Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2006, 21:49
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-08-2006 @ 22:46 :
Zoveel belangrijks mis je niet hoor 't Is gewoon bedoeld om leuk te zijn.
Mmm... ik dacht dat kennismaking met je studiegenoten toch wel belangrijk was. Zeker als je er helemaal niemand kent.
Maar ik dacht dat dat kamp alleen kennis maken met Nijmegen was, nou dat kan ik wel missen. Ik ben er toch niet zo dol op om op kamp te gaan.
Oud 10-08-2006, 21:56
Verwijderd
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 10-08-2006 @ 22:49 :
Mmm... ik dacht dat kennismaking met je studiegenoten toch wel belangrijk was. Zeker als je er helemaal niemand kent.
Maar ik dacht dat dat kamp alleen kennis maken met Nijmegen was, nou dat kan ik wel missen. Ik ben er toch niet zo dol op om op kamp te gaan.
Als je mensen wil leren kennen is de intro heel nuttig. Maar mensen leer je ook zonder intro wel kennen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 22:01
girl-in-trouble
Citaat:
Andijvie schreef op 10-08-2006 @ 22:56 :
Als je mensen wil leren kennen is de intro heel nuttig. Maar mensen leer je ook zonder intro wel kennen.
Dat wil ik heel graag, want ik kom er liever niet alleen voor te staan komend studiejaar omdat ik het dan waarschijnlijk niet red. En ik ben bang om helemaal buiten de groep te vallen als ik niet ga.
Oud 11-08-2006, 10:04
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 10-08-2006 @ 23:01 :
En ik ben bang om helemaal buiten de groep te vallen als ik niet ga.
Ik weet niet op wat voor middelbare jij hebt gezeten dat je er zo panisch voor bent om er buiten te vallen. Ik ging ook nooit naar schoolfeesten ed en heb er nooit last van gehad.
Maar denk eens in, 300 eerstejaars hoe kan er dan nog sprake zijn van buiten de groep vallen Al die 299 mensen keren jou de rug toe omdat je niet op een introweekje was, geloof je het zelf? En hoezo "helemaal" val je nu dan al een beetje buiten de groep?
Oud 11-08-2006, 10:07
Reem
Reem is offline
Citaat:
*Rupsje* schreef op 09-08-2006 @ 17:41 :
Gewoon dag later gaan, er zijn wel meer mensen die later zijn door lowlands! Dan wordt je nageplaatst en heb je pas een dag gemist, dat is echt niet erg. Misschien moet je inderdaad wel even iets of iemand laten weten dat je een dag later bent.
Of nog iets meer dagen later, want als ik maandag terugkom ben ik nog even echt kapot.
Maar ik denk dat ik het dan inderdaad even aan iemand laat weten ja.
Oud 11-08-2006, 15:08
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-08-2006 @ 22:56 :
Maar een intro kan ook gewoon ontzettent leuk zijn.
Oud 11-08-2006, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 11-08-2006 @ 16:08 :
Maar een intro kan ook gewoon ontzettent leuk zijn.
Absoluut. Maar 'belangrijk' zou ik het niet noemen. Als je al andere plannen hebt (bijvoorbeeld Lowlands), dan zou ik zelf die voor laten gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 16:03
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-08-2006 @ 16:10 :
Absoluut. Maar 'belangrijk' zou ik het niet noemen. Als je al andere plannen hebt (bijvoorbeeld Lowlands), dan zou ik zelf die voor laten gaan.
Ik niet, athans niet helemaal. (uiteraard afhankelijk van wat er staat, maar je kan ook best een gedeelte intro lopen)
Oud 11-08-2006, 16:55
lisanne_tje
lisanne_tje is offline
een vraagje: hebben jullie allemaal al post gehad van je mentorpapa's/mama's... want ik heb nog niets gehad en ik heb ff gekeken... ik heb 11 juli al zo'n bevestigingsmail gehad van de uni over de introductie, dus ik heb me vroegtijdig opgegeven dacht ik zo...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 17:47
strawberryangel
strawberryangel is offline
Ik denk dat het aan je opleiding ligt of je uberhaupt wel zo'n brief krijgt. Vorig jaar bij mijn introductie werden de groepjes pas op de zondag verdeeld.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 19:38
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Bij ons is het in ieder geval zo dat de verantwoordelijkheid van de brieven volledig bij de mentoren ligt. Het kan dus best zijn dat die er iets later mee zijn. Ik zou me nog niet echt zorgen maken, het is alleen wel handig als je op de eerste zondag weet waar je moet zijn.
Verder staat er in zo'n brief vooral wat je mee moet nemen (fiets, geld, soms zwemkleding (als je mee wil doen aan het zwemgeinfestijn), slaapspullen voor op het kamp en eventueel doordeweeks als je ergens wilt blijven slapen).
Oud 12-08-2006, 08:32
lisanne_tje
lisanne_tje is offline
Citaat:
strawberryangel schreef op 11-08-2006 @ 18:47 :
Ik denk dat het aan je opleiding ligt of je uberhaupt wel zo'n brief krijgt. Vorig jaar bij mijn introductie werden de groepjes pas op de zondag verdeeld.
ik had iemand gesproken die dezelfde opleiding als mij gaat doen... en die had al wel een brief, want ze vroeg me in welke groep ik zat... no idea!!!
dus het is dan denk ik al wel verdeeld... misschien heeft het ermee te maken dat mn achternaam met een W begint, want dan ben je altijd als laatste aan de beurt
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 12:31
Fiskje88
Fiskje88 is offline
Ik doe mee aan de introductieweek omdat me dat leuk en nuttig lijkt, ben nou niet iemand die bijster snel contact maakt dus misschien dat zo'n week dat dan vergemakkelijkt. Ik doe vooral aan de overdag-activiteiten mee, die avond-activiteiten zoals feesten zijn niet aan mij besteed. Ik doe de opleiding Engels.

(btw, wat vinden de letterkunde-studenten van dat boek dat we moeten lezen? Ik vind het wel een leuk boek!)
Oud 12-08-2006, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Fiskje88 schreef op 12-08-2006 @ 13:31 :

(btw, wat vinden de letterkunde-studenten van dat boek dat we moeten lezen? Ik vind het wel een leuk boek!)
Vorig jaar was dat ook, maar toen is er iets fout gegaan met de organisatie - geloof ik - en kregen sommige studenten het boek niet. Waaronder ik dus. Echt zoo jammer
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 01:01
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 10-08-2006 @ 21:32 :
Hallo je bent 18 en je gaat studeren
Precies, dan ben je oud en wijs genoeg om in te zien dat je je niet meer steeds kunt verschuilen achter gejank als 'ik heb er geen zin in' of 'ik voel me er niet goed bij'.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 15:59
girl-in-trouble
Citaat:
Zazana85 schreef op 11-08-2006 @ 13:32 :
Ik heb drie jaar geleden intro gedaan van Nederlands aan de RU in Nijmegen. Ik had er echt geen zin in, maar het was erg leuk, dus ik ben blij dat ik ben gegaan. Het kamp vond ik minder, dat droeg ook niet echt bij aan het mensen leren kennen vond ik. Dus achteraf zou ik niet mee op kamp geweest zijn.

Dit jaar ga ik Psychologie erbij doen aan de RU. Ik heb me weer ingeschreven voor de intro, gewoon omdat het me leuk lijkt weer nieuwe mensen te leren kennen. Ik ga niet mee op kamp.

Girl-in-trouble, ik denk dat je je veel te druk maakt. Ga er gewoon heen en ervaar hoe het is. Er zijn er heel veel die niet mee op kamp gaan, en het is idd geen middelbare school meer! Niemand kijkt je daarop aan, en je kan net zo goed contacten leggen als je wel of niet aan de intro meedoet.

Misschien zie ik je
Ik hoop dat dat zo makkelijk zal gaan... Maar oké, ik ga daar gewoon heen en zie dan wel waar ik allemaal wel en niet aan mee doe.
Lijkt me wel leuk om je daar tegen te komen
Oud 13-08-2006, 16:02
girl-in-trouble
Citaat:
Poepkind schreef op 11-08-2006 @ 11:04 :
Ik weet niet op wat voor middelbare jij hebt gezeten dat je er zo panisch voor bent om er buiten te vallen. Ik ging ook nooit naar schoolfeesten ed en heb er nooit last van gehad.
Maar denk eens in, 300 eerstejaars hoe kan er dan nog sprake zijn van buiten de groep vallen Al die 299 mensen keren jou de rug toe omdat je niet op een introweekje was, geloof je het zelf? En hoezo "helemaal" val je nu dan al een beetje buiten de groep?
Bij ons op de middelbare school was de klas onderverdeeld in allemaal groepjes. Als je daar niet bijhoorde, viel je overal buiten en dan was het echt verschrikkelijk. Ik heb het ook een tijdje gehad... Gelukkig hoorde ik de laaste anderhalf jaar wel bij zo'n groepje en had een hele goede vriendin. Maar nu valt alles uit elkaar en is het maar afwachten of ik er weer zoiets voor terugkrijg...
Oud 13-08-2006, 16:04
girl-in-trouble
Citaat:
lisanne_tje schreef op 11-08-2006 @ 17:55 :
een vraagje: hebben jullie allemaal al post gehad van je mentorpapa's/mama's... want ik heb nog niets gehad en ik heb ff gekeken... ik heb 11 juli al zo'n bevestigingsmail gehad van de uni over de introductie, dus ik heb me vroegtijdig opgegeven dacht ik zo...
Ik heb gisteren het hele pakket binnengekregen. Het begint voor mij op 20 augistus om 17:00.
Oud 13-08-2006, 16:23
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 13-08-2006 @ 17:02 :
Maar nu valt alles uit elkaar en is het maar afwachten of ik er weer zoiets voor terugkrijg...
Nee je zult er niet zoiets voor terugkrijgen, je krijgt gewoon een enorme gang mensen die het geen ene kont boeit wat je doet/waar je dat doet/met wie je dat doet. Geen groepjes, wel vrienden. En die vrienden kan je ergens opduikelen, tijdens sporten bv. Werkgroepen worden het 1e jaar ingedeeld door de uni, dus je kan nooit de outcast worden met wie niemand wil samenwerken.
Ontspan, die middelbareschoolhel is voorbij.
Oud 13-08-2006, 16:49
girl-in-trouble
Citaat:
Poepkind schreef op 13-08-2006 @ 17:23 :
Nee je zult er niet zoiets voor terugkrijgen, je krijgt gewoon een enorme gang mensen die het geen ene kont boeit wat je doet/waar je dat doet/met wie je dat doet. Geen groepjes, wel vrienden. En die vrienden kan je ergens opduikelen, tijdens sporten bv. Werkgroepen worden het 1e jaar ingedeeld door de uni, dus je kan nooit de outcast worden met wie niemand wil samenwerken.
Ontspan, die middelbareschoolhel is voorbij.
Maar die moet je dan wel zien te krijgen... Ik ben niet iemand die echt heel makkelijk contacten legt, omdat ik nogal verlegen ben... Dus ik hoop echt dat ik iemand vind. Ik ga (op het kamp en een paar avondfeesten na) wel overal naar toe, dus ik hoop dat dat goed komt.
Wel fijn dat de werkgroepen worden ingedeeld door de uni. Dan kun je sowieso niet zomaar buitengesloten worden =). Op de middelbare school was het altijd maar afwachten of je bij iemand kwam die je mocht, al mocht je in de 5de en 6de gelukkig wel kiezen met wie je samen wilde werken.
Oud 14-08-2006, 17:00
Verwijderd
Citaat:
lisanne_tje schreef op 12-08-2006 @ 09:32 :
ik had iemand gesproken die dezelfde opleiding als mij gaat doen... en die had al wel een brief, want ze vroeg me in welke groep ik zat... no idea!!!
dus het is dan denk ik al wel verdeeld... misschien heeft het ermee te maken dat mn achternaam met een W begint, want dan ben je altijd als laatste aan de beurt
Ik vraag me ook al af wanneer ik post krijg want ik weet ook nog niets
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 17:37
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Werkgroepen worden helemaal niet ingedeeld door de uni Ik mocht altijd zelf kiezen, en de eerste werkgroepen heb ik ook samen met een deel van mijn mentorgroepje gezeten.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 18:12
strawberryangel
strawberryangel is offline
soms worden werkgroepen wel ingedeeld door de uni, vaak mag je zelf kiezen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 18:20
girl-in-trouble
Citaat:
per piacere schreef op 14-08-2006 @ 18:00 :
Ik vraag me ook al af wanneer ik post krijg want ik weet ook nog niets
Sommigen krijgen niks thuisgestuurd, maar krijgen bericht via e-mail.
Oud 14-08-2006, 19:17
Verwijderd
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 14-08-2006 @ 19:20 :
Sommigen krijgen niks thuisgestuurd, maar krijgen bericht via e-mail.
Ja maar anderen van rechten hebben al wel de info gehad, via de post, vandaar.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 19:20
girl-in-trouble
Citaat:
per piacere schreef op 14-08-2006 @ 20:17 :
Ja maar anderen van rechten hebben al wel de info gehad, via de post, vandaar.
Ja oké, maar dan zal jij het waarschijnlijk ook binnen een paar dagen krijgen.
Oud 15-08-2006, 10:46
Reem
Reem is offline
Citaat:
Ja, ik vond het ook een mooi boek, en een tof idee ook.
Oud 16-08-2006, 10:09
Reem
Reem is offline
Weet iemand waar ik naartoe moet bellen om te laten weten dat ik een dag later mee ga doen aan de introductie? De introductiebalie is pas vanaf morgen open, en dat is te laat omdat ik dan al op weg ben naar Lowlands. Ik heb mijn brief van mijn mentoren op mijn kamer in Nijmegen laten liggen, waar ik niet meer kom, dus telefoonnummers heb ik ook al niet. Nogal stom ja, ik weet het. Iemand een idee wat ik nu kan doen?
Oud 16-08-2006, 11:40
Young Grow Old
Citaat:
Reem schreef op 16-08-2006 @ 11:09 :
Weet iemand waar ik naartoe moet bellen om te laten weten dat ik een dag later mee ga doen aan de introductie? De introductiebalie is pas vanaf morgen open, en dat is te laat omdat ik dan al op weg ben naar Lowlands. Ik heb mijn brief van mijn mentoren op mijn kamer in Nijmegen laten liggen, waar ik niet meer kom, dus telefoonnummers heb ik ook al niet. Nogal stom ja, ik weet het. Iemand een idee wat ik nu kan doen?
Je zult toch een keer met je mentoren moeten bellen om af te spreken waar je ze treft. Ik weet niet of ze jouw nummer al hebben, want ik denk dat ze het wel prettig vinden als ze weten dat ze zondag niet op jou hoeven te wachten.
De introductiebalie is maandag ook nog open, dus dat is niet zo'n heel groot probleem: je kunt je kaart gewoon ophalen.
Oud 16-08-2006, 13:27
Reem
Reem is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 16-08-2006 @ 12:40 :
Je zult toch een keer met je mentoren moeten bellen om af te spreken waar je ze treft. Ik weet niet of ze jouw nummer al hebben, want ik denk dat ze het wel prettig vinden als ze weten dat ze zondag niet op jou hoeven te wachten.
De introductiebalie is maandag ook nog open, dus dat is niet zo'n heel groot probleem: je kunt je kaart gewoon ophalen.
Ja, dat weet ik allemaal wel. Maar het probleem is (althans, bijna) opgelost: een vriendin van me en toekomstig huisgenote gaat vanmiddag toch naar Nijmegen en zoekt tussen mijn post naar een telefoonnummer.
Oud 16-08-2006, 15:56
JoyceS
JoyceS is offline
Hoi allemaal,

Ik moet toch even reageren....
Komende introductie ben ik voor de derde keer mentor van psychologie. Ik heb alle berichtjes gelezen en ik snap heel goed dat je je zorgen maakt, girl-in-trouble.. Dat hebben veel mensen voor de intro. De introductie is echter geheel vrijblijvend, je doet mee waaraan je mee wilt doen. Of je meegaat op weekend laat je gewoon van die week afhangen. Mensen sluiten vriendschappen die jaren duren, ik heb ook nog steeds contact met mensen van de introductie.
Als je geen slaapplaats hebt, maar er wel 1 wilt, is dat niet zo'n probleem, je kan altijd bij een van de mentoren of bij een van de mentorkindjes slapen. Dat kan je altijd nog beslissen, als het klikt tussen jou en een ander medementorkindje bijvoorbeeld.. Er zijn veel leuke feesten 's avonds, en als je een beetje houdt van stappen; de slaapplaats is geen probleem.

Ik durf je bijna te garanderen dat je een toffe tijd zult hebben, het programma is vol, je doet veel met z'n allen. Komt allemaal wel goed!

Laatst gewijzigd op 16-08-2006 om 16:03.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 00:13
girl-in-trouble
Citaat:
JoyceS schreef op 16-08-2006 @ 16:56 :
Hoi allemaal,

Ik moet toch even reageren....
Komende introductie ben ik voor de derde keer mentor van psychologie. Ik heb alle berichtjes gelezen en ik snap heel goed dat je je zorgen maakt, girl-in-trouble.. Dat hebben veel mensen voor de intro. De introductie is echter geheel vrijblijvend, je doet mee waaraan je mee wilt doen. Of je meegaat op weekend laat je gewoon van die week afhangen. Mensen sluiten vriendschappen die jaren duren, ik heb ook nog steeds contact met mensen van de introductie.
Als je geen slaapplaats hebt, maar er wel 1 wilt, is dat niet zo'n probleem, je kan altijd bij een van de mentoren of bij een van de mentorkindjes slapen. Dat kan je altijd nog beslissen, als het klikt tussen jou en een ander medementorkindje bijvoorbeeld.. Er zijn veel leuke feesten 's avonds, en als je een beetje houdt van stappen; de slaapplaats is geen probleem.

Ik durf je bijna te garanderen dat je een toffe tijd zult hebben, het programma is vol, je doet veel met z'n allen. Komt allemaal wel goed!
Mmm... oké. Ik weet het van mezelf ook, ik kan gewoon niet met alles meedoen. Dan zou het wel fijn zijn als niemand mij er raar op aan zou kijken.
Ik hoop ook dat ik er een paar vrienden aan over hou en dat het toch nog leuk/gezellig wordt, want dat kan ik wel gebruiken. Ik zal er in ieder geval niet negatief naar toe gaan, ondanks dat ik er nog niet helemaal zeker van ben. Een beetje gespannen ben ik misschien wel, maar dat zullen er vast wel meer zijn... Zal gedurende de week vast wel minder worden.
Ik denk alleen dat ik 's nachts wel gewoon de laatste trein (van 0:27) terug pak. Ik vind feesten wel leuk, maar ik slaap toch liever thuis...
Oud 17-08-2006, 09:20
mirr
mirr is offline
ik vraag me af of k n probleem heb als k nu nog steeds niks gehoord heb over de introductie..
ik heb me ingeschreven via internet, maar pas vorige week omdat ik geruild heb van instelling (ik ga geneeskunde doen).
Ik heb er nog helemaal niks van gehoord, ook niet dat mn aanmelding binnen is ofzo.. wordt het al tijd om iets te ondernemen, of kan ik nog wel even afwachten denk je?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 10:10
Verwijderd
Nah, je kunt je altijd nog last minute inschrijven op de uni. Is dus niet zo'n probleem.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 12:39
JoyceS
JoyceS is offline
Zondag zijn inderdaad de na-inschrijvingen op de uni van 14.00-19.30 ongeveer. Je kan je opgeven bij het cultuurcafé'.

Veel plezier allemaal!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 15:34
Jarahh
Jarahh is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 02-08-2006 @ 23:23 :
maar mij lijkt het op kamp gaan echt verschrikkelijk...
Ga maar mee, zul je zien dat 't echt phat is.
Oud 17-08-2006, 15:37
Jarahh
Jarahh is offline
Citaat:

Ik heb 't niet gehad
Oud 17-08-2006, 16:17
Verwijderd
Oh als er meisjes zijn die nog een kamer in Nijmegen zoeken, ik weet er een, dan pm ik even telefoonnummer
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-08-2006 @ 10:26 :
Buiten de groep vallen doe je op de middelbare school als je dit soort dingen laat schieten, op de universiteit is dat - naar wat ik heb meegemaakt - echt niet meer zo.
Wel een beetje, hoor, bij ons zijn in de intro wel echt groepen gevormd, en bij de onze is welgeteld 1 iemand na de intro er nog bij gekomen. En de hbo-instromers die niet meededen, vallen er wel een beetje buiten. Maar goed, dat doen ze sowieso al omdat geen van hen uberhaupt in Nijmegen zelf woont...

Vooral wel intro lopen, het is gewoon gezellig en een leuke manier om iedereen te ontmoeten. En zoals gezegd, je hoeft echt niet elke dag mee, en ook het weekend kun je wel laten schieten (ons weekend was vrij suf, maar dat ligt er dus maar net aan). Ik ben iig blij dat ik gegaan ben.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 22:48
Verwijderd
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 10-08-2006 @ 22:49 :
Kamp is juist vaak niet in Nijmegen, hoor. De rest van de intro is meer kennismaking met de stad, de studiegenoten en de uitgaansgelegenheden
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 23:16
girl-in-trouble
Citaat:
Jarahh schreef op 17-08-2006 @ 16:34 :
Ga maar mee, zul je zien dat 't echt phat is.
Ik heb tot woensdag om te beslissen of ik wel of niet meega. Ik zie wel hoe het gaat, en aan de hand daarvan beslis ik.
Oud 19-08-2006, 23:17
girl-in-trouble
Citaat:
Morgan schreef op 19-08-2006 @ 23:48 :
Kamp is juist vaak niet in Nijmegen, hoor. De rest van de intro is meer kennismaking met de stad, de studiegenoten en de uitgaansgelegenheden
Mmm... dan lijkt me dat andere in ieder geval veel belangrijker en meer iets wat ik niet mag missen, dan dat kamp.
Oud 20-08-2006, 11:28
Punt.
Punt. is offline
ik doe mee aan de intro voor rechten, maar weet iemand hoe laat dat is? in het programma staat om half 4, en in de brief om 5 uur..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 13:29
Verwijderd
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 17-08-2006 @ 01:13 :
Ik denk alleen dat ik 's nachts wel gewoon de laatste trein (van 0:27) terug pak. Ik vind feesten wel leuk, maar ik slaap toch liever thuis...
Zo'n instelling heb ik ook heel lang gehad. Altijd nog proberen de laatste trein te pakken, dat omschrijft het zó treffend. Terwijl de leukste dingen altijd op het eind gebeuren. Je merkt dan gewoon dat je de volgende dag altijd weer nét buiten de verhalen valt, nét buiten de groep valt, omdat je er niet bij was.

Je kunt wel blijven volhouden dat je ook buiten de intro wel mensen leert kennen (is ook wel zo) maar je moet dan wel stevig in je schoenen staan. Je moet dan op andere manieren je plek bevechten.

Het is overigens een grote misvatting te denken dat de 'middelbareschoolhel', met groepjes en dergelijke, zoveel anders is dan op de uni. Toegegeven, je kunt op de uni makkelijker alleen zijn zonder gepest te worden, maar de groepsvorming en de verdeling in populaire mensen en kneuzen blijft, zelfs tot in de laatste jaren. En dat geldt niet alleen voor de uni, maar zelfs nog erna, op werk. Ook daar heb je prominente mensen en sufferds.

Verder is het gewoon het leukste er hals over kop in te duiken.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 14:07
Young Grow Old
Citaat:
Punt. schreef op 20-08-2006 @ 12:28 :
ik doe mee aan de intro voor rechten, maar weet iemand hoe laat dat is? in het programma staat om half 4, en in de brief om 5 uur..
Er is geen vaste begintijd voor de introductie: dit wordt aan de mentoren overgelaten. Als je dus een brief hebt gekregen van je mentoren waarin staat dat je om 5 uur ergens moet zijn, moet je daarnaar luisteren. Het is misschien wel handig om daarvoor al je IKU-kaart op te halen bij het cultuurcafe (mocht de afspraak om 5 uur niet bij het cultuurcafe zijn).
Oud 20-08-2006, 14:38
Punt.
Punt. is offline
in het programma staat dat we dat maandagochtend doen...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 14:51
Verwijderd
't Ligt ook echt aan waar je zelf behoefte aan hebt. Ik heb geen behoefte aan vrienden-voor-het-leven, ik woon niet in Nijmegen, ben dat ook niet van plan en ben ook niet echt een uitgaansbeest ofzo. Ik heb voldoende aan mensen om bij colleges naast te zitten en tijdens vrije uren mee te kletsen. Toch noem ik het wel vrienden, we praten echt over álles, maar uitgaan doen we niet, ook omdat we daar geloof ik geen van allen echt behoefte aan hebben.

Als je echt 'beste vrienden' wil maken, tja, dan is je instelling natuurlijk al heel anders dan die van mij. 'k Ben sowieso meer iemand die dingen alleen doet, geloof ik, 'k heb dus echt voldoende aan wat ik nu heb.
Als je niets wil missen, overal bij wil zijn, een van de 'populaire' mensen wil zijn, dan moet je alles op de intro doen en ook altijd tot het einde blijven.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 20:26
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Zou ik morgen nog gewoon mijn introductie-kaart op kunnen halen?
Ik ben vanochtend teruggekomen van lowlands en ik was zo moe dat ik mezelf maar gewoon ziek heb gemeld en ben gaan slapen.
Oud 21-08-2006, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Crystall Girl schreef op 21-08-2006 @ 21:26 :
Zou ik morgen nog gewoon mijn introductie-kaart op kunnen halen?
Ik ben vanochtend teruggekomen van lowlands en ik was zo moe dat ik mezelf maar gewoon ziek heb gemeld en ben gaan slapen.
Ja hoor, geen probleem
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 00:12
girl-in-trouble
Citaat:
Zazana85 schreef op 21-08-2006 @ 16:45 :
En, aan alle introgangers: Hoe was de eerste avond/dag? Hebben jullie t overleefd? (Especially Girl-in-trouble)
De eerste drie dagen overleefd, maar het ging allemaal niet van harte.
De eerste dag verliep alles nog al afstandelijk. Niemand had elkaar iets te zeggen en we waren ook geen groep te noemen, maar 15 individuen.
De tweede dag was iets beter. Ik heb wat contacten gelegd, maar toen we 'vrij' door Nijmegen mochten lopen, ging iedereen met wie ik samen liep ineens naar hun kamer, waardoor ik alleen in de stad achter bleef. Ik voelde me niet al te best en het was maar goed dat een paar van mijn mentoren me oppikten. Anders had ik direct de trein terug naar huis gepakt en was die hele avond niet meer teruggekomen. De kroegentocht was gelukkig wel gezellig en maakte weer iets goed.
Vandaag was matig. De proefcolleges waren interessant, maar ik voeldeme de hele tijd alsof ik er helemaal niet bijhoorde. Ik kon ook nergens tussenkomen... Ben om 19:15 naar huis gegaan ((anders moest ik wachten tot 23:00 op een feest, terwijl ik daar toch maar een uur kon blijven)). Ik kon die rust ook wel gebruiken, want zo geweldig voelde ik me niet.
Hopelijk is het morgen beter.
Reageren

Regels voor berichten