|
Dit is niet goed, echt niet.
Ik ging pokeren met K.
Eerst even bij J. gezeten, toen naar K. gegaan. J. bleef op zijn kamer, hij zou misschien later komen.
Onder het pokeren hing een spanning. Een spanning die waarschijnlijk al langer aanwezig is, maar nu merkte ik hem. In feite waren we aan het flirten.
Na twaalf uur kwam poker op tv. Ik zei dat J. moest komen, kon ik tegen hem aanliggen. K. zei dat het ook tegen hem mocht, maar het misschien lullig zou zijn als J. binnenkwam, we zijn al zoveel bij elkaar, J. kon dan rare dingen gaan bedenken.
Ik beaamde het, we konden het beter niet doen, we moesten het niet te moeilijk voor J. maken.
We vielen stil, keken tv, zaten dicht bij elkaar, onze armen raakten elkaar.
K. zei opeens dat we het ook niet te moeilijk voor onszelf moesten maken. Ik schrok, hij had gezegd wat me onbewust bezig hield. Ik knikte, hij ging verder. Hij zei: "Ik kan het niet niet moeilijker maken."
Toen ik vroeg wat hij bedoelde, zei hij dat we een gevaarlijk spel spelen, of verbeelde hij het? Nee, je hebt gelijk.
Als ik J.s vriendin niet was, wist hij wel wat hij wilde. Maar het kon niet, waarom speelden we dan allebei dit spel?
Ik zei dat ik het ook niet wist. Dat het gewoon raar was, in korte tijd waren we zo close en vertrouwd met elkaar, het is gewoon snel gegaan. Ik gek op J. ben, daarom het zo raar is.
Hij had al nagedacht om afstand te nemen, maar dat wilde hij niet. "Als je zo snel zo'n goede vriendin krijgt, ben je gek als je afstand neemt."
We maakten nog even duidelijk dat ik J. heb, maar we wel heel goede vrienden zijn. We gingen weer tv kijken, nog steeds beetje tegen elkaar aan. J. kwam binnen, ging ook zitten. Hij deed vrij afstandelijk. Soms liep hij even weg, dan praatte ik snel met K.
Het kon zijn omdat hij aan het tekenen was, door de pep gewoon gefocust was. Als ik het idee had dat J. dingen vermoedde oid, zou K. met hem praten.
Later ging het beter. We waren aan het lullen, opeens kwam het gesprek op verkrachters, misbruik, incest etc. Allebei vonden ze dat daders dood moesten, ze hadden tenslotte iemand van binnen vermoord en verdienen gewoonweg geen tweede kans.
Ik schrok van hun felheid, viel stil, dacht aan vroeger. Bah, zoveel herinneringen. K. eindigde de discussie dat hij zelf die daders kon vermoorden. Hij had veel van dichtbij meegemaakt en zag hoe kapot je aan zoiets ging.
Ik ging rechtop zitten, voor hun. Mijn gezicht mochten ze niet zien. Het liefst ging ik keihard janken. Ik keek strak naar de tv, rookte een sigaret. Na een tijdje vroeg K. of alles goed was. Met moeite zei ik ja, J. streelde even mijn rug.
K. bleef even stil, toen zei hij dat ik moest zeggen als er wat was, altijd. Ik ontkende weer dat er wat was. Wil niet janken bij jullie, wil niet denken.
Ik ging weg, J. en ik zoenden gewoon. Over 3 uur ga ik daar weer heen, we moeten alledrie wat dingen in de stad regelen. Geen slaap dus, maar de pep houdt me wel wakker.
Kreeg net een sms van K., dat hij het ook allemaal niet meer snapt. Maar ik moest wel proberen die zooi niet te laten escaleren in mijn hoofd, daar kun je gek van worden.
Pff, moet echt met hem praten als J. niet in de buurt is. Dit mag niet tussen ons inkomen. Ik ben met J., dat wil ik ook. Maar die verrekte band tussen K. en mij, die wel meer/anders dan vriendschap is, kan ik niet ontkennen. Kutsituatie, fucking hell.