![]() |
||
Citaat:
Toch beschouwt Israel beide regeringen als schuldig. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ook aan de andere kant: Libanon zegt; we mogen geen gewapende Hezbollah hebben, Syrië zegt: Hezbollah zal nooit ontwapenen. Wie oh wie doet eens wat hij belooft? Ze geven (conform de traditie) altijd de andere partij de schuld, zelfs binnen eigen land. Ondertussen zijn de soldaten nog steeds in gijzeling, als ze al niet in stukjes gehakt/geslacht zijn volgens de aloude moslimtraditie. Vergeet ook niet die ene "burger" die al onder de zoden ligt na de "goede behandeling". |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En je voorbeeld is erg dom. Als die buurman een vriend van jouw is en ik hem zwaar zou mishandelen dan zou je geen goede vriend zijn als je hem niet zou helpen ! En je vergeet te vermelden dat die 'buurman' te pas en te onpas het huis van alle buren inpikt en bezet en er alles kapot slaat en de kinderen en overige bewoners daar vermoord eens in de zoveel jaar. En best zielig dat jij de buurlanden wel aanvalt op hun hulp maar weer ff vergeet te vermelden dat de VS Israel helpt met alles. Het ongestraft kunnen moorden en beschieten en de wapens daarvoor ook nog leverd. Je bent echt lekker in je slachtofferrol aan het zitten !! Laatst gewijzigd op 17-07-2006 om 13:26. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Achja, het enige wat ik vandaag weer heb gelezen is dat Israel verder gaat met een volk uitmoorden. Burgers verdrijven en de vluchtkaravanen onder vuur nemen etc etc.. Ik denk dat bush het helemaal verkeer heeft, ik denk dat het nooit zal ophouden zolang er nog dagelijks oneigeningen plaatsvinden, zolang er nog dagelijks ontvoeringen door israelische zijde zijn, zolang r nog dagelijks moorden worden gepleegt door de israelische regering en zolang israel het leven in omringende landen praktisch onmogelijkmaakt (palestijnen krijgen nouwelijks water bijvoorbeeld). Persoonlijk kan ik er al een tijdje niet meer inkomen waarom Israel toch steeds zo begint te schreeuwen waneer anderen iets doen waar ze zelf dagelijks mee bezig zijn. Het enige kankergezwel wat ik zie in het middenoosten is zionisme. |
![]() |
||
Citaat:
en jij vraagt je af waarom je eerder beticht werd van antisemitisme. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of kijk je ook selctief nieuws als je een kolonist (DE ergste van de zionisten) zijn mond weer eens hoort optrekken .. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hoeveel voorbeelden wil je hebben? Moet ik alle uitspraken van Hamas, Fatah, Libanese en Syrische ministers die je de afgelopen weken op het nieuws hebt kunnen horen voor je oplepelen? Doe zelf eens wat huiswerk? 't is tòch vakantie... Het is toch verdorie een teken aan de wand dat zelfs arabische landen en de G8 de Hezbollah veroordeelt? En voor de mensen die nog steeds denken dat Israël land wil pikken van Libanees grondgebied; onzin ! Bij deze beloof ik m'n bankstel op te eten als dat zal blijken. Wat ik me wèl kan voorstellen is dat ze (weer) een veiligheidszone moeten maken. Logisch dat dat op Hezbollahnees (Libanees durf ik 't niet te noemen) land te doen. Ik verwacht (eis) van de Libanese regering dat zij dan wèl de grens bewaakt en niet het vuile werk door Israël laten doen. Het mag duidelijk zijn dat ze dan alleen te maken krijgen met uitgaand verkeer, geen Israëliet is geïnteresseerd Libanon in te gaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En de rest van de punten kent iedereen. Iedereen die een beetje nieuws leest of kijkt weet dat dit de argumenten zijn die altijd worden aangedragen. Het is eerder ziek dat jij de acties van Israel rechtvaardigd, althans niet duidelijk veroordeeld en allemaal excusses aandraagt die totaal niet te rechtvaardigen zijn voor het geweld dat ze andere landen aandoen. Laatst gewijzigd op 17-07-2006 om 14:59. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Kijk nou wat ik vind:
http://nl.wikipedia.org/wiki/VN-Resolutie_1559 Libanon is al bijna 2 jaar in gebreke, ik heb ook in de media nooit iets vernomen dat Libanon IETS tegen Hezbollah heeft ondernomen.. Syrië is wel uit het straatbeeld verdwenen, die pruttelt echter via de steun aan Hezbollah lekker door.. Nou kan ik me voorstellen dat Libanon niet is STAAT is Hezb. te ontwapenen, bang voor een coup (wie is de sterkste?). |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Kijk nou wat ik vind:
http://www.genevaconventions.org/ Israel is al enkele decennia in gebreke, ik heb ook in de media nooit iets vernomen dat Israel iets in overeenstemming met de VN deed of in overeenstemming met de conventie van Geneve. Ik heb wel veel in de media gehoord over veto's van een bepaalde bondgenoot, en over onderzoeken die tegengehouden worden. ` |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat is wat daar in dat gebied de regel is. De sterkste maakt de dienst uit en dat is Israel met de VS. En met de VETO van de VS als veiligheid betekend dat ook nog eens totale onschendbaarheid. Maar het ligt nog wel wat ingewikkelder dan alleen die partijen verbieden die in Libanon zitten. Hier in Nederland hebben we ook o.a. Koerdische en Molukse partijen zitten die strijden voor vrijheid en eigen staat. Met minder geweld, dat wel maar ook die partijen zijn niet geliefd in andere landen. En zo zitten er in elk land wel partijen die door het ene land gesteund worden maar door een ander land gezien worden als criminelen en terroristen. Maar dat betekend niet dat die landen die partijen hiero maar ff willen verbieden door onze steden plat te gooien. En Amerika doet precies hetzelfde (of heeft gedaan). Gebruik maken van andere partijen in een land door die groepen wapens te leveren waardoor ze kunnen vechten tegen de politiek. Zie koude oorlog. Het is maar net welk ideaal je steunt en dus ook ondersteunt. |
![]() |
|
A Brief History of the Ongoing Lebanese-Israeli Conflict
Published: July 17, 2006 11:00 AM ET Associated Press A brief history of the Lebanese-Israeli conflict: Because Israel and Lebanon have never signed a peace accord, the countries remain officially in a state of war that has existed since 1948 when Lebanon joined other Arab nations against the newly formed Jewish state. The two countries have been bound by an armistice signed in 1949, which regulates the presence of military forces in southern Lebanon. With a large Christian minority in an overwhelmingly Muslim region, mercantile and Westernized, Lebanon was considered the least hostile Arab neighbor to Israel -- and the weakest. The rare skirmishes that occurred were mostly symbolic. That began to change as Palestinian guerrillas became active. In 1968, Israeli commandos landed at Beirut airport and blew up 13 Lebanese airliners in retaliation for Arab militants firing on an Israeli airliner in Athens, Greece. Under pressure from staunch anti-Israeli Arab regimes in 1969, Lebanon signed an agreement that effectively gave away a southern region for Palestinian guerrillas to use as a springboard to infiltrate Israel or launch cross-border attacks. Israel retaliated regularly as Palestinian guerrillas fired on northern Israel, and Israeli forces invaded southern Lebanon in 1978. A U.N. peacekeeping force deployed and the Israelis pulled out after installing a local Lebanese militia in a border buffer zone, but the attacks continued. Israel invaded again on a wider scale in 1982 to destroy Yasser Arafat's Palestinian guerrilla movement, which had established itself as a force within Lebanon during the country's civil war that began in 1975. The bulk of Palestinian guerrillas were evacuated from Lebanon, but a new Lebanese guerrilla force, Hezbollah, emerged with the aid of Iran and drawn from the Shiite Muslim community that inhabits southern and eastern Lebanon. U.S.-sponsored negotiations produced a Lebanon-Israel agreement but that deal died as Lebanon collapsed in another round of civil war. After a destructive and costly military campaign that lasted for three years, Israeli forces withdrew from most of Lebanon but retained a self-proclaimed "security zone" just north of its own border. Fighting inside Lebanon would escalate periodically, including a 1993 Israeli bombing offensive and the 17-day "Grapes of Wrath" military campaign in 1996 that left about 150 Lebanese civilians dead. At that time, Israel was reacting against guerrilla attacks by Hezbollah against Israeli soldiers inside the occupied zone and against Katyusha rockets being fired by Hezbollah into Israel proper. Israel left that zone in 2000, but warned that it would return if its security to the north was compromised. Hezbollah trumpeted Israel's withdrawal as a great victory but claimed that Israel continued to occupy illegally a small, empty parcel near Syria called the Chebaa Farms. Diplomats mostly see that claim as a convenient excuse to justify attacks against Israel. Nevertheless, the Israeli-Lebanese frontier had remained largely quiet for the past six years with occasional outbursts -- until a cross-border raid July 12 resulted in the capture of two Israeli soldiers and the killing of eight others, sparking the current warfare. http://www.editorandpublisher.com/ea..._id=1002840281 |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Preventieve vergeldigingen, die houden we er in! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De extremistische joden in Israel, die ook de dienst uitmaken, zijn altijd erg duidelijk geweest in hun stelling. Israel is van ons en ook de Palestijnse gebieden. En Hamas strijd gewoon tegen de bezetters van hun land. Dat zijn dus niets anders dan vrijheidsstrijders alleen niet voor de mensen die Israel steunen .. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1982 Juni 25.000 Israelische soldaten trekken Libanon binnen om de PLO te vernietigen. Juni - Augustus Israel belegert Beiroet. Augustus Amerikaanse, Franse en Italiaanse troepen gaan naar Libanon als steun voor de 11.000 PLO-troepen 23 Augustus Na frauduleuze verkiezingen wordt Bashir Gemayel, leider van de Falange, president van Libanon 14 September Bashir Gemayel wordt vermoord. 16-19 September Bloedbad in de Palestijnse vluchtelinenkampen Sabra en Shatila door de Falange onder toezicht van het Israëlische leger onder leiding van Ariël Sharon. 11 November Bij zelfmoordaanslagen op het Israëlische militaire hoofdkwartier in Tyre vallen 90 doden 1983 18 April Zelfmoordaanslag op de VS-ambassade: 63 doden, 100 gewonden Augustus Israelische troepen moeten zich terugtrekken tot het zuiden van Libanon 23 Oktober Aanslagen op militaire kampen van de VS en Frankrijk waarbij 300 doden vallen 2000 24 Mei Israelische troepen trekken zich terug uit Libanon. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar 'niet populaire Hezbollah' ? Ik las volgens mij in dit forum, weet niet of het waar is, maar dat 'maar' 20% van de bevolking die groep steunt. Als je in Nederland een partij hebt met 20% van de bevolking achter je doe je het niet slecht in de verkiezingen, als je al niet de winnaar bent en grootste partij ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Maarem, even nogmaals, want ik zit nog steeds met iets waar ik nog geen antwoord op gehoord heb: Hoe kan je nou verantwoorden dat je een compleet land platgooit, omdat er 2 krijgsgevangen gemaakt zijn om te ruilen tegen een aantal van de duizenden krijgsgevangenen die israel gemaakt heeft? |
![]() |
||
Citaat:
En het is misschien niet aardig van Israel dat ze dit doen maar Hezbollah heeft zich nooit van haar goede kant laten zien. Ze hadden bijvoorbeeld ook kunnen zeggen van goh nu jullie je terug trekken zullen wij jullie burgers niet meer onder vuur nemen maar nee hoor, het is meer zo van haha nu jullie je terug trekken hebben wij vrij spel dus we zullen flink wat raketten op jullie af schieten. Maar goed om even terug te komen op de partijen daar: Er zijn meer partijen dan Hezbollah die men daar kan steunen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En Hezbollah heeft 2 ministers. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Neh foei, stout van ze ... Het is onbeschoft en achterlijk !! niet aardig ![]() En wat een onzin dat ze Hezbollah raken waar het pijn doet. Ze raken het land en de burgers door de doelen die ze beschieten. Een soldaat van Hezbollah zal geen zak geven dat er een weg of brug aan diggelen ligt. Je kraamt lekker veel onzin uit. En je goh nu jullie je terug trekken zullen wij jullie burgers niet meer onder vuur nemen ... Heeft Israel gezegd, goh, nu we geen oorlog meer hebben zijn de mensen die we gevangen hebben weer vrij ?? Het is gewoon de schuld van die minister van Israel die de baas is geworden en bekend stond als een watje en nu een daad wilt stellen om bij het moordende Israelische volk in de gratie te vallen door harde daden. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De bezuinigingen op Defensie Spoonie | 166 | 29-04-2011 18:07 | |
Israël/Palestina V T_ID | 500 | 07-08-2006 15:59 | |
Israel trekt Libanon binnen Verwijderd | 500 | 15-07-2006 21:18 | |
Protesten in Syrie? Moet Westen steun geven? hhendrikxx | 219 | 18-03-2005 12:19 | |
Het grote Israel topic, nr. zoveel Gatara | 411 | 28-01-2004 20:57 | |
stelling: Na irak naar Syrië? Thijs the man | 50 | 19-04-2003 12:31 |