Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Onafhankelijkheid voor de Antillen?
Ja 41 66.13%
Nee 21 33.87%
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2006, 11:20
juno
juno is offline
Supersuri, welke huidige rotzooi op de Antillen heeft Néderland daar achtergelaten, volgens jou?

Wanbeheer, economische stagnatie en criminaliteit waren er niet in de tijd dat ze nog kolonieen waren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2006, 18:21
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Het is goed om naar verleden te kijken. Maar laten we vooral reeel zijn. De Unie die er nu is werkt niet meer. Zij zijn ontevreden over ons. Wij laten hen graag gaan. Et Voila: doei!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 22:03
MH
MH is offline
Desnoods met geweld binnen het koninkrijk houden. Als realist weet ik dat het niet haalbaar is, maar idealiter ook Suriname, Indonesië, België en Zuid-Afrika terug binnen ons grondgebied.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 22:13
Martiño
Martiño is offline
Grapje, mag ik hopen?
Oud 22-08-2006, 23:12
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Ieke schreef op 20-08-2006 @ 18:03 :
Ik ben voor, weg met ze. Ze kunnen hun eigen boontjes niet eens doppen en wij mogen alles er komen opruimen. Fijn de schulden die ze zelf gemaakt hebben met mismanagment overnemen, maar er geen eisen aan stellen. Nee, we moeten die schulden maar overnemen zonder dat we er ook maar een enkele eis aan mogen stellen (zoals gezond financieel beleid van het bestuur).(...)
Ben het hier ook volledig mee eens. Het is belachlijk dat Nederland bijna geen invloed kan uitoefen terwijl ze financieel wel dienen te dekken. Het is of Nederland meer invloed geven en afhankelijk blijven, met alle voordelen die daarbij gepaard gaan (nederlandsschap). Of volledig eigen zeggenschap, maar dan worden ze ook volledig onafhankelijk van Nederland.

Ik vind dat ze dat suffe dorre eilandje moeten dumpen en Suriname weer moeten inlijven , daar heeft Nederland in ieder geval meer aan dan rots Curacao. Maar goed die surinaamse politici zijn ook een stelletje corrupte trollen met teveel trots.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 23:30
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 20-08-2006 @ 16:56 :
Is wel typisch Nederlands dit he. Je plundert een land leeg en als er problemen van komen loop je er voor weg. En tja die Antilaanse probleem jongeren hier is de schuld van de Nederlandse politiek. Zij zijn hier omdat hun daar ooit waren.

En ik snap de frustratie van die Antilaanse jongeren wel. Je hebt een Nederlands paspoort en nog wordt je gediscrimineert en achtergesteld op blanke Nederlanders met het vinden van werk e.d.

Laat Nederland maar eerst hun rotzooi oplossen voordat ze de antillen onafhankelijk laten worden.
jij moet eens ophouden de zielige slaaf (afstammeling) te spelen. Ja in het verleden heeft Nederland zich schuldig gemaakt aan terreur, maar welk land/volk (inclusief zwarten) niet in die tijd?

Zo flauw om nu nog Nederland voor het grootste deel schuldig te achten.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 23:52
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 23-08-2006 @ 00:30 :
jij moet eens ophouden de zielige slaaf (afstammeling) te spelen. Ja in het verleden heeft Nederland zich schuldig gemaakt aan terreur, maar welk land/volk (inclusief zwarten) niet in die tijd?

Zo flauw om nu nog Nederland voor het grootste deel schuldig te achten.
Precies! En in Afrika zijn veel grenzen slecht, onhandig getrokken. Daar is hier ook geen sprake van.

En waarom al die probleemjongeren hier dumpen.

Heel snel maar onafhankelijk worden!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 00:21
MH
MH is offline
Citaat:
Martino87 schreef op 22-08-2006 @ 23:13 :
Grapje, mag ik hopen?
Nee, stille droom (maar wens geen oorlog om het weer te annexeren).
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 00:28
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
MH schreef op 23-08-2006 @ 01:21 :
Nee, stille droom (maar wens geen oorlog om het weer te annexeren).
Haha wat erg.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 01:34
Verwijderd
Citaat:
Reynaert schreef op 23-08-2006 @ 01:28 :
Haha wat erg.
Haha ja, een typische CDA-stemmer, altijd terugwensen naar honderd jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 10:09
MH
MH is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-08-2006 @ 02:34 :
Haha ja, een typische CDA-stemmer, altijd terugwensen naar honderd jaar geleden.
Idd, want toen bestond je nog niet. Those were the days...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 13:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-08-2006 @ 19:21 :
Het is goed om naar verleden te kijken. Maar laten we vooral reeel zijn. De Unie die er nu is werkt niet meer. Zij zijn ontevreden over ons. Wij laten hen graag gaan. Et Voila: doei!
Limburgers zijn ook vaak ontevreden over bepaalde beslissingen uit de randstad,.. ook maar wegdoen?

Oud 24-08-2006, 14:19
MH
MH is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-08-2006 @ 19:21 :
Andere oplossing is alleen de unie opheffen/aanpassen. Gewoon de grote eilanden als zelfstandige rijksdelen laten doorgaan en de kleine eilanden als direct deel van Nederland maken.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 14:41
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
MH schreef op 24-08-2006 @ 15:19 :
Andere oplossing is alleen de unie opheffen/aanpassen. Gewoon de grote eilanden als zelfstandige rijksdelen laten doorgaan en de kleine eilanden als direct deel van Nederland maken.
Zoals frankrijk gedaan heeft? Alle Franse kolonien in het caribisch gebied zijn nu departenmenten van Frankrijk (soort provincien). Daar zijn voor zover ik weet ook een stuk minder problemen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 15:48
MH
MH is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 24-08-2006 @ 15:41 :
Zoals frankrijk gedaan heeft? Alle Franse kolonien in het caribisch gebied zijn nu departenmenten van Frankrijk (soort provincien). Daar zijn voor zover ik weet ook een stuk minder problemen.
Precies. Dat voorstel is al een paar keer in de Tweede Kamer ter sprake gekomen en komt ook tegemoet aan de wensen van de bevolking. In de afgelopen jaren zijn namelijk referenda gehouden (voor wie de precieze cijfers wil, bekijk even de wikipedia). Op Sint-Maarten en Curaçao stemde een meerderheid voor autonomie binnen het Koninkrijk der Nederlanden, terwijl de bewoners van Bonaire en Saba zich juist voor een directe band met Nederland uitspraken. Sint-Eustatius tenslotte wilde de Nederlandse Antillen handhaven, maar aangezien dat eiland alleen staat, wordt de op één na populairste optie (directe band met Nederland) bekeken. Voor wie denkt dat de bewoners van de Antillen onafhankelijkheid willen: op alle eilanden haalde die optie enkele procenten van het aantal stemmen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 12:35
issie88
issie88 is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2006 @ 02:07 :
Ja, oprotten met die hap. Verder heeft Nederland altijd nog een zelfbeschikkingsrecht als soevereine staat, dus als wij niet meer met die apen verbonden willen zijn dan kan dat prima.
helemaal mee eens

niet meer verbonden zijn kan prima, maar op het moment dat dat gebeurd gaan al die negertjes en kontelikkers overal zielig lope protesteren en daar zit men hier niet op te wachten dus doen ze het ook niet
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 18:47
Verwijderd
Kijk Nare Man, je hebt een vriendje
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 27-08-2006 @ 19:47 :
Perfecte match zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 18:58
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 27-08-2006 @ 19:47 :
hihihi,
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 19:02
T_ID
T_ID is offline
Ik wist niet dat dat zomerkamp van Nieuw Rechts al weer afgelopen was, maar kennelijk is zijn ze dus al weer thuis.
Oud 27-08-2006, 21:32
issie88
issie88 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-08-2006 @ 20:02 :
Ik wist niet dat dat zomerkamp van Nieuw Rechts al weer afgelopen was, maar kennelijk is zijn ze dus al weer thuis.
en toch weet je dat het zo is.
mensen in dit land protesteren toch al tegen alles dus iets nuttigs zoals dit zullen ze ook wel weer afkeuren

nee ik ben niet rechts, ik vind zeker niet dat IEDEREEN dan weg moet
ik vind alleen dat al dat tuig maar weg mag gaan, ze lopen toch elke dag te zijken over dit land, maar profiteren doen ze wel. werken ho maar, maar wel allemaal dikke slee voor de deur en van die "bling"-rommel en zulk soort mensen moet ik nie hebben, das alles (meerendeel antilianen zijn dat btw).

En als de onafhankelijkheid van antillen ervoor zorgt dat minder van dat tuig hierheen komt benk er zeker vóór.

Laatst gewijzigd op 27-08-2006 om 21:39.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 21:37
akumabito
akumabito is offline
lol @ bleghh & co.
Oud 27-08-2006, 23:14
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Soundwave schreef op 20-08-2006 @ 12:56 :
We kunnen er een dierentuin van maken.
dude, is t al. hup afscheiden die hap! ik bedacht me vandaag nog, welke landen hebben nu echt kolonien? de tijd van een kolonie is zwaar achterhaald, en ik vind echt dat de antillen meer problemen leveren dan geen problemen. hoppa, weg ermee.
Oud 27-08-2006, 23:33
MH
MH is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 28-08-2006 @ 00:14 :
dude, is t al. hup afscheiden die hap! ik bedacht me vandaag nog, welke landen hebben nu echt kolonien? de tijd van een kolonie is zwaar achterhaald, en ik vind echt dat de antillen meer problemen leveren dan geen problemen. hoppa, weg ermee.
Ieder probleem, inzake welk geval dan ook, is meer dan geen problemen...
Bovendien zijn die eilandjes geen koloniën, maar zelfstandige rijksdelen en dat is toch heel wat anders. En als we de Antillen volgend jaar opheffen en de kleine eilanden worden Rijkseilanden, zijn ze evengoed een kolonie van Nederland als Texel of Schiermonnikoog.
En welke landen nog, om jouw benaming te gebruiken, koloniën hebben? Wat dacht je van Frankrijk (o.a. Réunion en Frans-Guyana), Spanje (Canarische Eilanden), Portugal (Azoren en Madeira), Groot-Brittannië (o.a. Montserrat, Bermuda en de Kanaaleilanden), Noorwegen (Spitsbergen en een onbewoonde vulkaan in de Atlantische Oceaan), Denemarken (Færøer en Groenland) en de VS (o.a. Puerto Rico)?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 00:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
bleghh schreef op 27-08-2006 @ 22:32 :
nee ik ben niet rechts
Met wat je de vorige post schreef schat ik je extreem-rechts. Je komt gewoon over met je posts als een reltype dat geen baan kon krijgen en daarom roept dat de buitenlanders dat gejat hebben.

Prove me wrong zou ik zeggen, ik verander geheid van mening als je met beter onderbouwde posts zou komen.

Laatst gewijzigd op 28-08-2006 om 00:13.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 07:36
akumabito
akumabito is offline
Ik ben op zich niet tegen als de Antillen onafhankelijk zou worden.. alleen de economische redenen die eerder aangehaald werden trek ik toch in twijfel.. nauurlijk gaat er veel geld die kant op, en kosten Antiliaanse probleemjongeren ons klauwen met geld, maar aan de andere kant verdienen de eilanden een smak geld aan het toerisme en (in mindere mate) de olie-industrie.. ik zou uit nieuwsgierigheid wel eens een kosten/baten plaatje willen zien van de situatie..
Oud 28-08-2006, 09:22
issie88
issie88 is offline
ik ben meer tussen links en rechts in
sommige linkse dingen vind ik heel belangrijk, zoals de armeren mensen helpen, ik ben best bereid een deel van mijn geld af te staan zodat arme mensen een beter leven kunnen hebben, maar dan moeten ze wel zoiets verdienen en niet profiteren ervan.

Maar de overheid moet dan weer niet TE veel regelen want dan krijg je veel profiteurs die dan nooit meer gaan werken en dan moet de werkende menigte weer meer gaan betalen om zulke luie donders te onderhouden.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 15:12
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
en toch weet je dat het zo is.
mensen in dit land protesteren toch al tegen alles dus iets nuttigs zoals dit zullen ze ook wel weer afkeuren

ik vind alleen dat al dat tuig maar weg mag gaan, ze lopen toch elke dag te zijken over dit land, maar profiteren doen ze wel. werken ho maar, maar wel allemaal dikke slee voor de deur en van die "bling"-rommel en zulk soort mensen moet ik nie hebben, das alles (meerendeel antilianen zijn dat btw).

En als de onafhankelijkheid van antillen ervoor zorgt dat minder van dat tuig hierheen komt benk er zeker vóór.
Irriteer je je ook aan witte mensen die hetzelfde soort "gedrag" vertonen? Ik denk dat jou antwoord hierop ja zal zijn, maar mijn vraag is eerder irriteer je meer aan zwarte mensen dan witte mensen als zij beide hetzelfde "vervelende gedrag" vertonen? Ik merk namelijk dat veel mensen heftiger reageren als de groep die problemen veroorzaakt niet tot hun "soort" behoort Ziet men een geweldadig filmpie waarbij bijvoorbeeld een wit persoon een zwart persoon iets aan doet, lijkt dat op 1 of andere manier toch meer boosheid of emoties op te roepen bij de zwarte personen die ernaar kijken. Men is gauw geneigd het probleem te verbinden aan de persoons uiterlijke kenmerken, want dat is immers het opvallendste kenmerk waarop je die persoon kan afrekenen/uitschelden. Dus dan krijg je reacties als "typisch iets voor zo een superieure kaas" Of in jou en nare man's geval die apen en negertjes met hun bling bling. Overduidelijk beledigingen die referen naar de persoons uiterlijke/culturele kenmerken. Op zich niet helemaal onlogisch, als je boos bent op iemand pak je de persoon meestal ook door een opmerking te maken over een opvallend kenmerk.
Pas daarmee op want zo een ontstaan racistische/discriminatieve gevoelens.

Probeer dingen in perspectief te zien. Het feit dat antillianen misschien procentueel meer gebruik maken van een uitkering dan andere bevolkingsgroepen is niet zo gek. Gezien het feit dat het momenteel erg slecht gaat op de antillen. Er zijn enorm veel schoolverlaters en de criminaliteit is erg hoog, reken daarbij ook nog dat ze het nederlands niet altijd even goed beheersen, en je kan zelf wel begrijpen waarom velen in de uitkering zitten. Ze komen door deze factoren moeilijker aan een baan.
En tuurlijk zijn er altijd mensen die liever niet werken en profiteren van een uitkering, maar dat geldt voor personen van alle bevolkingsgroepen.

De oplossing begint op de antillen zelf. Als ik Nederland was zou ik ze een duidelijk voorstel doen, waarin zij mee kunnen gaan of niet met alle gevolgen van dien.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 16:13
issie88
issie88 is offline
Citaat:
De oplossing begint op de antillen zelf.
Dat klopt inderdaad.
Ik vind gewoon dat ze eerst moeten proberen de problemen daar op te lossen ipv de boel maar gewoon laten zoals het is en hierheen komen.

Dus heb ik een vraagje voor je:
wat zou jij doen als je ergens anders vandaan kwam, en het gaat daar heel erg slecht?

zou je proberen iets te doen voor je land dat enigszins zou kunnen helpen? of zou je de boel maar verlaten en het ergens anders proberen, waarbij je op je vingers na kan tellen dat je bijna niet in aanmerking komt voor een baan oid vanwege taal etc.?

En (ik zeg niet dat alle of alleen antilianen dit doen, zijn zat mensen ook nederlanders) hoe denk je dat zulke mensen gaan denken? O nee kheb geen baan maar ik krijg wel lekker geld --> o laat het zoeken naar een baan dan ook maar zitten.

en zo gaat het nog meer de foute kant op

Laatst gewijzigd op 28-08-2006 om 16:15.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 16:30
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
bleghh schreef op 28-08-2006 @ 17:13 :
wat zou jij doen als je ergens anders vandaan kwam, en het gaat daar heel erg slecht?
zou je proberen iets te doen voor je land dat enigszins zou kunnen helpen? of zou je de boel maar verlaten en het ergens anders proberen, waarbij je op je vingers na kan tellen dat je bijna niet in aanmerking komt voor een baan oid vanwege taal etc.?
Je kan anderen pas helpen als je jezelf hebt geholpen. Hoogswaarschijnlijk als mijn situatie op de antillen echt uitzichtloos was zou ik de gok wagen om het in een ander land te proberen. Nederland is dan uiteraard het land dat als eerst in aanmerking komt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 16:38
issie88
issie88 is offline
Citaat:
echt uitzichtloos
maar dat is het helemaal niet
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 16:42
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
bleghh schreef op 28-08-2006 @ 17:38 :
maar dat is het helemaal niet
Hoe weet jij dat? Je hebt in Nederland in ieder geval meer kansen als daar op het moment. Veel antilliaanse jongeren komen ook hier studeren.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 16:48
issie88
issie88 is offline
het gaan niet om studenten die hier komen studeren
het gaat om die profiteurs, etc die hier gedumpt worden
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 14:56
Welgemeend
Welgemeend is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 28-08-2006 @ 17:42 :
Hoe weet jij dat? Je hebt in Nederland in ieder geval meer kansen als daar op het moment. Veel antilliaanse jongeren komen ook hier studeren.
Dat is juist het probleem, de Antillianen met potentie die blijven in nederland en gaan hier werken, want ze verdienen hier veel meer en hebben meer kans op een goede baan. Daardoor zijn er nauwelijks competente (beleids)mensen op de Antillen, waardoor er geen geld is voor de bevolking, en gaan jongeren vroeg de criminaliteit in en verlaten hun school.

Een volledige onafhankelijkheid van Nederland lijkt me een slecht plan, hierdoor zal de Antillen alleen nog maar meer afzakken, eerst weer enigzins opbouwen, Curacao en Sint Maarten op eigen poten laten staan, en dan maar weer s verder zien.

En of Nederland nog schuld heeft aan de Antillen is een gevoelskwestie, wmb wel.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 02:26
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:

Offtopic: Najib na-aper...
Jij stikt echt van de vooroordelen.. En dat "tuig" van jou zijn nog steeds mensen. Ik weet niet wat jij allemaal meegemaakt hebt met antillianen, maar ik weet zeker dat ze niet allemaal zo zijn. En degenen die wel zo zijn, tja.. je weet niet wat ze meegemaakt hebben. Je weet niet wat hun verleden is. Misschien dat als jij hetzelfde meegemaakt zou hebben jij nog erger zou zijn.
Citaat:
niet meer verbonden zijn kan prima, maar op het moment dat dat gebeurd gaan al die negertjes en kontelikkers overal zielig lope protesteren en daar zit men hier niet op te wachten dus doen ze het ook niet
Pas op je f*cking woorden. Als je iets wilt uitleggen, doe dat normaal en ga anderen niet onterecht namen geven.
Citaat:

Je kan makkelijk praten. Wat kun jij als individu wanneer het slecht gaat in jou land. Als je rijk bent, ok dan kan het wel, maar als je niet zoveel geld hebt, en alles maar net aan is wat je verdient, zou je niet ergens anders naartoe gaan als de krans groot is dat het daar beter zal gaan?

Citaat:
En (ik zeg niet dat alle of alleen antilianen dit doen, zijn zat mensen ook nederlanders) hoe denk je dat zulke mensen gaan denken? O nee kheb geen baan maar ik krijg wel lekker geld --> o laat het zoeken naar een baan dan ook maar zitten.
Als jij zoon van Bill Gates was zou jij natuurlijk ook een bijbaantje zoeken....

Veel van jullie zien de Antillen gewoon als Curacao. Die zou misschien nog maar net aan voor zichzelf kunnen zorgen. Maar de andere kleine eilanden zoals Bonaire en Saba zouden dat waarschijnlijk niet kunnen. En dan zou Curacao voor hun moeten gaan zorgen, en ja dan gaat het mis..

akumabito:
Citaat:
Ik ben op zich niet tegen als de Antillen onafhankelijk zou worden.. alleen de economische redenen die eerder aangehaald werden trek ik toch in twijfel.. nauurlijk gaat er veel geld die kant op, en kosten Antiliaanse probleemjongeren ons klauwen met geld, maar aan de andere kant verdienen de eilanden een smak geld aan het toerisme en (in mindere mate) de olie-industrie.. ik zou uit nieuwsgierigheid wel eens een kosten/baten plaatje willen zien van de situatie..
Helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 02:57
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 31-08-2006 @ 03:26 :
Offtopic: Najib na-aper...
Jij stikt echt van de vooroordelen.. En dat "tuig" van jou zijn nog steeds mensen. Ik weet niet wat jij allemaal meegemaakt hebt met antillianen, maar ik weet zeker dat ze niet allemaal zo zijn. En degenen die wel zo zijn, tja.. je weet niet wat ze meegemaakt hebben. Je weet niet wat hun verleden is. Misschien dat als jij hetzelfde meegemaakt zou hebben jij nog erger zou zijn.
Toch vind ik dit geen argument. "Jij zou misschien zelfde doen." Dus? Is het dan niet erg/vervelend/lastig?

Citaat:
Je kan makkelijk praten. Wat kun jij als individu wanneer het slecht gaat in jou land. Als je rijk bent, ok dan kan het wel, maar als je niet zoveel geld hebt, en alles maar net aan is wat je verdient, zou je niet ergens anders naartoe gaan als de krans groot is dat het daar beter zal gaan?
Misschien? Maar is het daarom 'goed'? Al was het maar voor het ontvangende land?
En als je dan naar ander land gaat, gedraag je dan daar beetje. Sorry maar ik heb hele negatieve ervaringen met Antillianen! Helaas!

Citaat:
Veel van jullie zien de Antillen gewoon als Curacao. Die zou misschien nog maar net aan voor zichzelf kunnen zorgen. Maar de andere kleine eilanden zoals Bonaire en Saba zouden dat waarschijnlijk niet kunnen. En dan zou Curacao voor hun moeten gaan zorgen, en ja dan gaat het mis..
Waarom gaat het dan mis? Is dat ook geen vooroordeel dan? (niet flauw bedoeld)

En als die Antillianen zo balen van situatie in hun land, waarom breken ze dan niet met die ghetto / slachtoffercultuur.
Waarom zijn velen zo materialistisch? Als je niks hebt, dan wordt je toch acuut zo links als de pest?

Weetje, Antillianen hebben het zo slecht. Nou, misschien? Waarom veranderen ze dan niet acuut in mengeling van SP en Christenunie ( ) en gaan ze die problemen aanpakken.

In die problemen? DOE HET DAN ZELF BETER!

En investeer in jezelf en niet in bling-bling!

En ja, dan zal ik wel dom zijn, maar ik snap echt niet, om het te verbreden, dat hele ghetto's niet orthodox communistisch zijn. Juist de slachtoffers van het kapitalisme perverteren zichzelf met een op materialisme wat ik niet anders kan kenschetsen als zelf-destructief!

Waarom zijn al die ghetto-nigga's (hun term) niet allemaal lid van de Communist Party of the USA? Als je zo slachtoffer bent, bestrijdt dan het systeem en ga er niet mee mee. Toch?!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 10:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2006 @ 02:07 :
Ja, oprotten met die hap. Verder heeft Nederland altijd nog een zelfbeschikkingsrecht als soevereine staat, dus als wij niet meer met die apen verbonden willen zijn dan kan dat prima.
In plaats van m'n eigen mening formuleren kan ik net zo goed bovenstaande quoten
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 11:23
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Chimera schreef op 31-08-2006 @ 11:13 :
In plaats van m'n eigen mening formuleren kan ik net zo goed bovenstaande quoten
Typisch (extreem) rechts he, zelf geen mening kunnen vormen dus er een overnemen van een ander.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 11:52
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 31-08-2006 @ 03:57 :
Toch vind ik dit geen argument. "Jij zou misschien zelfde doen." Dus? Is het dan niet erg/vervelend/lastig?
Tuurlijk is het lastig. Maar klinkt hier allemaal van: "Ja het zijn antillianen dus zij mogen het niet, maar als wij het waren dan mag het wel, want wij zijn beter, en omdat wij beter zijn moeten zij maar oprotten en niet hiernaartoe komen."

Citaat:
Misschien? Maar is het daarom 'goed'? Al was het maar voor het ontvangende land?
En als je dan naar ander land gaat, gedraag je dan daar beetje. Sorry maar ik heb hele negatieve ervaringen met Antillianen! Helaas!
Ja geloof ik best. Heb ik ook. Maar niet alleen met antillianen. Ken ook verhalen genoeg van Nederlanders die zich in andere landen niet gedragen. En dat vind ik gewoon hypocriet. En daarbovenop gaan er ook nog Venezolanen en Colombianen naar Curacao die het niet zo goed hebben, maar daar wordt er natuurlijk weer niet naar gekeken. Het gaat niet om Nederland dus laat het maar stikken. Deze mentaliteit zorgt dus voor armere landen...

Citaat:
Waarom gaat het dan mis? Is dat ook geen vooroordeel dan? (niet flauw bedoeld)
Omdat een eiland die alleen voor zichzelf zou kunnen zorgen niet voor 4 andere eilanden kan zorgen. Duh..

Citaat:
En als die Antillianen zo balen van situatie in hun land, waarom breken ze dan niet met die ghetto / slachtoffercultuur.
Waarom zijn velen zo materialistisch? Als je niks hebt, dan wordt je toch acuut zo links als de pest?
Omdat ze niks anders geleerd hebben.
Citaat:
In die problemen? DOE HET DAN ZELF BETER!

En investeer in jezelf en niet in bling-bling!
Zelf beter doen. Makkelijk gezegd. Hoe?? En wat is het nou allemaal met de bling-bling???? Ik ben zelf antilliaan, en woon hier sinds me 13e. En ik investeer al me geld in mijn studie. Heb helemaal geen bling-bling, ik koop horloges van niet duurder dan 15 euro, ik draag alleen kettingen die ik gekregen heb en geef er zelf niks aan uit. Hangt mayB ook wel af in welk gebied jullie wonen. Hier heb ik in ieder geval niet zoveel last van ze, want eerlijk gezegd ben ik soms niet echt fan van antillianen, want ik heb het hier in nederland veel beter dan daar, gepest enzo, maar soms evengoed van nederlanders omdat ze 1 ding horen en gelijk heel die "soort" slecht is. En dat kan echt klote voelen. En nu denk jij dan vast: ga maar terug als je dat kut vind. Sure.. Weer de "als je hier komt moet je maar alles verdragen en anders maar ergens wegdumpen" mentaliteit.

Citaat:
Waarom zijn al die ghetto-nigga's (hun term) niet allemaal lid van de Communist Party of the USA? Als je zo slachtoffer bent, bestrijdt dan het systeem en ga er niet mee mee. Toch?!
Als antilliaan heb ik geen flauw idee wat jij allemaal uitkraamt
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 12:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 31-08-2006 @ 12:23 :
Typisch (extreem) rechts he, zelf geen mening kunnen vormen dus er een overnemen van een ander.
Heb je eigenlijk wel gelezen waar de discussie over gaat?
Oud 31-08-2006, 12:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Antilliaan toevallig?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 18:09
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-08-2006 @ 13:16 :
Heb je eigenlijk wel gelezen waar de discussie over gaat?
Ja heb het gelezen, maar als iemand Antilianen (of andere zwarte mensen) apen noemt en iemand anders dat qoute en het ermee eens is zegt me dat genoeg over de denkrichting van die mensen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 22:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 31-08-2006 @ 19:09 :
Ja heb het gelezen, maar als iemand Antilianen (of andere zwarte mensen) apen noemt en iemand anders dat qoute en het ermee eens is zegt me dat genoeg over de denkrichting van die mensen
Je hebt dus niet gelezen waar het over gaat. Apen had in die context niks te maken met huidskleur of nationaliteit.

Man, ga je druk maken over dat niet-moslims bij de nieuwe paspoorten gediscrimineerd worden ofzo, in dit geval zie je echt spoken, iedereen weet dat Nare Man zijn lidmaatschap van Nieuw Rechts al een tijdje terug opzegde.
Oud 31-08-2006, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Ik ben inderdaad verschrikkelijk extreem rechts. Daarom woon ik ook in een all-white gabberbuurt in Ootmarsum, Friesland, bekend om zijn Lonsdale-cultuur, en stem ik al sinds ik mag elke keer op Michiel Smit en zijn intellectuele volgelingen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 00:00
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Die apen-opmerking kan echt niet. Ik hoop dat deze verwijderd wordt!

ON TOPIC: Antillen, jullie hebben het zo slecht met Nederland. Begin lekker voor jezelf. Of wordt model-Nederlander en blijf lekker bij ons! IK MEEN HET!!!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 00:02
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-08-2006 @ 23:40 :
Je hebt dus niet gelezen waar het over gaat. Apen had in die context niks te maken met huidskleur of nationaliteit.
Misschien niet, toch kan je zo'n opmerking beter niet maken!

Wederom on-topic: Waarom investeren veel Antillianen wel in bling-bling maar niet in vaardigheden om verder te komen? Waarom zijn de armste mensen het meest materialistisch? Waarom zijn deze slachtoffers van de witte man zelf niet hyperpolitiek correct geworden...

Wil men soms wel de lusten van de Westerse Cultuur, maar niet de lasten! In that case: vaarwel!!!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 09:59
juno
juno is offline
hhendrixx, soms ben je zo'n geitewollen hypercorrecte en volstrekt wereldvreemde sok he...

Weet je hoeveel mensen hun eigen kinderen als een stelletje apen betitelen? Aap betekent gewoon stout.

Laatst gewijzigd op 01-09-2006 om 10:12.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 10:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
"Aap" heeft geen zak met huidskleur of wat dan ook te maken, ik noem 'witte' mensen ook net zo goed apen. Dat jij een reactie interpreteerd als zijnde rascistisch is jouw probleem.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 10:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 01-09-2006 @ 01:02 :
Misschien niet, toch kan je zo'n opmerking beter niet maken!
Is het andermans probleem dat sommigen niet in staat zijn tot lezen?
Oud 01-09-2006, 12:32
Boebsie
Boebsie is offline
Ooh pls de enigste die hier hypocriet zijn, zijn jullie!

Er zijn wel meerdere reacties met daarin dezelfde mening als Nare man, echter in wat nettere verwoordingen. En Chimera quote psies die van Nare man, met daarin aap.
Tuurlijk kan je verwachten dat men ervan uitgaat dat het racistisch is bedoeld. Het is algemeen bekend dat aap als beledigende term naar zwarten wordt gebruikt (zie voetbalwedstrijden met aapgeluiden). Misschien is het niet zo bedoeld, maar het is niet zo ver gezocht dat men het zo interpreteerd.

Dus doen jullie alsjeblieft niet zo schijnheilig....

Bovendien vind Nare man het geloof ik leuk om negergapjes te maken? Ik heb hem dat ooit zien posten. Ik heb dat trouwens met koelies
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten