
deadangeltje is offline
terapie zou ik het ni noemen , k moest alleen elke week naar het clb

waarvoor , euhm 8-)
-mijn grote mond
-mijn (hoe zeiden ze het weer ?) oh ja "vergaande"ideeen
-mijn oogschaduw ... ze hadde blijkbaar nog nooit iemand gezien die billie joe armstrong na wou doen

heeft het geholpen ?
euhm 8-) me de oogschaduw ben ik toch al gestopt
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 19:18
Saai Jongetje
Saai Jongetje is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 30-06-2006 @ 10:53 :
Disfunctionele Cognitieve Schema's en, ik vermoed, mijn Dysthyme Stoornis.

Citaat:
~oceangirl~ schreef op 30-06-2006 @ 10:53 :
Ik heb nooit resultaten/verbetering gemerkt. Alleen irritatie tegenover het systeem van de dagbehandeling waar ik zat. Cognitieve therapie deed mij weinig. PMT vond ik nogal hippiezooi en Creatieve/Beeldende Therapie vond ik al helemaal zooi. Beetje boompjes tekenen, bluh.

Naja, na een jaar ben ik er maar mee gekapt, zij zagen blijkbaar wel verbetering. Nu ben ik sinds een week of drie uit die hele GGZ-molen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 08:38
farai
farai is offline
Citaat:
deadangeltje schreef op 24-07-2006 @ 16:59 :
terapie zou ik het ni noemen , k moest alleen elke week naar het clb

waarvoor , euhm 8-)
-mijn grote mond
-mijn (hoe zeiden ze het weer ?) oh ja "vergaande"ideeen
-mijn oogschaduw ... ze hadde blijkbaar nog nooit iemand gezien die billie joe armstrong na wou doen

heeft het geholpen ?
euhm 8-) me de oogschaduw ben ik toch al gestopt
euhm laat ik even zeggen dat ik ook geen superervaringen heb met het clb, dus je bent niet de enige.
Oud 25-07-2006, 08:41
farai
farai is offline
Citaat:
Saai Jongetje schreef op 24-07-2006 @ 20:18 :
Disfunctionele Cognitieve Schema's en, ik vermoed, mijn Dysthyme Stoornis.

Ik heb nooit resultaten/verbetering gemerkt. Alleen irritatie tegenover het systeem van de dagbehandeling waar ik zat. Cognitieve therapie deed mij weinig. PMT vond ik nogal hippiezooi en Creatieve/Beeldende Therapie vond ik al helemaal zooi. Beetje boompjes tekenen, bluh.

Naja, na een jaar ben ik er maar mee gekapt, zij zagen blijkbaar wel verbetering. Nu ben ik sinds een week of drie uit die hele GGZ-molen.
naja sommige mensen zijn gewoon beter af zonder therapie.

OT: ik heb voor mezelf al 2 belangrijke stappen vooruit gezet ZONDER hulp van psych. Yippieeeeeee, kben goed bezig. *feestje bouwt* (waar zijn hier die feestsmileys?)
Oud 26-07-2006, 18:57
** Phoebe **
** Phoebe ** is offline
Ik ben voor mijn zelfverwonding/depressie in therapie geweest ongeveer 3 jaar geleden.

Ik begon na twee keer dat ik bij mijn psych. was geweest verbetering te merken, ook heb ik een tijd anti depresiva geslikt, zo'n jaar. ik heb in totaal 2 maanden therapie gehad daarna stelde ze groeps therapie voor maar daar ben ik 2 keer geweest maar was geen succes en was ik verder klaar. en om het zo te zeggen ben ik nu zo ongveer 4 jaar van zelfverwonding af.
groetjes Phoebe
Reageren

Regels voor berichten