Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() kun je ff kort vertellen wat er gebeurd is? Mag ook via pm as je dat wil.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Zelf heb ik in februari 2003 voor het eerst een gesprek gehad met een psychiater bij het RIAGG in Helmond. Toen ik bij hem kwam stelde hij meteen voor om elkaar gewoon bij de voornaam te noemen, dus de eerste kennismaking was wat dat betreft al meteen positief. Omdat ik zelf al gesprekken had gehad met andere hulpverleners, was het voor mij geen probleem om weer met een nieuwe serie gesprekken te beginnen. Tijdens het tweede gesprek op 18 maart 2003 kwam aan het licht dat er bij mij sprake blijkt te zijn van het syndroom van Asperger, een stoornis in het autistische spectrum. Ik had een psychologisch rapport meegenomen dat in 2002 was opgesteld, en aan de hand daarvan wist de psychiater de diagnose te stellen. Tijdens onze volgende gesprekken werd het daardoor duidelijk dat bepaalde problemen uit mijn verleden teruggevoerd konden worden op het feit dat ik, vanwege het syndroom van Asperger, een andere denk- en belevingswereld heb dan een "normaal" iemand, en dus ook anders op bepaalde situaties reageer dan een "normaal" iemand zou doen. Dankzij de diagnose ben ik nu dan ook beter in staat om op een adequate manier op bepaalde situaties te kunnen reageren, iets wat me, voor ik de diagnose kreeg, juist zoveel moeite kostte. Op 10 april dit jaar had ik mijn laatste gesprek met Bert, de psychiater die mij dignostiseerde. Hij zei letterlijk: "Je doet het zo goed op verschillende gebieden dat je mijn hulp eigenlijk helemaal niet meer nodig hebt." We hebben toen gezamelijk besloten om de therapie te beëindigen.
|
[QUOTE]~oceangirl~ schreef op 30-06-2006 @ 10:53 :
[B]Enkele vraagjes puur uit nieuwsgierigheid: Waarvoor ben/was je in therapie? Hoe lang duurde het vooraleer je resultaat begon te merken? weet ik eigelijk niet voor allerlei dingen nu ik merk nog niks ![]()
||
Citaat:
en ik wil er idd wel mee stoppen ik zal nog eens gaan navragen enzo en ja ik loop er al best wel lang mee
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Naja, na een jaar ben ik er maar mee gekapt, zij zagen blijkbaar wel verbetering. Nu ben ik sinds een week of drie uit die hele GGZ-molen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
OT: ik heb voor mezelf al 2 belangrijke stappen vooruit gezet ZONDER hulp van psych. Yippieeeeeee, kben goed bezig. *feestje bouwt* (waar zijn hier die feestsmileys?) ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Psychologie |
wat vinden jullie van euthanasie? Verwijderd | 250 | 03-03-2007 14:16 | |
Psychologie |