Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2006, 17:36
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
PV schreef op 08-08-2006 @ 18:15 :
Als je er zo over praat, zou het juist goed zijn om eens een maand op zo'n kamertje te leven. Dan leer je tenminste dat dat prima kan.
Je kan ook een maand lang alleen bij de mac eten; dan leer je ook iets. Daarmee is nog niet gezegd dat iedereen dat zomaar normaal moet gaan vinden, of wel soms ?

gedeelde huiskamers zijn bij veel studentenkamers een zeldzaamheid, en dan hangt t nogal af van je huisgenoten of dat praktisch is.
Oud 08-08-2006, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Lisanne schreef op 08-08-2006 @ 15:31 :
10 m2 is gewoon voor paupers, ik zou er in ieder geval niet normaal op kunnen leven.
In welke villa ben jij opgegroeid?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 00:02
dwight88
dwight88 is offline
ik ben gezegend met een forse kamer, maar heb hiervoor wel gekeken bij een 10m2 kamer (die het niet werd omdat de oude huisgenoot niet zijn nieuwe kamer inkon). Het hangt erg van de vorm af, of je aan die 10m2 wat hebt.

Als het vierkant-achtig is, en je bent een beetje creatief... kan je er een hele hoop mee hoor . Tis alleen de vraag of de huurprijs wel in verhouding staat..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 01:56
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
10 m2 is gewoon voor paupers, ik zou er in ieder geval niet normaal op kunnen leven.
In Groningen zullen grotere kamers wel tegen redelijke prijzen verhuurd worden, ja, maar dat is lang niet in elke stad zo.
Oud 09-08-2006, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Als je in een pauperstad gaat wonen, dan maak je meer kans op een grotere kamer
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 21:53
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-08-2006 @ 18:36 :
gedeelde huiskamers zijn bij veel studentenkamers een zeldzaamheid, en dan hangt t nogal af van je huisgenoten of dat praktisch is.
Zo zeldzaam als jij denkt is het nu ook weer niet hoor
Maar ik weet niet of dat nu per stad verschilt...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 22:40
strawberryangel
strawberryangel is offline
Als je ruim wilt wonen en 'gasten' wilt kunnen ontvangen en de huur niet betaalt wordt door je ouders tja dan wordt het uiteraard krapjes ja.
10 vierkante meter is gewoon een doodnormale slaapkamer, ik zie niet in waarom dat veel te krap is? Ik zit nu ook vrijwel de hele dag op mijn slaapkamer (8,5 vierkante meter) omdat ik geen zin heb om gezellig bij mijn ouders te gaan zitten... en het bevalt me prima. Als je het slim inricht is er niks aan de hand. Of je moet uiteraard een tweezitsbank en een salontafel nodig hebben voor je gasten
Student zijn is nou eenmaal hard en soms moet je dingen dan maar voor lief nemen.

Ik heb btw twee vriendinnen die met ong. 600 euro per maand rondkomen, dus het kan uitstekend.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 10:28
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
strawberryangel schreef op 09-08-2006 @ 23:40 :
Ik zit nu ook vrijwel de hele dag op mijn slaapkamer (8,5 vierkante meter) omdat ik geen zin heb om gezellig bij mijn ouders te gaan zitten... en het bevalt me prima.
vergeet niet dat je (waarschijnlijk) wel in de woonkamer of keuken eet en daar je verjaardag kunt vieren; er zit nog een bewoonbare zone tussen je slaapkamer en de straat veel studentenkamers hebben dat niet.

grootte van de slaapkamer hangt weer af van je eisen en de rest van het huis. ik heb 3,5 jaar op een studentenkamer van 6m2 geslapen, maar ik zat dan ook overdag en 's avonds altijd in de woonkamer (of op school). hadden er nog een tuin en fietsenschuur bij ook (en dat in Amsterdam, wauw) waardoor ik me over de huur van 250,- nooit druk heb gemaakt voor die kleine ruimte.
Oud 11-08-2006, 15:28
Verwijderd
Een kamer is beter dan geen kamer, maar is zou persoonlijk gaan voor iets van minimaal 12 m2.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 21:46
Verwijderd
Ik heb hier thuis een kamer van zeker 25m2. En als ik me echt bedenk wat ik aan ruimte gebruik. Ik zit achter mn bureau, daar staat mn computer en leer ik. Dan slaap ik in mn bed en kijk daar tv. Voor de rest een kledingkast die ik gebruik. De rest is opgevuld met een ontzettende grote loopgrond en stoelen ed. Volgens mij moet je als je een kamer praktisch inricht makkelijk kunnen leven op 10m2.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten