Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2006, 13:56
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chimera schreef op 24-07-2006 @ 14:42 :
Ik vind het carnaval in onze zuidelijke provincien ook verschrikkelijk, hoop bezopen en vervelende limbo's die een beetje tof lopen te doen. Laten we dat ook maar afschaffen...
goed idee.
Oud 24-07-2006, 14:05
Escapism
Escapism is offline
mja, mijn indruk van letland toen ik er vorig jaar was, is dat het best wel een macho cultuur is. dus op zich verbaast het me niks.
Oud 24-07-2006, 14:39
Hakuna
Hakuna is offline
Zo te lezen zijn jullie allemaal homo haters, tenminste veel positiefs heb ik hier (nog) niet kunnen lezen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 14:44
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Cornel schreef op 24-07-2006 @ 15:39 :
Zo te lezen zijn jullie allemaal homo haters, tenminste veel positiefs heb ik hier (nog) niet kunnen lezen.
Bedankt voor je zinvolle bijdrage, en voor zo ver ik kan zien zijn er maar twee echte haters in dit topic hoor.
Oud 24-07-2006, 14:55
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Als de inheemse bevolking geen homofielen wenst is dat hun eigen keuze. Dat homofilie in sommige landen wordt gedoogd door de bevolking betekent nog niet dat landen die het niet normaal vinden slechter zijn. En we mogen andere landen al helemaal niet opleggen het te accepteren.

Laatst gewijzigd op 24-07-2006 om 14:57.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 15:09
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 24-07-2006 @ 15:55 :
Als de inheemse bevolking geen homofielen wenst is dat hun eigen keuze. Dat homofilie in sommige landen wordt gedoogd door de bevolking betekent nog niet dat landen die het niet normaal vinden slechter zijn. En we mogen andere landen al helemaal niet opleggen het te accepteren.
Hoewel andere landen inderdaad hun souvereiniteit hebben, hebben mede-EU landen zich maar te houden aan de verdragen die ze daarover gesloten hebben. (En anders is er nog steeds geen enkele reden om de onderdrukking vn minderheden goed te keuren, we kunnen er aleen niks aan doen)
Oud 24-07-2006, 15:10
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Chimera schreef op 24-07-2006 @ 14:42 :
Ik vind het carnaval in onze zuidelijke provincien ook verschrikkelijk, hoop bezopen en vervelende limbo's die een beetje tof lopen te doen. Laten we dat ook maar afschaffen...
Carnaval hoort bij de christelijke cultuur als feestdag.

Citaat:
McCaine schreef op 24-07-2006 @ 13:55 :
Gelukkig doet het er niets toe wat jij er van vindt.
Kijk, en die instelling zorgt er nou voor dat homo's in elkaar gemept worden op dit soort evenementen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 15:12
REIE
REIE is offline
Holebi zijn in Oost-Europa is ronduit kut. Ik kan me goed voorstellen dat één dag in het jaar deze mannen en vrouwen zich veilig in het openbaar willen uiten, samen met andere holebi's. Immers, in het dagelijks leven moeten ze uit angst voor negatieve reacties hun geaardheid voor de samenleving verbergen.
De EU zou er goed aan doen stappen te ondernemen tegen deze landen. Natuurlijk kan je niet per wet acceptatie generen voor holebi's onder de gehele bevolking, maar veiligheid en recht op demonstratie dient voor holebi's wel gewaarborgd te worden.

Citaat:
nare man schreef op 23-07-2006 @ 17:09 :
Allemachtig, wat ben jij toch een schande voor de studentenstand. Spijt me het te moeten zeggen, maar het is echt zo.
mss een hbo'er, of oerconservatieve bal
Oud 24-07-2006, 15:14
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-07-2006 @ 16:10 :
Carnaval hoort bij de christelijke cultuur als feestdag.
vertel mij dan eens wat wij als nederlanders vieren op carnaval vanuit christelijk oogpunt
Oud 24-07-2006, 15:15
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
REIE schreef op 24-07-2006 @ 16:12 :
. Ik kan me goed voorstellen dat één dag in het jaar deze mannen en vrouwen zich veilig in het openbaar willen uiten
Ah, dus homosexualiteit kan je alleen maar uiten door half naakt door de stad te banjeren met duizenden anderen?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 15:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
"Van oudsher was het een eetfestijn, omdat het de laatste mogelijkheid was zich te buiten te gaan voor de 40 dagen vasten, waarin men zich beperkte tot het minimaal noodzakelijke. De vasten is ter herdenking van de 40 dagen die Jezus volgens het Nieuwe Testament in de woestijn vastte en tevens ook tot bezinning op de christelijke kernwaarden."
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 15:19
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-07-2006 @ 16:15 :
Ah, dus homosexualiteit kan je alleen maar uiten door half naakt door de stad te banjeren met duizenden anderen?
Nee, maar dat betekent niet dat homo's niet het recht hebben op openbare vereniging. Je moet de vorm van de inhoud kunnen scheiden.
Oud 24-07-2006, 15:33
hookee
hookee is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-07-2006 @ 13:03 :
Zomer carnaval vind ik ook gestoord inderdaad.
TT van Assen dan? Iets anders wat wèl van je gading is?

Ja, in de grote stad organiseren ze evenementen, dat heb je..
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 15:34
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hookee schreef op 24-07-2006 @ 16:33 :
TT van Assen dan? Iets anders wat wèl van je gading is?

Ja, in de grote stad organiseren ze evenementen, dat heb je..
De TT van Assen is op besloten terrein. Rij maar door assen op die dag met een open pijp, krijg je onherroeppelijk een boete. De wet negeren mag in nederland maar bij 2 dingen, als het gaat om allochtonen, of om homosexuelen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 15:37
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-07-2006 @ 16:34 :
De TT van Assen is op besloten terrein. Rij maar door assen op die dag met een open pijp, krijg je onherroeppelijk een boete. De wet negeren mag in nederland maar bij 2 dingen, als het gaat om allochtonen, of om homosexuelen.
Wat een onzin, voor festivals worden toch ook geluidsvergunningen verleend? Je begint nu toch steeds meer als een racist te klinken.
Citaat:
McCaine schreef op 24-07-2006 @ 16:38 :
Zal best. Ik laat me niet intimideren door een stel reactionairen, of ze nou uit Riga komen of uit Utrecht.

Laatst gewijzigd op 24-07-2006 om 15:41.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 15:38
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-07-2006 @ 16:10 :
Kijk, en die instelling zorgt er nou voor dat homo's in elkaar gemept worden op dit soort evenementen.
Zal best. Ik laat me niet intimideren door een stel reactionairen, of ze nou uit Riga komen of uit Utrecht.
Oud 24-07-2006, 15:50
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Luminon schreef op 24-07-2006 @ 16:37 :
Wat een onzin, voor festivals worden toch ook geluidsvergunningen verleend? Je begint nu toch steeds meer als een racist te klinken.
Tering, wat snap je niet, afgesloten terrein, bij de TT mag je zoveel herrie maken als je wilt, maar als je van t terrein afbent, kom je om de hoek een stel agenten tegen met een geluidsmeter. Been there, die boete was niet fijn.

Het probleem vind ik dat het opdringerig is, laat ze net als de scouting gewoon het evenementen terrein van walibi gebruiken en mij zal je niet horen klagen, maar mn stad vol met naakte mannen die alles moeten laten zien aan iedereen, daar heb ik wel problemen mee.

en McCaine: Ik woon niet meer in Utrecht, en reactionair? Haha, ga je moeder vervelen joh.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 15:55
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-07-2006 @ 21:29 :
[*artikel*

Zie voornamelijk dikgedrukt. Wat vind jij? Is het toelaatbaar binnen de Europese Unie dat een land weinig tot niets doet aan het homofobe klimaat en zelf er ook naar handelt? Zoja, waarom? Zonee, wat kan er gedaan worden? Zijn sancties een reele oplossing?
Leven en laten leven lijkt me.
Maar een land opdringen dat ze opener moeten zijn voor deze dingen zal niet werken. Hoe lang is homo zijn in Nederland wel niet 'verboden' geweest en niet geaccepteerd. Er zal een verandering moeten komen bij mensen in hun denkwijze en dat zal je toch niet bereiken met sancties. Dat moet groeien zoals het ook hier is gegroeid.

En heel erg opvallend dat jij met een artikel komt over respect en mensenrechten terwijl je in een ander forum moord op onschuldigen, disciminatie en het breken van het verdrag van Geneve (wat is opgesteld voor de mensenrechten) en veel meer van dit soort dingen loopt te verdedigen. Zoals al ik al zei, je zal wel een joodse hypocriet zijn en dat blijkt nu maar weer ...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 16:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-07-2006 @ 16:15 :
Weet je, je HEOFT er niet naar te kijken. Ik vind die lelijke gothic stellen net zo goed verschrikkelijk om aan te zien, zullen we die lelijke goths dan maar verbieden?

Citaat:
Charles Hill schreef op 24-07-2006 @ 16:55 :
Zoals al ik al zei, je zal wel een joodse hypocriet zijn en dat blijkt nu maar weer ...
Zoals ik al zei, je zult wel een domme MBOer zijn en dat blijkt nu wel weer.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 16:05
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-07-2006 @ 16:50 :
Tering, wat snap je niet, afgesloten terrein, bij de TT mag je zoveel herrie maken als je wilt, maar als je van t terrein afbent, kom je om de hoek een stel agenten tegen met een geluidsmeter. Been there, die boete was niet fijn.

Het probleem vind ik dat het opdringerig is, laat ze net als de scouting gewoon het evenementen terrein van walibi gebruiken en mij zal je niet horen klagen, maar mn stad vol met naakte mannen die alles moeten laten zien aan iedereen, daar heb ik wel problemen mee.

en McCaine: Ik woon niet meer in Utrecht, en reactionair? Haha, ga je moeder vervelen joh.
Ik had het niet over de TT maar over festivals in het algemeen. Hier in Amersfoort is er bijvoorbeeld over de zomer verdeeld een jazzfestival, een straattheatherfestival, een Latijns-Amerikaans festival (<3), soms een motorfestival, torenpop, de keistadfeesten en een culinair festival. Dus kom bij mij niet aan dat de openbare ruimte alleen beschikbaar gesteld wordt aan allochtonen en homo's, want al deze festivals veroorzaken vergelijkbare overlast hoor. (maar ik :heart: het)
Citaat:
Charles Hill schreef op 24-07-2006 @ 16:55 :
Leven en laten leven lijkt me.
Maar een land opdringen dat ze opener moeten zijn voor deze dingen zal niet werken. Hoe lang is homo zijn in Nederland wel niet 'verboden' geweest en niet geaccepteerd. Er zal een verandering moeten komen bij mensen in hun denkwijze en dat zal je toch niet bereiken met sancties. Dat moet groeien zoals het ook hier is gegroeid.
Het gaat hier om twee verschillende dingen:
1. Gebrek aan acceptatie/geweld door de burgers,
2. Discriminatie door de overheid.
Het eerste heeft inderdaad tijd nodig en kan niet op korte termijn veranderd worden, het tweede is onacceptabel binnen de EU.
Oud 24-07-2006, 16:14
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Luminon schreef op 24-07-2006 @ 17:05 :
Ik had het niet over de TT maar over festivals in het algemeen. Hier in Amersfoort is er bijvoorbeeld over de zomer verdeeld een jazzfestival, een straattheatherfestival, een Latijns-Amerikaans festival (<3), soms een motorfestival, torenpop, de keistadfeesten en een culinair festival. Dus kom bij mij niet aan dat de openbare ruimte alleen beschikbaar gesteld wordt aan allochtonen en homo's, want al deze festivals veroorzaken vergelijkbare overlast hoor. (maar ik :heart: het)
Als jij op zo'n festival half naakt over straat loopt word jij ook gewoon gearresteerd. Het is eigenlijk een beetje hetzelfde waarom bijvoorbeeld gabberfeesten niet midden in de stad worden toegestaan. Omdat er onherroeppelijk mot van komt.

Je vraagt mensen niet alleen homofilie te accepteren, je dwingt mensen om openbaar homosexueel gedrag te accepteren.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 16:25
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
Luminon schreef op 24-07-2006 @ 17:05 :

Het gaat hier om twee verschillende dingen:
1. Gebrek aan acceptatie/geweld door de burgers,
2. Discriminatie door de overheid.
Het eerste heeft inderdaad tijd nodig en kan niet op korte termijn veranderd worden, het tweede is onacceptabel binnen de EU.
punt 1 klopt, maar zoals je zelf ook al schreef, dat heeft tijd nodig en zelfs dat zal niet gegarantie voor succes zijn (kijk maar naar de VS waar homo huwelijken ook niet zijn geaccepteerd).

En punt 2 zou niet mogen maar in de regering zitten mensen en als die mensen het als slecht zien zal dat niet veranderen door een wet. Misschien op papier maar de werkelijkheid zal toch weer anders zijn. Veel van deze landen hebben naast neo-nazi's ook nog veel te maken met geloof zoals Polen en Rusland (weet niet hoe Letland daarin is maar waarschijnlijk ook zo), waar neo-nazi's naast vrouwtjes stonden die met de bijbel liepen te zwaaien.

Het geweld zul je als land/EU moeten aanpakken, de rest zal de tijd nodig moeten hebben Anders krijg je last van het Amerika-syndroom. Andere opleggen wat jij denkt dat goed is, niet goedschiks dan maar kwaadschiks (door sancties bijvoorbeeld).
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 16:33
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-07-2006 @ 17:14 :
Als jij op zo'n festival half naakt over straat loopt word jij ook gewoon gearresteerd. Het is eigenlijk een beetje hetzelfde waarom bijvoorbeeld gabberfeesten niet midden in de stad worden toegestaan. Omdat er onherroeppelijk mot van komt.

Je vraagt mensen niet alleen homofilie te accepteren, je dwingt mensen om openbaar homosexueel gedrag te accepteren.
Naakteid is homoseksueel gedrag?

Volgens mij wordt het tonen van geslachtsdelen in het openbaar ook gewoon bestraft hoor, maar half ontkleed rondlopen is geen misdrijf.
Citaat:
Charles Hill schreef op 24-07-2006 @ 17:25 :
punt 1 klopt, maar zoals je zelf ook al schreef, dat heeft tijd nodig en zelfs dat zal niet gegarantie voor succes zijn (kijk maar naar de VS waar homo huwelijken ook niet zijn geaccepteerd).

En punt 2 zou niet mogen maar in de regering zitten mensen en als die mensen het als slecht zien zal dat niet veranderen door een wet. Misschien op papier maar de werkelijkheid zal toch weer anders zijn. Veel van deze landen hebben naast neo-nazi's ook nog veel te maken met geloof zoals Polen en Rusland (weet niet hoe Letland daarin is maar waarschijnlijk ook zo), waar neo-nazi's naast vrouwtjes stonden die met de bijbel liepen te zwaaien.

Het geweld zul je als land/EU moeten aanpakken, de rest zal de tijd nodig moeten hebben Anders krijg je last van het Amerika-syndroom. Andere opleggen wat jij denkt dat goed is, niet goedschiks dan maar kwaadschiks (door sancties bijvoorbeeld).
Wetten zijn gelukkig niet alleen maar papier , je kan bij de rechter vorderen dat ze gehandhaafd worden.
Dat over het Amerika-syndroom is overigens volslagen onzin, dit land is vrijwillig met de rest van de Unie in verdrag getreden, waarbij ze op voorhand wisten dat antidiscriminatiewetten daardoor van hen gevergd zouden worden.

Laatst gewijzigd op 24-07-2006 om 16:37.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 16:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 24-07-2006 @ 15:55 :
Er bestaat wel degelijks zoiets als waardeoordelen die zo elementair zijn dat ze praktisch objectief worden. Haat en geweld zijn daar voorbeelden van.

Bovendien zit er een veel praktischere reden: het is onacceptabel dat een stelletje Poolse en Letse hilliebillies vette landbouwsubsidies opstrijken om hen de moderne tijd in te trekken, terwijl ze zelf hardnekkig in de middeleeuwen willen blijven.
Oud 24-07-2006, 17:04
REIE
REIE is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-07-2006 @ 17:14 :

Dikke zever. Er wordt niet gevraagd om acceptatie maar om tolerantie. Wat jij voorstelt is dat ik begrip moet hebben voor mensen met onbegrip voor gayparades.
Oud 24-07-2006, 17:16
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
Luminon schreef op 24-07-2006 @ 17:33 :

Wetten zijn gelukkig niet alleen maar papier , je kan bij de rechter vorderen dat ze gehandhaafd worden.
Dat over het Amerika-syndroom is overigens volslagen onzin, dit land is vrijwillig met de rest van de Unie in verdrag getreden, waarbij ze op voorhand wisten dat antidiscriminatiewetten daardoor van hen gevergd zouden worden.
Dit zijn mooie idealen maar de werkelijkheid is dat mensen en ideeen pas veranderen als mensen echt willen veranderen. Je kan wel naar een rechter stappen maar het zal de mening van mensen niet veranderen en daden ook niet echt. Hier mag discriminatie ook niet maar het is nog lang niet weg uit Nederland. Gelukkig kan je het hier wel makkelijker aanpakken maar zulke landen vergelijken met die van ons is niet reeel. Dat gaat nog wel een tijdje duren als het al ooit gebeurt. Via tv en radio kun je mensen beter bereiken dan ze wetten opleggen waar ze toch niet achter staan.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 17:43
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Charles Hill schreef op 24-07-2006 @ 18:16 :
Dit zijn mooie idealen maar de werkelijkheid is dat mensen en ideeen pas veranderen als mensen echt willen veranderen. Je kan wel naar een rechter stappen maar het zal de mening van mensen niet veranderen en daden ook niet echt. Hier mag discriminatie ook niet maar het is nog lang niet weg uit Nederland. Gelukkig kan je het hier wel makkelijker aanpakken maar zulke landen vergelijken met die van ons is niet reeel. Dat gaat nog wel een tijdje duren als het al ooit gebeurt. Via tv en radio kun je mensen beter bereiken dan ze wetten opleggen waar ze toch niet achter staan.
Je haalt weer acceptatie en discriminatie door de overheid door elkaar. Het gaat mij erom dat die mensen beschermd worden door de overheid, acceptatie komt later (hopelijk) wel.
Oud 24-07-2006, 17:55
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
Luminon schreef op 24-07-2006 @ 18:43 :
Je haalt weer acceptatie en discriminatie door de overheid door elkaar. Het gaat mij erom dat die mensen beschermd worden door de overheid, acceptatie komt later (hopelijk) wel.
maar wetten worden toch gemaakt door mensen. Die mensen moeten er dan toch zelf ook achterstaan om die wetten te maken ??

Voorbeeldje (niets met discriminatie te maken maar wel over wetten en ideeen)
Het drugsbeleid van Nederland. Heel Europa wilt dat Nederland dat gaat aanpakken en er duidelijke wetten voor gaat maken die alles strafbaar maken zoals bij hun. Maar dat gebeurt niet want de mensen die die wetten moeten maken denken er ook niet zo over als de rest van Europa. Dan ga je toch niet zo'n wet maken en aannemen omdat anderen dat willen ?? En zeker niet als je er echt achter staat dat jouw beleid het beste is en de rest het fout heeft.

Ideeen die in een land leven en wetten heeft toch veel met elkaar te maken in dat geval ??
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 17:57
Verwijderd
bij de dance/love parade loopt ook iedereen halfnaakt rond en daar zitten mensen ook niet mee

als je er niet tegen kan blijf je lekker thuis
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 18:18
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Charles Hill schreef op 24-07-2006 @ 18:55 :
maar wetten worden toch gemaakt door mensen. Die mensen moeten er dan toch zelf ook achterstaan om die wetten te maken ??

Voorbeeldje (niets met discriminatie te maken maar wel over wetten en ideeen)
Het drugsbeleid van Nederland. Heel Europa wilt dat Nederland dat gaat aanpakken en er duidelijke wetten voor gaat maken die alles strafbaar maken zoals bij hun. Maar dat gebeurt niet want de mensen die die wetten moeten maken denken er ook niet zo over als de rest van Europa. Dan ga je toch niet zo'n wet maken en aannemen omdat anderen dat willen ?? En zeker niet als je er echt achter staat dat jouw beleid het beste is en de rest het fout heeft.

Ideeen die in een land leven en wetten heeft toch veel met elkaar te maken in dat geval ??
Natuurlijk niet, dat zou een meerderheidsdictatuur zijn. Hoeveel mensen denk je dat er achter belastingwetten staan? Als iedereen achter de wet stond hebben we ook helemaal geen wetshandhaving nodig, doek de politie maar op.

Maar even serieus, de politiek dient niet alleen de meerderheid, maar het gehele volk/algemeen belang, bovendien zijn zij verantwoordelijk voor de handhaving van de openbare orde. Ze zijn vanuit hun verplichtingen als volksvertegenwoordigers daarom gewoon verplicht wetten te maken om dit soort wanordelijkheden te bestrijden, daar hebben hun meningen verder weinig mee te maken.
Oud 24-07-2006, 19:29
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Wat pruttelpot ook zegt. Niet iedereen heeft behoefte aan honderden naakte mannen die de hele dag om je heen lopen. Dus wat dat betreft kunnen ze die homofestivals maar beter in besloten kring houden. hetrofeestjes in het openbaar hetzelfde verhaal.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 19:36
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 24-07-2006 @ 20:29 :
Wat pruttelpot ook zegt. Niet iedereen heeft behoefte aan honderden naakte mannen die de hele dag om je heen lopen. Dus wat dat betreft kunnen ze die homofestivals maar beter in besloten kring houden. hetrofeestjes in het openbaar hetzelfde verhaal.
Wat als wij geen behoefte aan jou hebben?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 19:40
Verwijderd
Citaat:
maar kijk, als jij geen behoefte hebt aan homos blijf je toch uit hun buurt?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 19:59
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
Luminon schreef op 24-07-2006 @ 19:18 :
Natuurlijk niet, dat zou een meerderheidsdictatuur zijn. Hoeveel mensen denk je dat er achter belastingwetten staan? Als iedereen achter de wet stond hebben we ook helemaal geen wetshandhaving nodig, doek de politie maar op.

Maar even serieus, de politiek dient niet alleen de meerderheid, maar het gehele volk/algemeen belang, bovendien zijn zij verantwoordelijk voor de handhaving van de openbare orde. Ze zijn vanuit hun verplichtingen als volksvertegenwoordigers daarom gewoon verplicht wetten te maken om dit soort wanordelijkheden te bestrijden, daar hebben hun meningen verder weinig mee te maken.
Maar eigenlijk is een democratie toch ook een meerderheidsdictatuur ? De keuze van de meeste mensen bepaald wie er gaat/gaan regeren toch ?? Dictatuur is een beetje verkeerd gekozen als woord maar wat je ermee bedoelt te zeggen klopt wel. Als de meerderheid van een bevolking in standpunten veranderd (inclusief de beleidsbepalers) dan worden wetten veranderd toch ?? Anders zouden we bij wijze van nu nog allemaal op partijen als SGP en Christen Unie stemmen met denkwijzes van 50 jaar terug met de bijbel als leidraad. Maar een overduidelijke meerderheid van de mensen denken niet meer zo dus zijn er sindsdien heel veel wetten veranderd waaronder het standpunt homo's en de discriminatie daarvan.

Mijn punt is gewoon dat er niets zal veranderen als de mensen in een land niet zo denken (de meerderheid dan, en dat zal wel niet een kleine meerderheid zijn). En niet alleen de mensen op straat maar ook de politie maar vooral de beleidsbepalers. Die wijzen elk wet voor homo's af dus die zullen moeten veranderen in denkwijze, daarna zullen er wetten veranderen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 20:28
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Gelukkig draait de wereld niet om jouw behoeften.
Citaat:
Charles Hill schreef op 24-07-2006 @ 20:59 :
Mijn punt is gewoon dat er niets zal veranderen als de mensen in een land niet zo denken (de meerderheid dan, en dat zal wel niet een kleine meerderheid zijn). En niet alleen de mensen op straat maar ook de politie maar vooral de beleidsbepalers. Die wijzen elk wet voor homo's af dus die zullen moeten veranderen in denkwijze, daarna zullen er wetten veranderen.
Niet dus, aangezien de EU ze kan dwingen bepaalde wetten aan te nemen, wanneer de overheid haar dwangmiddelen kan gebruiken om haar burgers te dwingen deze te accepteren. Wat het volk vind maakt niet zoveel uit hoor.
Vertegenwoordigende democratie != directe democratie, het volk bepaalt slechts wie ze mag vertegenwoordigen, niet wat die persoon zal doen. Tegelijkertijd worden die personen natuurlijk steeds vervangen waardoor vernieuwing optreed.
Oud 24-07-2006, 20:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-07-2006 @ 20:36 :
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 22:31
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
koekjes schreef op 24-07-2006 @ 20:40 :
maar kijk, als jij geen behoefte hebt aan homos blijf je toch uit hun buurt?
Ik heb geen behoefte aan homo's. Zolang ze hun kleren maar aan houden op straat vind ik het geen probleem dat ze er lopen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 22:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 24-07-2006 @ 23:31 :
Ik heb geen behoefte aan homo's. Zolang ze hun kleren maar aan houden op straat vind ik het geen probleem dat ze er lopen.
Ach, zeikerd. Wat is er nou helemaal zo erg aan dat die gasten daar lopen? Nog nooit een naakte man gezien? Spelen je onderdrukte homoseksuele gevoelens soms op bij een dergelijk schouwspel?
Oud 25-07-2006, 01:58
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-07-2006 @ 20:36 :
Zijn redenering verlengend is het dan niet erg dat hij er is, zolang hij zich maar nooit aan andere mensen vertoont. Lijkt me dus duidelijk wat hem te doen staat
Oud 25-07-2006, 12:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
McCaine schreef op 25-07-2006 @ 02:58 :
Zijn redenering verlengend is het dan niet erg dat hij er is, zolang hij zich maar nooit aan andere mensen vertoont. Lijkt me dus duidelijk wat hem te doen staat
Hoppa, burqa erover, iedereen weer blij.
Oud 25-07-2006, 17:30
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
Luminon schreef op 24-07-2006 @ 21:28 :

Niet dus, aangezien de EU ze kan dwingen bepaalde wetten aan te nemen, wanneer de overheid haar dwangmiddelen kan gebruiken om haar burgers te dwingen deze te accepteren. Wat het volk vind maakt niet zoveel uit hoor.
Vertegenwoordigende democratie != directe democratie, het volk bepaalt slechts wie ze mag vertegenwoordigen, niet wat die persoon zal doen. Tegelijkertijd worden die personen natuurlijk steeds vervangen waardoor vernieuwing optreed.
Dit is toch niet reeel om te denken ?? Nu kijkt de wereld naar ze en staan ze onder druk. Nemen ze straks een wet aan die homo's moet beschermen in dat land. Iedereen blij, wereld kijkt weer naar een ander probleem en de haat tegen homo's zal gewoon weer doorgaan. En dan kunnen die mensen bestraft worden maar er zal altijd een gat in de wet worden gezocht of ergens een opening worden gevonden om die mensen toch niet te hoeven straffen. Waarom zou een rechter in zo'n land anders denken, of de politie ?? Omdat er een wet is die is opgedrongen ??

Snap nou het punt. Mensen in een land moeten veranderen voordat het er daadwerkelijk iets zal gebeuren. Daar zal geen wet iets aan veranderen. Eerder andersom, als je iemand iets opdringt waar ze niet toe aan zijn zullen ze nog harder gaan schoppen .. dat is toch wel duidelijk geworden uit de geschiedenis met dit soort kwesties, het opdringen van bepaalde ideeen.

En dat met democratie klopt maar er zal dus gestemd worden op iemand die homo's ook haat, en de vernieuwing zal dat ook doen als er niet iets veranderd in de denkwijze van deze mensen. En hetzelfde geldt voor politie. Als die mensen bij de politie niet veranderen in hun denkwijze zullen ze niet of nauwelijks optreden tegen die acties tegen homo's.

Hier is het standpunt toch ook niet veranderd omdat er wetten zijn gekomen dat homohuwelijken mogelijk maken. Die wetten zijn er toch pas gekomen toen de mensen in Nederland anders zijn gaan denken en daarna zijn de wetten toch pas aangepast. Dat is toch een logische volgorde.

Dat het andersom zou werken (met wetten veranderen mensen wel) is hoop, geen realisme.

Laatst gewijzigd op 25-07-2006 om 17:32.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 17:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Charles Hill schreef op 25-07-2006 @ 18:30 :
Dat het andersom zou werken (met wetten veranderen mensen wel) is hoop, geen realisme.
Ik zou graag een wet instellen die de doodstraf voor reactionaire katholieken en andere religieus extremistisch tuig insteld, maar dan blijft om te beginnen Polen leeg achter en dat schijnt eveneens onaanvaardbaar te zijn.

Bij gebrek aan alternatieven dwingen we dus met wetten mensen om zich aan te passen tot sociaal gedrag, net zoals bijvoorbeeld de SGP gedwongen is vrouwen lid te laten worden omdat het niet meer acceptabel is om vrouwen te discrimineren.
Oud 25-07-2006, 18:00
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2006 @ 18:32 :
Ik zou graag een wet instellen die de doodstraf voor reactionaire katholieken en andere religieus extremistisch tuig insteld, maar dan blijft om te beginnen Polen leeg achter en dat schijnt eveneens onaanvaardbaar te zijn.

Bij gebrek aan alternatieven dwingen we dus met wetten mensen om zich aan te passen tot sociaal gedrag, net zoals bijvoorbeeld de SGP gedwongen is vrouwen lid te laten worden omdat het niet meer acceptabel is om vrouwen te discrimineren.
Jah, laten we iedereen afmaken die het niet eens is met jouw instelling of die van Nederland Net of wij de juiste denkwijze hebben. Dat vinden wij omdat we hier leven maar iets vinden is niet per defentie de juiste. Ook niet onze manier van denken .. Ik zeg dus niet dat je homo's mag haten, of eigenlijk wel als iemand daar zin in heeft, moet iedereen echt voor zichzelf weten. Het mishandelen keur ik uiteraard wel af.

En de SGP vergelijken als klein groepje in Nederland met een veel grotere groep in dat land is niet echt realistisch. En zoiezo Nederland vergelijken met zo'n land is niet realisitisch. Wij hebben er tientallen jaren, als niet honderen jaren zijn, over gedaan om te veranderen van standpunt op het gebied van homo's. Waarom zouden zij dat dan in 1 jaar kunnen ?? Daar gaan generaties overheen. Elke generatie wordt (als het goed is) weer tolleranter dan de vorige en zo veranderd een land en/of groep mensen.

(overigens wel opvallend dat je hier extremistisch tuig de dood in wenst en in een andere topic ze verdedigd in al hun acties !! Maar dat terzijde. Denk er maar eens over na hoe krom en tegenstrijdig je denkwijze is .. )
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 20:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Charles Hill schreef op 25-07-2006 @ 19:00 :
En de SGP vergelijken als klein groepje in Nederland met een veel grotere groep in dat land is niet echt realistisch.
Is dat wel zo? Als bijvoorbeeld de SGP 76 zetels krijgt dan is de Nederlandse staat ten einde, dus het lijkt me vrij relevant om de gevaren van religieus extremisme te bestrijden.[QUOTE]Charles Hill schreef op 25-07-2006 @ 19:00 :
[B]Jah, laten we iedereen afmaken die het niet eens is met jouw instelling of die van Nederland Net of wij de juiste denkwijze hebben.

Dat is precies wat ik bedoel: in Polen en Letland doen ze dat wel. Niet met afmaken, maar ze maken wel wetten die ervan uit gaan dat ze het absolute monopolie hebben op de moraal.

Daarom haalde ik ook de SGP erbij als voorbeeld, hun denkbeelden zijn ronduit gevaarlijk voor onze huidige maatschappij. Ze worden desondanks getolereerd, terwijl ze zelf zo intolerant als de neten zijn.

Zo zouden de conservatieve staten in Oost-Europa het ook moeten regelen. Als ze het ergens niet mee eens zijn, prima, voer voor een maatschappelijk debat, geen voer voor wetgeving of vervolging.
Oud 27-07-2006, 07:52
hookee
hookee is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2006 @ 21:32 :
Dat is precies wat ik bedoel: in Polen en Letland doen ze dat wel. Niet met afmaken, maar ze maken wel wetten die ervan uit gaan dat ze het absolute monopolie hebben op de moraal
Gôh, dat klinkt bekend, is dat óók niet de opzet van een moslimstaat? Na het invoeren van de sharia heeft iedereen zich maar naar de koran te gedragen (hoofddoekjes etc.).
Zoniet, kun je een gevangenisstraf oplopen of erger.
In het meest menselijke geval "mag" je 't land verlaten (de IND heeft daar nog vacatures ...)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 09:27
juno
juno is offline
We hadden dat balkan- en oostzeeschorum ook nooit bij de EU moeten halen. Die liggen nog een eeuw achter.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 09:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hookee schreef op 27-07-2006 @ 08:52 :
Gôh, dat klinkt bekend, is dat óók niet de opzet van een moslimstaat? Na het invoeren van de sharia heeft iedereen zich maar naar de koran te gedragen (hoofddoekjes etc.).
Zoniet, kun je een gevangenisstraf oplopen of erger.
In het meest menselijke geval "mag" je 't land verlaten (de IND heeft daar nog vacatures ...)
We gaan nu geheid een gigantische spamtekst krijgen van een islamitische schriftgeleerde die op basis van een enkel vaag korancitaat beweerd dat de hele dagelijkse gang van zaken in alle sharialanden niet bestaat.
Oud 27-07-2006, 09:35
juno
juno is offline
"dat zijn geen echte moslims".
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 09:41
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ja, eh, kunnen we het ook eens over iets anders dan de Islam hebben? Deze thread gaat over homoseksualiteit en Oost-Europa.
Oud 11-08-2006, 10:42
Gatara
Gatara is offline
Holebi Info, 10-08-2006

Letland riskeert schorsing in Europese Unie vanwege homofobe houding

Letland: Dzintaras Jaundzeikars, minister van binnenlandse zaken, is beschuldigd van het overtreden van de regels van de Europese Unie door een regerend lid van de Europese Groene partij.

Na een bezoek aan de Letse hoofdstad Riga afgelopen weekend, riep woordvoerster Ulrike Lunachek, van de Groene partij, de EU op om te overwegen Letland te schorsen van zijn stemrecht in de Europese raad, en dit als reactie op de aanvallen tegen holebi's afgelopen maand.

De Letse minister van binnenlandse zaken maakte de politie niet duidelijk dat deze holebi's moesten beschermen tegen agressieve tegenstanders van de Gay pride, die hen bekogelden met eieren en stenen.

De stad Riga besliste dat de Gay Pride parade niet mocht door gaan, de minister van binnenlandse zaken weigerde eveneens zijn toestemming te geven. Ondanks het verbod kwamen een 50-tal holebi activisten samen en hielden in plaats van een parade een tolerantie dienst in een lokale Anglicaanse kerk. Honderden neonazi skinheads, ultranationalisten en leden van de orthodoxe kerk vielen de holebi's nadien aan, ze bekogelden hen met eieren, stenen en zelfs met menselijke uitwerpselen.

De minister van binnenlandse zaken kondigde vandaag aan dat het onderzoek naar de geweldsdelicten tegenover holebi's geen linken gevonden heeft met de groep die de holebi's aanvielen en de legale rechts gezinde groepen in Letland.

Omdat de Europese Unie recent een resolutie goedkeurde die homofobie gaat aanpakken riskeert Letland een blaam of schorsing.
Reageren

Regels voor berichten