![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met de gegevens zou je jezelf alvast kunnen voorbereiden op wat je krijgt. Tegenwoordig hebben zelfs mensen met het syndroom van Down een toekomst. Toch blijft het gedoe over voorspelling vervelend. Wat dan als je niet weet dat je een downie krijgt? Zou je hem dan dumpen als het kon. Laatst gewijzigd op 04-07-2006 om 13:09. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En een opmerking in het algemeen: Als je kiest voor kinderen, kies je ook voor het risico dat er iets niet helemaal in orde is. Dat kunnen kleine dingen zijn, dat kunnen grote dingen zijn. Je kan er niet vanuit gaan dat je kind helemaal 100% gezond op aarde komt en als je niet bereid bent om voor een kind te zorgen wat niet helemaal "perfect" is (of het nou blind of autistisch of dyslectisch of een jongetje ipv een meisje of andersom of wat dan ook is), kan je maar beter geen kinderen krijgen want het risico is te groot. Om nog maar niet te spreken over alle mogelijkheden die erna nog komen qua ongelukken, ziektes, etc. Dat hoort er allemaal bij.
||
Citaat:
Grl, ook met jou eens. Geen enkel kind komt vlekkeloos z'n jeugd door en je loopt altijd risico op een ziekte/ongeluk/aandoening. Maar als je dat van te voren weet kun je de gevolgen afwegen, die mogelijkheid is er nou een keer in Nederland. @ Topicopenster (sorry, ben je naam even kwijt), dat het met jouw zus allemaal redelijk vlekkeloos verloopt wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor alle kinderen met het syndroom van down zo is. Juist niet, anders waren deze discussies nooit geboren. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst was er zelfs op het nieuws dat er een onderzoek was geweest (in nederland) Dit onderzoek bazeerde zich op het feit dat de verstandelijke beperking voort komt uit de vermindere werking van de schildklier bij kinderen met down. Een arts heeft een aantal kinderen met down een schildklier hormoon gegeven en een aantal kinderen een placebo. En hieruit kwam dat de kinderen toch zeker 3 maanden voor liepen op de kinderen die de placebo's kregen. Ook lichamelijk (hartkwalen enz) zijn te overleven, ik ken een aantal mensen met down die een aangeboren hart kwaal hebben en ik zeg niet dat het makkelijk is maar de babies komen door een aantal operaties heen en hebben er op latere leeftij weinig tot geen last meer van. Ik zeg niet dat dit voor iedereen geld, maar voor de downies die ik ken wel. Aborteren is voor mij zowiezo geen optie. Ik kies ervoor om moeder te worden en dus ben ik tevreden met wat mij gegeven wordt. Ik vindt niet dat ik iets te zeggen heb over wie wel of niet een volwaardig leven kan leiden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ik snap inderdaad ook niet dat iedereen het als een ziekte ziet ![]() En downie vind ik eerlijk gezegt ook een beetje rare benaming! Voor sommige is het misschien beter als mongool voor mij maakt het niet uit het blijft raar. Zelf ben ik niet anders gewend dan dat mijn broertje er prima mee om kan gaan als iemand vraagt ben jij een mongool? Van kinds af aan is ons al geleerd dat iemand misschien dat wordt is kan gebruiken, aangezien mijn broertje toch niet begrijpt wat het betekent is zijn antwoord altijd: " Je bent zelf een mongool''. Menig mens staat raar te kijken als een kind met het Syndroom van Down je dat verteld! En ik kan er verder alleen maar om lachen.
||
Citaat:
Ik probeer hier alleen maar mee te zeggen dat je wel heel erg zeker van je zaak lijkt te zijn als het gaat over 'hoe makkelijk je voor kinderen kiest en hoe ze worden". ik probeer je erop te wijzen dat ook jij misschien wel meer moeite kunt krijgen met kinderen krijgen dan je verwacht. en ik geloof dat ook jij blij zal zijn met een 'downie' na bijvoorbeeld 3 jaar proberen en 2 miskramen. (ik zeg maar wat)
||
Citaat:
Dat argument is bij deze niet meer te gebruiken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En tuurlijk kan het goed gaan, maar het kan ook niet goed gaan. Een kind met een handicap vraagt iig meer en vooral andere zorg dan een kind zonder handicap en dat vraagt best wat van een ouder (dat vraagt een kind sowieso, maar een kind met een handicap nog meer - ook als het kind zelf gelukkig is). Laatst gewijzigd op 04-07-2006 om 20:23. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En daarbij is het voor mij een goed argument en kies ik er zelf voor of ik een gehandicapt kind wil of niet. En nee ik wil geen gehandicapt kind, klaar. Wil overigens niet zeggen dat ik niet reuze benieuwd ben naar hoe jij het ervaart. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Bij mijn stage was er ook een afdeling voor mensen met het syndroom van down, er waren maar 2 mopperkonten bij en de rest was echt zo leuk, vrolijk en grappig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zit niet in zo een dergelijke situatie, maar ik neig toch eerder naar een abortus.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ze hebben misschien minder verantwoordelijkheden, maar ze hebben ook minder mogelijkheden qua opleiding en werk vinden (natuurlijk kan het wel, maar je bent toch gedeeltelijk afhankelijk van de 'goodwill' van anderen) ed en dat kan juist weer voor meer zorgen zorgen...zeker bij de mensen die op een hoger niveau functioneren. |
![]() |
||
Citaat:
Alsof je geen plezier hebt aan een kind met het syndroom van down! Mijn ouders zijn heel gelukkig met mijn broertje al gaat het wat anders dan met andere kinderen ja. Maar ook mijn broertje praat, gaat naar school en heeft een normaal leven. Dus waarom zouden mijn ouders niet trots op hem kunnen zijn? Omdat hij nooit zal kunnen lezen en schrijven ( is voor hem gewoon te moeilijk)? Omdat hij nooit helemaal op zich zelf kan wonen? So what?! Wat ik me trouwens afvraag, de mensen die de test zouden laten doen en de vrucht zouden laten weghalen zouden die ook gewoon abortus laten plegen als ze '' per ongeluk'' zwanger worden?
||
Citaat:
||
Citaat:
en ga jij een test laten doen??? waar zit je broertje op school??? (sorry ben nieuwschierug)
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Ik deel zijn mening btw niet, maar ik respecteer hem wel...hij wil andere dingen en het is goed dat hij zich dat realiseert...al denk ik dat er wel een groot risico in schuilt, omdat de kans toch wel aardig aanwezig is dat een kind niet compleet voldoet aan dergelijke eisen... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In mijn ogen is het niet egoďstisch aangezien ik het niet alleen zou laten weghalen voor mij, maar ook voor het kind zelf. Ik vind namelijk weinig zo erg als voor altijd afhankelijk blijven van anderen, en dat wil ik een kind dus ook niet aan doen, ik wil dat het na een opvoeding zijn vleugels kan spreiden en zelf kan gaan doen wat het wilt. Het meeste zit mij dus dat afhankelijke van anderen dwars. Nu gaat dat nog oke, maar dat zal vast niet altijd zo blijven... Maar het blijft natuurlijk ieders keus om een dergelijk kind wel of niet ter wereld te brengen, ik zou het niet doen, een ander heeft daar geen problemen mee, prima, eigen keus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is het hele kinderen krijgen btw niet egoďstisch? Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die een kind op de wereld zetten omdat ze denken dat het kind dat zo graag wil ed, de meeste mensen krijgen toch kinderen omdat ze dat zelf graag willen, of niet? |
![]() |
||
Citaat:
En waarom zou je het laten weghalen voor het kind zelf? Niet elk kind met het syndroom van down heeft ernstige klachten er zijn er genoeg die nergens last van hebben verder.
||
Citaat:
Voor mij geldt hetzelfde als hoe ik over abortus als het kindje het downsyndroom zou hebben denk, ik zou het niet zeker weten maar het zou in elk geval een optie (en waarschijnlijk de verstandigste) zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik ben niet erg voor abortus maar ik kan me voorstellen dat je het als de verstandigste oplossing zou zien, da's waarschijnlijk waar.
||
Citaat:
En of ik die test ga laten doen weet ik nog niet. Heb nog lang geen plannen om kinderen te krijgen en tegen die tijd dat ik die plannen wel heb ga ik er is goed over nadenken. Mijn broertje zit nu op een school voor moeilijk lerende kinderen. Deze week voor het laatst, mijn broertje kan niet lezen of schrijven en is ook veel meer bezig met andere dingen. Zo gaat hij boodschappen doen, leert hij bepaalde gerechten klaar te maken en maakt hij kaarsen. Volgend schooljaar gaat hij naar een dagbesteding waar hij dus veel meer van die dingen leert en gaat doen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Als ik een relatie zou hebben en in die relatie bewust voor een kind zou kiezen, ja, dan kies ik natuurlijk ook bewust (voor zover je je daar bewust van kunt zijn) voor alle dingen die daarbij kunnen komen. Of ik het kindje dan weg zou laten halen als het down had weet ik niet, maar die beslissing is dan ook niet meer alleen aan mij, maar ook aan mijn partner. Denk ik ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En naturlijk kan je ook genieten van zo een kind! Maar ik denk niet dat ik dat heel zijn/haar leven vol kan houden. Het blijft een ander kind dan de rest, hoe hard het ook is. Ik zou op dit moment niet weten wat ik zou doen als ik een kind met het syndroom van Down krijg. Mocht ik nu per ongeluk zwanger worden, dan zou ik het weg laten halen. Ik kan nu niet voor een kind zorgen. Daarbij weet ik ook niet hoe het is om zwanger te zijn, dus kan ik hier niet echt over oordelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat: