Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- - - Ik vind het wel een goed initiatief ja, alleen al omdat het verspreiden van informatie zo nog meer op gang komt. En nouja, hoe minder vlees er gegeten wordt hoe beter natuurlijk, Campina of niet. Je moet immers érgens beginnen - als je je kamer gaat opruimen en je begint in de linkerhoek dan is het toch ook onzin als men gaat roepen 'JA MAAR IN DE RECHTERHOEK LIGT OOK ROMMEL'? Je kunt niet alles tegelijkertijd aanpakken als het om een geheel gaat dat niet uit enkel jouzelf bestaat. Gezeik over dingen opleggen klopt niet uiteraard, 't is niet zo dat de McDonalds vanaf heden elke vrijdag de deuren sluit en dat er geen worst te vinden is bij de AH. Alhoewel dat wel prachtig zou zijn natuurlijk, al is het alleen om aan mensen te laten zien dat vrijheid een behoorlijk betrekkelijk begrip is en dat er nu al grotendeels voor jou wordt besloten wat en hoe je eet. Ze hadden wel beter een andere dag kunnen kiezen trouwens, vrijdag is uitgaansavond en dan gaat Nederland massaal aan de frikandellen en kroketten volgens mij. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Ben jij zo een verschrikkelijke vleeseter die een hele veestapel zit op te peuzelen voor de ogen van een veganist? ![]() Citaat:
||
Citaat:
Daarom vind ik de meeste vegetariërs behoorlijk hypocriet. Moeilijk doen over vlees, maar zelf ook biozooi benuttigen en ook nog juist de biozooi die zorgt dat de vleesindustie blijft. De vleesindustrie wordt nu eenmaal in stand gehouden door de melkindustrie. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Als veganisten per ongeluk een keer een stukje vlees eten dan raken ze ook van slag of dat willen ze per se niet |
![]() |
||
Citaat:
![]() En het feit dat veganisten zich persoonlijk aangevallen voelen als je vlees eet, vind ik onbegrijpelijk en mal. Ik maak onderscheid tussen vlees en vis. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Uhm... die legkippen in een kooitje worden ook gewoon voor het vlees gehouden. Het is niet zo dat er en vleeskippen zijn en legkippen. Er zijn ook apart kippen die voor vlees gehouden worden, maar de legkippen gaan na een jaar ofzo ook naar de slacht. Zelfde voor de melkkoeien. Die zijn geloof 75% van het vlees. Plus nog eens de kalfjes. Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Nee totaal begrijpelijk. Ik zou Hitler ook vreemd aankijken. Jij toch ook? Of een pedofiel? Of een moordenaar? Veganisten zien daar veel leed en zijn emotioneel betrokken bij het leed. Is toch logisch dat ze niet prettig kijken als ze overal dieren dood op borden zien liggen? Als je dat gevoel niet begrijpt van een veganist.. dan denk ik dat je weinig inlevingsvermogen hebt. Daarnaast.. het persoonlijk aangevallen voelen is er niet echt.. het gaat erom dat iemand het laat gebeuren dat dieren (die gevoel hebben) doodgemaakt worden voor de smaak van iemand. Dat is onbegrijpelijk namelijk. Hoe kan iemand smaak voor mens en dier laten gaan? Hoe kan iemand mode boven mens en dier laten gaan? etc. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
en persoonlijk vind ik al het leed nog behoorlijk meevallen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() alleen vlees eters gaan ook echt niet hysterisch doen als ze een keer geen vlees te eten krijgen... |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-08-2006 om 13:18. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik snap je beschuldigingen ook niet. Wat voor een groot voordeel halen de makers van 'earthlings' er volgens jou uit als mensen een boodschap aan de beelden nemen? Die beelden zijn er ter illustratie van een immoreel systeem. Als er niet zoveel leed bestond, zou die film er ook niet zijn.
||
![]() |
Citaat:
Ik vraag me af of je het dan nog wel mee zou vinden vallen.
||
![]() |
Citaat:
Zelfde voor de boeren in de omgeving waar ik woon. Ze zullen goed zorgen tot waar de wettelijke verplichtingen liggen, maar zullen niet zo snel geld besteden aan verbeteringen, tenzij ze wat geld te over hebben ofzo, maar dat gebeurd dus niet vaak. En heb je die film eens gekeken? Er zitten wat dingen wel in die iets anders zijn dan de NL situatie (bepaalde procedures e.d. wat hier niet mag of vervangen is door andere dingen), maar in grote lijnen zo ongeveer hoe er met dieren omgegaan wordt.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Toch zijn de grootste vleeseters soms van de een op andere dag gestopt om het dierenleed e.d. Het is dus niet onmogelijk. Een protestactie, een ludieke actie etc.. die richt je niet op de vleeseters die nooit veranderen, maar op de groep die wel veranderen of waar grote kans ligt dat ze veranderen. De jongeren is een goede doelgroep (de jeugd is de toekomst) en verder diegene die even net die spiegel voor zich nodig hebben. Belangrijkste is dat je constant aandacht aan dierenleed besteed, want zodra die aandacht verdwijnt, dan komen er ook minder bewuste mensen bij.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar je gaat het nu hebben over wat er volgens een wet een dood dier is. Daar is een lijst opgesteld van dieren die wel of niet leed/pijn/stress ervaren en waar de wet op proefdieren voor geld.
||
![]() |
Citaat:
![]() In veel te veel landen gaan mensen dood van de honger, terwijl hier overbodig veel eten gekocht/weggegooid wordt. Als je eten weggooit, is het nutteloos geproduceerd. Als je het eigenlijk niet wil eten eten, maar toch maar opeet omdat het een zonde is om weg te gooien, gebruik je het tenminste nog op een nuttige manier: om je 'honger' te stillen. Gooi je het niet weg, dan moet je vervolgens toch nieuw eten kopen wat ook weer geproduceerd moet worden, wat de kansen op milieuvervuiling/dierenleed vergroot. Ergo, opeten is beter dan weggooien. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En hoe zit het dan met vlees eten bij offerfeesten e.d.? Kun je ook zien als vlees eten uit principiele redenen. Het is dus maar net hoe je 'principieel' (en 'ethisch') definieert. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als vleeseters dit tegenover het niet opeten zetten, dan is het apart dat ze dan zelf niet zo kritisch zijn bij hun eten. Overigen is het eten er van ook weer niet verantwoord. Je geeft jezelf dan over aan het doden van de dieren voor eten. Het eten is dus een goedkeuring. En je keurt het juist af. Daarom is het nooit ok om het op te eten in mijn visie. Sommige zijn er wat makkelijker in. Ligt ook vaak aan de ingredienten. Vlees eet men dan nooit op, maar sommige veganisten eten wel door als er wat melk ofzo in zou zitten en ze dat tijdens het eten te weten komen.
||
![]() |
Citaat:
Dat gewenning iets is waardoor mensen nog vlees eten is denk meer in een situatie van mensen die wel zouden willen om vegetarier te worden etc, maar toch weerhouden worden door gewoonte en traditie enzo. Die er wel dus open voor staan.
|||
![]() |
Citaat:
Doelde meer op ethisch, maar principieel is ook lastig voor vleeseter. Zou even niet weten welk argument je daarbij gebruikt.. misschien alleen om vegetariers en veganisten dwars te zitten ![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Edit: typo. Laatst gewijzigd op 08-08-2006 om 18:25. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hebt ook mensen die elke dag een zak chips eten. Op een gegeven moment eten ze dat niet meer omdat ze dat zo lekker vinden, maar vanwege gewenning wat zich uiteindelijk kan uiten in een verslaving. Laatst gewijzigd op 08-08-2006 om 18:26. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat betreft de voedselverspilling. De verspilling is er sowieso wel doordat mensen vlees en dierlijke producten eten. Het weigeren van vlees of producten met dierlijke ingredienten levert meer op. Het innemen er van als er iets per ongeluk doorzit is direct een verkeerd signaal naar de omgeving toe. Dus dat is ook een punt in gedachten. Plus dat innemen van dierlijke ingredienten verder ook niet gezond zijn naar mijn mening. Ik snap je punt verder wel. En daar heb je ook gelijk betreft dat die verspilling er is en je anders 2 dingen verspilt. Ik zelf zou daarom wel kijken of iemand anders het wil eten of niet. Het weggooien komt daarna pas. Maar het opeten is iets wat ik niet zou doen omdat ik ten eerste een erge aversie tegen dierlijke producten heb, de gedachte daarom me ziek maak, ik het niet ga nemen vanwege gezondheid en omdat ik daarmee een verkeerd signaal geef. Maar ken ook mensen die iets makkelijker erin zijn betreft zuivel e.d.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik heb meestal gevoel bij geloven dat het vooral uit een boekwerk komt.. en niet zozeer van de mensen zelf. Dus hou zoiets toch meer gescheiden. Het is lastig namelijk te zeggen of die gedachten van de mensen zelf zijn of dat ze opgelegd zijn.
||
![]() |
Citaat:
Als ik het zo lees, leggen sommige vega's en vegans zichzelf namelijk minstens even veel restricties op als bijvoorbeeld mening Mohammedaan tijdens de Ramadan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Nasty Old People (Hanna Sköld, 2009) Verwijderd | 10 | 04-03-2010 20:39 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |