Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2006, 13:54
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2006 @ 14:16 :
Ik hou van Japan, maar ik zeg dat niet omdat het 'mijn favoriete volk' zou zijn. Het gaat me om het gebruik van het woord 'ziek', dat is gewoon helemaal niet op zijn plaats hier. Maar vooruit.
ik vind in elkaars mond kotsen, poep eten en alen in iemands vagina duwen wel ziek, maar dat is mijn mening.

Ik snap ook best wel dat dit maar word gedaan door een zeer klein percentage japanners. veel andere japanse dingen(manga, anime, katana's, de steden, het eten, hun lengte, bepaalde filosofische stromingen etc.) spreken mij best aan en ik zal dan misschien ook best een keer naar japan gaan. Ik denk dat door het tekort aan emoticons in mijn eerste post mensen hier mij iets te serieus namen.
Oud 20-08-2006, 13:58
Verwijderd
Mensen doen hier ook vieze dingen, sommige mensen zijn gewoon ziek Japanners zijn soms ook ziek. Maar lang niet allemaal
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Darkiekurd schreef op 20-08-2006 @ 14:31 :
Wat vinden jullie zo mooi aan Japanners en Japan?
De taal, de cultuur die heel anders is dan ik gewend ben (maar toch heel erg hetzelfde lijkt op sommige punten), ik ken een paar mensen daar die echt heel aardig zijn. Het land is gewoon erg mooi. Mja, 't spreekt me gewoon aan.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 14:12
Verwijderd
Citaat:
lawallan schreef op 20-08-2006 @ 14:54 :
ik vind in elkaars mond kotsen, poep eten en alen in iemands vagina duwen wel ziek, maar dat is mijn mening.
Je bedoelt 'moreel verwerpelijk', of 'ongepast', of 'walgelijk', of 'niet behoren' of weet ik veel wat. Maar 'ziek' is iets heel anders. Iemand die het leuk vindt in de moind van een ander te schijten of te kotsen heeft geen medisch vast te stellen conditie die je ziekte zou kunnen noemen.

Als je iemand 'ziek' noemt dan diskwalificeer je hem meteen, je beëindigt dan gewoon de discussie. Dat vind ik irritant. In het bijzonder omdat veel mensen die snel dingen als 'ziek' bestempelen vaak gewoon bedoelen 'ik ben het er niet mee eens', maar dat is niet wat je 'ziek' noemt.

Op mijn werk heb je ook van die grappenmakers. Pedofielen zijn 'ziek', hop, einde discussie. Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 14:15
Verwijderd
Dat is waar
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 14:39
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2006 @ 15:12 :
Je bedoelt 'moreel verwerpelijk', of 'ongepast', of 'walgelijk', of 'niet behoren' of weet ik veel wat. Maar 'ziek' is iets heel anders. Iemand die het leuk vindt in de moind van een ander te schijten of te kotsen heeft geen medisch vast te stellen conditie die je ziekte zou kunnen noemen.

Als je iemand 'ziek' noemt dan diskwalificeer je hem meteen, je beëindigt dan gewoon de discussie. Dat vind ik irritant. In het bijzonder omdat veel mensen die snel dingen als 'ziek' bestempelen vaak gewoon bedoelen 'ik ben het er niet mee eens', maar dat is niet wat je 'ziek' noemt.

Op mijn werk heb je ook van die grappenmakers. Pedofielen zijn 'ziek', hop, einde discussie. Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Met ziek bedoel ik idd walgelijk. Als ik ziek zeg dan bedoel ik dat niet op dezelfde manier als bv. schizofrenie of een andere geestelijke ziekte, helaas kan dit wel zo opgevat worden waardoor jij mij verkeerd hebt begrepen.

Ik zei alleen wel dat dit mijn eigen mening was, ik vind dus niet dat je me kunt vergelijken met je collega's die zoiets als een feit zien. Ik snap wel degelijk dat dit slecht mijn mening is en dat andere mensen hier anders over kunnen denken.
Oud 20-08-2006, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Darkiekurd schreef op 20-08-2006 @ 14:31 :
Wat vinden jullie zo mooi aan Japanners en Japan?
De Japanse cultuur, de (teken)films, de taal, de sfeer, de traditionele architectuur, etc.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 15:48
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2006 @ 15:12 :

iedereen kan toch zelf kiezen wat ie van mensen vindt, boeiend als ze iemand ziek vinden, blijft een mening als iemand walgelijk vinden. theeft niks met medische onderzoekjes te maken ofzo
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 15:55
Verwijderd
Haha, Orpheo postte eel girl.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 17:20
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 20-08-2006 @ 16:55 :
Haha, Orpheo postte eel girl.
nee nee, ik poste t niet! ik gaf alleen de hint en de opmerking 'als je wil weten wat t is, PM me dan maar' maar zelfs dat vond ik bij nader inzien al tever gaan....
Oud 20-08-2006, 17:27
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
lawallan schreef op 20-08-2006 @ 14:54 :
En dat! dames en heren, is natuurlijk, exclusief weg gelegd voor Japanners!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 17:29
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Japan kun je in wezen in één zin samenvatten:

Een hyper high-tech en moderne schil met een diep traditionele keiharde kern.

En dat is juist zo apart.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 09:44
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 20-08-2006 @ 18:27 :
En dat! dames en heren, is natuurlijk, exclusief weg gelegd voor Japanners!
en dat heb ik dus nooit gezegd. Blijkbaar dringt het ook nog steeds niet door tot je dat mijn eerste post een grap was.
Oud 21-08-2006, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 20-08-2006 @ 18:29 :
Japan kun je in wezen in één zin samenvatten:

Een hyper high-tech en moderne schil met een diep traditionele keiharde kern.

En dat is juist zo apart.
Ja, dat is vrij bizar zelfs. Maar ik hou wel van 'verdwalen' in dat soort zaken, sommige mensen worden al benauwd van het idee alleen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten