Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2006, 11:44
Verwijderd
Heb je al vakantie? Dan kun je toch de volgende dag uitslapen als je wat later thuis bent . Ik snap wel dat je ouders je nog even willen zien als je thuis komt, maar ik neem aan dat ze zelf ook niet voor elf uur naar bed gaan.
Maar als ze kwart over tien hebben gezegd, kun je je beter daar wél aan houden, wil je dat ze ooit die tijd nog verder verleggen. Als je nu drie kwartier te laat thuis komt gaan ze echt niet denken 'ooh wat lief dat ze zich niet aan de regels houdt, de volgende keer mag ze langer wegblijven'. Ouders zijn heel makkelijk: hou je je aan een regel, dan worden ze daar minder streng in, hou je je er niet aan, dan worden ze daar strenger in - volgens mij gaat het bij 99 % van de ouders zo
Wat je vaak wel makkelijk kunt regelen is dat hij naar jou toe komt, en dat hij dan bv. pas om half elf weg moet van je ouders of je gaat elkaar gewoon lekker 's middags zien, dan speelt dat allemaal niet zo.

En als je het wél erg vindt als hij je niet thuis brengt, dan vind ik het niet logisch om te zeggen dat je het níet erg vindt, je mag heus wel een beetje voor jezelf op komen hoor

Laatst gewijzigd op 06-07-2006 om 12:20.
Advertentie
Oud 06-07-2006, 12:02
Qamra
Qamra is offline
Soms helpt de lieve, meegaande tiener ook wel. Gewoon zeggen dat je het o-zo fijn vind dat je wat later mag thuis komen en er verder niet moeilijk over doen..

Daar waren mijn ouders echt zo gevoelig voor..

En over dat thuisbrengen en die mobiel; daar komen ze nooit meer overheen, geloof mij.
Oud 06-07-2006, 12:39
Zwoek
Zwoek is offline
Hoever woont hij van je vandaan? Ik zou ook gewoon aan je ouders vragen of je later thuis mag komen als hij je weg brengt. Als ik met mijn ouders afgesproken heb zolaat thuis te zijn en ik kom een uur later, dan heb ik grote kans dat ik de volgende keer bijvoorbeeld niet meer mag.
Oud 06-07-2006, 12:59
Verwijderd
haha ahw dit is echt schattig en de reacties van de meesten hier ook
Oud 06-07-2006, 13:28
Muchacha
Muchacha is offline
Ik zou ook zeker niet te laat thuis komen, je ouders worden er alleen maar moeilijker van.
*denkt met gruwel terug aan hoe het was bij mij*
Oud 07-07-2006, 11:06
martina1991
martina1991 is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 06-07-2006 @ 13:39 :
Hoever woont hij van je vandaan? Ik zou ook gewoon aan je ouders vragen of je later thuis mag komen als hij je weg brengt. Als ik met mijn ouders afgesproken heb zolaat thuis te zijn en ik kom een uur later, dan heb ik grote kans dat ik de volgende keer bijvoorbeeld niet meer mag.
Ik ben er meestal in een kwartiertje. Dus helemaal niet ver hier vandaan.
Vorige keer, dinsdagavond, had ik beloofd kwart over 10 thuis te zijn (Jaa, het mocht een kwartiertje later) maar ik kwam half 11 thuis. Ze waren best nijdig en de volgende keer moest ik gewoon weer om 10 uur thuis zijn.

Gisteravond was ik alleen met m'n pa in de tuin.
Ik: 'Pa? Mag ik morgenavond iets later thuiskomen? We gaan voetbal kijken op tv en dat word later dan 10 uur.'
Pa: 'Nee, daar hebben we het al over gehad, je moet 10 uur thuis zijn, punt uit.'
Ik: 'Ja maar, ik word thuis gebracht, kheb m'n mobiel bij me, en de volgende dag kan ik uitslapen. Wat is daar dan nog op tegen?'
Pa: 'De vorige keer was je ook al laat, je moet blij zijn dat je nog weg màg.'

Ik kon nog wel meer tegenspreken maar dat had toch geen nut.
Oud 07-07-2006, 11:17
Lente
Lente is offline
ik zou gewoon weer een paar keer op de afgesproken tijd thuis zijn en het dan nog es proberen
Oud 07-07-2006, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Lente schreef op 07-07-2006 @ 12:17 :
ik zou gewoon weer een paar keer op de afgesproken tijd thuis zijn en het dan nog es proberen
Zo ging het bij mijn ouders inderdaad ook. Toon je goodwill door op tijd thuis te zijn. En na een tijdje als ze zien dat jij hier verantwoordelijk mee om kan gaan (en zij hem misschien ook een keer hebben gezien?) worden ze vast wel iets soepeler.

Als die jongen het stom vindt, gewoon je ouders de schuld geven (is toch ook zo?)
Oud 07-07-2006, 11:42
martina1991
martina1991 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-07-2006 @ 12:44 :
Heb je al vakantie? Dan kun je toch de volgende dag uitslapen als je wat later thuis bent . Ik snap wel dat je ouders je nog even willen zien als je thuis komt, maar ik neem aan dat ze zelf ook niet voor elf uur naar bed gaan.
Maar als ze kwart over tien hebben gezegd, kun je je beter daar wél aan houden, wil je dat ze ooit die tijd nog verder verleggen. Als je nu drie kwartier te laat thuis komt gaan ze echt niet denken 'ooh wat lief dat ze zich niet aan de regels houdt, de volgende keer mag ze langer wegblijven'. Ouders zijn heel makkelijk: hou je je aan een regel, dan worden ze daar minder streng in, hou je je er niet aan, dan worden ze daar strenger in - volgens mij gaat het bij 99 % van de ouders zo
Wat je vaak wel makkelijk kunt regelen is dat hij naar jou toe komt, en dat hij dan bv. pas om half elf weg moet van je ouders of je gaat elkaar gewoon lekker 's middags zien, dan speelt dat allemaal niet zo.

En als je het wél erg vindt als hij je niet thuis brengt, dan vind ik het niet logisch om te zeggen dat je het níet erg vindt, je mag heus wel een beetje voor jezelf op komen hoor
Je hebt hèlemaal gelijk!!
'k Weet zeker dat als ik vanavond en andere keren gewoon goed op tijd kom, ze later (hopelijk) wat soepeler worden!

Kheb zin in vanavond, ben echt zo benieuwd..!!
Hij heeft geen mobiel trouwens en geen msn, anders kon ik hem er nog aan herinneren.. Maar hij zal het wel niet vergeten denk ik.

P.s over iets heel anders; Hoe doe je zo'n foto van jezelf bij je gebruikersnaam (beetje vaag uitgelegd)?

xxxKUsJe.xxX
Oud 07-07-2006, 11:49
Verwijderd
Citaat:
martina1991 schreef op 07-07-2006 @ 12:42 :

P.s over iets heel anders; Hoe doe je zo'n foto van jezelf bij je gebruikersnaam (beetje vaag uitgelegd)?

xxxKUsJe.xxX
je hebt pm
Oud 07-07-2006, 12:39
-(L)-
Ik vind je ouders wel erg streng Mag je ook niet uitgaan dan? Want dan wordt 10 uur thuiskomen een beetje moeilijk.
(En waarschijnlijk is dit ook de oplossing niet, maar vinden je ouders het ook niet goed als je langer blijft, als ze je zelf komen ophalen?)
Maarja, toen ik 15 was ging ik ook vaker naar een jongen thuis, m'n ouders vonden 't maar niks, stel je voor er gebeurt iets.. Met laat thuiskomen hadden ze niet zo'n probleem (mits ze me zelf kwamen halen of ik werd gebracht), het was puur het idee dat ik naar een jongen toe ging
Oud 07-07-2006, 13:54
Qamra
Qamra is offline
Haha, mijn ouders lieten me ook écht niet uitgaan toen ik 15 was En toen ik 16 was mocht ik om half 1 alweer thuis zijn

Niets bijzonders aan hoor, vind ik.
Oud 07-07-2006, 15:14
-(L)-
Oh haha, sorry. Misschien ben ik 't allemaal een beetje goed gewend dan

(Ik mocht op m'n 14e al uitgaan, tot half 2. Mn ouders kwamen me dan wel ophalen. Op m'n 15e ging ik 1x per maand uit ongeveer. Op m'n 16e zo'n 1x per week, en daarna mocht ik 't zelf weten.)
Oud 07-07-2006, 16:43
Qamra
Qamra is offline
Nah echt niet hoor

Nou had ik niet echt de behoefte om tot 4 uur 's morgens door te halen en ik geloof dat ik een stuk of 20 keer ee ncafe of een discotheek van binnen heb gezien. Maar toch!

Nou ken het ze helemaal niet meer boeien hoe laat ik thuis ben, als ik maar veilig thuis kom en als ik maar een keertje tussendoor bel dat alles goed is (heym het blijven ouders )
Oud 07-07-2006, 20:39
Anaïs
Anaïs is offline
Spreek in het vervolg een beetje vroeger af? Als jij niet langer mag wegblijven, kan je dan zo de tijd samen verlengen

Hopelijk ben je je nu aan het amuseren, maar dat zal wel!
Oud 08-07-2006, 11:36
martina1991
martina1991 is offline
Pff, had ik net een heel verhaal getypt, lukt het niet om me in te loggen. Moet ik maar helemaal opnieuw beginnen.

Bedankt voor jullie reacties!! Het was gisteravond natuurlijk heel leuk en ik heb me echt wel vermaakt!!

Ik ging dus gisteravond naar zn huis, en hij was buiten met een vriend aan t voetballen. Ze gingen daarna zwemmen. Ik had geen zwemkleding bij me, dus ik mocht van hem wel op zijn handdoek zitten. ''Maak jij dat ding (die handdoek) maar lekker warm!'' zei tie.
En toen we weer naar huis gingen, in dat weiland was er ook een hekje waar we overheen moesten. Maar ik ben nou niet zo lenig, en hun waren er allang overheen en ik stond nog te aarzelen. ''Gaat het?'' vroeg hij, en ik met een lachje: ''Nee, niet echt''... ''Moet ik helpen?'' vroeg hij. Met veel geklungel lukte het me wel zelf, maar ik schaamde me echt.
En toen we bij hem thuis waren, gingen we n dvdtje kijken. Hij ging weer heel dicht naast me zitten en sloeg een arm om de stoel heen waar ik opzat. Echt zo lief!! Ik kreeg een zakje snoep en ik kreeg het niet open. (Echt weer iets voor mij ) ''Moet ik het proberen?'' vroeg hij, en hij kreeg 'm natuurlijk in 1x open.

En over die tijd, ik schrok me rot joh, toen ik daar zat keek ik op mn horloge: was t half 11!! Hij bracht me trouwens wel thuis Toen ik thuis kwam had ik wel een uitbrander verwacht, maar ze zaten ver achter in de tuin dus ze hebben me volgens mij niet eens opgemerkt

P.s als jullie het zat worden met mijn verslag geven moeten jullie het zeggen.
xxKusje..xXX
Oud 08-07-2006, 12:11
Verwijderd
Citaat:
martina1991 schreef op 08-07-2006 @ 12:36 :
*verhaal*
Haha, wat schattig .
Veel succes verder, volgens mij komt het allemaal wel goed .
Oud 08-07-2006, 12:12
Anaïs
Anaïs is offline
Nee nee we worden het niet beu, ik toch niet! De spannende periode voor de eerste kus is altijd heerlijk.

Gelukkig dat je ouders het niet opgemerkt hebben dat je te laat was, wie weet mocht je anders een tijdje niet meer weg 's avonds. In het vervolg toch maar even opletten dus
Oud 08-07-2006, 12:19
martina1991
martina1991 is offline
Bedankt voor jullie reacties
Oud 08-07-2006, 12:20
martina1991
martina1991 is offline
Ja, ik let in het vervolg echt wel beter op hoor, want ik schrok echt toen het al zo laat was.
Oud 08-07-2006, 17:03
-(L)-
Wanneer spreken jullie weer af?
Oud 08-07-2006, 19:34
Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Oh, wel leuk om te lezen allemaal!!! Zo herkenbaar
en dingen zoals met dat snoepzakje, dat is alleen maar leuk. Naja, op dat moment denk je vast van 'oh, echt weer een actie voor mij' maar meestal moet je dan wel lachen en dat brengt dan wel weer een gemoedelijke sfeer. Tenminste, dat is bij mij vaak zo.
Geniet!! (en hou ons op de hoogte)
Oud 08-07-2006, 19:36
Zwoek
Zwoek is offline
Nee ik vind het juist leuk om te lezen!
Oud 08-07-2006, 20:47
martina1991
martina1991 is offline
Leuke reacties!!

Ik moet jullie alleen iets heel minders leuks vertellen.
Khad vanavond eigenlijk weer afgesproken met hem. Alleen het kon niet doorgaan, en moest ik hem opbellen. Eindelijk dat nummer ingetoetst, kreeg ik zijn moeder aan de lijn maar ik zag haar voor hem aan!! Ik schaamde me vreselijk, want ik zei: ''Heej het kan niet doorgaan vanavond!'' Die moeder: ''Oow, ik zal het doorgeven.'' Ik: ''Ooh, dus ik spreek niet met ...?'' ''Nee,'' zei ze. Ik schaamde me vreselijk. En ik heb hem helemaal niet meer gesproken, en dus ook geen nieuw afspraakje gemaakt. Ik durf zijn moeder niet onder ogen te komen, en hij zal wel beledigd zijn dat ik zijn moeders stem voor hem aanzag..

xxkUsjJE..xxx
Oud 08-07-2006, 21:37
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
martina1991 schreef op 08-07-2006 @ 21:47 :
Leuke reacties!!

Khad vanavond eigenlijk weer afgesproken met hem. Alleen het kon niet doorgaan, en moest ik hem opbellen. Eindelijk dat nummer ingetoetst, kreeg ik zijn moeder aan de lijn maar ik zag haar voor hem aan!! Ik schaamde me vreselijk, want ik zei: ''Heej het kan niet doorgaan vanavond!'' Die moeder: ''Oow, ik zal het doorgeven.'' Ik: ''Ooh, dus ik spreek niet met ...?'' ''Nee,'' zei ze. Ik schaamde me vreselijk. En ik heb hem helemaal niet meer gesproken, en dus ook geen nieuw afspraakje gemaakt. Ik durf zijn moeder niet onder ogen te komen, en hij zal wel beledigd zijn dat ik zijn moeders stem voor hem aanzag..

xxkUsjJE..xxx

aangezien je hem nu al een poosje kent er toch duidelijk wel wederzijdse interesse is (anders zou hij je niet telkens opnieuw willen zien ), bel opnieuw (vraag deze keer wel met wie je spreekt) en dan moet je gewoon zeggen wat je voelt 'hoi, ik voel me zo verschrikkelijk dom, ik kreeg je mama aan de lijn en ik dacht dat het jou was', en dan zal hij zeker zeggen van dat je helemaal niet dom bent!
Oud 09-07-2006, 09:55
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
martina1991 schreef op 08-07-2006 @ 21:47 :
Leuke reacties!!

xxkUsjJE..xxx
Maak d'r gewoon een vreselijk hysterische grap van.. Hoe lichter jij het opvat, hoe lichter hij dat ook doet
Oud 09-07-2006, 11:13
Verwijderd
Wat grappig om te lezen allemaal. Niet zo onzeker zijn, mocht het een langdurige relatie worden, heeft je schoonmoeder iig een leuke anekdote voor op jullie bruiloft

Je kunt het ook zo bekijken: als hij zoiets zou doen, zou jij het dan erg vinden? Nee toch?
Oud 09-07-2006, 11:37
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 09-07-2006 @ 12:13 :
Wat grappig om te lezen allemaal. Niet zo onzeker zijn, mocht het een langdurige relatie worden, heeft je schoonmoeder iig een leuke anekdote voor op jullie bruiloft
Haha, inderdaad. Voor het befaamde bruiloft-alfabet: De T is van Telefoontje, dat een beetje mis ging etc.

@Martina: Maak je er maar niet te druk om, zoiets kan toch gebeuren? Zijn moeder zal je nou echt niet ineens als een mafkees gaan bekijken en hij zelf al helemaal niet. Bel hem gewoon weer eens op en vertel (wat vedetje al zegt) dat je je vergist hebt en dat je dat een beetje dom vond van jezelf. Hij vindt dat waarschijnlijk alleen maar schattig. Ga ervoor, zo te lezen komt het helemaal goed met jullie!
Oud 09-07-2006, 11:41
sas_andrea
sas_andrea is offline
wat een ontzettend schattig topic! echt cute. je voelt gewoon de spanning van een beginnende verkering. hihi.

je moet idd dat soort dingen (mama's stem als zijn stem) leuk opvatten en een grapje van maken. anders maak je je zelf gek over elk klein akkefietje.

veel plezier verder en ik hou t topic in de gaten.
Oud 09-07-2006, 15:41
Sanctus
Sanctus is offline
Is er nog wat noemenswaardigs gebeurd intussen ?
Oud 10-07-2006, 09:47
Spoonie
Spoonie is offline
gaan jullie nog naar de stad ..

OT: snactus jij hebt m'n oude ava
Oud 10-07-2006, 10:56
-(L)-
Citaat:
Spoonie schreef op 10-07-2006 @ 10:47 :

On topic?
Oud 10-07-2006, 10:59
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 10-07-2006 @ 11:56 :
On topic?
Citaat:
Spoonie schreef[/pl]:
Oud 10-07-2006, 11:23
Spoonie
Spoonie is offline
oepsie

niet on topic dan
Oud 10-07-2006, 11:47
Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 10-07-2006 @ 10:47 :

Ik meende al dat ik hem hier een keer gezien had.
Oud 10-07-2006, 15:55
martina1991
martina1991 is offline
Jullie reageren allemaal superleuk erop.
Maar ik durf nou echt niet voor de 2e keer te bellen.
Bang dat ik weer afga en ik weet niet wat/hoe ik het moet vragen.
Echt, de moed is al gezonken in mn schoenen.
Het was afgelopen vrijdagavond sùperleuk. Maar ik heb nu dat treurige idee dat dat de laatste keer was. Moet ik maar gewoon smachten naast de telefoon tot hìj mij opbelt en vraagt of ik weer een keertje kom?
Sorry da'k zo wanhopig overkom.
Maar ik mis hem wel een beetje en zou dolgraag vanavond weer naar m toe willen

Hij heeft geen mobiel, geen msn.
Het enige wat contact zou hebben is de telefoon.
Maar hij is overdag werken in de vakantie en 's avonds is hij er meestal niet.

Oud 10-07-2006, 16:01
At the Drive-in
At the Drive-in is offline
Citaat:
martina1991 schreef op 10-07-2006 @ 16:55 :
Jullie reageren allemaal superleuk erop.
Maar ik durf nou echt niet voor de 2e keer te bellen.
Bang dat ik weer afga en ik weet niet wat/hoe ik het moet vragen.
Echt, de moed is al gezonken in mn schoenen.
Het was afgelopen vrijdagavond sùperleuk. Maar ik heb nu dat treurige idee dat dat de laatste keer was. Moet ik maar gewoon smachten naast de telefoon tot hìj mij opbelt en vraagt of ik weer een keertje kom?
Sorry da'k zo wanhopig overkom.
Maar ik mis hem wel een beetje en zou dolgraag vanavond weer naar m toe willen

Hij heeft geen mobiel, geen msn.
Het enige wat contact zou hebben is de telefoon.
Maar hij is overdag werken in de vakantie en 's avonds is hij er meestal niet.

bel gewoon.. vraag desnoods zijn moeder hem te vragen of hij jou kan terugbellen, mocht hij er niet zijn..soms moet je durven, om te krijgen wat je wil het komt vast goed..you'll see
Oud 10-07-2006, 16:12
martina1991
martina1991 is offline
Joh, daar had ik helemaal niet aan gedacht, door dan te vragen aan zijn moeder of ander familielid of hij later terug wil bellen.

Ook nog een idee.

Nu nog moed verzamelen.
Oud 10-07-2006, 16:22
Ladii..Inge
Ladii..Inge is offline
Ik denk dat hij het zelfs leuk vindt als jij hem nu een keertje vraagt!

Trek je stoute schoenen aan en bel hem!
Oud 10-07-2006, 17:09
Spoonie
Spoonie is offline
ik zou morgen bellen anders lijkt 't te geforceerd...of bestaat zoeits niet
Oud 10-07-2006, 17:49
martina1991
martina1991 is offline
Ik bel morgen anders wel.
Dan heb ik misschien wat meer lef, nu is mn zelfvertrouwen echt op t minpunt.
En als ik nu weer zijn mammie aan de lijn krijg, denkt ze misschien wel dat ik hem zit te stalken. Ofzoiets.
Oud 10-07-2006, 17:52
martina1991
martina1991 is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 09-07-2006 @ 12:13 :

Je kunt het ook zo bekijken: als hij zoiets zou doen, zou jij het dan erg vinden? Nee toch?
Hihihi! Kzou het echt grappig vinden, als ze dat op onze bruiloft zou doen (klinkt ver weg..) Wel even bij blijven, ik heb nog niet eens verkering!!

Natuurlijk zou ik, als hij zoiets zou doen, niet erg vinden. Ik zou het schattig vinden. Maarja, misschien zijn jongens daarin sneller beledigd.

Laatst gewijzigd op 10-07-2006 om 17:54.
Oud 10-07-2006, 17:53
martina1991
martina1991 is offline
Misschien valt het allemaal wel mee.
Oud 10-07-2006, 17:53
martina1991
martina1991 is offline
Oud 10-07-2006, 18:13
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
martina1991 schreef op 10-07-2006 @ 18:52 :
Maarja, misschien zijn jongens daarin sneller beledigd.
Dit soort dingen valt ze niet eens op. Of het valt ze wel op en vinden ze zichzelf veel te stoer om daar moeilijk over te doen

Haha, no worries.
Oud 10-07-2006, 18:40
Zwoek
Zwoek is offline
Gewoon bellen! Hij vindt het vast leuk dat jij hem nou een keer vraagt.
Ik ben benieuwd
Oud 10-07-2006, 18:54
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Dit wordt echt wat tussen jullie, ik wens het je iig wel toe !!

Je hebt wel strenge, vervelende ouders zeg...
Oud 10-07-2006, 19:11
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 10-07-2006 @ 19:54 :

Je hebt wel strenge, vervelende ouders zeg...
^_^
Oud 10-07-2006, 19:13
ilse
ilse is offline
Wat leuk om te lezen zeg..

Hoop dat je morgen durft te bellen of dat zijn moeder het aan hem doorgeeft en hij terug belt..

Succes!
Oud 10-07-2006, 19:50
Magican
Magican is offline
Op de 2e pagina reageren bijna geen jongens..

Regels voor berichten