![]() |
||
Citaat:
![]() ik wordt hier al meteen bevooroordeeld omdat ik christen ben. ik haat dus ook homo's blijkbaar? Er zijn mensen die geen homo/lesbie meer zijn. Hoe kun jij nou zeggen dat God ons een mogelijkheid beschikbaar heeft gesteld dat men homo/lesbie kan zijn. ADAM = MAN EVA = VROUW Man vrouw = kind Man Man = .... vrouw vrouw= .... dus... why would GOD give the human beiing a mogelijkheid om te kiezen tussen homo of lesbie of hetero. Hij zegt in Genesis: "Bevolk de Aarde".. dat kan alleen met man/vrouw 1 ding ik haat niemand. dit is hoe ik erover denk ik keur het niet goed homo's en lesbie etc maar ik respecteer iedereen en ben gewoon normaal tegenover EVERYONE so don't judge people by their faith
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Als dat onlogisch voor je is dan moet de conclusie zijn dat god niet kan bestaan. Als je conclusie dat niet is dan zjn homo's ook geschapen en keur je dus het werk van god af door homo's te veroordelen. Citaat:
Jij keurt iemand af om wat ze zijn, weinig zinniger dan rassenhaat eigenlijk. Wij keuren jou om omdat je anderen afkeurt, dat is een reactie, een die heel wat logischer is dan jouw veroordeling van anderen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En de keuze tussen homo of hetero, buiten de vraag of het uberhaupt een keuze is, God heeft de mens toch een vrije wil gegeven. Waarom mogen wij die wil dan niet gebruiken voor een andere sexuele voorkeur? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() waarom God de schuld geven als rampen gebeuren.. mar niet geloven dat hij bestaat...
|||
Citaat:
Ik veroordeel jou overigens niet, ik veroordeel slechts je discriminerende uitspraken. Als iemand op de Dam staat te schreeuwen dat alle negers tuig zijn dan is het toch ook terecht om hem een racist te noemen? Citaat:
God is daarmee dus medeplichtig aan de dood van miljarden mensen en liet elke ramp gewoon gebeuren. God is dus een moordlustig en onrechtvaardig wezen, terwijl alle religies claimen dat god rechtvaardig is. De conclusie die hieruit volgt is dat de god zoals die geclaimd wordt door Jodendom, Christendom en Islam onmogelijk kan bestaan.
|||
Citaat:
Tenzij je je voor gek wilt zetten door homo's voor beesten uit te maken geld dus dat homo's ook door god gemaakt zijn. Die analogie is toch doodsimpel? En waar je dat zei: Citaat:
En ja, godslastering moet worden toegestaan. Eigenlijk is dat het al omdat het verbod op godslastering ongrondwettelijk is, maar de Nederlandse wetgever loopt af en toe een beetje achter. Hoe je dat discriminerend kunt vinden.. ik weet het niet. Mij lijkt het je reinste onzin. God is niet te discrimineren, aangezien hij niet bestaat. Roepen dat god een lul is is even zinnig als roepen dat Harry Potter een lul is, beiden zijn verzonnen. Dat is echter iets heel anders, ik bestook een verzinsel met verwijten om het geloof in dat verzinsel in het diskrediet te brengen. Jij veroordeelt mensen om wie ze zijn. Je hebt te accepteren dat homo's ook gewoon mensen met dezelfde rechten als jij hebt. Dat een barbaar in de oudheid in een boek schreef dat alle homo's dood moeten veranderd daar niets aan, en geeft jou geen rechtvaardiging.
Laatst gewijzigd op 21-08-2006 om 17:56. |
![]() |
||
Citaat:
Ik snap het hele punt trouwens niet, ik vind homos ook ranzig maar dat betekent niet dat ik ze met het hoofd omlaag van gebouwen afgooi of ze haat, ik vind punkers ook ranzig, ik vind zo veel mensen ranzig, dat mag toch? Los van het feit dat het dom is iets te vinden omdat het in een boek staat.
Laatst gewijzigd op 21-08-2006 om 18:07. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Je kunt iets best niet begrijpen of raar vinden, strikt gezien is homoseksualiteit ook een afwijking van de normale seksuelen oriëntatie, maar waar ik tegen ageer is dat mensen daar waardeoordelen en conclusies aan verbinden. Dit al helemaal omdat het natuurlijk naief is om te denken dat zo'n veroordeling lang zonder de bijbehorende discriminatie kan blijven.
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een almachtige God kan niet bestaan naast een vrije wil. Door deze drogreden valt de kerk door de mantel: wij hoeven aan niemand - behalve dan aan onszelf - verantwoording af te leggen voor onze daden in religieuse/levensbeschouwelijke zin. OT: Het homohaten komt helaas nog steeds voor. Vaak heeft het een verband met religie (niet zozeer met geloven). Doordat de kerk bepaalde zondebokken aanwees konden de mensen zich daar op richten. Dan werden ze afgeleid van het werkelijke kwaad in de wereld. De kerk heeft meer leed veroorzaakt dan leed voorkomen of geheeld. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Ter vergelijking, jij valt er al over als iemand een deel van jouw ideeën raar noemt. Terwijl wat jij zegt over homofielen is ongeveer zoiets als dat iemand op je af zou stappen en zou roepen "omdat je een moedervlek hebt ben je ziek en vies!" Ik zie daarin weinig verschil met racisme overigens. Of je iemand nu veroordeelt om geaardheid of huidskleur, beiden zijn aangeboren en komen natuurlijk voor. Citaat:
![]() Ik kan overigens die uitspraken op mijn weblog prima verdedigen. Zowel het verbod op godslastering als de huidige regeling van vrije dagen zijn in strijd met artikel 1 van de grondwet. De vrije dagen zullen moeten worden aangepast zodat religieuze feesten niet meer verplicht vrij krijgen (of elke aanvraag verplicht gehonoreerd wordt, het is of, of) en het artikel op godslastering zal geschrapt moeten worden. Maar... ben je nog van plan te gaan verdedigen waarom je homo's veroordeelt om hun geaardheid, of geef je toe dat dat gewoon belachelijk, niet te onderbouwen en immoreel is?
||
Citaat:
ik keur het gedrag af... laat ik het zo zeggen. misschien is afkeuren niet goed woord... ik vin dhet niet goed zeg maar. ik geloof niet dat het aangeboren is. dat is echt niet bewezen. i.i.g niet aan mij heb het ook nog nooit gehoord dat het bewezen is. dus bewijs maar dan.. jij vergelijkt dat met negers en donkere huid..slaat nergens op VIND IK
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je kan het nog zo lief en schattig brengen, maar je houding is duidelijk. Mensen moeten beoordeeld worden op het gedrag, kennis en kunde en dan nog met respect. Overigens ben ik het met T_ID eens wat betreft de uitzondering voor Godslastering en feestdagen op basis van religie. Dat laatste is meer traditie maar het eerste geeft aan dat het calvinisme nog steeds niet verdwenen is uit NL. ironisch is dat T_ID een van de grooste calvinisten uit NL in zijn avatar heeft staan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
nee niet aangeleerd gedrag als je een jongen in een vrouwelijke omgeving plaatst lang genoeg.. dan kan het zo zijn dat hij meer vrouwelijke trekken krijgt.. dit is ook onderzocht Als je een meisje van jongs af aan in een mannelijke omgeving plaatst merk je ook dat het vaak niet een barbie girl is...aight. dit kun je misschien raar vinden klinken maar het is zo
|||||
Citaat:
Ik heb ook geen hekel aan jou, maar als ik zeg dat alle homohaters klapmongolen zijn voel jij je toch ook aangevallen? En dan is homohaat nog een domme keuze tegen beter weten in, terwijl een homofiel nergens voor te kiezen heeft. Jouw veroordeling is heel wat kwaadaardiger dus. Citaat:
http://um2091.unimaas.nl:8180/CHARSE.../GOO?TRM=39.40 Sven Bocklandt vond in dat onderzoek het 'homogen' Xq28. The New Scientist publiceerde op 10 Mei 2003 over de aannemelijkheid dat genetische variaties in genen de oorzaak zijn... In mijn vorige PM verwees ik al naar een programma op Discovery dat met hersenscans een aangeboren afwijking in de hersenen (door die genetische variaties) als oorzaak voor het ontstaan van homoseksualiteit aanwees. Verder ben je door je alternatieven heen. Al in 1956 werd het idee dat homoseksualiteit een te ontwikkelen psychologische aandoening is door Evelyn Hooker als onwaar bewezen. Geen te ontwikkelen aandoening... wat houden we dan over? Juist ja, aangeboren oorzaken. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dat de vergelijking jou direct moreel in de hoek drijft is niet mijn schuld. A.u.b. dus ook niet doen alsof ik daar dan hard in ben, ik trek slechts logische gevolgen uit jouw eigen standpunt. Mocht je toegeven dat het Oude Testament barbaars is en dat homo's ook gewoon normale mensen zijn dan is er geen verdere reden je standpunt nog aan te vallen.
Laatst gewijzigd op 22-08-2006 om 20:53. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien is het aan god om zich beledigd te voelen, geen mens die daar wat mee te maken heeft. Bovendien is het ongrondwettig om meningsuiting over goden anders te beoordelen dan meningsuiting over andere zaken. Maar zullen we ontopic blijven? Je moest nog een aantal medische onderzoeken weerleggen, een alternatieve uitleg voor het ontstaan van homoseksualiteit verzinnen en een rechtvaardiging voor het veroordelen van homofielen meende ik. ![]()
||
Citaat:
Ik zal jouw onderbouwing voor homohaat voor je opsommen: In Leviticus 20:13 staat dat je homo's die sex hebben dient te vermoorden. Romeinen 1:24-32 somt een aantal verwijten aan homoseksuelen die seks hebben op. In Jesaja 14:21 staat dat je eventuele kinderen van een homoseksueel dient te vermoorden omdat hun vader/moeder zondig was. Er staat nergens dat je homoseksuelen dient te veroordelen. Daarvoor heb jij dus geen enkele bijbelse onderbouwing. Wel staat er dat je homo's moet vermoorden, maar daar ligt de Nederlandse wetgeving enigsinds dwars. Dan zullen we het nu hebben over waarom het Oude Testament barbaars is. 1 - Slavernij wordt goedgekeurd en er worden zelfs regels aan gesteld. Overigens wordt daarin gediscrimineerd op afkomst. Tevens mag je slaven mishandelen, zolang ze er maar minstens een dag over doen om te sterven. Dit alles lezen we in Leviticus 25:44-46, Exodus 21:2-6, Exodus 21:7-11, Exodus 21:20-21. 2 - Als je je ouders bevloekt of slaat, dan moet je vermoord worden als kind. Exodus 21:15, Leviticus 20:9, Spreuken 20:20 3 - De bijbel verplicht je niet-christenen en/of niet-joden te vermoorden. Exodus 22:19, 2 Kronieken 15:12-13, Deuteronomium 13:7-12 4 - Zelfs de hele stad waarin ongelovigen wonen dient daarom uitgemoord te worden volgens de bijbel. Deuteronomium 13:13-19 Ik kan nog doorgaan, maar ik dat ik hiermee wel heb bewezen dat de bijbelse wetgeving waarop jij je veroordeling van homoseksuelen baseerd barbaars is.
||
Citaat:
"Christenen" moeten eens wakker worden uit hun droomwereld en de realiteit leren accepteren. Als God echt bestaat (wat ik niet meer geloof), dan zal hij wel over je oordelen in het hiernamaals, dus klep dicht en stop met andere mensen ongelukkig te maken. sorry voor mijn agressie, maar ik word soms een beetje gek van die reli-fanaten. mijn katholieke opvoeding zal er voor zorgen dat ik jullie vergeef...
Laatst gewijzigd op 22-08-2006 om 22:00. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik zeg niet dat dat bij jou zo is. volgens jou leef ik in een droomwereld. misschien reageer je te emotioneel op dit. jij wordt ongelukkig van mijn uitspraken.. sorry daarvoor maar als je goed leest dan bedoel ik iets anders dan jij er uit haalt mensen maken ervan da tik ineens mensen haat ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Als God almachtig en onfeilbaar is, van ons houdt (wilt dat wij dat ook van hem doen, nogal dwingerig
Zoals ik net zei... God draagt op... Hij commandeert niet... Hij zegt... Als je Mij volgt... en in Mij gelooft... en meer van Mij wil leren (wat erg gaaf is, kank je verzekeren)... dan heeft hij goeie tips en methodes om dat te doen. naar zijn evenbeeld heeft geschapen, waarom maken wij dan fouten? Inderdaad... naar zijn evenbeeld... maar je wilt toch niet beweren dat de eerste mens GELIJK was aan God?? Lijkt me een beetje overbodig om dan te zeggen dat je MENSEN schaapt... had ie beter kunnen zeggen dat ie GODEN had geschapen. Als Hij wil dat wij in Zijn wil geloven, van Hem houden, waarom kan Hij dan geen duidelijk en overtuigend bewijs geven dat Hij bestaat, en dat Zijn wil de juiste is? Stel... dat God dat wél zou doen... stel... dat God zich elke dag aan iedereen liet zien... en dat IEDEREEN zou WETEN dat God bestaat... Waar... is dan het geloof en het vertrouwen... waar is het GELOOF?? Bovendien... God is oneindig goed... dat betekent (staat ook in de Bijbel) dat Hij niet bij zondige mensen kan zijn... MAAR... doordat Jezus is gestorven kan Hij dat wél... tenminste ALS zij zich bekeren (letterlijk staat er in de bijbel 'terugkeren') naar God. Waarom staat Zijn "woord" vol met haat? Waarom heeft Hij de afgelopen 2000 jaar nooit de moeite genomen Zijn woord te updaten? En waarom liet Hij toe dat zijn in zijn woord in al die jaren gestreept, gewist, veranderd en verkeerd geïntepreteerd is? Dat mensen het verkeerd interpreteren is helaas een feit... dat is menselijk... niet goddelijk. Dat 'christenen' of 'katholieken' in 'naam van het geloof' afschuwelijke dingen hebben gedaan kan ik niet goed praten... wat ik je wel kan zeggen... is dat de God die ik ken... een God van Liefde is... die zou zoiets nooit goedkeuren. Naast God is er namelijk ook nog de duivel... dat is een gevallen engel... niet meer en niet minder... In de bijbel staat dat hij op de aarde geworpen werd... en dat hij rondgaat als een brullende leeuw. Jezus had de duivel kunnen verslaan toen Hij na de kruiziging in de hel kwam... maar dat deed Hij niet... omdat God's plan beter was. Want daardoor kunnen WIJ nu ook nog gered worden. Ik vraag me af: is zo'n God (als hij bestaat) werkelijk almachtig, of laat hij de boel gewoon versloffen? Het lijkt me dat je nu wel begrijpt dat God wel in KAN grijpen... en ook vaak genoeg nog wonderen doet... en mensen bijvoorbeeld geneest... kijk... God is niet veranderd... de mens is. "God is, was en zal ALTIJD God zijn... en God is Liefde." |
![]() |
|
![]() |
lang leve de zondvloed, erg genadig, of niet?
In die tijd was Jezus nog niet gestorven... en in de bijbel staat dat er in die tijd geen mensen meer leefden die God wilden kennen... en dat ze zich tegen Hem hadden gekeerd... omdat ze dachten het zonder Hem af te kunnen. In die tijd werden de mensen dankzij het na-paradijselijke-klimaat... 800+ jaar oud... doordat zoals ik eerder in een ander topic al aangaf... een verhoogd gehalte van zuurstof in de lucht aanwezig was... Tegenwoordig is nog maar een klein deeltje van wat je inademt pure zuurstof... waarom denk je dat ze mensen die uitgeput zijn aan het verrijkte zuurstof zetten? Omdat je dan SNELLER hersteld... Maar omdat de mensen niet wilden luisteren en Hem niet wilden kennen... heeft Hij daar op een geheel eigen wijze een 'einde' aan gemaakt. En na de zonvloed... werden de mensen dus ook minder oud... want het 'uitspansel van water' dat zich boven de aarde bevond was niet meer... waardoor het zuurstofgehalte in de lucht minder werd... en het menselijk lichaam sneller aftakelde. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Mag Elin3 christen blijven? Mark52 | 127 | 01-05-2016 12:04 | |
De Kantine |
Fizzle je bent saai en veels te vroeg #886 Verwijderd | 500 | 27-02-2010 12:37 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Interview' Islamieten in Nederland. ikweetalles | 49 | 26-12-2007 00:41 | |
Halt tegen islamofobie: debat over islam en anoniem solliciteren Gatara | 18 | 26-04-2007 13:41 | |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 |