![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Holebi zijn in Oost-Europa is ronduit kut. Ik kan me goed voorstellen dat één dag in het jaar deze mannen en vrouwen zich veilig in het openbaar willen uiten, samen met andere holebi's. Immers, in het dagelijks leven moeten ze uit angst voor negatieve reacties hun geaardheid voor de samenleving verbergen.
De EU zou er goed aan doen stappen te ondernemen tegen deze landen. Natuurlijk kan je niet per wet acceptatie generen voor holebi's onder de gehele bevolking, maar veiligheid en recht op demonstratie dient voor holebi's wel gewaarborgd te worden. Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ja, in de grote stad organiseren ze evenementen, dat heb je.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 24-07-2006 om 15:41. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het probleem vind ik dat het opdringerig is, laat ze net als de scouting gewoon het evenementen terrein van walibi gebruiken en mij zal je niet horen klagen, maar mn stad vol met naakte mannen die alles moeten laten zien aan iedereen, daar heb ik wel problemen mee. en McCaine: Ik woon niet meer in Utrecht, en reactionair? Haha, ga je moeder vervelen joh. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar een land opdringen dat ze opener moeten zijn voor deze dingen zal niet werken. Hoe lang is homo zijn in Nederland wel niet 'verboden' geweest en niet geaccepteerd. Er zal een verandering moeten komen bij mensen in hun denkwijze en dat zal je toch niet bereiken met sancties. Dat moet groeien zoals het ook hier is gegroeid. En heel erg opvallend dat jij met een artikel komt over respect en mensenrechten terwijl je in een ander forum moord op onschuldigen, disciminatie en het breken van het verdrag van Geneve (wat is opgesteld voor de mensenrechten) en veel meer van dit soort dingen loopt te verdedigen. Zoals al ik al zei, je zal wel een joodse hypocriet zijn en dat blijkt nu maar weer ... |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
1. Gebrek aan acceptatie/geweld door de burgers, 2. Discriminatie door de overheid. Het eerste heeft inderdaad tijd nodig en kan niet op korte termijn veranderd worden, het tweede is onacceptabel binnen de EU.
||
Citaat:
Je vraagt mensen niet alleen homofilie te accepteren, je dwingt mensen om openbaar homosexueel gedrag te accepteren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En punt 2 zou niet mogen maar in de regering zitten mensen en als die mensen het als slecht zien zal dat niet veranderen door een wet. Misschien op papier maar de werkelijkheid zal toch weer anders zijn. Veel van deze landen hebben naast neo-nazi's ook nog veel te maken met geloof zoals Polen en Rusland (weet niet hoe Letland daarin is maar waarschijnlijk ook zo), waar neo-nazi's naast vrouwtjes stonden die met de bijbel liepen te zwaaien. Het geweld zul je als land/EU moeten aanpakken, de rest zal de tijd nodig moeten hebben ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Volgens mij wordt het tonen van geslachtsdelen in het openbaar ook gewoon bestraft hoor, maar half ontkleed rondlopen is geen misdrijf. Citaat:
![]() Dat over het Amerika-syndroom is overigens volslagen onzin, dit land is vrijwillig met de rest van de Unie in verdrag getreden, waarbij ze op voorhand wisten dat antidiscriminatiewetten daardoor van hen gevergd zouden worden.
Laatst gewijzigd op 24-07-2006 om 16:37. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien zit er een veel praktischere reden: het is onacceptabel dat een stelletje Poolse en Letse hilliebillies vette landbouwsubsidies opstrijken om hen de moderne tijd in te trekken, terwijl ze zelf hardnekkig in de middeleeuwen willen blijven.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Voorbeeldje (niets met discriminatie te maken maar wel over wetten en ideeen) Het drugsbeleid van Nederland. Heel Europa wilt dat Nederland dat gaat aanpakken en er duidelijke wetten voor gaat maken die alles strafbaar maken zoals bij hun. Maar dat gebeurt niet want de mensen die die wetten moeten maken denken er ook niet zo over als de rest van Europa. Dan ga je toch niet zo'n wet maken en aannemen omdat anderen dat willen ?? En zeker niet als je er echt achter staat dat jouw beleid het beste is en de rest het fout heeft. Ideeen die in een land leven en wetten heeft toch veel met elkaar te maken in dat geval ?? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar even serieus, de politiek dient niet alleen de meerderheid, maar het gehele volk/algemeen belang, bovendien zijn zij verantwoordelijk voor de handhaving van de openbare orde. Ze zijn vanuit hun verplichtingen als volksvertegenwoordigers daarom gewoon verplicht wetten te maken om dit soort wanordelijkheden te bestrijden, daar hebben hun meningen verder weinig mee te maken.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn punt is gewoon dat er niets zal veranderen als de mensen in een land niet zo denken (de meerderheid dan, en dat zal wel niet een kleine meerderheid zijn). En niet alleen de mensen op straat maar ook de politie maar vooral de beleidsbepalers. Die wijzen elk wet voor homo's af dus die zullen moeten veranderen in denkwijze, daarna zullen er wetten veranderen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Vertegenwoordigende democratie != directe democratie, het volk bepaalt slechts wie ze mag vertegenwoordigen, niet wat die persoon zal doen. Tegelijkertijd worden die personen natuurlijk steeds vervangen waardoor vernieuwing optreed.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Snap nou het punt. Mensen in een land moeten veranderen voordat het er daadwerkelijk iets zal gebeuren. Daar zal geen wet iets aan veranderen. Eerder andersom, als je iemand iets opdringt waar ze niet toe aan zijn zullen ze nog harder gaan schoppen .. dat is toch wel duidelijk geworden uit de geschiedenis met dit soort kwesties, het opdringen van bepaalde ideeen. En dat met democratie klopt maar er zal dus gestemd worden op iemand die homo's ook haat, en de vernieuwing zal dat ook doen als er niet iets veranderd in de denkwijze van deze mensen. En hetzelfde geldt voor politie. Als die mensen bij de politie niet veranderen in hun denkwijze zullen ze niet of nauwelijks optreden tegen die acties tegen homo's. Hier is het standpunt toch ook niet veranderd omdat er wetten zijn gekomen dat homohuwelijken mogelijk maken. Die wetten zijn er toch pas gekomen toen de mensen in Nederland anders zijn gaan denken en daarna zijn de wetten toch pas aangepast. Dat is toch een logische volgorde. Dat het andersom zou werken (met wetten veranderen mensen wel) is hoop, geen realisme. Laatst gewijzigd op 25-07-2006 om 17:32. |
![]() |
||
Citaat:
Bij gebrek aan alternatieven dwingen we dus met wetten mensen om zich aan te passen tot sociaal gedrag, net zoals bijvoorbeeld de SGP gedwongen is vrouwen lid te laten worden omdat het niet meer acceptabel is om vrouwen te discrimineren.
||
![]() |
Citaat:
![]() En de SGP vergelijken als klein groepje in Nederland met een veel grotere groep in dat land is niet echt realistisch. En zoiezo Nederland vergelijken met zo'n land is niet realisitisch. Wij hebben er tientallen jaren, als niet honderen jaren zijn, over gedaan om te veranderen van standpunt op het gebied van homo's. Waarom zouden zij dat dan in 1 jaar kunnen ?? Daar gaan generaties overheen. Elke generatie wordt (als het goed is) weer tolleranter dan de vorige en zo veranderd een land en/of groep mensen. (overigens wel opvallend dat je hier extremistisch tuig de dood in wenst en in een andere topic ze verdedigd in al hun acties !! Maar dat terzijde. Denk er maar eens over na hoe krom en tegenstrijdig je denkwijze is .. ) |
![]() |
||
Citaat:
[B]Jah, laten we iedereen afmaken die het niet eens is met jouw instelling of die van Nederland ![]() Dat is precies wat ik bedoel: in Polen en Letland doen ze dat wel. Niet met afmaken, maar ze maken wel wetten die ervan uit gaan dat ze het absolute monopolie hebben op de moraal. Daarom haalde ik ook de SGP erbij als voorbeeld, hun denkbeelden zijn ronduit gevaarlijk voor onze huidige maatschappij. Ze worden desondanks getolereerd, terwijl ze zelf zo intolerant als de neten zijn. Zo zouden de conservatieve staten in Oost-Europa het ook moeten regelen. Als ze het ergens niet mee eens zijn, prima, voer voor een maatschappelijk debat, geen voer voor wetgeving of vervolging.
||
Citaat:
Zoniet, kun je een gevangenisstraf oplopen of erger. In het meest menselijke geval "mag" je 't land verlaten (de IND heeft daar nog vacatures ...) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|