Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2006, 18:01
_;JS
_;JS is offline
Het is niet fout.
Het betekend meestal
dat het je rug ook helpt.
Als je buikspieren doet
dan voel je dat in je buik
na een tijdje toch?
Dat betekend dat je het goed
doet en dat het sterker word.
Dus dat ik ook bij de rug zo meestal.
Maar je hebt gelijk,
zo'n buikspierbankje wat altijd op
tv is, is beter voor de rug.
Oud 18-08-2006, 00:48
Verwijderd
Citaat:
_;JS schreef op 17-08-2006 @ 19:01 :
Het is niet fout.
Het betekend meestal
dat het je rug ook helpt.
Als je buikspieren doet
dan voel je dat in je buik
na een tijdje toch?
Dat betekend dat je het goed
doet en dat het sterker word.
Dus dat ik ook bij de rug zo meestal.
Maar je hebt gelijk,
zo'n buikspierbankje wat altijd op
tv is, is beter voor de rug.
Doe eens
fatsoenlijke zinnen
maken, elke
zin op één
regel plaatsen...
Verder doe ook
maar eens het topic
een beetje lezen...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 11:52
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 16-08-2006 @ 15:15 :
Ow ja, als je cardiotraining doet maar je blijft wel goed eten, val je dan af? Ik ben namelijk goed van gewicht maar heb wel een vetlaagje op mijn buik gekregen ( ) en ik wil wat van mijn kont af ook zonder te veel af te vallen...
Ff up'en
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 14:57
Verwijderd
Ik heb een tijd ook last van mijn rug gehad tijdens de sit-ups. Soms doe je wat verkeerd (houding e.d.) waardoor je beter een hulpmiddel kan gebruiken (er zijn verschillende apparaten hiervoor - ook goedkope - ).

Wat echter óók vaak het geval is dat de rugspieren wat zwak zijn. Je kan dus proberen deze in de oefening zoveel mogelijk te ontzien, maar wat mss is het trainen van je rugspier (zowel boven + onder) een goed idee. Veel mensen vergeten vaak 'symmetrisch 'te trainen. Naar voren gedraaide schouders ijn daar een goed voorbeeld van.

Ik raad je aan 'de oefening 'hyper extention' te doen voor de onderrug. Ik weet niet of je naar een fittness school gaat, maar ze kunnen je daar wel verder helpen. Anders zijn er mss wel forummers die oefeningen weten voor de onderrug die je ook gewoon thuis kan doen.

Ik doe zelf alleen buikspieren ter ondersteuning van de andere oefeningen. Ik heb de illusie opgegeven om een hele strakke buik te rijgen. Ik heb een iets naar voren gekantelde bekken waardoor het snel lijkt alsof ik een buikje heb. Mijn gewicht is gewoon primma (tussen de 78 en 82 met een lengte van 1.92m).
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 12:18
liek88
liek88 is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 16-08-2006 @ 15:15 :
Ow ja, als je cardiotraining doet maar je blijft wel goed eten, val je dan af? Ik ben namelijk goed van gewicht maar heb wel een vetlaagje op mijn buik gekregen ( ) en ik wil wat van mijn kont af ook zonder te veel af te vallen...
Wat versta je onder goed eten? en hoevaak cardio in de week en hoe lang dan? Het verschilt echt per persoon waar je als eerste afvalt. Als je gezond en gevarieerd eet, ong 3x per week cardio en daarnaast ook nog krachttraining (evt gericht dan op je buik en kont ) ik denk dat je dan wel af kan vallen op de plekken waar je wilt. dus een combi van cardio en gericht bepaalde spiergroepen trainen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 21:23
Verwijderd
Citaat:
GekkeWaus schreef op 14-08-2006 @ 10:59 :
Je verbrandt calorieen! Je verbrandt relatief weinig vet met spinning omdat je hartslag daarvoor te hoog is. Je lichaam gaat na 20 minuten over op vetverbranding. Never heard about a particular heart training zone to burn fat?

regel: 220- je leeftijd is je maximale hartslag (dit kan 10 slagen verschillen)

65/70% daarvan is je omslagpunt om vet te verbranden.

Ga na je training met gewichten nog een half uur op een cardio apparaat. Maakt niet uit welke, als je hartslag maar een bepaald aantal slagen per minuut maakt.

Ik ga proberen regelmatig een half uur op de hometrainer te gaan, maar wat is het nu optimaal qua aantal keren per week?
Is het beste elke dag, of moet je je spieren/lichaam ook rust gunnen en om de dag?
Wil nl. een paar kilo afvallen en let ook al op mijn voedselpatroon, maar probeer dus door extra te bewegen dit wat te versnellen.

Volgens mij is dit een beetje een algemeen topic over bewegen aan het worden, maar ok
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 07:15
liek88
liek88 is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 22-08-2006 @ 22:23 :
Is het beste elke dag, of moet je je spieren/lichaam ook rust gunnen en om de dag?
Om de dag is idd beter en zal je meer/sneller resultaat zien omdat je spieren zich dan ook beter kunnen ontwikkelingen he
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 08:37
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 23-08-2006 @ 08:15 :
Om de dag is idd beter en zal je meer/sneller resultaat zien omdat je spieren zich dan ook beter kunnen ontwikkelingen he
Dat van die spierontwikkeling wist ik, maar daar gaat het mij dus niet om.
Dan kon ik ook beter andere oefeningen gaan doen dan op de hometrainer.

Het gaat mij echt om het afvallen. Is dan om de dag ook het beste of mag je dan ook gerust een paar dagen achter elkaar?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 10:10
liek88
liek88 is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 23-08-2006 @ 09:37 :
Dat van die spierontwikkeling wist ik, maar daar gaat het mij dus niet om.
Dan kon ik ook beter andere oefeningen gaan doen dan op de hometrainer.

Het gaat mij echt om het afvallen. Is dan om de dag ook het beste of mag je dan ook gerust een paar dagen achter elkaar?
ow sorry verkeerd gelezen dacht dat het specifiek om de buikspieren ging maar op de hometrainer maakt opzich niet zoveel uit hoevaak. Minimaal 3x per week half uurtje (hartslag op het percentage dat je vet gaat verbraden) en dan ben je goed bezig als je af wilt vallen!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 21:42
Bertje B.
Bertje B. is offline
Als je oefeningen doet zoals crunches, train je dan alleen je buikspieren of wordt daarnaast ook vet verbrandt?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 09:40
liek88
liek88 is offline
Citaat:
Bertje B. schreef op 12-09-2006 @ 22:42 :
Als je oefeningen doet zoals crunches, train je dan alleen je buikspieren of wordt daarnaast ook vet verbrandt?
ligt dr maar net aan hoe het met je koolhydratenpeil zit op dat moment
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 14:40
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
liek88 schreef op 13-09-2006 @ 10:40 :
ligt dr maar net aan hoe het met je koolhydratenpeil zit op dat moment
Hmm... 's avonds?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 15:25
liek88
liek88 is offline
als je 's avonds na het avondeten geen koolhydraten en vetten meer eet...
ik weet niet of je ondertussen al 5/6 kleine maaltijden per dag eet? Overdag is je verbranding hoger dus als je nou bijvoorbeeld 2 uur na de lunch buikspieroefeningen gaat doen en je niet een lunch hebt genuttigd bomvol koolhydraten dan gaat je lichaam over op het verbranden van vet wanneer het door de koolhydraten heen is. Als je daarna nog min. een halfuurtje wacht tot de volgende kleine maaltijd en dit combineert met cardiotraining dan móet je haast wel resultaat gaan zien na een tijdje
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 15:28
Bertje B.
Bertje B. is offline
Njah heb nog een klein beetje vet wat er zit, denk dat ik dat eerst probeer weg te halen door middel van springtouwen, hometrainer en kracht training en uiteraard (alleen) gezonde voeding. Daarna dan langzaam met sit-ups beginnen.

Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 15:33.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 14:11
Asmooh
Asmooh is offline
Citaat:
br-o schreef op 20-07-2006 @ 15:00 :
Hoe komt het dat als ik sit-ups doe dat ik best veel last van mjn rug krijg?? ik doe er elke dag 300 smorgens 150 en savonds. weet er iemand een site met een fimpje hoe het moet want ik denk dat ik iets fout doe..
als je er 300 doet elke keer en 150 savonds werkt het niet..
dan bouw je conditie op en geen buikspieren.

je moet doorgaan tot je niet meer kan.. 60 sec pauze en dat 3x herhalen..
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 14:12
Asmooh
Asmooh is offline
Citaat:
br-o schreef op 20-07-2006 @ 15:15 :
ik ben nu 3 weken bezig met het dus genoeg opgebouwt
3 weken? grapjas..
kom maar terug als je een jaar verder bent
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten