![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Dat is niet mijn mening, maar de mening van de 'professionals'. |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik denk dus dat we de draad een beetje kwijt zijn nu. Ik in ieder geval wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelf neem ik die DSM IV methode dus niet echt serieus. Ook de pretentie door de makers/aanhangers dat het objectief zou zijn is natuurlijk onzin. Zoals je zelf al zei heeft vrijwel ieder mens 1 of meerdere kenmerken van het autsime in meer of mindere mate. Wat de grens is wordt vaak door de behandelende arts zelf gesteld en is dus subjectief. Naar mijn mening ligt de grens bij de invloed van die kenmerken/symptonen c.q. eigenschappen op je algemeen functioneren. In die zin hoeft imo autisme geen levenslang 'brandmerk' te zijn (klinkt wat zwaar, maar sommige mensen met autisme ervaren dit wel zo) maar een diagnose gebaseerd op je huidige algemeen functioneren en dat van in het nabije verleden. Je zou dan kunnen spreken van een 'stoornis in remissie' mar dat is imo een beetje flauw. OT: Stoornissen kunnen wel deglijk gecombineerd zijn. maar binnen het Ass wordt wel gekozen voor eenduidigheid. PDD-NOS kan dus niet in combinatie met Asperger gegeven worden als diagnose, omdat het ook duidt op 'not other specified'. Recent is er volgens mij een subdiagnose binnen het ASS bij gekomen. IK kan echter niet zo 123 op de naam komen. Maar andere niet-autimse verwante stoornissen kunnen wel degelijk samengaan met de diagnose van PDD-NOS. Zo kan iemand naast een ASS diagnose ook een gedragstoornis ontwikkeld hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
weet niet of het al gezegd is maar heb geen zin om alles door te lezen.
Ken zelf iemand die pdd heeft en die heeft er WEL last van. Maar pdd is een diagnose en het word gediagnostiseerd op een aantal punten en als je bijv aan 5 van de 8 voldoet "heb je pdd-nos" (zelfs nog erger... pdd-nos is de "rest" groep van het autistisch spectrum. lol ik bedoel gewoon dat het niet hoeft hehe -edit Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 18-10-2006 om 20:25. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic - 173 darkfairy | 500 | 03-10-2016 17:56 | |
Psychologie |
Autisme?! Brick | 27 | 17-08-2015 02:30 | |
Psychologie |
Angstaanval? Music-lover | 13 | 14-09-2013 16:23 | |
Psychologie |
Autisme, en dan Vice | 6 | 10-07-2011 12:01 | |
Algemene schoolzaken |
Welke symptomen herken jij en wat is er waar van? Badmutssssss | 36 | 20-06-2005 18:57 | |
Psychologie |
Mening gevraagd over autoforme trekjes. AngelLena | 20 | 07-02-2004 12:56 |